>> keď zapnem kúrenie naplno, hmlovky aj diaľkové svetlá + výhrev zadného skla tak už to ide na 13V aj pri 4000ot
wooooot, pekne. Kurenie == circa 150W. Hmlovky = 2x 55W navrch cize 110W (zadne svetla svietia aj bez hmloviek). Dialkove svetla == dalsich 110W navrch ked mas samostatne žižinky (h1/h7). Vyhrev skla == cojaviem 200W, takze to mame
150 + 110 + 110 + 200 == okolo 570W NAVRCH k beznej spotrebe. Cize pri 13 az 13.5V zatazeneho alternatora to je ~40 az 45 amperov. Navrch, uz nam svietia normalne svetla 150W lebo 2x 55W vpredu, 2x 21W vzadu, ventilator kurenia je tiez 100W ked ho trochu rozkrutime... nedajboze vyhrievanie dvoch sedaciek, to mame 2x 100W, predne sklo sme kde nechali takze dalsich 150W... wogo to sa nazbiera na kilowatt okamzite a este som radio ani pridavne zhavicky nezapol
no bodaj by to stihal 90tkovy alternatorcek 13V x 90A = circa 1170W, v takejto zatazi neviem kolko ma voltaz ale 14V to asi nebude. Preto sa vsade montuju 140tky lebo nedajboze este aj tu bateriu treba trosku nakrmit, aj nejake tie dalsie spotrebice sme neratali (stierace, bezna elektronika vo voze, 30W tu, 30W tam, 35W bufik) a ajtak je to na hrane. Jasne, hmlovky nemam zapnute cely zivot, ani tie dialkove svetla atd.
A ten offtopic hore som chcel takto ale nevyslo : Galaxia, dole brehom Donovaly-Banska veselo za dva a pol litra priemer (na 100km). Hore tym istym kopcom mame daleko lepsie kurenie a zohrievanie motora a aj ciselka sa veselo ukazuju ze 12l / 100km.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.