Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
Neviem preco sa vzdy vsetci urazaju ked zistia ze nemaju pravdu. Akoby bolo ustavne pravo trestnut hlupost a byt za to pochvaleny.
Ale co som chcel: Zamysli sa, aky vyznam asi ma konkurovat sam sebe? Ziadny.
Exide kupis v EU
Chlorid Azia
Ceil Afrika
Index juzna afrika
atd atd. Ani jednu z tych znaciek nekupis na slovensku. Schvalne. Skus si dat hociktoru z tych znaciek do vyhladavaca, a ze ci ich kupis na slovensku.
Nehovorim ze sa nalepky neprelepuju, a ze trebars v tescu nekupis prezlenu barsku alebo co. Je to bezna praktika. Ale aplikovat to na vsetky modely a znacky je klamstvo.
Priznam sa, do vyrobneho retazca nevidim. Neviem pomenovat kto kde kam vyraba. Viem sa vyjadrit len k tomu co ti pristane doma na stole pod znackou XY.
k prispevku hore:
a) Nahodit najvacsiu kapacitu ktora vojde je fajn tak pre dobry pocit. Neviem co si od toho slubujes. Autobateria ma sluzit tak ze je stale takmer plne nabita, obcas z nej nastartujes a zase sa plne dobije. Pouzivas "vrchnych" par Ah z kapacity. Je uplne jedno ci ma 60Ah a vybijes z nej 10 alebo ma 110Ah a vybijes z nej 10. Akonahle ich budes cyklicky namahat a vybijat tak je to jedno. Skapu vsetky. Ked sa vysusi, skapu vsetky. Mozno ta to zarazi, ale vyrobca nie je uplne vytrety a nedava do auta 60Ah bateriu len tak lebo si to vycucal z prsta.
A co je vobec kapacita na stitku? Udaj ze za 20Hodin pri izbovej teplote vie bateria dodat XY Ah. Koho to zaujima. Takto bateriu nikto nepouziva.
b) Hladat najvyssie skratovacie prudy, to neviem co je. Asi si myslel startovacie. To je dvojsecna zbran. Ak spravis dosky polov lisovane(ake najdes trebars vo varte alebo barse), budes mat vyssie startovacie prudy(nizsi vybijaci odpor), ale vyssi nabijaci odpor(a teda bude sa nabijat pomalsie) a tiez budu krehkejsie, takze sa skor rozpadnu. To nechces. Cize nechces nic co kupis pod znackou varta, bosch ani bars. Preco to tak funguje, neviem. To by chcelo kontaktovat niekoho kto ich vyraba a nie rozobera a analyzuje
Pozerat na vahu baterie je fajn. Akurat ze je tam je tolko inych premennych ktore budu mat vacsi vplyv, ze neviem ci to uplne pomoze.
Uplne nezavisle na tom co pisem hore som sa pokusil vygooglit nejaky test. A ahaho. Nejak to podozrivo sedi s tym co pisem. Ci?
Preco ma varta lepsi startovaci vykon ako banner, ale miesto 8minut sa po starte dobije za takmer 14? Zeby to bolo tym ze su tie dosky lisovane a nie odlievane? hmm?
Ale co som chcel: Zamysli sa, aky vyznam asi ma konkurovat sam sebe? Ziadny.
Exide kupis v EU
Chlorid Azia
Ceil Afrika
Index juzna afrika
atd atd. Ani jednu z tych znaciek nekupis na slovensku. Schvalne. Skus si dat hociktoru z tych znaciek do vyhladavaca, a ze ci ich kupis na slovensku.
Nehovorim ze sa nalepky neprelepuju, a ze trebars v tescu nekupis prezlenu barsku alebo co. Je to bezna praktika. Ale aplikovat to na vsetky modely a znacky je klamstvo.
Priznam sa, do vyrobneho retazca nevidim. Neviem pomenovat kto kde kam vyraba. Viem sa vyjadrit len k tomu co ti pristane doma na stole pod znackou XY.
k prispevku hore:
a) Nahodit najvacsiu kapacitu ktora vojde je fajn tak pre dobry pocit. Neviem co si od toho slubujes. Autobateria ma sluzit tak ze je stale takmer plne nabita, obcas z nej nastartujes a zase sa plne dobije. Pouzivas "vrchnych" par Ah z kapacity. Je uplne jedno ci ma 60Ah a vybijes z nej 10 alebo ma 110Ah a vybijes z nej 10. Akonahle ich budes cyklicky namahat a vybijat tak je to jedno. Skapu vsetky. Ked sa vysusi, skapu vsetky. Mozno ta to zarazi, ale vyrobca nie je uplne vytrety a nedava do auta 60Ah bateriu len tak lebo si to vycucal z prsta.
A co je vobec kapacita na stitku? Udaj ze za 20Hodin pri izbovej teplote vie bateria dodat XY Ah. Koho to zaujima. Takto bateriu nikto nepouziva.
b) Hladat najvyssie skratovacie prudy, to neviem co je. Asi si myslel startovacie. To je dvojsecna zbran. Ak spravis dosky polov lisovane(ake najdes trebars vo varte alebo barse), budes mat vyssie startovacie prudy(nizsi vybijaci odpor), ale vyssi nabijaci odpor(a teda bude sa nabijat pomalsie) a tiez budu krehkejsie, takze sa skor rozpadnu. To nechces. Cize nechces nic co kupis pod znackou varta, bosch ani bars. Preco to tak funguje, neviem. To by chcelo kontaktovat niekoho kto ich vyraba a nie rozobera a analyzuje
Pozerat na vahu baterie je fajn. Akurat ze je tam je tolko inych premennych ktore budu mat vacsi vplyv, ze neviem ci to uplne pomoze.
Uplne nezavisle na tom co pisem hore som sa pokusil vygooglit nejaky test. A ahaho. Nejak to podozrivo sedi s tym co pisem. Ci?
Preco ma varta lepsi startovaci vykon ako banner, ale miesto 8minut sa po starte dobije za takmer 14? Zeby to bolo tym ze su tie dosky lisovane a nie odlievane? hmm?
-
- Používateľ
- Príspevky: 1921
- Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Re: Všeobecná diskusia II
Baterka v aute trpí ak ju vysoko vybíjaš...
A podme do reality:
Auto má predpísanú v mojom prípade 52Ah bateriu, úplne bez problému s nou funguje, baterka bude mat nejaký rok, niečo stratí zo svojich parametrov, príde zima -10°C a baterka už má problém, točí ale slabšie... A takto to ide druhý den, tretí den a dalšie ráno už nenatočíš...
V aute mám 64Ah, ktorá má voči 52Ah aj podstatne vyšší štartovací prúd, v zime točí s prstom vzadku motorom akoby bolo leto, vydržala 7 rokov a fungovala bez zaváhania. Skapala v lete, bez nejakých predošlých príznakov, naštartoval som úplne normálne, prišiel do Lauga a ked som odchádzal tak ledva ledva, došiel som domov, zobral merák skontroloval - nejakých 11,2V, naštartoval som, zmeral som či dobíja a po zhasnutí motora a dalšom pokuse naštartovať už ani prd. Bola to Exide Premium a kúpil som si znovu takú istú.
V živote som nenabíjal baterku, nemám ani nabíjačku...
Kúp si dnes predpísanú baterku a za 3-4 roky je kaput aj ked bude značková...
A podme do reality:
Auto má predpísanú v mojom prípade 52Ah bateriu, úplne bez problému s nou funguje, baterka bude mat nejaký rok, niečo stratí zo svojich parametrov, príde zima -10°C a baterka už má problém, točí ale slabšie... A takto to ide druhý den, tretí den a dalšie ráno už nenatočíš...
V aute mám 64Ah, ktorá má voči 52Ah aj podstatne vyšší štartovací prúd, v zime točí s prstom vzadku motorom akoby bolo leto, vydržala 7 rokov a fungovala bez zaváhania. Skapala v lete, bez nejakých predošlých príznakov, naštartoval som úplne normálne, prišiel do Lauga a ked som odchádzal tak ledva ledva, došiel som domov, zobral merák skontroloval - nejakých 11,2V, naštartoval som, zmeral som či dobíja a po zhasnutí motora a dalšom pokuse naštartovať už ani prd. Bola to Exide Premium a kúpil som si znovu takú istú.
V živote som nenabíjal baterku, nemám ani nabíjačku...
Kúp si dnes predpísanú baterku a za 3-4 roky je kaput aj ked bude značková...
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
prave preto baterku s vyssou kapacitou - nejde o zasobu prudu, ale o schopnost dodavat ampere ked je zmrznuta (chlad limituje pohyb elektronov, schopnost dodavat energiu). 52ka ma typicky 470-500A maximalny prud, daj k tomu -15 alebo -20 stupnov, nedajboze auto tri-styri dni stalo. Startery su niekde okolo 2kW podla typu auta, motora, takze to mame radovo 200 amperov pri poklese voltaze na 10V. A preto 52Ah baterka schopna davat 450-470A v absolutnych maximach, v najlepsej kondicii (nie 5 rocna), pri 20 stupnoch nad nulou ide v zime sakrabomby pretoze dokaze cojaviem 300A.
Ked tam piches 80Ah ktora dokaze vytlacit 700A a jej schopnost sa vekom/mrazom znizi na vymyslime si 550A, furt je tam obrovska rezerva pre start. Tie baterky sa menej namahaju aj ked su to len sekundy, na zivotnost to ma obrovsky vplyv. Je uplne bezne ze male baterky skapinaju pri 4-6 rokoch, zato 100vka v mojom okolo este nikdy neumrela snad pod 10 rokov. Jej relativne namahanie je proste mensie oproti baterke s mensou kapacitou.
a samozreme, existuju rozlicne konstrukcie dosiek (ale nie 20), a rozlicne sposoby zadrziavania elektrolytu (volny v nadobe, sklenene runa atd), aj separatory su rozlicne (vankusikove, obalkove, listove)...
Takto to poviem : akumulator s vacsou kapacitou ako je originalna na auta ma este nikdy nesklamal, zato velakrat som uz roztahoval párročné hypermoderne masinky na 15-20 rocnej rárohe.
Ked tam piches 80Ah ktora dokaze vytlacit 700A a jej schopnost sa vekom/mrazom znizi na vymyslime si 550A, furt je tam obrovska rezerva pre start. Tie baterky sa menej namahaju aj ked su to len sekundy, na zivotnost to ma obrovsky vplyv. Je uplne bezne ze male baterky skapinaju pri 4-6 rokoch, zato 100vka v mojom okolo este nikdy neumrela snad pod 10 rokov. Jej relativne namahanie je proste mensie oproti baterke s mensou kapacitou.
a samozreme, existuju rozlicne konstrukcie dosiek (ale nie 20), a rozlicne sposoby zadrziavania elektrolytu (volny v nadobe, sklenene runa atd), aj separatory su rozlicne (vankusikove, obalkove, listove)...
Takto to poviem : akumulator s vacsou kapacitou ako je originalna na auta ma este nikdy nesklamal, zato velakrat som uz roztahoval párročné hypermoderne masinky na 15-20 rocnej rárohe.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Na to sa od stola nedá odpovedať, príliš veľa premenných Najbližšie ti k tomu asi povie dealer v servise, aj to nie u každej značky...
Keď máš auto v garáži čo dlhšie stojí, tak by som to proste dal na nabíjačku, to je jedno či s novou baterkou alebo bez.scream napísal: ↑Ut 29. Nov, 2022, 15:18 No ten multimeter co mam, by som asi nezapajal do obvodu auta
Ale dik za tipy, ak sa auto nepreda do tyzdna, kupim novu bateriu. Auto je v garazi, nie je problem nabit ani odpajat, len je nemile ist k autu s tym, ze neviem, ci nastartujem aj ked len raz za tyzden. Baterka mam minimalne 3 roky, mozno 6, boh vie... Varta...
Na autách čo mi stávali dlhšie som proste vyrezal kúsok tapacíru v kufri a zabudoval tam ten CTEK konektor čo je. Pohodlné riešenie, raz za mesiac otvorím kufor, pripojím konektor, nabíjam. Alebo teoreticky tam ak nemáš nejaký parazitický odber, tak stačí ten XS 0,8A, a kľudne to tam nechať strčené celú dobu... Ona síce nie je úplne priamo určená pre osobáky, ale pokiaľ fakt nemáš nejaký parazitický odber, a odstavuješ auto s plnou baterkou tak je to lacné riešenie ako prezimovať Porsche na leto... Ja som to ešte aj na skúter dával stále, fakt super vecička.
Ale je to fakt "Connect and forget", nabije a potom to behá medzi stupňom 5 a 6 podľa potreby.
AD2 Multimeter, netreba sa toho báť, zmerať odber sa dá aj s najväčším šuntom , viď
Len to nesmieš urobiť tak ako kamarát čo si ho odo mňa požičal, a fukol ho na A8mu, a tá od radosti jak to znovu pripojil na baterku a ožila, tak si cucla trošku viac ampérov, a za 20 sekúnd bolo po kábloch Ostatne aj takéto autá sa dajú samozrejme odmerať, len je na to trošku iný postup. Hľadanie parazitického odberu v S/7er/8 je ale frustrujúca disciplína, neodporúčam...
Na trochu pohodlnejšie meranie "na doma" vrelo odporúčam toto, používam od dávnych redaktorských čias kedy som robil nejaké recky: https://www.conrad.sk/p/voltcraft-vc-33 ... 00-1307544
Nestojí to takú "raketu" ako to čo poslal Skilex ,mám už asi 3 vo firme... Rozlíšenie pri DC 0,001A, na tento účel omnoho vhodnejšie, a dá sa kúpiť ten istý aj certifikovaný, ale na doma zbytočné.
Samozrejme, že keď s tým meriame niečo v stroji kde je v nejakej skrini rozvodnej je tej "indukcie" naokolo, tak to má samozrejme na to vplyv, ale za 50€ alebo koľko som za to dal, perfektný pomocník na prvú diagnostiku. A to či má auto odber 10mA alebo 40mA to zmeria relatívne spoľahlivo.
Aby to meranie malo nejaký význam tak by to ale chcelo vedieť že čo máš vlastne namerať, podľa konkrétneho auta a to zase vedia len v servise...
Lebo napríklad ja keď som sa dávno a podotýkam posledný krát, to bolo v dobe kedy som mal ešte voľný čas, a prácu na aute som bral ako oddych, odhodlal nájsť a opraviť parazitický odber na S-Klasse, tak klasické meranie by mi bolo k ničomu. Prečo? To auto má XY "power-statov" .
Takže treba vedieť ktorý kedy nastane. Najprv nameriaš 4A, po 2min 2,5A, po ďalších 5 min 1A, zase po chvíľke 0,6A,20 minút na to 0,05A a keď na to vydržíš čumieť ešte pol hodinu, tak už konečne zaspí canbus a všetky riadiace jednotky a nameriaš 0,03A.
Ale samozrejme to musíš odniekiaľ vedieť že máš hodinu čakať jak cip, a ani náhodou nič nezobudiť.
Nové MB čo mám to má ešte inak, normálne je tam relé, ktoré po 90 minútach normálne počuť že cvakne, a odpojí v podstate natvrdo všetko nepodstatné, zostane nažive pár vecí. Tu je ale zaujímavé, že keď ti to "cvakne" tak pri nezamknutom aute je spotreba nižšia, lebo ako náhle pred odpojením zistí že auto je otvorené, tak vypne aj key-less go modul. Ak je auto zamknuté tak ten modul zostáva aktívny a žere to trošku viac.
A to sú veci, ktoré zase vie tak výrobca, a treba vedieť čo a ako a kedy merať. V modernom aute dneska riešiť niečo ohľadom elektriky je trápenie, a v podstate základom je diagnostika.
Koľko má baterka vydržať ti tiež nepoviem. V tom Sku som ich vymenil asi 4, lebo to malo fantastický fičúr, že pod cca pod 12,4V ani nezopne štartér, proste netočí. To bol už niekedy pri -15 v tatrách problém. Lebo kým nasucho si nameral kľudne 12.6-12,7, čo by malo byť dobre tak po otočení do prvej polohy to padlo pod, a nič sa nedialo. Dalo sa to velice "prakticky" odrbať, že pokiaľ nosíš v aute gola sadu a pár torxov, a namieste rozoberieš tak polku spolujazdcovej podlahy, aby si sa dostal k tej správnej poistkovej skrini zo 6-tich v aute, a následne si paralelne pripojil pred ten kontrolný snímač zdroj napätia, úplne jedno akej kapacity (mohli by to byť aj 7 AA tužkových batérií v sérií) tak to vyhodnotilo že v poriadku, a dovolilo naštartovať, nie moc praktické riešenie Takže mi tam takto odišla po 2 rokoch Varta, po roku Bosch z mercedesu, (Tie baterky ešte dlho potom jazdili v iných autách, len proste v tej "vesmírnej lodi" to nešlo), a potom som tam napchal veľký AGM Exide a bol pokoj, staršie auto, pôvodne tam nebolo AGM...) Je to spotrebný materiál, čo má väčšinou záruku 2 roky...
No a včera som akurát menil baterku v mergli, po tom čo som ho tam viezol na niečo iné. Mal som ju tam od novoty 5,5 roka zhruba, tak som čakal kedy už... Auto ma samozrejme ani raz nikde nenechalo, a vždy naštartovalo. Ani nehlásilo nič ohľadom baterky. Pred zavezením do servisu, som to nechal dobiť do plna na nabíjačke, aby keď tam s tým budú šachovať mi nevybili zbytočne baterku. (Oni samozrejme to tiež majú na zdroji keď na tom robia, ale zrovna keď to umývajú a vysávajú tak je to pol dňa rozčapené bez šťavy)
Auto si samozrejme samé na diag. teste vyhodnotí baterku viď:
Tá RJ čo to sleduje, proste vyhodnotila, že je na cca 65% kapacity.(návštevu predtým to bolo ešte 74%.) Modul zaznamenal že za minulý mesiac už 5x nastal stav kedy už to nebolo úplne OK. Tak som to dal pre istotu vymeniť, ide zima...
Sranda je, že už je na výmenu a napriek tomu, že to štartovalo celý čas OK, a nič nikde v aute neukazovalo.
A na záver eseje, koľko to vydrží odstavené a ešte naštartuje? Netuším na všetkých posledných MB čo máme, to má akýsi "baterry saver" mód, a takto ukáže koľko by to malo vydržať podľa aktuálneho stavu...
Či to je pravda netuším, 5 týždňov na letisku to vydržalo, a je to vlastne jedno lebo aj keby sa to vybije, máš asistenčku...
Ostatne ja silno pochybujem že by to po 3 mesiacoch státia vôbec naštartovalo ale nie kvôli baterke...
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
Vrela vdaka, presne toto som potreboval. Cize z tychto 3 jednoznacne premium?SKiLEX napísal: ↑Ut 29. Nov, 2022, 20:41 1. vyklikat si baterku na exide battery finder.
https://www.exidegroup.com/eu/en/brand/exide
2. Najst model ktory to vypluvne(alebo vacsi ak sa vojde) na
https://www.battery-import.sk/
https://www.exidegroup.com/eu/en/batter ... on-results
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Všeobecná diskusia II
neposlalo to odkaz
asi musis dat screen
Hej, tie voltcrafty su super, tiez ich mam za furik akurat nie su uplne presne a uz vobec nie ked ich zmagnetizujes na striedavom prude Mam tu jeden co len tak hodeny na stole bude ukazovat 2A odber...
Na odbery ze 10mA proste nie su dost presne
//edit, pozeram ze tvoj je nejaky presnejsi Doma mam VC521 a VC523, a tie maju o desatinnu ciarku menej.
2. Hele, mixujes tam hrusky s jablkami, pises random hausnumera, dojmy zamienas za pojmy. Dneska uz nie, ale zajtra sa na to pozriem a rozpisem.
Pre zaciatok by som zacal s tym ze startovaci prud zrejme myslis ten co je na stitku baterky, podla normy EN. Well, to cislo vznika tak ze vychladis autobateriu na -18 a meras prud po dobu 10sekund s poklesom napatia na 7,5V.
Ale aj to absolutne maximum autobaterie ktore myslis si vies kludne vypocitat cez ohmov zakon. Hint: Nova bateria ma vybijaci odpor tak 2-3miliohmy. Skus si dat V/R = I... 12/0,003 a vyjde I=4000A... To je narez, co? A teraz, ked nova bateria da ze 4000A. A mne na tocenie motorom staci ze 250A. V akom stave musi byt aby auto nenastartovalo?
Akoze jasne, pri takom poklese napatia ake nastane pri 4000A uz starter nebude startrovat. Ale aj nech je to hoc 1500A... Vies kam tym mierim, do 250A a do nenastartovania je stale strasne daleko.
asi musis dat screen
Hej, tie voltcrafty su super, tiez ich mam za furik akurat nie su uplne presne a uz vobec nie ked ich zmagnetizujes na striedavom prude Mam tu jeden co len tak hodeny na stole bude ukazovat 2A odber...
Na odbery ze 10mA proste nie su dost presne
//edit, pozeram ze tvoj je nejaky presnejsi Doma mam VC521 a VC523, a tie maju o desatinnu ciarku menej.
1. ocenujem ako si elegantne opustil predchadzajucu debatu akoby nikdy neexistovala
2. Hele, mixujes tam hrusky s jablkami, pises random hausnumera, dojmy zamienas za pojmy. Dneska uz nie, ale zajtra sa na to pozriem a rozpisem.
Pre zaciatok by som zacal s tym ze startovaci prud zrejme myslis ten co je na stitku baterky, podla normy EN. Well, to cislo vznika tak ze vychladis autobateriu na -18 a meras prud po dobu 10sekund s poklesom napatia na 7,5V.
Ale aj to absolutne maximum autobaterie ktore myslis si vies kludne vypocitat cez ohmov zakon. Hint: Nova bateria ma vybijaci odpor tak 2-3miliohmy. Skus si dat V/R = I... 12/0,003 a vyjde I=4000A... To je narez, co? A teraz, ked nova bateria da ze 4000A. A mne na tocenie motorom staci ze 250A. V akom stave musi byt aby auto nenastartovalo?
Akoze jasne, pri takom poklese napatia ake nastane pri 4000A uz starter nebude startrovat. Ale aj nech je to hoc 1500A... Vies kam tym mierim, do 250A a do nenastartovania je stale strasne daleko.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
chcel by som tymto postom poprosit kazdeho pre zachovania zdravia pre rodinu, si v nadchadzajucom novom aute dokupit nezavisle kurenie, vyhrev celneho sklad, zadne sadecky, a volant. nie su to velke polozky a radsej obetovat napr metalizu ale toto si dokupte. a idem s5 k pivecku
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
inak pravda. Ohrievane predne sklo aj s volantom som mal na 2001 Galaxy ; nezavisle kurenie tam bolo nebolo tiez : kazdy 2001+ dieslak Sharan Alhambra Galaxy ma zabudovany bufik ktoremu vlastne chyba len dialkovy ovladac co pripoji 12V. Vsetko ostatne sa spravi autonomne samo, tak to ludia dorabali relativne lacno.
aha vidis, vlastne aj ja som mal taky ovladac... kto si chcete spravit do akehokolvek diesloveho auta nezavisle kurenie, hladajte po inzeratoch bufiky zo Sharanov. Uz budu samozrejme v zúboženom stave, takze s nejakymi opravami treba pocitat, principialne je to ale jednoduchy stroj lacno spravitelny.
aha vidis, vlastne aj ja som mal taky ovladac... kto si chcete spravit do akehokolvek diesloveho auta nezavisle kurenie, hladajte po inzeratoch bufiky zo Sharanov. Uz budu samozrejme v zúboženom stave, takze s nejakymi opravami treba pocitat, principialne je to ale jednoduchy stroj lacno spravitelny.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
vacsina z toho je sposobena tym ze nafta nekuri a znackova chemia riesi zvysky problemu. kupil si zle auto.stefan222 napísal: ↑St 30. Nov, 2022, 21:34 chcel by som tymto postom poprosit kazdeho pre zachovania zdravia pre rodinu, si v nadchadzajucom novom aute dokupit nezavisle kurenie, vyhrev celneho sklad, zadne sadecky, a volant. nie su to velke polozky a radsej obetovat napr metalizu ale toto si dokupte. a idem s5 k pivecku
vyhrievany zadok, to su auta inej rozmerovej a cenovej kategorie.. v tych nizsich kategoriach to nedostanes ani za priplatok. inak metla je pain in the ass v pripade potreby prestriekania.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Nj, cervenu netrafili.. mineral white je tiez lahodka a aj kazda (biela) perlet.
.
Re: Všeobecná diskusia II
neviem, tedeicko kuri rychlo, ak je vonku zima, co asi je ak treba rozmrzat sklo ale tak skrabal som za minulu zimu len raz no
a volant nemusi byt vyhra, taka kia kuri az kym ho neudrzis v rukach
a volant nemusi byt vyhra, taka kia kuri az kym ho neudrzis v rukach
Re: Všeobecná diskusia II
Ani sedadla nemusia byt vyhra ak nevies nastavit co ma ako kurit.. neviem kto chce sediet na sedaku kedy ti hori zadok.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
asi som zle napisal. ja mam vyhrev prednych zadnych celneho skla a volantu ale nemam nezavisle kurenie ale v dalsom aute uz bude. mam benzin a skor do tychto funkcii investujem ako do metalizy napr. brat kupoval napr daciu a miesto parkovacej kamery si dal metalizu a mu vravim co blaznis, a on ze sak mam senzory. greatPietro sk napísal: ↑Št 01. Dec, 2022, 17:22vacsina z toho je sposobena tym ze nafta nekuri a znackova chemia riesi zvysky problemu. kupil si zle auto.stefan222 napísal: ↑St 30. Nov, 2022, 21:34 chcel by som tymto postom poprosit kazdeho pre zachovania zdravia pre rodinu, si v nadchadzajucom novom aute dokupit nezavisle kurenie, vyhrev celneho sklad, zadne sadecky, a volant. nie su to velke polozky a radsej obetovat napr metalizu ale toto si dokupte. a idem s5 k pivecku
vyhrievany zadok, to su auta inej rozmerovej a cenovej kategorie.. v tych nizsich kategoriach to nedostanes ani za priplatok. inak metla je pain in the ass v pripade potreby prestriekania.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
Re: Všeobecná diskusia II
Keby ze to bola 360... ale zadna kamera v mizernom rozlizeni.. to uz radsej tu metalizu so senzormi nezaparkujes o nic horsie.
.
Re: Všeobecná diskusia II
A co ja viem. Sak na TSI mam za 5minut cesty 90°C na vode a auto topi akoby nebolo zajtrajska. By som dost zvazoval ci to stoji za tych 1000+€