Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7291
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Papek »

Nic sa nestane ked si odmeria odber vypnuteho auta. Na fabii 1. generacie sme mali problem ze sa neuspavala riadiaca jednotka a bol tam odber okolo 3W. Po tyzdni uz bol problem nastartovat, v zime kludne 2-3 dni a bol problem. Bohuzial tam bola zatecena kabelaz a cena opravy bola silno v neprospech hodnoty auta... este sa s nim nejaky rok pojazdilo s jump starterom a potom islo z domu.

Inak ak nie je problem s elektrikou, tak auto musi nakopnut aj po par mesiacoch. Mal som takto 5 tyzdnov odstavene auto od polovice februara, ked boli u nas teploty permanentne pod nulou a nastartoval som.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Nic sa nestane ked si odmeria odber vypnuteho auta.

poradis nejaku spolahlivu metodu ako na to ? Lebo existuje len jedina a nie je to uplne sranda pre kazdeho.



Kludovy odber modernejsieho vehykla je uplne kludne 30-50mA cize 290 dni vydrzat ani nahodou Neverim ze existuje jedine auto ktore by to dnes vydrzalo.

ale samozrejme 3-4 tyzdne stania musi bezne auto normalne prezit ; vynimkou su specialne A8/760iL s narvanou elektronikou, tromi pridavnymi rusickami gps, zabezpecenim atd.

Scream : nic lepsie nez novu baterku nemozes spravit. Kup si vacsiu kapacitu ako mas teraz, najvacsiu aku dokazes strcit do kastlika pripadne zrus kastlik tak ako ja na Sharane a fikhotam 110Ah namiesto 62. Nie je bratislavsky mraz ako dolnokubínsky, ale Kosice su velmi fit by som povedal.

keby si to chcel prehnat a mal naladu/moznost tu baterku vybrat "ze teraz tri tyzdne nikam nepojdem" a strcit do tepla, urcite by jej to nezaskodilo. V druhom najlepsom pripade si kupis maly solarny panel a nechas baterku trosku udrzovat tymto sposobom a tretia najjednoduchsia moznost je, ze proste bateriu v aute odpojis. Bez vyberania, das z nej dole kabel (mam desinu kluc v aute, ani ho nenosim hore) - ked vies ze nebudes jazdit tak to nie je ziadny problem na 99% autiakov, kedze baterky byvaju bezne dostupne. Za 20 sekund mam otvorenu kapotu, zapojenu baterku a idem prec, fakt to nebolí.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7291
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Papek »

ja by som pokojne aj starter vyhodil. Natocis klukou a za 15 sekund odchadzas
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Používateľov profilový obrázok
wingo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 5889
Dátum registrácie: St 01. Sep, 2010, 20:36
Bydlisko: Podbrezová

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa wingo »

20 sekúnd len kým nájdeš kľúčik a zámku keď máš bezkľúčové štartovanie :)
Spoiler: ukázať
STEAM: http://steamcommunity.com/id/X-w1n9/

PC1:
Ryzen 5 7600X, Noctua NH-D14+Arctic P14 PWM PST, Gigabyte B650M Gaming X AX, 32GB DDR5 Kingston Fury Renegade RGB @ 6000/28/37/37/30, Gigabyte AORUS RX 6800XT Master 16GB, SSD Kingston Fury Renegade 1TB, Adata XPG Core Reactor 650W, BeQuiet Pure Base 500DX + 3x Arctic P14 PWM PST, LG 42OLEDC21, Gamdias Hermes P3 Brown, Logitech G400, Hifiman HE-4XX + Topping NX4DSD

PC2:
Ryzen 5 5600X, ASUS TUF Gaming B550M-PLUS WiFi, 32GB DDR4 Kingston Predator@3600/16/19/21/36, Sapphire Pulse RX6600 8GB, Toshiba XG3 1TB M.2 NVMe, Seasonic Platinum SS-660XP2, Riotoro Morpheus, ASUS VG279Q, Marvo K605, Rapture ASPIS, Superlux HD-330 + Brainwavz Sheepskin earpads, Edifier WN820NB
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5515
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Zvycajne sa to mera tak ze medzi bateriu a auto zapojis multimeter.

Ja mam na to k dispozícii kliestovy merac
https://eshop.micronix.sk/meracia-techn ... 2000c.html

Zatiaľ bola vacsina aut prave okolo tych 10mA, viac ako 25mA som nameral asi len na autach z pozicovne co mali GPS tracker.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4568
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

No ten multimeter co mam, by som asi nezapajal do obvodu auta :D

Ale dik za tipy, ak sa auto nepreda do tyzdna, kupim novu bateriu. Auto je v garazi, nie je problem nabit ani odpajat, len je nemile ist k autu s tym, ze neviem, ci nastartujem aj ked len raz za tyzden. Baterka mam minimalne 3 roky, mozno 6, boh vie... Varta...
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tak to odpajaj, nemas s tym problem, raz za dva tyzdne pripoj na hodinku nejaku nabijacku ved to je normalna vec co ma bezny chlap poruke a specialne v garazi... a hotovo. Baterka ti raz umre, ale s takouto starostlivostou urcite neskor ako bez nej.

Meranie 10mA odberu je trosku problem, je to velmi mala citlivost, tam je mala presnost - specialne na klIešťaku ktory je specifikovany od 0.05A

Papek : velmi fťipné s tou klukou. Len ked mas mat neprijemnosti s autom ako tu zaznelo, tak to odpojenie baterie 6x za zimu (kazde dva-tri tyzdne) zase az taka strasna vec nie je. Nezabudni sa postazovat ako zlozite je naliat nemrznucu zmes do ostrekovacov pripadne vymenit gumicky na stieracoch.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4568
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

jasne, nabijacka, naradia, elektrina v garazi je, to uz si viem poriesit, len ma zaujimalo kolko tak vydrzi zdrava bateria, lebo co auto, to som vychytal baterie pred smrtou a dokonca aj nova varta sa porucala za 3 roky.

Nejaky tip na stranku kde kupim dobru bateriu, za dobru cenu a maju dobry katalog? (vyklikam auto a vyhodi mi baterocky, co urcite pasuju aby som nemusel riesit vymeny). OEM nie je cesta...
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10042
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stiv »

Skor nez pojdeme dalej tak odpoved je Exide agm..
.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5515
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

1. vyklikat si baterku na exide battery finder.
https://www.exidegroup.com/eu/en/brand/exide

2. Najst model ktory to vypluvne(alebo vacsi ak sa vojde) na
https://www.battery-import.sk/

3. Objednat.



Varta/bosch/bars nekupovat nevydrzia dlho. Chces nieco co ma odlievane dosky a nie lisovane. Cize Exide(cenovo najvyhodnejsi z tych "dobrych"), banner(o nieco lepsi ako exide, ale o dost drahsi) alebo duracell(tazko sa zhanaju.)

Exide bud premium(auto bez start stopu a nenarocne pouzitie) alebo potom AGM EKxxx

Nad nimi mas americke a japonske specialitky(optima, odyssey...), ale tie uz stoja nezmysel.
lopo1
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 1623
Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Žilina

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa lopo1 »

Z japonskych este by som pozrel Yuasa ale od 5000 rady vyssie AGM su rada 9XXX
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

znacka je fuk, ajtak to na 95% vyrobili v JohnsonControls alebo Delphi.
Akumulator je houbelec technologia - nejaka žbrnda, nejake kovove dosky, plastova krabica, dve nalepky, vyrobca uplne nepodstatny.

Samozrejme je konstrukcny rozdiel medzi klasickym, EFB a AGM tovarom ale ten je zase rovnaky vsade. Moje doporucenie je :

a) nahodit najvacsiu kapacitu aka sa zmesti do auta podla fyzickych rozmerov kastlika
b) v ramci danej kapacity vyberat modely, ktore maju najvyssie skratove prudy. Dovod ? Pretoze maju najhrubsie dosky vnutri, kvoli comu sa daju najrychlejsie nabijat v aute pocas prevadzky, najmenej trpia pri starte ked su najvacsie prudove pecky, proste najkvalitnejsia konstrukcia. Kto ma lepsie predpoklady v posilovni, 70kg svalovec alebo 90kg svalovec ? Tak preto hrube dosky, a vsetko co z toho vyplyva.

priklad : 100Ah kapacitu vidim s maximalnym prudom 750A od 90,-eur ; 800A od 80,-eur ; 850A od 99,-eur ; 900A od 90,-eur (tuto je aj exide premium, aj yuasa active) ; 920A za 105,-eur. Urcite by som nekupil Varta Dynamic Silver 100Ah 830A od 117,-eur "ved je to Varta tak to musi byt bomba", prdlajz.

zabudnite na zauzivane stereotypy ; veselo "neznackove" Bars, Konig, Dynamax, Bjorn, Polar a podobne. S najvacsou pravdepodobnostou isli z tej istej vyrobnej linky ako Varta/Exide :

https://www.johnsoncontrols.com/insight ... -batteries
https://www.najnakup.sk/autobaterie/var ... h-12-v-n80

strucne s historie : napriklad Exide oficialne skrachovalo v roku 2013, vtedy mali okolo 10.000 zamestnancov [coze ??].

perlička : Red Optima cylindricke baterie mali 7 rokov zaruku, no questions asked, a su prakticky identicke ako najdrahsie najpremiovejsie cylindricke Exide Premium - proste ina nalepka, technologia ta ista, hotovo. Mimochodom 51Ah kapacita, 900A prud [!! to davaju klasicke 100Ah !! a zdaleka nie vsetky].

Napriklad Exide vyraba vo svojich fabrikach cez 10 rozlicnych mien - nie je vsetko Exide. To iste Johnsons.

U nas a v Cechach sa daju castokrat zohnat kvalitne Yuasy za rozumnu cenu, ja som kupoval nase 100vky za 89,-eur. 950A max. zatazitelnost. Momentalne maju 7 rokov vsetky styri co mame v rodine, nezavahali samozrejme nikdy ved 7 rokov je slaby zabeh.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5515
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Jasne, vsetko je uplne fuk, vsetko to je z jednej tovarne. Absolutne nezalezi sak len nabucham nejake kovove dosky do plastovej krabice dam nalepky a vyrobca nepodstatny. A vsade to je rovnake. A najvacsiu kapacitu, presne kapacita je ten udaj na ktorom zalezi.


Obrázok

Mohol by si zostupit do doliny.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

.
.
hlavne ze ty si pan najmudrejsi. Vzdy a vsade.
Na to su tiez grafy, aj na to ked niekto niekoho vytlaca na zvodidla, jazdi 200 po Slovensku a tak.


https://www.exidegroup.com/eu/en/oe-manufacturer
Exide Technologies' first brand aftermarket batteries (Centra, Deta, Exide, Fulmen, Sonnak and Tudor) are designed with the same quality and standards as OE batteries and manufactured on the same production lines.


Takze urcite tie baterky budu totalne odlisne, kedze su vyrabane na tych istych production lines.

Jo a keby si niekto myslel ze to je kompletny zoznam Exide "znaciek", tak nech sa paci : https://www.exideindustries.com/interna ... rands.aspx
a akoze fakt, fakt sa mi nechce hladat dalsich 40 co urcite vyrabaju a o ktorych sme v zivote nepoculi.


tak a teraz mi povedz aky je rozdiel "medzi znackami", ci asi tak moze Exide vyrabat 20 rozlicnych znaciek, v ramci kazdej pre istotu X modelov a kazdy z tych modelov bude mat uplne inu konstrukciu. Urcite. Ze ?

Vysvetli mi, preco dodavka z nemeckej fabriky Fiamm mne osobne doviezla 30 originalnych baterii Maserati. Maserati nalepky vsade odhora dole, Maserati dokumenty, Maserati zarucne listy. A aby sme sa pochopili, v ten den, uplne presne tie iste - absolutne do atomu tie iste baterie - isli z brany von s nalepkami Fiamm, Varta aj... neuveris... Exide. Bolo to 12 rokov dozadu. Ja som si vybral ze chcem Maserati, lebo som mohol. Lebo to bola sranda.

Okrem toho, nenapisal som ze vsetko je z JEDNEJ tovarne. Napisal som nieco diametralne odlisne.

edit : kedze si z Košicoch, co sa nezastavis v Johnson Controls ??? Asi by ti povedali, co som ja nevedel, ze uz dva roky nevyrabaju Varta baterie lebo to preslo pod inu spolocnost, proste korporatne sracky, rozdelovania, spajania atd. Clarios.

Vyrobca baterii Varta NIE JE Varta, ale firma o ktorej 99.999999% Slovakov nikdy nepoculo. CLARIOS
"No keď otvoríte kapotu auta, naše logo neuvidíte. Keď však poviem Varta, Optima, Mac, Delkor, LTH alebo Heliar, väčšina ľudí sa chytí. Tie značky poznajú a používajú, patria do rodiny brandov Clarios."

Teraz mozes byt mudry.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Xeigen
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2332
Dátum registrácie: Št 13. Dec, 2012, 12:47
Bydlisko: Trávnica

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Xeigen »

Turbo, ty ale hovoris len polovicu tej story. To co na tej "multilinke" a to hocikde a s hocicim bude rozhodovat je kvalita... pouzitych vstupnych materialov, tolerancie, final kontroly a testovanie. Zvlášť ked sa bavíme o tom, ze sa dodava ako pre automotive. Na low-cost znackach sa setri/prehliada a ignoruju veci, ktore by toptier dodavatel na 100%vratil... Zmeny dodavatelov, vyrobcov sa robia bezne, len nie to skonci so stastnym koncom, lebo vidina mega uspor sa premietne na pocte reklamacii... a casto aj dobrom mene, ktore je tam nalepene. A to sa velmi tazko napravuje.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"