Nvidia Ampere/Turing
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Nvidia Ampere/Turing
Problém nie sú ani tak nastavenia ako skôr brutálny rozdiel v rozlíšeniach a ešte aj Hz na to. Dakedy si mal 1080p/60 Hz a potom 1440o/60 Hz bol absolútny top. Nič viac nebolo a aj to mali top karty problém slušne rozbehať. Za čias fermi a pod.. Čiže rozdiel v nárokoch medzi mainstream rozlíšením a absolútnym topom bol ani nie 2-násobný.
Dnes taký 1440p ultrawide na 120 Hz si pýta zhruba 5x väčšiu hrubú silu než 1080p/60 Hz. Sideway efekt z toho ale je, že dnes hrať vo full HD je naozaj malina, keďže high-end karty musia zvládať omnoho väčší náklad než predtým a profituje z toho výkon aj v mid-ende. FullHD v podstate dávajú mainstream karty na ultra, to voľakedy nebolo.
O to extrémnejšie ale stúpa krivka nárokov keď sa posúvaš do high-endu a všetci na tom adekvátne profitujú, jak výrobcovia kariet, tak monitorov /tam je to trochu otázne, lebo neni sranda implementovať všetky tie featury...
Čiže paradoxne dnes existujú dva reálne PC herné svety, ktoré ako keby ani neboli na jednej platforme... jeden je naozaj veľmi výhodný budgetový so skvelým výkonom za super cenu a druhý totálny extrém, ktorý ťa ale brutálne zlúpe.
Dnes taký 1440p ultrawide na 120 Hz si pýta zhruba 5x väčšiu hrubú silu než 1080p/60 Hz. Sideway efekt z toho ale je, že dnes hrať vo full HD je naozaj malina, keďže high-end karty musia zvládať omnoho väčší náklad než predtým a profituje z toho výkon aj v mid-ende. FullHD v podstate dávajú mainstream karty na ultra, to voľakedy nebolo.
O to extrémnejšie ale stúpa krivka nárokov keď sa posúvaš do high-endu a všetci na tom adekvátne profitujú, jak výrobcovia kariet, tak monitorov /tam je to trochu otázne, lebo neni sranda implementovať všetky tie featury...
Čiže paradoxne dnes existujú dva reálne PC herné svety, ktoré ako keby ani neboli na jednej platforme... jeden je naozaj veľmi výhodný budgetový so skvelým výkonom za super cenu a druhý totálny extrém, ktorý ťa ale brutálne zlúpe.
Spoiler: ukázať
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: Nvidia Ampere/Turing
tak zase je to prirodzený vývoj že nám rastie výkon a logicky v nižších rozlíšeniach dneska dosahuješ bud vysoké FPS alebo si môžeš dovoliť ULTRA detaily
akurát ten problím je ako píšeš že vyššie rozlíšenia povedzme 4k sú náročnosťou niekde úplne inde a v lepšom prípade si dneska topka že máš 4k/60hz, na zostave na 2k+
otázka je ako dosahovať ten vysoký výkon pri vysokých rozlíšeniach kedže napr SLI nám slušne krachlo a mám dojem že veľké čipy budú mať onedlho aj veľké problémy
skladať veľké čipy z malých má ale slušné trable aj pri CPU kde až tak brutálne nezáleží na synchronizáci, pri výpočtoch to problém neni ale synchro obrazu ako už ukázalo SLI/CF neni sranda
ono to zlúpava hlavne kôli tomu že si to povedala NV , tak ale kde neni konkurenta...
akurát ten problím je ako píšeš že vyššie rozlíšenia povedzme 4k sú náročnosťou niekde úplne inde a v lepšom prípade si dneska topka že máš 4k/60hz, na zostave na 2k+
otázka je ako dosahovať ten vysoký výkon pri vysokých rozlíšeniach kedže napr SLI nám slušne krachlo a mám dojem že veľké čipy budú mať onedlho aj veľké problémy
skladať veľké čipy z malých má ale slušné trable aj pri CPU kde až tak brutálne nezáleží na synchronizáci, pri výpočtoch to problém neni ale synchro obrazu ako už ukázalo SLI/CF neni sranda
ono to zlúpava hlavne kôli tomu že si to povedala NV , tak ale kde neni konkurenta...
Spoiler: ukázať
Re: Nvidia Ampere/Turing
2,4×mino_85 napísal: ↑So 04. Jan, 2020, 18:28 Dnes taký 1440p ultrawide na 120 Hz si pýta zhruba 5x väčšiu hrubú silu než 1080p/60 Hz. Sideway efekt z toho ale je, že dnes hrať vo full HD je naozaj malina, keďže high-end karty musia zvládať omnoho väčší náklad než predtým a profituje z toho výkon aj v mid-ende. FullHD v podstate dávajú mainstream karty na ultra, to voľakedy nebolo.
aj Intel si vravel a kde je ... AMD sa s kartami vráti, dávam im tak 2 roky... Zarobili na miningu.
Spoiler: ukázať
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: Nvidia Ampere/Turing
4,8 cagej
1440 ultrawide je 3440x1440
jasne intel ale NV to zatiaľ relatívne tlačí a hlavne AMD má náskok zo 7nm ktorý im je na 2 veci, takže ak to NV nedoserie budú v riti zase
proste dotiahli pascala zo 7nm
samozrejme dohora sa nedá ísť večne len tak free, osobne si myslím že aj preto vytiahli RT
1440 ultrawide je 3440x1440
jasne intel ale NV to zatiaľ relatívne tlačí a hlavne AMD má náskok zo 7nm ktorý im je na 2 veci, takže ak to NV nedoserie budú v riti zase
proste dotiahli pascala zo 7nm
samozrejme dohora sa nedá ísť večne len tak free, osobne si myslím že aj preto vytiahli RT
Spoiler: ukázať
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Nvidia Ampere/Turing
chipletove GPU pojde, ale este nejaky cas to bude trvat. Minimalne pojde rozdelit na I/O blok, klasicky shader blok, a RT blok.
AMD proste nema tak dobru architekturu ako Nvidia, ale uz konecne sa pohli niekam dalej od GCN, takze je tu nadej. Vzhladom na to, v akych srackach AMD bolo, mozeme byt radi, ako dobre sa zotavili aspon na poli CPU.
AMD proste nema tak dobru architekturu ako Nvidia, ale uz konecne sa pohli niekam dalej od GCN, takze je tu nadej. Vzhladom na to, v akych srackach AMD bolo, mozeme byt radi, ako dobre sa zotavili aspon na poli CPU.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: Nvidia Ampere/Turing
tak bude trvať toľko dokiaľ to nedokážu na 100% zosyncronizovať bez straty výkonu bez latencí atd...
a pokusy tu boli ale na hry to proste len tak jednoducho nejde
lebo na hry to je problém lebo dneska to funguje skorej ako SLI/CF
ono to je tak že reálne potrebuje ked to tak už je 2 rovnocených výrobcov
ono aj CPU je momentálne intel v cpu proste v a nie rovnocenný súper a držia sa len zotrvačnosťou
a pokusy tu boli ale na hry to proste len tak jednoducho nejde
lebo na hry to je problém lebo dneska to funguje skorej ako SLI/CF
ono to je tak že reálne potrebuje ked to tak už je 2 rovnocených výrobcov
ono aj CPU je momentálne intel v cpu proste v a nie rovnocenný súper a držia sa len zotrvačnosťou
Spoiler: ukázať
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Nvidia Ampere/Turing
Porvnávam 120 Hz vs. 60, čiže je to ešte krát 2, teda tých 4,8 čo dexter spomína. Samozrejme tá matematika v praxi nefunguje takto priamo úmerne vzhľadom k fps, ja som len chcel vypichnúť ako sa v posledných rokoch roztvárajú nožnice nárokov medzi mainstream a hig-end náradím, len na samotných monitoroch. Ono fakt nebola sranda reagovať na dopyt a prísť s HW čo to nakŕmi za relatívne krátky čas. Ešte tam úplne nie sme, ale celkom sa podarilo. Bohužiaľ na to doplácame cenami, lebo všetci robia dobrú robotu v tom aby to promovali jak ultra prémiový segment... 4K, veľké uhlopriečky, G-sync, vysoké Hz, teraz HDR, RTX ani nevravím.
Spoiler: ukázať
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Nvidia Ampere/Turing
Podla mna to nebude trvat dlho na chipletove GPU. Bude to podobne ako s CPU. Trochu vykonu stratis kvoli mierne vyssim latenciam, ale vela vykonu ziskas, pretoze budes moct dat dohromady 1000 - 2000 mm^2 GPU.
Na nieco fakt velke by to potom chcelo uz rozdelit aj shader blok na kusy, a to bude prave ta tazka cast. Oddelit od seba RT blok a shader blok by mala byt ta jednoducha cast.
Mozno sa ale mylim, az tak moc do toho nerozumiem. Uvidime, co pride. Inak moje ocakavania od dalsej generacie Nvidie je zhruba taky posun ako bol Turing oproti Pascalu. Ten skok aky bol Pascal oproti predchodcovi sa im podla mna nepodari zopakovat.
Na nieco fakt velke by to potom chcelo uz rozdelit aj shader blok na kusy, a to bude prave ta tazka cast. Oddelit od seba RT blok a shader blok by mala byt ta jednoducha cast.
Mozno sa ale mylim, az tak moc do toho nerozumiem. Uvidime, co pride. Inak moje ocakavania od dalsej generacie Nvidie je zhruba taky posun ako bol Turing oproti Pascalu. Ten skok aky bol Pascal oproti predchodcovi sa im podla mna nepodari zopakovat.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: Nvidia Ampere/Turing
ono ked sa bavíme o hrach nemôžeš stratiť trocha výkonu a ani latencie lebo proste ten obraz nezosynchonizuješ na 100%
na to viacmenej umrelo SLI/CF resp furt bol/je problém zo synchro
na výpočty je to ok aj teraz takže neni problém mať aj GPU pospolu
na to viacmenej umrelo SLI/CF resp furt bol/je problém zo synchro
na výpočty je to ok aj teraz takže neni problém mať aj GPU pospolu
Spoiler: ukázať
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: Nvidia Ampere/Turing
tak titan z nebol MCM ale len 2xgpu na jednom pcb to už bola aj fermi 590 a funguje to ako SLI
aj ked sa bojím že narážaš na cenu
aj ked sa bojím že narážaš na cenu
Spoiler: ukázať
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Nvidia Ampere/Turing
Nevidím do toho, ale zrejme to bude trochu iné než mať dve samostatné GPU komunikujúce cez trasy v plošáku, resp. cez PCIe. Ale do akej miery to potlačí problémy ťažko povedať. Určite je nereálne aby to pustili do sveta, ak by sa to malo chovať ako SLI, to by bola samovražda. Zaujímalo by ma či sa to dá nejako simulovať mimo fyzické vzorky, alebo to proste musia risknúť naostro.
Spoiler: ukázať
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: Nvidia Ampere/Turing
tak stačí pozrieť na 1. TR ktoré strácaly práve tam kde bolo treba rýchlo interne prenášať dáta bez latencií
len pri GPU je to na inom levely
len pri GPU je to na inom levely
Spoiler: ukázať
Re: Nvidia Ampere/Turing
Ah, kde je doba, ked sme riesili pocet Pixel a Vertex Shaderov ..
Mozno pride DX13 a cele unified shadry budu prekopane ...
Mozno pride DX13 a cele unified shadry budu prekopane ...
Spoiler: ukázať
- Leon
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7115
- Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
- Bydlisko: Košice
Re: Nvidia Ampere/Turing
with a grain of salt ...
NVIDIA Will Be Annnouncing 7nm Ampere GPUs At GTC 2020 In March
https://wccftech.com/nvidia-will-be-ann ... -in-march/
NVIDIA Will Be Annnouncing 7nm Ampere GPUs At GTC 2020 In March
https://wccftech.com/nvidia-will-be-ann ... -in-march/
.