Project CARS 2
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Project CARS 2
Moje prvé dojmy...
Plusy:
- komplet GT3/GTE grid, čo sa mňa týka nevadilo by mi keby tam neboli žiadne ďalšie autá, s týmto si vystačím.
- fyzika veľká zmena k lepšiemu, už by som to dal bez váhania na úroveň AC. Ten prekopaný model pneu neboli nafúknuté reči, posunulo to hru úplne inde. Autá sa chovajú dynamickejšie za všetkých okolností, pritom ale lepšie komunikujú presne na hrane priľnavosti, takže neni frustrujúce zachytávať kritické situácie. A o tom dobrá fyzika má byť.
- pomáha tomu aj lepší forcefeedback, je omnoho detailnejší a tiež by som ho už nedával ďaleko od AC. Síce som skúsil len pár tratí, ale okrem nových skenovaných sa zlepšili aj detaily FFB na tých pôvodných, Bathurst napr., čo potešilo, lebo tie sú ináč čo do vizuálu komplet copy/paste, až na zmenené reklamné banery okolo dráhy.
- grafické nároky ťažko povedať, lebo sa to veľmi mení vzhľadom na počasie, ale náročnejšie než 1 to nie je, plus je to mierne vylepšené - celkovo sa mi to zdá trochu farebnejšie, postprocess efekty sa mi zdajú lepšie spravené /lens flare/, nejaké tie detaily pribudli ako odlesky vlastných reflektorov na aute vpredu, ak som v tesnom závese. Žiadny extra veľký posun, ale malé vylepšenia tu a tam. Nič viac to ani nepotrebovalo.
- zmena počasia a dennej doby ešte úchvatnejšia, ale o tom sa vedelo.
- interface mne naopak vyhovuje, neviem čo tam ľuďom vadí, mne sedel už aj v 1.
- konečne viac pozícií na ukadanie setupov, hento bol nonsens v jednotke
- pitcrew zdá sa funguje
- vylepšená AI /s výnimkou prvého kola/ , keď sa rozjazdí, tak je to fajn, nezatočí hlúpo do hráča, keď už je jasné, že nemá nárok na zákrutu, nerobí chronické chyby na rovnakých miestach ako v 1. Páči sa mi oddelené nastavenie sily a agresivity AI a z toho mála čo som najazdil myslím, že to aj reálne funguje.
- zvuky hlavne motorov tiež lepšie, jednotka trpela na také "zahluchnutie" pri mierne stlačenom plyne, tu je to omnoho lepšie, plus zvuky preradenia a pneumatík výrazne lepšie.
- user-friendly vylepšenia rôzneho druhu... dva druhy základného nastavenia pre každé auto - stabilné a pretáčavé. Plus interaktívne zmeny nastavenia formou Q&A so svojim inžinierom. Nešahal som síce ešte do setupov, ale určite to nie je na škodu a môže to pomôcť sazorientovať causal hráčom, ktorí pri normálnej set-up obrazovke chytia paniku. Tiež pri každej položke popis čo to znamená a aký má vplyv na chovanie auta.
- deštrukcia sa mi zdá byť slušne vylepšená, neviem či po stránke poškodenia auta, ale vizuálne je to veľmi fajn, prirodzene vyzerajúce poškodenia častí auta, visiace vibrujúce nárazníky a pod.... vyzerá to veľmi autenticky.
- čo ešte... neviem.
Mínusy:
- AI bohužiaľ stále nezvláda pretlak áut na jednom mieste, takže na väčšine okruhov je v prvej zákrute chronický karambol. Evidentne vtedy autá dostávajú priveľa vstupov a nemajú kapacitu ich všetky spracovať. A samozrejme čím viac áut na rošte, tým horšie. Čo je fakt veľká škoda, lebo keď sa to trochu utrasie, tak AI robí veľmi slušný dojem.
- na niektorých miestach nesprávne info o opustení trate, napr. v Spa pri nájazde do prvej zákruty ak sa kolesami len dotknem krajnice na ľavej strane, tak vyskočí hláška o anulovaní času. Toto by ale nemal byť problém fixnúť.
- iné výrazné slabiny som zatiaľ nezbadal
Bez hodnotenia:
- skúšal som narýchlo aj na gamepad s deafult nastavením /Logitech F710/ a je to určite lepšie než v jednotke, ale bez zapnutej kontroly stability nehrateľné, a možno len ja som si už odvykol , ale nemyslím. ABS a TC sú samozrejmosť. Vtedy to ide s gamepadom fakt pekne a pritom to nerobí dojem sterilnej jazdy "po koľaniciach". Každopádne sa tým človek okráda o veľkú časť dobre spracovanej fyziky, takže fakt volant je way to go.
Celkovo nie je o čom, v každom smere lepšie než jednotka, aj keď stále to má svoje muchy, ale hádam sa to časom doladí, hlavne tá AI v prvom kole, na toto by sa mali rýchlo zamerať. Bolo by blbé ak by na to rezignovali.
Plusy:
- komplet GT3/GTE grid, čo sa mňa týka nevadilo by mi keby tam neboli žiadne ďalšie autá, s týmto si vystačím.
- fyzika veľká zmena k lepšiemu, už by som to dal bez váhania na úroveň AC. Ten prekopaný model pneu neboli nafúknuté reči, posunulo to hru úplne inde. Autá sa chovajú dynamickejšie za všetkých okolností, pritom ale lepšie komunikujú presne na hrane priľnavosti, takže neni frustrujúce zachytávať kritické situácie. A o tom dobrá fyzika má byť.
- pomáha tomu aj lepší forcefeedback, je omnoho detailnejší a tiež by som ho už nedával ďaleko od AC. Síce som skúsil len pár tratí, ale okrem nových skenovaných sa zlepšili aj detaily FFB na tých pôvodných, Bathurst napr., čo potešilo, lebo tie sú ináč čo do vizuálu komplet copy/paste, až na zmenené reklamné banery okolo dráhy.
- grafické nároky ťažko povedať, lebo sa to veľmi mení vzhľadom na počasie, ale náročnejšie než 1 to nie je, plus je to mierne vylepšené - celkovo sa mi to zdá trochu farebnejšie, postprocess efekty sa mi zdajú lepšie spravené /lens flare/, nejaké tie detaily pribudli ako odlesky vlastných reflektorov na aute vpredu, ak som v tesnom závese. Žiadny extra veľký posun, ale malé vylepšenia tu a tam. Nič viac to ani nepotrebovalo.
- zmena počasia a dennej doby ešte úchvatnejšia, ale o tom sa vedelo.
- interface mne naopak vyhovuje, neviem čo tam ľuďom vadí, mne sedel už aj v 1.
- konečne viac pozícií na ukadanie setupov, hento bol nonsens v jednotke
- pitcrew zdá sa funguje
- vylepšená AI /s výnimkou prvého kola/ , keď sa rozjazdí, tak je to fajn, nezatočí hlúpo do hráča, keď už je jasné, že nemá nárok na zákrutu, nerobí chronické chyby na rovnakých miestach ako v 1. Páči sa mi oddelené nastavenie sily a agresivity AI a z toho mála čo som najazdil myslím, že to aj reálne funguje.
- zvuky hlavne motorov tiež lepšie, jednotka trpela na také "zahluchnutie" pri mierne stlačenom plyne, tu je to omnoho lepšie, plus zvuky preradenia a pneumatík výrazne lepšie.
- user-friendly vylepšenia rôzneho druhu... dva druhy základného nastavenia pre každé auto - stabilné a pretáčavé. Plus interaktívne zmeny nastavenia formou Q&A so svojim inžinierom. Nešahal som síce ešte do setupov, ale určite to nie je na škodu a môže to pomôcť sazorientovať causal hráčom, ktorí pri normálnej set-up obrazovke chytia paniku. Tiež pri každej položke popis čo to znamená a aký má vplyv na chovanie auta.
- deštrukcia sa mi zdá byť slušne vylepšená, neviem či po stránke poškodenia auta, ale vizuálne je to veľmi fajn, prirodzene vyzerajúce poškodenia častí auta, visiace vibrujúce nárazníky a pod.... vyzerá to veľmi autenticky.
- čo ešte... neviem.
Mínusy:
- AI bohužiaľ stále nezvláda pretlak áut na jednom mieste, takže na väčšine okruhov je v prvej zákrute chronický karambol. Evidentne vtedy autá dostávajú priveľa vstupov a nemajú kapacitu ich všetky spracovať. A samozrejme čím viac áut na rošte, tým horšie. Čo je fakt veľká škoda, lebo keď sa to trochu utrasie, tak AI robí veľmi slušný dojem.
- na niektorých miestach nesprávne info o opustení trate, napr. v Spa pri nájazde do prvej zákruty ak sa kolesami len dotknem krajnice na ľavej strane, tak vyskočí hláška o anulovaní času. Toto by ale nemal byť problém fixnúť.
- iné výrazné slabiny som zatiaľ nezbadal
Bez hodnotenia:
- skúšal som narýchlo aj na gamepad s deafult nastavením /Logitech F710/ a je to určite lepšie než v jednotke, ale bez zapnutej kontroly stability nehrateľné, a možno len ja som si už odvykol , ale nemyslím. ABS a TC sú samozrejmosť. Vtedy to ide s gamepadom fakt pekne a pritom to nerobí dojem sterilnej jazdy "po koľaniciach". Každopádne sa tým človek okráda o veľkú časť dobre spracovanej fyziky, takže fakt volant je way to go.
Celkovo nie je o čom, v každom smere lepšie než jednotka, aj keď stále to má svoje muchy, ale hádam sa to časom doladí, hlavne tá AI v prvom kole, na toto by sa mali rýchlo zamerať. Bolo by blbé ak by na to rezignovali.
Spoiler: ukázať
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: Project CARS 2
jop to s tým modelom podobným AC si mylím tiež
dneska som skúsil dážd, zaujímavé je že časy aj kaluže sú v podstate zhodné z Apexom
trať Brand Hatch Indy
problém dažda bude skorej HW náročnosť, fps polovičné oproti slnečnu a to z jedným autom
to je o dosť horšie ako pri 1, zase pri replayi si to drží podobný pokles ako pri 1 lenže to nikoho zase moc nezaujíma kedže replaye nehráme max tak benchujeme
inak je to už 4 hra od SMS kde je furt ten istý bug u mňa
ked zapnem virtual mirror na full ide iba do najbližšieho reštartu hry
robí to šift, šift2, PC1 a aj teraz PC2 wtf a neuveriteľné
grafika je trochu iná a vyzerá povedzme reálnejšie, ani stromy nie sú až také blbé textúry a za jazdy vyzerajú dooosť dobre
diváci pri trati sú trocha divný lebo sú to snád textúry 2D?? ale zrazu začnú skákať, fotiť atd
jazdí sa to dobre, vcelku dobre to berie zase môj Logitech3DPro
HW nároky myslím sú primerané, a nejaké 4c od 2500K alebo ekvivalent + 1050/Ti a ekvivalent budú produkovať slušné FPS v adekvátnom nastavení
SMS má umňa plus lebo fakt iba neurobili z DLC novú hru a nepridali 2, dokonca sa zdá že nič ani nezhoršili čo sa vidí málokedy
aj loading sa zdá polovičný oproti 1
p.s. skúšal som aj demo Forzy 7 mno neviem mám to ako preorder ale ehm ... Apex sa zdá lepší
dneska som skúsil dážd, zaujímavé je že časy aj kaluže sú v podstate zhodné z Apexom
trať Brand Hatch Indy
problém dažda bude skorej HW náročnosť, fps polovičné oproti slnečnu a to z jedným autom
to je o dosť horšie ako pri 1, zase pri replayi si to drží podobný pokles ako pri 1 lenže to nikoho zase moc nezaujíma kedže replaye nehráme max tak benchujeme
inak je to už 4 hra od SMS kde je furt ten istý bug u mňa
ked zapnem virtual mirror na full ide iba do najbližšieho reštartu hry
robí to šift, šift2, PC1 a aj teraz PC2 wtf a neuveriteľné
grafika je trochu iná a vyzerá povedzme reálnejšie, ani stromy nie sú až také blbé textúry a za jazdy vyzerajú dooosť dobre
diváci pri trati sú trocha divný lebo sú to snád textúry 2D?? ale zrazu začnú skákať, fotiť atd
jazdí sa to dobre, vcelku dobre to berie zase môj Logitech3DPro
HW nároky myslím sú primerané, a nejaké 4c od 2500K alebo ekvivalent + 1050/Ti a ekvivalent budú produkovať slušné FPS v adekvátnom nastavení
SMS má umňa plus lebo fakt iba neurobili z DLC novú hru a nepridali 2, dokonca sa zdá že nič ani nezhoršili čo sa vidí málokedy
aj loading sa zdá polovičný oproti 1
p.s. skúšal som aj demo Forzy 7 mno neviem mám to ako preorder ale ehm ... Apex sa zdá lepší
Spoiler: ukázať
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Project CARS 2
Hej, stromy sú lepšie, to je asi najväčšia zmena.
Virtual mirror neviem, lebo to nepoužívam. Mne čo sa deje je, že keď vypnem hru, tak Steam ju stále vypisuje ako zapnutú. V Task Manageri exáč nie je, takže je na 100% vypnutá, len steam to nejak nevie pochopiť. Musím ho natvrdo vypnúť aby som to zas mohol spustiť. Pri iných hrách sa to nestáva.
Akurát som skúsil 10 kôl v daždi v Spa od 16:00 po tmu, plný grid 31 súperov a pod 60 fps mi to nepadlo /pohľad z kokpitu/ - downsaplnig zo 4K, všetko ultra + medium MSAA. Neviem či na inom okruhu by to padalo nižšie, je to možné, hlavne tam kde je dráha v noci nasvietená. Replay už samozrejme iná káva, tam sa to hýbe medzi 40-48 fps.
Ale hej, oproti peknému počasiu si to pýta viac, za sucha GPU usage pri zapnutom Vsync 55-60% max, za dažďa konštantne okolo 90 až takmer do 100%. Neviem či to v jednotke bolo lepšie, asi ani nie. Ale to len jeden okruh čo som testol.
Virtual mirror neviem, lebo to nepoužívam. Mne čo sa deje je, že keď vypnem hru, tak Steam ju stále vypisuje ako zapnutú. V Task Manageri exáč nie je, takže je na 100% vypnutá, len steam to nejak nevie pochopiť. Musím ho natvrdo vypnúť aby som to zas mohol spustiť. Pri iných hrách sa to nestáva.
Akurát som skúsil 10 kôl v daždi v Spa od 16:00 po tmu, plný grid 31 súperov a pod 60 fps mi to nepadlo /pohľad z kokpitu/ - downsaplnig zo 4K, všetko ultra + medium MSAA. Neviem či na inom okruhu by to padalo nižšie, je to možné, hlavne tam kde je dráha v noci nasvietená. Replay už samozrejme iná káva, tam sa to hýbe medzi 40-48 fps.
Ale hej, oproti peknému počasiu si to pýta viac, za sucha GPU usage pri zapnutom Vsync 55-60% max, za dažďa konštantne okolo 90 až takmer do 100%. Neviem či to v jednotke bolo lepšie, asi ani nie. Ale to len jeden okruh čo som testol.
Spoiler: ukázať
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: Project CARS 2
ja ked hocijaké msaa 30fps wtf a ešte downsampling
to isté 1
a neni sú to jediné hry
to isté 1
a neni sú to jediné hry
Spoiler: ukázať
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Project CARS 2
Hm, tak to máš čosi zle, nahadzujem akurát na youtube 2 kolá zo spa aj s framerate, nastavenie ako som písal vyššie /však bude vo videu/, nahrávanie Shadowplay. Hodím link keď to bude pozerateľné.
Spoiler: ukázať
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: Project CARS 2
v podste vo všetkých hrách?
msaa zabité FPS, ved sa aj preto nepoužíva lebo je náročné ako sviňa...
nemám síce 30 ale 60fps na úplne praznej trati...pff
presne ako som myslel každý stupeň msaa uberie cca 40%-50% výkonu z toho predchádzajúceho
msaa zabité FPS, ved sa aj preto nepoužíva lebo je náročné ako sviňa...
nemám síce 30 ale 60fps na úplne praznej trati...pff
presne ako som myslel každý stupeň msaa uberie cca 40%-50% výkonu z toho predchádzajúceho
Naposledy upravil/-a dexterav v Ne 24. Sep, 2017, 21:54, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Project CARS 2
No u mňa toto čo som spomínal beží 62-75 fps, väčšinou okolo 65. Skúsil som pre istotu aj bez vyhladzovania /ani MSAA ani žiadne postprocess/, že či náhodou nie je u mňa chyba, že to vyhladzovanie nebeží aj keď je zapnuté, ale nie. Bez AA mi to vyskočilo na 82-95 fps.
Video tu, ale ešte to youtube chrúme, takže zatiaľ len 360p
Video tu, ale ešte to youtube chrúme, takže zatiaľ len 360p
Spoiler: ukázať
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: Project CARS 2
dážd je dalších 20fps dole
nič vzlom ale ukazuje ti to dobre lebo očividne ti to sem tam klesne hodne pod 60
nič vzlom ale ukazuje ti to dobre lebo očividne ti to sem tam klesne hodne pod 60
Naposledy upravil/-a dexterav v Ne 24. Sep, 2017, 22:10, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: Project CARS 2
u mňa, potom už rovno nedá ani 50
niekde je vidieť ako spomalí aj stierač
niekde je vidieť ako spomalí aj stierač
Spoiler: ukázať
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Project CARS 2
Ukazuje dobre, aj to dobre beží, skôr bude problém v youtube, alebo prehliadač, net alebo čosi, lebo zdrojové video neseká vôbec.
Meral si to na viacerých miestach či na jednom okruhu? Že by som to tam skúsil aj ja, možno inde to viac padá než v Spa, bohvie.
Spoiler: ukázať
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: Project CARS 2
podľa mňa je fuk kde to dá viac, stačí ked to urobí na jednom
nebudem stále prehadzovať nastavenie
btw skús smaa ultra , som zvedavý, lebo to by si mal dať cez 120FPS pri čistom počasí a plnom gride a 4k
nebudem stále prehadzovať nastavenie
btw skús smaa ultra , som zvedavý, lebo to by si mal dať cez 120FPS pri čistom počasí a plnom gride a 4k
Spoiler: ukázať
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Project CARS 2
Testnem.
Ešte ma napadlo, máš najnovšie ovládače? Ja mám nahodené 385.69
//edit: skúsil som narýchlo kolo v Spa za slnečna, SMAA ultra, plný rošt... na štarte to padlo na 105, potom sa to držalo 110-120 fps. Tam už asi trochu začal brzdiť aj procák, ale len minimálne, GPU load občas klesol zo 100 na 97/98. Čo v podstate súhlasí, lebo s Vsync mám za pekna 50-60% GPU load @60 fps.
Hm, skúsil som dážď aj v Le Mans a bežalo to ešte o 5-6 fps vyššie než v Spa. Mne sa zdá, že to snáď beží lepšie než jednička. Mám dojem, že to lepšie robí s CPU vláknami, CPU bol v 1 total brzda občas už tesne nad 60 fps. Tu som zatiaľ nezaregistroval.
Ešte ma napadlo, máš najnovšie ovládače? Ja mám nahodené 385.69
//edit: skúsil som narýchlo kolo v Spa za slnečna, SMAA ultra, plný rošt... na štarte to padlo na 105, potom sa to držalo 110-120 fps. Tam už asi trochu začal brzdiť aj procák, ale len minimálne, GPU load občas klesol zo 100 na 97/98. Čo v podstate súhlasí, lebo s Vsync mám za pekna 50-60% GPU load @60 fps.
Hm, skúsil som dážď aj v Le Mans a bežalo to ešte o 5-6 fps vyššie než v Spa. Mne sa zdá, že to snáď beží lepšie než jednička. Mám dojem, že to lepšie robí s CPU vláknami, CPU bol v 1 total brzda občas už tesne nad 60 fps. Tu som zatiaľ nezaregistroval.
Spoiler: ukázať
- pepkopav
- Notebook expert
- Príspevky: 4131
- Dátum registrácie: Ne 19. Feb, 2012, 19:05
- Bydlisko: Lovinobaňa LC
Re: Project CARS 2
ak to bolo tvoje video,tak ak chces trochu ti pomozem pri technike jazdy: ked vchadas do zakruty,tak brzdenie je celkom ok ale potom v dlhsej zakrute pridavas a uberas,co je zle...skus sa naucit prechadzat zakruty,pochopitelne tam kde sa da s minimalnym plynom,potom je jazda rychlejsia,plynulejsia a aj akceleracia je lepsia,auto sa neskruca a nesmyka ako z nuloveho plynu...a zasadne dodrziavat apexy ked nepredbiehas,tam sa oberas o dost casu...mne sa to v pohode da so starym volantom za 130€ ale hral som to tak aj s xboxovym gamepadom bez problemov..kedysi som si chodil zajazdit na okruh a toto boli prve rady od ozajstneho jazdca...vela zdaru...hru este nemam,nebol cas ale uz sa na nu tesim....
ASUS ROG Strix G18 Intel Core i9 14900HX,RAM 32GB DDR5,NVIDIA GeForce RTX 4060,SSD 2000Gb,IPS 2560X1600,Windows 11...