Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
Niekedy sa to splha skor k 2000€..
Ale ano, zapnes vyhrev vsetkeho a o 2 ulice uz ide teply vzduch.
Ale ano, zapnes vyhrev vsetkeho a o 2 ulice uz ide teply vzduch.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
ale ten pocit ked rano sadnes do tepleho auta je super
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
hej ale tu ti zacnu hned pisat ze garaz je fuj fuj pre osolene podvozky. a ja na sidlisku mozem snivat k garazi. ale napr mam budik na 7. a rovno nastavim v apke na 7 naj zacne sinply clever takoj davaj heeet kurit.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
hej len k webastu musis robit aj adekvatne dlhe trasy aby sa stihol aj akmulator dobijat lebo ak pouzivas auto na mestske jazdenie tak velmi rychlo ju dokazes vymlatit..
Inak normalne rozmyslam ako sme my mohli prezit ked sme mali len skody 105 120 ziadne vyhrievanie sedadiel okien a to byvali vacsie zimy ako teraz
Inak normalne rozmyslam ako sme my mohli prezit ked sme mali len skody 105 120 ziadne vyhrievanie sedadiel okien a to byvali vacsie zimy ako teraz
Re: Všeobecná diskusia II
Ani nemusis. Jednak to berie ze 3-4-5A co je nic a taktiez ma ochranu pred vybitim baterie... Sa proste nezapne ak je slaba
Re: Všeobecná diskusia II
dnes auto bez k*rvitok by si nepredal. lebo mentalita ludi.
Spoiler: ukázať
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia II
Webasto je všetko je len ke kurv*tko, treba správne pomenovávať veci
Webasto robí dobre nie len tebe, ale aj tvojmu autu.
Webasto robí dobre nie len tebe, ale aj tvojmu autu.
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
nevravim ze je to zla vec ale ze sa k tomu musi adekvatne jazdit aby sa stihal dobijat akmulator sa dalsie mam pocit ze ventilator ktory pri webaste bezi ma vacsi odber ako tych 5A v podstate to je ten najvacsi zrut elektriky nie samotne webasto....
Na starom sharane som mal webasto ale len prihrev ano ked vsetko slapalo bolo to super do 5 min bolo vyhriate auto ale tak ci onak kazde 2 roky vyzadovalo udrzbu ci vymena sitka na rozprasovanie nafty alebo vymena zhavica .....
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
>> nevravim ze je to zla vec ale ze sa k tomu musi adekvatne jazdit aby sa stihal dobijat akmulator
hovadina - mal si dakedy nezavisle, mas osobnu skusenost ? na Sharane 2001 ta masina zere 35W v maxime ked sa nazhavi sviecka a podpali naftu, potom to uz ide samospadom len motorcek cerpadielka ale berme tie sproste tri ampere. Bezalo to 10-12 minut pred startom, pri vonkajsej teplote -8 az -10 to zohrialo motor na 60-70 stupnov. Vidim ze si mal to iste auto, ale je rozdiel prihrev ako pises - maju to VSETKY dieslove Sharany 2001+ a je rozdiel nezavisle kurit pred startom.
10 minut, spotreba 3 ampere, to mame jednu sestinu hodiny takze celkova spotreba z baterky 1/6 z troch amperhodin = 0.5Ah. Je to podla teba take mnozstvo energie ze to nestiha dobijat ? Moja osobna skusenost, 13 rokov auto len v Bratislave, za celu tu dobu jedna jazda na Schwechat inak vsetko absolutne absolutne mesto... nikdy problem s baterkou nebol, originalnu MotorCraft som menil po 13 rokoch, potom tam 8 rokov mam 100Ah Yuasu s ktorou auto jazdi dodnes.
V rodine mame tri auta s nezavislym kurenim ktore sa pouzivaju prakticky furt kazdu zimu, dve z tych aut nejazdia prakticky nic ine nez mesto. Dalsie dve auta mame s bufikmi ktore dobiehaju po vypnuti motora - nie su prerobene na nezavisle kurenie ale velkym autam pomahaju rychlejsie ohriat vodu lebo je tam napriklad 16.6 litra v chladiacej sustave (ano, sedemnast litrov), styri metre dvojradovych trubok spod motora dozadu auta (len tu si predstav tepelne straty ked na to fičí -10 stupnovy vzduch), dva radiatory. To je samozrejme ine nez nezavisle kurenie, lebo to bezi kratsie po vypnuti motora (bufik musi spalit cely zasobnik nafty, nemoze prestat na sekundu pracovat, cerpadielka musia ist aby sa lokalne neprehrial atd), takze to tiez nieco zere - takisto nikdy problem. Baterky 10+ rokov v obidvoch autach, ale ano je pravda ze to boli Red Optimy.
hovadina - mal si dakedy nezavisle, mas osobnu skusenost ? na Sharane 2001 ta masina zere 35W v maxime ked sa nazhavi sviecka a podpali naftu, potom to uz ide samospadom len motorcek cerpadielka ale berme tie sproste tri ampere. Bezalo to 10-12 minut pred startom, pri vonkajsej teplote -8 az -10 to zohrialo motor na 60-70 stupnov. Vidim ze si mal to iste auto, ale je rozdiel prihrev ako pises - maju to VSETKY dieslove Sharany 2001+ a je rozdiel nezavisle kurit pred startom.
10 minut, spotreba 3 ampere, to mame jednu sestinu hodiny takze celkova spotreba z baterky 1/6 z troch amperhodin = 0.5Ah. Je to podla teba take mnozstvo energie ze to nestiha dobijat ? Moja osobna skusenost, 13 rokov auto len v Bratislave, za celu tu dobu jedna jazda na Schwechat inak vsetko absolutne absolutne mesto... nikdy problem s baterkou nebol, originalnu MotorCraft som menil po 13 rokoch, potom tam 8 rokov mam 100Ah Yuasu s ktorou auto jazdi dodnes.
V rodine mame tri auta s nezavislym kurenim ktore sa pouzivaju prakticky furt kazdu zimu, dve z tych aut nejazdia prakticky nic ine nez mesto. Dalsie dve auta mame s bufikmi ktore dobiehaju po vypnuti motora - nie su prerobene na nezavisle kurenie ale velkym autam pomahaju rychlejsie ohriat vodu lebo je tam napriklad 16.6 litra v chladiacej sustave (ano, sedemnast litrov), styri metre dvojradovych trubok spod motora dozadu auta (len tu si predstav tepelne straty ked na to fičí -10 stupnovy vzduch), dva radiatory. To je samozrejme ine nez nezavisle kurenie, lebo to bezi kratsie po vypnuti motora (bufik musi spalit cely zasobnik nafty, nemoze prestat na sekundu pracovat, cerpadielka musia ist aby sa lokalne neprehrial atd), takze to tiez nieco zere - takisto nikdy problem. Baterky 10+ rokov v obidvoch autach, ale ano je pravda ze to boli Red Optimy.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
mal som nezavisle kurenie .... k tvojmu vypoctu 35W zerie webasto a kolko zarie ventilator ktorý nasledne rozhana teplo po aute?
Plus za tych 13 rokov mi hadam nechces povedat ze sa neprepalilo sitko a neumrel zhavis v tom webaste ak si mal sharana tak isto vies ze t o zaroven fungovalo aj ako prihrev motora a ked sa robili kratke trasy (3-5km) tak vtedy bol problem ze bufik nabehol a pomaly hned zas vypinal
Plus za tych 13 rokov mi hadam nechces povedat ze sa neprepalilo sitko a neumrel zhavis v tom webaste ak si mal sharana tak isto vies ze t o zaroven fungovalo aj ako prihrev motora a ked sa robili kratke trasy (3-5km) tak vtedy bol problem ze bufik nabehol a pomaly hned zas vypinal
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
ano, sitka zhavice sa menili - tu bola ale diskusia o nenabijani baterie. Ako pisem, to sa urcite nedeje a rovnake skusenosti maju kamarati s Vianami, Carnevalmi, Caravelami a inymi masinami kde pouzivaju nezavisle.
Mam dojem ze som tie sitka menil dvakrat pocas 12 rokov vlastnictva auta. Maximalne trikrat. Proste ako sviecky na benzinaku
Ventilator co rozhana teplo po aute som mal naschval odpojeny od tejto sustavy pretoze mi prislo daleko vyhodnejsie lepsie zohriat motor a potom kurit klasicky, ako nedosiahnut ani zohriatie motora, ani vyhriatie interieru pretoze je objektivna pravda, ze tie sharany na tom proste neboli najlepsie. Prerabka zabudovaneho bufiku na plne nezavisle kurenie bola spravena podla navodu na ford-galaxy.cz fore, uzivatel Lada ak sa nemylim - nadherna fotodokumentacia atd.
Vypinanie [neautonomneho] bufiku po jazde je standartna vec na kazdom Sharane ktory ho ma zabudovany. Nie je moznost ho vypnut, proste pokial su splnene podmienky (hlavne teplota), tak sa bufik samostatne zapne a prikuruje. Po vypnuti motoru pocut hucanie pri lavom zadnom kolese, cvakanie cerpadielka v interieri a trva zhruba 60 az 90 sekund pokial sa bufik uplne vypne, dovtedy je napajany elektrikou cely ten obeh vratane cerpadielok kvoli zabraneniu prehriatia a znicenia (mimo interieroveho ventilatoru).
S obrovskou pravdepodobnostou kvoli extremnemu vyuzivaniu nezavisleho kurenia auto jazdi dodnes. Rocnik 2001, dnesny najazd 1.005.000km (pre srandu : odometer sa zastavi na 999.999 a nepohne sa dalej), na motor sa nesahalo poslednych 15 rokov pocas nasho vlastnictva, predtym urcite tiez nie. Proste ten motor sa nestartoval a nepracoval zmrznuty. Soferova sedacka to uz vzdala dvakrat, volant tiez, zachvilu sa rozpadne od hrdze ale motor nic.
Mam dojem ze som tie sitka menil dvakrat pocas 12 rokov vlastnictva auta. Maximalne trikrat. Proste ako sviecky na benzinaku
Ventilator co rozhana teplo po aute som mal naschval odpojeny od tejto sustavy pretoze mi prislo daleko vyhodnejsie lepsie zohriat motor a potom kurit klasicky, ako nedosiahnut ani zohriatie motora, ani vyhriatie interieru pretoze je objektivna pravda, ze tie sharany na tom proste neboli najlepsie. Prerabka zabudovaneho bufiku na plne nezavisle kurenie bola spravena podla navodu na ford-galaxy.cz fore, uzivatel Lada ak sa nemylim - nadherna fotodokumentacia atd.
Vypinanie [neautonomneho] bufiku po jazde je standartna vec na kazdom Sharane ktory ho ma zabudovany. Nie je moznost ho vypnut, proste pokial su splnene podmienky (hlavne teplota), tak sa bufik samostatne zapne a prikuruje. Po vypnuti motoru pocut hucanie pri lavom zadnom kolese, cvakanie cerpadielka v interieri a trva zhruba 60 az 90 sekund pokial sa bufik uplne vypne, dovtedy je napajany elektrikou cely ten obeh vratane cerpadielok kvoli zabraneniu prehriatia a znicenia (mimo interieroveho ventilatoru).
S obrovskou pravdepodobnostou kvoli extremnemu vyuzivaniu nezavisleho kurenia auto jazdi dodnes. Rocnik 2001, dnesny najazd 1.005.000km (pre srandu : odometer sa zastavi na 999.999 a nepohne sa dalej), na motor sa nesahalo poslednych 15 rokov pocas nasho vlastnictva, predtym urcite tiez nie. Proste ten motor sa nestartoval a nepracoval zmrznuty. Soferova sedacka to uz vzdala dvakrat, volant tiez, zachvilu sa rozpadne od hrdze ale motor nic.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Dneska zas nejake startovacie kable nestacili, doniesol som svoje a hned nastartovane
Aj ked zakladny problem bol asi v tom skusat nahodit so suzuku sx4(44Ah bateria) mitsubishi L200 s 2.5L dizlom.
Aj ked zakladny problem bol asi v tom skusat nahodit so suzuku sx4(44Ah bateria) mitsubishi L200 s 2.5L dizlom.
Re: Všeobecná diskusia II
a pritom staci trochu trpezlivosti a par minut pockat. zhodnou okolnosti tiez sx4 nam nakopol sprintera. tj 2,1l diesel
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Neviem, uz vcera som ho videl tam stat s kablami. Dneska som dosiel domov, siel na nakup, vratil sa a este stale tam stal s kablami. Asi cakal dost.