vyber auta - final round
- Krutibrko
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 3694
- Dátum registrácie: Ne 02. Mar, 2008, 14:00
- Bydlisko: Poprad, Brno
Re: vyber auta - final round
Meriva má malý kufor, nie ?
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: Št 22. Jan, 2015, 10:07
Re: vyber auta - final round
tak to diesel nechci, myslim ze tu bolo spomenute, kratke trasy zabijaju filter, jedine ze by si si ho dal odmontovat, ale potom zas ho davat naspat ked pridu kontroly aj knam.. a budes zas na zaciatkumolnart napísal:
nechcel, lebo jazdim kratke trasy, dialnica tak raz za 3 mesiace, ale momentalne do bolo naposledy niekedy v auguste.
no jedina rodina co mam su len moji rodicia takze z tej strany neviem, ale sam som bol dieťa myslim a auto sme nemali vobec, ked sme sli k babke co byvala na druhej strane republiky (takmer) tak sme sli busom. ale je mi jasne ze svojmu dietatu chces dodat co najvacsi luxus vratane vsetkych tych vymozenosti o ktorych sme ako starsie rocniky len snivali. (vlastne ani nesnivali ) podla mna do mondea (combi) toto vsetko narves bez problemov. focus (2012+) (combi) nechci, ten je neschopny. strasne malo miesta, na nohy na vsetko. vo felicii mam vacsie pohodlie. netreba az tolko stresovat, decka za 2-3 roky vyrastu a nebudu potrebovat ziadny kocik, krmiacu stolicku atd. myslim ze kvoli tomu kupovat minivan je dost zbytocne. (po honde odyssey si pozeral?) podla mna by bohate stacila mazda 6 alebo toyota avensis v kombi prevedeni.molnart napísal:Otazka, chces vlastne kombi alebo? dovod?
kombi alebo nieco na mpv sposob. dovod ze mam rocne dieta a dalsie na ceste. a neviem ci vies co to obnasa ist s deckom hoc len na dlhsiu navstevu v nedelu poobede (minimalne treba rozobrat a nalozit kocik, a krmiaciu stolicku, v pripade vikendu u babky aj prenosnu postielku a poodobne srandy). plus mam svokru ktora zije sama 450 km od nas a chcel by som auto kde ju prip. viem nalozit do auta k rodinke + hore vymenovanym veciam a previest ju napr. na navstevu jej rodiny v okoli, bez toho ze by som ju musel rozporciovat.
vsetko sa da, len treba to brat s rezervou, nepozeraj auta co stoja 5000€ a na prvy pohlad vyzeraju ako nove a maju najazdenych par km. to je jasny oyeb, + preco hladas male auta ktore su umelo predlzene na combi? fabia / megane to by ti podla mna nestacilo. to iste i30. kazdeho koho poznam ma auto bud z bazaru alebo bazosu a nikto nemal problem.molnart napísal:som si toho vedomi, ale v bazaroch najst normalne benzinove auto sa prakticky neda (mam nastaveny alert na autobazar.eu, raz do tyzdna mi pride nejake ceed, i30, fabia alebo megane - proste vsetko nezaujimave auta)
no myslim ze prave kupa (noveho) auta je velmi nerozumne lebo tie ceny padaju neskutocne rychlo (bolo tu spomenute). kup nejaky vetern, ford mustang mach 1 napr, zo 70tych, zrenovuj, decka budu vdacne ked budu mat 18 na to ze sa tlacili v megane combi ked mali 3-4 roky nebudu ani pamataťmolnart napísal: no to je dane aj tym ze mi vseobecne trva extremne dlho sa rozhybat, novy mobil som kupoval asi tak 2 roky. prachy mam pripravane na ucte, dnes velmi investovat sa rozumne neda do coho, nehnutelnost za to nekupim, a fabia je mi uz samemu mala ako mi kila pomaly idu cez stovku
momentalne som blokovany dvoma skutocnostami - jednak nemam cas to riesit, a jednak mi zacalo realne hrozit ze mi daju firemne auto, a potom budu prachy za nove auto naozaj vyhodene von oknom. takze cakam na to ako sa vyvinie situacia v robote a potom uvidime...
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: vyber auta - final round
ked uvidis firemne auto, potom mozes riesit dalej.
Dovtedy... mas nastavene totalne zle auta pre tvoje potreby. Dve deti, ceed ? i30 combi ? kocik, krmiaca stolicka, pol tony pleniek, si sa zblaznil ? Robis si nadej ze ked sa ti narodi druhe, ze to prve co bude mat rok a pol NEBUDE potrebovat kocik ? Fakt si to myslis ?
Podla mna potrebujes MINIMALNE SHARAN. Viem ze novy stoji 40 litre, ale napriklad 2010 za 11000,- NEMA TO DPF/FAP, DALSIE MAXIMALNE TRI LITRE DAS DO SERVISU V PRIEBEHU TROCH ROKOV, POKLES HODNOTY UKRUTNE MENSI AKO PRI AKOMKOLVEK NOVOM AUTE ZA 20 LITROV. Ved ty vlastne USETRIS KVANTA DUKATOV oproti novemu autu a budes sa vozit trosicku inak...
Absolutne nechapem co chces riesit. Tvoje antisocialne schopnosti ze nevies zavolat do servisu ? Myslis ze s novym autom nemusis chodit do servisu, napriklad na garancne prehliadky kde ti naordinuju vymenu oleja za 350eur ? Myslis ze s novym autom tam nemusis volat alebo ze nove auta sa nekazia ? Kvoli tomu sa radsej budes X ROKOV mrdat v nejakom kermliku a riesit kazdy posledny milimeter ? Dam ti telefonne cislo na uja ktory pride k tebe zobrat auto ked mu treba ist na servis alebo dojde s odtahovkou ked sa auto nevie hybat.
Vlastnou krvou a zmluvne ti zagarantujem ze si mozes kupit akukolvek sharanoidnu búčoru a ze NEDAS za tri roky / 75.000km viac ako tritisic do servisu. To sa proste neda, nie je to mozne. Aj ked vymenis turbo dvakrat (500eur kus, da sa zohnat nove za 350), aj ked budes menit vsetky styri vstrekovace (nemozne, tieto PDcka vytrimaju milion bez zadychania na rozdiel od akehokolvek commonrailu), aj ked budes menit styri poloosi, vsetky tlmice, cely vyfuk, prevodovku k tomu.
Aj ked dostanes "obrovske" firemne kombi ceed i40, ten priestor je niekde desat generacii inde ako poskytuje Sharan. A to som este nezacal o GrandVoyageri v ktorom mozes mat dva NEZLOZENE kociky vedla seba alebo za sebou, podla vlastneho uvazenia. Nie, nechod na mna s tym ze "az take" auto nepotrebujes, taketo metroseksualne sracky ma nezaujimaju pokial si take auto nemal aspon desat rokov a teda pokial SKUTOCNE NEVIES co to znamena. Len potom sa mozeme bavit...
Strasne sa mi pacia tie recenzie kde ludkovia riesia ci dva centimetre dolava alebo doprava hraju ulohu. Slovaci su absolutni weltmajstri v 3D tetrise co sa aut tyka. Ked poskladas kocik do i30 kombi, je kufor v prdeli a stava sa z neho nieco nepouzitelne co moj slovnik ani definovat nevie.
Tiez mam doma DVE deti.
Vlastne ale co sa cudujem ked reklamy masiruju ludi ze i20 je RODINNE volaco. Nema to ani styri metre. Vsetci sa zhodneme ze 4205mm dlha skoda felicia COMBI nebolo ziadne ozrutne velke auto v ziadnom ponimani. Ze nebolo ?
Dovtedy... mas nastavene totalne zle auta pre tvoje potreby. Dve deti, ceed ? i30 combi ? kocik, krmiaca stolicka, pol tony pleniek, si sa zblaznil ? Robis si nadej ze ked sa ti narodi druhe, ze to prve co bude mat rok a pol NEBUDE potrebovat kocik ? Fakt si to myslis ?
Podla mna potrebujes MINIMALNE SHARAN. Viem ze novy stoji 40 litre, ale napriklad 2010 za 11000,- NEMA TO DPF/FAP, DALSIE MAXIMALNE TRI LITRE DAS DO SERVISU V PRIEBEHU TROCH ROKOV, POKLES HODNOTY UKRUTNE MENSI AKO PRI AKOMKOLVEK NOVOM AUTE ZA 20 LITROV. Ved ty vlastne USETRIS KVANTA DUKATOV oproti novemu autu a budes sa vozit trosicku inak...
Absolutne nechapem co chces riesit. Tvoje antisocialne schopnosti ze nevies zavolat do servisu ? Myslis ze s novym autom nemusis chodit do servisu, napriklad na garancne prehliadky kde ti naordinuju vymenu oleja za 350eur ? Myslis ze s novym autom tam nemusis volat alebo ze nove auta sa nekazia ? Kvoli tomu sa radsej budes X ROKOV mrdat v nejakom kermliku a riesit kazdy posledny milimeter ? Dam ti telefonne cislo na uja ktory pride k tebe zobrat auto ked mu treba ist na servis alebo dojde s odtahovkou ked sa auto nevie hybat.
Vlastnou krvou a zmluvne ti zagarantujem ze si mozes kupit akukolvek sharanoidnu búčoru a ze NEDAS za tri roky / 75.000km viac ako tritisic do servisu. To sa proste neda, nie je to mozne. Aj ked vymenis turbo dvakrat (500eur kus, da sa zohnat nove za 350), aj ked budes menit vsetky styri vstrekovace (nemozne, tieto PDcka vytrimaju milion bez zadychania na rozdiel od akehokolvek commonrailu), aj ked budes menit styri poloosi, vsetky tlmice, cely vyfuk, prevodovku k tomu.
Aj ked dostanes "obrovske" firemne kombi ceed i40, ten priestor je niekde desat generacii inde ako poskytuje Sharan. A to som este nezacal o GrandVoyageri v ktorom mozes mat dva NEZLOZENE kociky vedla seba alebo za sebou, podla vlastneho uvazenia. Nie, nechod na mna s tym ze "az take" auto nepotrebujes, taketo metroseksualne sracky ma nezaujimaju pokial si take auto nemal aspon desat rokov a teda pokial SKUTOCNE NEVIES co to znamena. Len potom sa mozeme bavit...
Strasne sa mi pacia tie recenzie kde ludkovia riesia ci dva centimetre dolava alebo doprava hraju ulohu. Slovaci su absolutni weltmajstri v 3D tetrise co sa aut tyka. Ked poskladas kocik do i30 kombi, je kufor v prdeli a stava sa z neho nieco nepouzitelne co moj slovnik ani definovat nevie.
Tiez mam doma DVE deti.
Vlastne ale co sa cudujem ked reklamy masiruju ludi ze i20 je RODINNE volaco. Nema to ani styri metre. Vsetci sa zhodneme ze 4205mm dlha skoda felicia COMBI nebolo ziadne ozrutne velke auto v ziadnom ponimani. Ze nebolo ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: vyber auta - final round
ja vobec tie auta nepozeram. o ceede a i30, megane a fabii som pisal v kontexte ze su to jedine benziny na autobazar.eu, vacsie auta su vyhradne diesel.mp3turbo napísal:mas nastavene totalne zle auta pre tvoje potreby. Dve deti, ceed ? i30 combi ?
nejsom antisocial, zhrniem ti svoje skusenosti s roznymi servismi za niekolko rokov, vsetky sa tykali fabie:mp3turbo napísal:Tvoje antisocialne schopnosti ze nevies zavolat do servisu ? Myslis ze s novym autom nemusis chodit do servisu, napriklad na garancne prehliadky kde ti naordinuju vymenu oleja za 350eur ?
1) vynechavanie serva, po par kilometroch rozsvietenie kontrolky serva (po novom nastartovani zhaslo), pri tocecni volantov blikanie svetiel a pristrojovky.
riesil som to asi 3 servisoch, vsade tvrdili ze auto je v poriadku a nie je tam ziadny problem. nakoniec som vygooglil ze to bude problem s cidlom natocenia kolies. zohnal som nove, isiel som do servisu, hovorim ze to potrebujem vymenit. hovori mi chlapik ze dobre, musi objednat suciastku. hovorim mu ze ja uz ho mam, tu je. on ze potom mi to nespravi a bez pozdravu odisiel. druhy servis rovnaka skusenost, nakoniec mi to spravili v autorizaku, ale s tym servom som tak jazdil asi 2 roky.
2) problem s drzanim teploty - v zime sa motor zahrial, ale po case ukazovatel teploty klesol tak na tretinu, auto nekurilo a malo vyssiu spotrebu o cca liter
zasiel som do servisu, ze mam problem, oni ze nech necham auto, vyskusaju to a mam prist na druhy den. prisiel som na druhy, hovoria ze na nic neprisli, ze je to v poriadku. stale som na tom trval ze sa to tak sprava, ukazoval som fotku mobilom kde po najazdeni 20 km nebol ukazovatel teploty v strede. oni ze dobre, nech necham auto na tyzden, budu na tom jazdit (samozrejme za moje prachy) a budu to sledovat. samozrejme som sa na nich vysral, v druhom servise hned hovorili ze vodna pumpa, vymenili a ziadny problem dalej nebol.
3) rozsvietena kontrolka motora
chodil som do servisu jak na klavir, vymenili mi predne a zadna lambda sondy asi trikrat (uctovali za to asi 3x tolko ako som sa neskor dozvedel ze je to realne). stal som pri technikovi s autom napichnutym na diagnostiku, kde mu to ukazoval chybu (prave vymenej) lambda sondy, hovorim ze asi to bude EGR ventil, nie? on ze nie, a to stoji 7 tisic (radsej som sa nepytal aku menu na mysli, asi korunu, vo forintoch by som tak akceptoval) a ci som blazon ak to chcem menit len preventivne lebo si ja to myslim ze to bude EGR, ale ze to budu asi kable, ale to je problem vysledovat a rozobrat auto, ze mam sledovat spotrebu a stratu vykonu a ked bude realny problem nie len kontrolka tak vtedy mam riesit. tak som sa na to vysral, na kontrolku aj na servis. potom som riesil vymenu oleja v inm servise, hovorim ze mam tu taky problem s kontrolkou uz sa tam riesilo x veci, oni ze sa pozru. auto som nechal, poobede som sa vratil, pytam sa na kontrolku, on ze diagnostika nic neukzala, asi nejaka docasna chyba, ze to premazal, a uz to bude ok. samozrejme po 500 metroch mi kontrolka blikala zas. a kedze vacsina servisom robi od 8 do 5 alebo 6 vecer, tak naplanovat navstevu servisu nie je az take jednoduche ze by som si vedel dovolit tam chodit kazdy tyzden.
moja skusenost je taka, ze ak v servise s nimi nejsi kamarat tak vsetko co by chcelo nejaku zlozitejsiu pracu a skumania tak to vybavia s tym ze je to vlastne v poriadku, len ja tomu nerozumiem, prip. zle vidim alebo pocujem, nemam cit v rukach a pod. ja neriesim kolko ma ten servis vyjde, nejake jednorazove vydavky 500-1000 eur ma nezruinuju. ale pristup ked pojdem do servisu a poviem im aby mi spravili 5 veci a zistim ze z toho spravili len 2 (aj to len mozem dufat ze poriadne) ma serie. pre toto mam fobiu so servisov, ja sa im doprosovat nejdem aby nieco opravili a pri tom na mna kukaju ako by som ich ziadal aby mi darovali jednu ladvinu.
radsej pojdem do autorizaku kde (aspon dufam) podla nejakeho checklistu spravia co je predpisane, nijako sa im doprosovat nemusim mozno mi aj nahradne auto daju, a mozem dufat ze na novom aute nic ine co by nemali na checkliste sa nepokazi.
Spoiler: ukázať
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: vyber auta - final round
nebol si to ty kto mi tvrdil ze vsetky auta r.v. 2007+ maju DPF???mp3turbo napísal: Podla mna potrebujes MINIMALNE SHARAN. Viem ze novy stoji 40 litre, ale napriklad 2010 za 11000,- NEMA TO DPF/FAP, DALSIE MAXIMALNE TRI LITRE DAS DO SERVISU V PRIEBEHU TROCH ROKOV, POKLES HODNOTY UKRUTNE MENSI AKO PRI AKOMKOLVEK NOVOM AUTE ZA 20 LITROV.
Akoze taketo auto http://volkswagen-sharan.autobazar.eu/2 ... 81619.html by som bral vsetkymi desiatimi, keby ze viem :
1) ze tp nebolo prekotene, pozvrarane, ci ma vsetky airbagy tam kde maju byt a neviem ja co este
2) kolko musim investovat do DPF-iek rocne
3) kolko krat dostanem chripku z toho ze celu zimu chodim v nevykurenom aute
4) v akom stave je v motore ten hexagon ci co to je kvoli ktoremu chodia motory 2.0 TDI to motoroveho neba
Alebo si myslel nieco taketo: http://volkswagen-sharan.autobazar.eu/1 ... 34123.html Tam mi odpadava bod 4) a aj 4 prsty ktorymi by som to auto bral (edit: teraz vidim ze to auto ma na pristrojovke ukazovatela teploty oleja a napatia baterie. dorastaju mi prsty, mna na taketo <>viny vedia okamzite zbalit )
Spoiler: ukázať
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: Št 22. Jan, 2015, 10:07
Re: vyber auta - final round
"pravidelný servis Volkswagen" myslim ze si podla VINka mozes overit v servise ako su na tom KM a pod. alebo nie?molnart napísal: Alebo si myslel nieco taketo: http://volkswagen-sharan.autobazar.eu/1 ... 34123.html Tam mi odpadava bod 4) a aj 4 prsty ktorymi by som to auto bral (edit: teraz vidim ze to auto ma na pristrojovke ukazovatela teploty oleja a napatia baterie. dorastaju mi prsty, mna na taketo <>viny vedia okamzite zbalit )
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: vyber auta - final round
DPF je v principe povinny v osobnych autach az od euro5 normy, niektore auta splnali euro4 aj bez DPF (a co viem, tak peugeot daval DPF, hoci splnal euro4 aj bez neho). Od euro6 je potom u vykonnejsich dizlov a tazsich aut aj SCR filter (AdBlue/mocovina).molnart napísal:
nebol si to ty kto mi tvrdil ze vsetky auta r.v. 2007+ maju DPF???
FVE 12.45 kWp V/Z
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: vyber auta - final round
CerealKiller: ja prave naopak, z okolia ludia co maju auto z bazosu alebo bazaru - x problemov, ihned po kupe. Sa Ta opytam - naco by predavajuci hladaj neznameho cloveka na kupu auta, ked ma isto v okoli x znamych, ktoremu by auto, ktore je v 100% stave v pohode predal. Nepreda, lebo sam vie, ze auto ma toto, hento a tamto. Bohuzial.
Ja som tiez predaval auto s tym, ze na nom boli zavady, ktore som sa pokusal odstranit a investoval som do vymeny dielov, a aj tak som vedel, ze sa znova objavuju. Na bazosi a v bazari nenajdes funglovky auta, ktorym nic nieje. Take sef bazaru ihned posuva znamym. Tam mas auta ktore maju x skrytych chyb a vad, ktore sa po case prejavia. Mi netrep, ze clovek pred predajom vymeni vsetko mozne /ved len kontrolka vyfuk plyn ak si chce byt clovek isty ze to pomohlo zahrna vymenu podla presnej chyby podla diag. vymenu min. 3-4dielov. ja som vymenil ten najdrahsi - ventil, a o tri mesiace kontrolka svieti opat. Auto som predal, chyba vymazana.
molnart: total opak skusenosti co pises Ty. presne take skusenosti ake popisujes som mal ja v autorizaku. nevedeli kde skor skocit, vyhovorky /auto v zaruke/, konzultacie s importerom a vyrobcom - na aute 21dni nic nerobili, lebo nemaju technologicky postup co s tym. islo o praskanie v prahu zadnej casti. akokeby sa prehybala konstrukcia. na 30den - auto je hotove, mozte si pren prist. vyplnili dutiny niecim. preco im to trvalo 30dni? lebo najprv mi povedali ze a teraz davaj pozor! rozrezu zadny prah aby sa dostali k miestu pukania!!! po pohrozeni sudnym znalcom a vedomom poruseni antikoroznej ochrany /bol som dorazne upozorneny, ze po rozrezani nebude na dane miesto platit zaruka, a ze isto zacne auto hrdzaviet prave tam/ si asi premysleli, co urobia.
zatial mam katastrofa skusenosti s autorizakmi, okrem vymeny oleja a brzdovky nevedia takmer nic. bohuzial vsade robia 20r deti, ktore si nevazia to, ze to co opravuju je ich troj, stvor, alebo aj desatrocny plat.
v neorig. servisov take deti nevidim, je to iba v autorizakoch. preco? tak to teda neviem. ale autorizak si zbytocne plati "kravataka" prijimacieho technika, ked ten na aute nerobi nic.
az kym som nenasiel typka v neorig. servise, ktory si robi sam vsetko, a clovek mu po case plne doveruje, som mal strach z co i len jednej kontrolky. aj moja posledna skusenost, ked mi nieco buchalo na prednej naprave, a jeden z tych naj neautorizakov mi dal cenu na opravu 190€ s tym ze autom tam necham na noc lebo ze oni musia vybrat - 2h, vylisovat 4h a este aj geometri robit - 1h. znamy vtedy nerobil, pockal som nanho, a ked som sa vratil, chybu odstranil na pockanie za 1,5h a pytal 55€!
neverim uz ziadnemu servisu, okrem toho, kde mam znameho. kazdy chce len odrbat, a robit na aute veci, ktore netreba. napr mne chceli menit tycky stabilizatora, ktorych sa ani nedotkli - stal som pri aute a videl som ako "identifikuju pricinu", ale ja ako laik som nevedel, ze ich treba vyskusat ci lietaju. moj servisak na mna pozeral, ze na zaklade coho usudili, ze treba menit tycky stab - a ja mu vravim, ze oni sa ich ani nedotkli...
Ja som tiez predaval auto s tym, ze na nom boli zavady, ktore som sa pokusal odstranit a investoval som do vymeny dielov, a aj tak som vedel, ze sa znova objavuju. Na bazosi a v bazari nenajdes funglovky auta, ktorym nic nieje. Take sef bazaru ihned posuva znamym. Tam mas auta ktore maju x skrytych chyb a vad, ktore sa po case prejavia. Mi netrep, ze clovek pred predajom vymeni vsetko mozne /ved len kontrolka vyfuk plyn ak si chce byt clovek isty ze to pomohlo zahrna vymenu podla presnej chyby podla diag. vymenu min. 3-4dielov. ja som vymenil ten najdrahsi - ventil, a o tri mesiace kontrolka svieti opat. Auto som predal, chyba vymazana.
molnart: total opak skusenosti co pises Ty. presne take skusenosti ake popisujes som mal ja v autorizaku. nevedeli kde skor skocit, vyhovorky /auto v zaruke/, konzultacie s importerom a vyrobcom - na aute 21dni nic nerobili, lebo nemaju technologicky postup co s tym. islo o praskanie v prahu zadnej casti. akokeby sa prehybala konstrukcia. na 30den - auto je hotove, mozte si pren prist. vyplnili dutiny niecim. preco im to trvalo 30dni? lebo najprv mi povedali ze a teraz davaj pozor! rozrezu zadny prah aby sa dostali k miestu pukania!!! po pohrozeni sudnym znalcom a vedomom poruseni antikoroznej ochrany /bol som dorazne upozorneny, ze po rozrezani nebude na dane miesto platit zaruka, a ze isto zacne auto hrdzaviet prave tam/ si asi premysleli, co urobia.
zatial mam katastrofa skusenosti s autorizakmi, okrem vymeny oleja a brzdovky nevedia takmer nic. bohuzial vsade robia 20r deti, ktore si nevazia to, ze to co opravuju je ich troj, stvor, alebo aj desatrocny plat.
v neorig. servisov take deti nevidim, je to iba v autorizakoch. preco? tak to teda neviem. ale autorizak si zbytocne plati "kravataka" prijimacieho technika, ked ten na aute nerobi nic.
az kym som nenasiel typka v neorig. servise, ktory si robi sam vsetko, a clovek mu po case plne doveruje, som mal strach z co i len jednej kontrolky. aj moja posledna skusenost, ked mi nieco buchalo na prednej naprave, a jeden z tych naj neautorizakov mi dal cenu na opravu 190€ s tym ze autom tam necham na noc lebo ze oni musia vybrat - 2h, vylisovat 4h a este aj geometri robit - 1h. znamy vtedy nerobil, pockal som nanho, a ked som sa vratil, chybu odstranil na pockanie za 1,5h a pytal 55€!
neverim uz ziadnemu servisu, okrem toho, kde mam znameho. kazdy chce len odrbat, a robit na aute veci, ktore netreba. napr mne chceli menit tycky stabilizatora, ktorych sa ani nedotkli - stal som pri aute a videl som ako "identifikuju pricinu", ale ja ako laik som nevedel, ze ich treba vyskusat ci lietaju. moj servisak na mna pozeral, ze na zaklade coho usudili, ze treba menit tycky stab - a ja mu vravim, ze oni sa ich ani nedotkli...
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: vyber auta - final round
no, kde zacat...
>> nebol si to ty kto mi tvrdil ze vsetky auta r.v. 2007+ maju DPF???
vsetky NOVE MODELY, existuje kvantum aut ktore su vyrobene 2008, 2009, 2010, 2011 a DPF nemaju. Ty ale nechces auto 2007, takze budeme riesit 2009+, povedzme sharany 1.9tdi 85kW/96kW nikdy ziadne DPF nevideli, teda ani tie 2010tkove. Jasne, bavime sa o STAROM modeli 2001-2010, nie o tom najnovsom co bezi dodnes 2010-2015. Tam je dpf vsade. Uz dnes ma DPF akotak prijatelnu servisovatelnost a nakladovost, cize o tri roky bude tento problem vyrieseny za 400eur. Podobne bolo s vahami vzduchu - ked zacali oktavie 1.9td, tak vaha stala 18.000 korun vtedy. Dnes je to smiesne cislo, ze ? To iste turba, stali pomaly stotisic korun.
Na mestske jazdy samozrejme doporucenie NEBRAT dpf jednoznacne plati, aj ked sa vyroji vela ludi ktori povedia ze nemali problem pocas 70.000km v Bratislave. Iste, su aj taki. A je vela takych co menili v mestskom rezime DPFko pred dovrsenim 100.000km.
1) ze tp nebolo prekotene, pozvrarane, ci ma vsetky airbagy tam kde maju byt a neviem ja co este
2) kolko musim investovat do DPF-iek rocne
3) kolko krat dostanem chripku z toho ze celu zimu chodim v nevykurenom aute
4) v akom stave je v motore ten hexagon ci co to je kvoli ktoremu chodia motory 2.0 TDI to motoroveho neba
1) to sa da lahko checknut, KAZDY autorizovany a sikovny neautorizovany servis to prezrie. Subatomova veda to nie je.
2) rocne nie, ale kazdy druhy-treti rok podla rezimu jazd budes mat pripravenych 1200eur. Mozno sa ti nepokazi ani raz za 5 rokov/70.000km.
3) neviem, viem vsak ze VSETKY sharanoidne auta maju zabudovany bufik ktory sa primitivne jednoducho da prerobit na nezavisle kurenie. Namiesto 1500eur platis radovo 250eur. Mam to tak aj ja na Galaxy. A potom sa budeme bavit o tom ze vsetky benzinove auta su celu zimu sustavne teple, ze ?
4) 2.0tdi v rocnikoch 2010+ zase az taky prieser ako tie prvotne 2003-2006 nie je. Ano ma svoje chyby ale to uz dnes ma hadam kazdy motor co nie je z Japonska. Mimochodom, hexagon pentagon preventivne proste vymenis lebo stoji 10eur. Problem sa z hexagonu potom presuva na vydratie hran olejoveho cerpadla ktore pohana - to sa ale da pri vymene pozriet a zhodnotit. V najhorsom si kupis cele olejove cerpadlo, co je zhruba 200eur.
Ano, myslel som ten stary sharan model z ktoreho ta svrbia prsty. Nikdy v zivote hentie dve veci nebudes potrebovat, moj foter ich ma na Sharane, ja ich nemam na Galaxy, nikto na ne nikdy nekuka okrem... momentu kupy. Moj foter ma aj otacacie predne stolicky, nikdy v zivote ich neotocil ale je to perfektna vec ktoru musia mat vsetky auta. Bez toho neexistuje kupit
>> "pravidelný servis Volkswagen" myslim ze si podla VINka mozes overit v servise ako su na tom KM a pod. alebo nie?
toto bol silny vtip. Kludne najazdim 500.000km a autorizovany servis bude sediet na 70.000km, nepriestrelne. Ano, over si to, ale nie je to biblia.
>> CerealKiller: ja prave naopak, z okolia ludia co maju auto z bazosu alebo bazaru - x problemov, ihned po kupe.
hned sa rovno musime opytat : AKE auta to boli ? Ked kupis 2002ku bucoru za 1500,-eur co ma 180.000km na tachometri a dovoz od tretieho turka v Nemecku a po troch majiteloch u nas, to je asi ina TRIEDA ako ked z bazosu kupis 2011ku Kiu i30, ktora ma 60.000km podla servisnej knihy a je kupena u nas doma ? Alebo je to uplne to iste ? Treba vzdy povedat celu vec, nielen nakusnut jablko. Jasne ze na bazosi je kopec sraciek, TAK AKO VSADE. Generalny direktor zeleznic, Mr.Lazar este ked tam bol, si zakupil 760iL. Fasa auto, ze ? Az na to ze jeho kus viac nesiel na 12 valcov ako isiel pocas celeho zivota co ho mali. No a teraz co ? Bolo to vzdycky len v autorizaku. Kolega kupil MLko, ani neprisiel domov, po 26km vybuchol motor, doslova a dopismena na atomy. A ?
TSI motory Folcgangenu. Styri verzie napinakov nedokazu zabranit trhaniu rozvodov na vsetkych verziach a to cele za X rokov. O com ? Teraz bezi posledna Kckova verzia, este sa musi ukazat lebo je moc mlada.
>> Sa Ta opytam - naco by predavajuci hladaj neznameho cloveka na kupu auta, ked ma isto v okoli x znamych, ktoremu by auto, ktore je v 100% stave v pohode predal.
cesty Pana su nepreskumane, napriklad nikto z jeho kamaratov nemusi chciet take auto. Moje auta ked budem predavat, tak ich nikto z mojich kolegov a kamaratov nebude chciet, proste uz len preto lebo ich 2004ka AKYKOLVEK autiak VOBEC NEZAUJIMA a maju tolko penazi, ze rozmyslaju nad GLkami, Z4kami a podobnou triedou. A ja budem mat na predaj Galaxy 2001 takze sa nestretneme ani nahodou.
>> Na bazosi a v bazari nenajdes funglovky auta, ktorym nic nieje. Take sef bazaru ihned posuva znamym.
neni pravda. Okrem ineho je sto dovodov preco ja moje auta nedam do ziadneho bazaru, takze ich tazko AKYKOLVEK bazarnik posunie komukolvek. Mam Y kamaratov ktori sa strasne popalili pri nakupe z bazarov, sukromnych osob, a ani jeden z nich nespravil predkupnu previerku aspon na zakladnej urovni - okrem toho ze si sadli a "povozili sa". Mam vela kamaratov ktori kupili auta v AAA, a nikdy by ich nenapadlo kupit auto niekde inde. Nemozem tomu osobne uverit ale je to tak. Zase ani oni nemozu mat 100.0000% sraciek, proste tam statisticky musi byt par vozov ktore su ok.
>> molnart: total opak skusenosti co pises Ty. presne take skusenosti ake popisujes som mal ja v autorizaku. nevedeli kde skor skocit
som rad ze som nemusel byt ja prvy co toto napisal. Dam ti telefon na kolegu co ma 27.000km trojrocne Polo od novoty, ked mu zaznie ze "autorizovany" tak ta zabije cez telefon ani nemusis povedat co autorizovane. Fakt. Chces to skusit ? X krat "vymazavana kontrolka motora" pri pokazenej prevodovke a turbe, zakazdym po 40eur s chladnym ksichtom. Nepalilo ich. Stovky eur a nervov tam nechal len za vymazavanie kontroliek. Autorizak v Bratislave, aby si si nemyslel ze v nejakej dedine, a budme konkretni : na Starej Vajnorskej ceste, maju napis Sejat.
>> zatial mam katastrofa skusenosti s autorizakmi, okrem vymeny oleja a brzdovky nevedia takmer nic. bohuzial vsade robia 20r deti, ktore si nevazia to, ze to co opravuju je ich troj, stvor, alebo aj desatrocny plat.
ANO ANO ANO, akykolvek SKUTOCNE sikovny opravar ma SVOJ VLASTNY SERVIS a nebude robit u niekoho za 900 v hrubom.
Nie je autorizak ako autorizak a nie je neoriginalny servis ako neoriginalny servis. To plati vzdy a vsade. Aj autorizak moze byt nekvalitny, aj neautorizak moze byt kvalitny. Poznam vela servisakov ktori riesia veci kde to autorizaky po par mesiacoch a tisicoch eur vzdali... tak ako zaznelo nadomnou.
>> az kym som nenasiel typka v neorig. servise, ktory si robi sam vsetko, a clovek mu po case plne doveruje
Molni, nevravel som ti ze ti posuniem cislo v Bratislave ? Este som ti aj pisal ze ujo ma vlastnu halu na ceste do Samorina (na konci Bratislavy), tusim tam byvas... CIZE KAZDY DEN CHODIS OKOLO, ak sa nemylim. Preco sa tam nezastavis a s ujom neporozpravas ? Ach ano, socialnokomunikacne problemy. A tusim som ti aj to cislo posielal dofrasa... presne takehoto treba. Este som ti aj hore pisal ze ujo k tebe pride pre tvoje auto, zoberie si ho do servisu a potom naopak.
Pozri, nove auto ani (zlahka) ojazdene auto nie je pre kazdeho. Som si toho plne vedomy. Chod si pozriet do najblizsieho bazaru akykolvek Sharan. 2009, 2010, farbu aka sa ti paci. Zober si so sebou nejaky kocik, pozicaj od suseda (ba vlastne uz mas vlastny). V tom istom bazare si vyskusaj akekolvek combi co ti bude sediet. Megane, i30, mne je jedno aj Mercedes C. Zajazdi si na tom. Mozno sa ti zhnusi a potom je cela tato debata zbytocna. Mozno si ho zamilujes - tak ako ja, moja stara, brat, v principe cela rodina - ze uz si do "osobaku" nebudes chciet sadnut. Cojaviem...
Uvidis ten rozdiel.
>> nebol si to ty kto mi tvrdil ze vsetky auta r.v. 2007+ maju DPF???
vsetky NOVE MODELY, existuje kvantum aut ktore su vyrobene 2008, 2009, 2010, 2011 a DPF nemaju. Ty ale nechces auto 2007, takze budeme riesit 2009+, povedzme sharany 1.9tdi 85kW/96kW nikdy ziadne DPF nevideli, teda ani tie 2010tkove. Jasne, bavime sa o STAROM modeli 2001-2010, nie o tom najnovsom co bezi dodnes 2010-2015. Tam je dpf vsade. Uz dnes ma DPF akotak prijatelnu servisovatelnost a nakladovost, cize o tri roky bude tento problem vyrieseny za 400eur. Podobne bolo s vahami vzduchu - ked zacali oktavie 1.9td, tak vaha stala 18.000 korun vtedy. Dnes je to smiesne cislo, ze ? To iste turba, stali pomaly stotisic korun.
Na mestske jazdy samozrejme doporucenie NEBRAT dpf jednoznacne plati, aj ked sa vyroji vela ludi ktori povedia ze nemali problem pocas 70.000km v Bratislave. Iste, su aj taki. A je vela takych co menili v mestskom rezime DPFko pred dovrsenim 100.000km.
1) ze tp nebolo prekotene, pozvrarane, ci ma vsetky airbagy tam kde maju byt a neviem ja co este
2) kolko musim investovat do DPF-iek rocne
3) kolko krat dostanem chripku z toho ze celu zimu chodim v nevykurenom aute
4) v akom stave je v motore ten hexagon ci co to je kvoli ktoremu chodia motory 2.0 TDI to motoroveho neba
1) to sa da lahko checknut, KAZDY autorizovany a sikovny neautorizovany servis to prezrie. Subatomova veda to nie je.
2) rocne nie, ale kazdy druhy-treti rok podla rezimu jazd budes mat pripravenych 1200eur. Mozno sa ti nepokazi ani raz za 5 rokov/70.000km.
3) neviem, viem vsak ze VSETKY sharanoidne auta maju zabudovany bufik ktory sa primitivne jednoducho da prerobit na nezavisle kurenie. Namiesto 1500eur platis radovo 250eur. Mam to tak aj ja na Galaxy. A potom sa budeme bavit o tom ze vsetky benzinove auta su celu zimu sustavne teple, ze ?
4) 2.0tdi v rocnikoch 2010+ zase az taky prieser ako tie prvotne 2003-2006 nie je. Ano ma svoje chyby ale to uz dnes ma hadam kazdy motor co nie je z Japonska. Mimochodom, hexagon pentagon preventivne proste vymenis lebo stoji 10eur. Problem sa z hexagonu potom presuva na vydratie hran olejoveho cerpadla ktore pohana - to sa ale da pri vymene pozriet a zhodnotit. V najhorsom si kupis cele olejove cerpadlo, co je zhruba 200eur.
Ano, myslel som ten stary sharan model z ktoreho ta svrbia prsty. Nikdy v zivote hentie dve veci nebudes potrebovat, moj foter ich ma na Sharane, ja ich nemam na Galaxy, nikto na ne nikdy nekuka okrem... momentu kupy. Moj foter ma aj otacacie predne stolicky, nikdy v zivote ich neotocil ale je to perfektna vec ktoru musia mat vsetky auta. Bez toho neexistuje kupit
>> "pravidelný servis Volkswagen" myslim ze si podla VINka mozes overit v servise ako su na tom KM a pod. alebo nie?
toto bol silny vtip. Kludne najazdim 500.000km a autorizovany servis bude sediet na 70.000km, nepriestrelne. Ano, over si to, ale nie je to biblia.
>> CerealKiller: ja prave naopak, z okolia ludia co maju auto z bazosu alebo bazaru - x problemov, ihned po kupe.
hned sa rovno musime opytat : AKE auta to boli ? Ked kupis 2002ku bucoru za 1500,-eur co ma 180.000km na tachometri a dovoz od tretieho turka v Nemecku a po troch majiteloch u nas, to je asi ina TRIEDA ako ked z bazosu kupis 2011ku Kiu i30, ktora ma 60.000km podla servisnej knihy a je kupena u nas doma ? Alebo je to uplne to iste ? Treba vzdy povedat celu vec, nielen nakusnut jablko. Jasne ze na bazosi je kopec sraciek, TAK AKO VSADE. Generalny direktor zeleznic, Mr.Lazar este ked tam bol, si zakupil 760iL. Fasa auto, ze ? Az na to ze jeho kus viac nesiel na 12 valcov ako isiel pocas celeho zivota co ho mali. No a teraz co ? Bolo to vzdycky len v autorizaku. Kolega kupil MLko, ani neprisiel domov, po 26km vybuchol motor, doslova a dopismena na atomy. A ?
TSI motory Folcgangenu. Styri verzie napinakov nedokazu zabranit trhaniu rozvodov na vsetkych verziach a to cele za X rokov. O com ? Teraz bezi posledna Kckova verzia, este sa musi ukazat lebo je moc mlada.
>> Sa Ta opytam - naco by predavajuci hladaj neznameho cloveka na kupu auta, ked ma isto v okoli x znamych, ktoremu by auto, ktore je v 100% stave v pohode predal.
cesty Pana su nepreskumane, napriklad nikto z jeho kamaratov nemusi chciet take auto. Moje auta ked budem predavat, tak ich nikto z mojich kolegov a kamaratov nebude chciet, proste uz len preto lebo ich 2004ka AKYKOLVEK autiak VOBEC NEZAUJIMA a maju tolko penazi, ze rozmyslaju nad GLkami, Z4kami a podobnou triedou. A ja budem mat na predaj Galaxy 2001 takze sa nestretneme ani nahodou.
>> Na bazosi a v bazari nenajdes funglovky auta, ktorym nic nieje. Take sef bazaru ihned posuva znamym.
neni pravda. Okrem ineho je sto dovodov preco ja moje auta nedam do ziadneho bazaru, takze ich tazko AKYKOLVEK bazarnik posunie komukolvek. Mam Y kamaratov ktori sa strasne popalili pri nakupe z bazarov, sukromnych osob, a ani jeden z nich nespravil predkupnu previerku aspon na zakladnej urovni - okrem toho ze si sadli a "povozili sa". Mam vela kamaratov ktori kupili auta v AAA, a nikdy by ich nenapadlo kupit auto niekde inde. Nemozem tomu osobne uverit ale je to tak. Zase ani oni nemozu mat 100.0000% sraciek, proste tam statisticky musi byt par vozov ktore su ok.
>> molnart: total opak skusenosti co pises Ty. presne take skusenosti ake popisujes som mal ja v autorizaku. nevedeli kde skor skocit
som rad ze som nemusel byt ja prvy co toto napisal. Dam ti telefon na kolegu co ma 27.000km trojrocne Polo od novoty, ked mu zaznie ze "autorizovany" tak ta zabije cez telefon ani nemusis povedat co autorizovane. Fakt. Chces to skusit ? X krat "vymazavana kontrolka motora" pri pokazenej prevodovke a turbe, zakazdym po 40eur s chladnym ksichtom. Nepalilo ich. Stovky eur a nervov tam nechal len za vymazavanie kontroliek. Autorizak v Bratislave, aby si si nemyslel ze v nejakej dedine, a budme konkretni : na Starej Vajnorskej ceste, maju napis Sejat.
>> zatial mam katastrofa skusenosti s autorizakmi, okrem vymeny oleja a brzdovky nevedia takmer nic. bohuzial vsade robia 20r deti, ktore si nevazia to, ze to co opravuju je ich troj, stvor, alebo aj desatrocny plat.
ANO ANO ANO, akykolvek SKUTOCNE sikovny opravar ma SVOJ VLASTNY SERVIS a nebude robit u niekoho za 900 v hrubom.
Nie je autorizak ako autorizak a nie je neoriginalny servis ako neoriginalny servis. To plati vzdy a vsade. Aj autorizak moze byt nekvalitny, aj neautorizak moze byt kvalitny. Poznam vela servisakov ktori riesia veci kde to autorizaky po par mesiacoch a tisicoch eur vzdali... tak ako zaznelo nadomnou.
>> az kym som nenasiel typka v neorig. servise, ktory si robi sam vsetko, a clovek mu po case plne doveruje
Molni, nevravel som ti ze ti posuniem cislo v Bratislave ? Este som ti aj pisal ze ujo ma vlastnu halu na ceste do Samorina (na konci Bratislavy), tusim tam byvas... CIZE KAZDY DEN CHODIS OKOLO, ak sa nemylim. Preco sa tam nezastavis a s ujom neporozpravas ? Ach ano, socialnokomunikacne problemy. A tusim som ti aj to cislo posielal dofrasa... presne takehoto treba. Este som ti aj hore pisal ze ujo k tebe pride pre tvoje auto, zoberie si ho do servisu a potom naopak.
Pozri, nove auto ani (zlahka) ojazdene auto nie je pre kazdeho. Som si toho plne vedomy. Chod si pozriet do najblizsieho bazaru akykolvek Sharan. 2009, 2010, farbu aka sa ti paci. Zober si so sebou nejaky kocik, pozicaj od suseda (ba vlastne uz mas vlastny). V tom istom bazare si vyskusaj akekolvek combi co ti bude sediet. Megane, i30, mne je jedno aj Mercedes C. Zajazdi si na tom. Mozno sa ti zhnusi a potom je cela tato debata zbytocna. Mozno si ho zamilujes - tak ako ja, moja stara, brat, v principe cela rodina - ze uz si do "osobaku" nebudes chciet sadnut. Cojaviem...
Uvidis ten rozdiel.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: vyber auta - final round
ozaj, chripku nedostanu tisice ludi co stoja tridsat minut denne na zastavkach autobusov - ty sadnes do vozu a v priebehu 10 sekund sa ti prestane dymit z pusy.
Take je tam teplo v porovnani so zastavkou. Okrem toho ti napriklad nikto nedycha na krk alebo do xichtu.
Uz nebudme az take padavky, snad sme este trosku chlapi... pride den ked sa budeme depilovat, chodit na aerobik a cucat ovocne dzusiky, ale nie dnes.
Take je tam teplo v porovnani so zastavkou. Okrem toho ti napriklad nikto nedycha na krk alebo do xichtu.
Uz nebudme az take padavky, snad sme este trosku chlapi... pride den ked sa budeme depilovat, chodit na aerobik a cucat ovocne dzusiky, ale nie dnes.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: vyber auta - final round
>> CerealKiller: ja prave naopak, z okolia ludia co maju auto z bazosu alebo bazaru - x problemov, ihned po kupe.
hned sa rovno musime opytat : AKE auta to boli ? Ked kupis 2002ku bucoru za 1500,-eur co ma 180.000km na tachometri a dovoz od tretieho turka v Nemecku a po troch majiteloch u nas, to je asi ina TRIEDA ako ked z bazosu kupis 2011ku Kiu i30, ktora ma 60.000km podla servisnej knihy a je kupena u nas doma ? Alebo je to uplne to iste ? Treba vzdy povedat celu vec, nielen nakusnut jablko. Jasne ze na bazosi je kopec sraciek, TAK AKO VSADE. Generalny direktor zeleznic, Mr.Lazar este ked tam bol, si zakupil 760iL. Fasa auto, ze ? Az na to ze jeho kus viac nesiel na 12 valcov ako isiel pocas celeho zivota co ho mali. No a teraz co ? Bolo to vzdycky len v autorizaku. Kolega kupil MLko, ani neprisiel domov, po 26km vybuchol motor, doslova a dopismena na atomy. A ?
- tu si sam odpovedal, ja som mal nove auto, na ktorom bolo od novoty problemy take, ze po skusenostiach som sa uz ani nedomahal ich odstraneniu /bal som sa, co dalsie pojebu/ v ramci zaruky. sam si pisal dole ze mas znameho co ma 3r polo a kontrolky od nemoty - opat sa bavime o novom aute, ktore raz bude na bazosi, anebude to 2002 bucora so 180 000 dovoz z nemecka, ale nove auto kupene na sr, ktore bude mat x problemov /kontrolka nevynimajuc/.vymazanie chyby z RJ nieje oprava. takisto jak moje auto mohlo posobit pri predaji jak elo nuno, takisto bohuzial sa moze stat ze to co bolo vyplnene "tmelom" ci cim sa o rok dva zacne ozyvat. cize moja veta: auta z bazosa, bazaru vo vacsine su auta kde je x skrytych chyb o ktorych samozrejme clovek ma ponatia, ale neda menit pol auta, aby sa ich zbavil. samozrejme, nieje skryta ako skryta, keby malo ist o motor ktory buchne cestou, alebo o vazne problemy ze auto nejazdi je to odrb, ale ked su to len kontrolky, ktore svietia lebo auto o 1g prekroci obsah CO2 lebo si nepotiahne pary z benzinu nepovazujem to za zavazny problem.
A nakoniec, kazdy kto bere auto z bazosu, bazaru a pod. jazdenku co ma 5-6rokova nad 80 000km, by mal cakat, ze bud do auta investuje par tisic eur a vymeni casto krat 3veci /aj ked vadna je len jedna/ alebo bude svietit s kontrolkami.
Lebo povodny majitel sa isto nezlakol jednej kontrolky, a vybodol sa na nu, ale siel do servisu, vymenili mu jednu vec, a kontrolka sa rozsvietila opat, siel opat, vymenil dalsiu vec a ked sa kontrolka rozsvietila opat, auto nakoniec tak ci tak skoncilo na predaj. - bohuzial toto mi par ludi v okoli potvrdilo, ze preco predavaju auta...
Jasne, najde sa babka, dedko, alebo ludia, ktori nutne potrebuju money a dajme tomu daju do predaja elo nuno auto aj s 5000km, lenze ti chcu cenu taku, ze ked nove v 2010 s nicim stalo 14 000 teraz zanho chcu 11 500 a ked napisete ze za 13 000 si kupime novu fabiu combi vo full vybave tak vam napisu kupte si ju. proste, nepustia nove 100% auto za love jazdenky.
__
a este detailnejsie:
Ked kupis 2002ku bucoru za 1500,-eur co ma 180.000km na tachometri a dovoz od tretieho turka v Nemecku a po troch majiteloch u nas, to je asi ina TRIEDA ako ked z bazosu kupis 2011ku Kiu i30, ktora ma 60.000km podla servisnej knihy a je kupena u nas doma ?
na priklade zhora som ti vysvetlit, ze nakoniec moze byt vyhodnejsie kupit auto zo 180 000 z nemecka, ako Kiu od nas. V Nemecku totiz ludia zarabaju ine prachy, a neverim ze nejake kontrolky ignoruju, a auta ked idu do autoriz. servisov, tie menia vsetko co treba. Kdezto u nas, neda clovek 1000€ aby mu servis naisto ostranil svietenie kontrolky, kedze vymena jedneho dvoch dielov celku nezaruci, ze prave ten meneny diel bol vadny /ako otestujete nadobku s aktivnym uhlim../ a pod. a servisy u nas najprv vymenia najlacnejsi diel, a po opatovnom probleme /ked vlastne sa zisti ze vymenili funkcnu vec// chcu menit drahsie a drahsie suciastky. MNa tiez jak majitela auta nebavi vozit auto na servis, ked vidim ze menia diely a porucha nieje odstranena.
hned sa rovno musime opytat : AKE auta to boli ? Ked kupis 2002ku bucoru za 1500,-eur co ma 180.000km na tachometri a dovoz od tretieho turka v Nemecku a po troch majiteloch u nas, to je asi ina TRIEDA ako ked z bazosu kupis 2011ku Kiu i30, ktora ma 60.000km podla servisnej knihy a je kupena u nas doma ? Alebo je to uplne to iste ? Treba vzdy povedat celu vec, nielen nakusnut jablko. Jasne ze na bazosi je kopec sraciek, TAK AKO VSADE. Generalny direktor zeleznic, Mr.Lazar este ked tam bol, si zakupil 760iL. Fasa auto, ze ? Az na to ze jeho kus viac nesiel na 12 valcov ako isiel pocas celeho zivota co ho mali. No a teraz co ? Bolo to vzdycky len v autorizaku. Kolega kupil MLko, ani neprisiel domov, po 26km vybuchol motor, doslova a dopismena na atomy. A ?
- tu si sam odpovedal, ja som mal nove auto, na ktorom bolo od novoty problemy take, ze po skusenostiach som sa uz ani nedomahal ich odstraneniu /bal som sa, co dalsie pojebu/ v ramci zaruky. sam si pisal dole ze mas znameho co ma 3r polo a kontrolky od nemoty - opat sa bavime o novom aute, ktore raz bude na bazosi, anebude to 2002 bucora so 180 000 dovoz z nemecka, ale nove auto kupene na sr, ktore bude mat x problemov /kontrolka nevynimajuc/.vymazanie chyby z RJ nieje oprava. takisto jak moje auto mohlo posobit pri predaji jak elo nuno, takisto bohuzial sa moze stat ze to co bolo vyplnene "tmelom" ci cim sa o rok dva zacne ozyvat. cize moja veta: auta z bazosa, bazaru vo vacsine su auta kde je x skrytych chyb o ktorych samozrejme clovek ma ponatia, ale neda menit pol auta, aby sa ich zbavil. samozrejme, nieje skryta ako skryta, keby malo ist o motor ktory buchne cestou, alebo o vazne problemy ze auto nejazdi je to odrb, ale ked su to len kontrolky, ktore svietia lebo auto o 1g prekroci obsah CO2 lebo si nepotiahne pary z benzinu nepovazujem to za zavazny problem.
A nakoniec, kazdy kto bere auto z bazosu, bazaru a pod. jazdenku co ma 5-6rokova nad 80 000km, by mal cakat, ze bud do auta investuje par tisic eur a vymeni casto krat 3veci /aj ked vadna je len jedna/ alebo bude svietit s kontrolkami.
Lebo povodny majitel sa isto nezlakol jednej kontrolky, a vybodol sa na nu, ale siel do servisu, vymenili mu jednu vec, a kontrolka sa rozsvietila opat, siel opat, vymenil dalsiu vec a ked sa kontrolka rozsvietila opat, auto nakoniec tak ci tak skoncilo na predaj. - bohuzial toto mi par ludi v okoli potvrdilo, ze preco predavaju auta...
Jasne, najde sa babka, dedko, alebo ludia, ktori nutne potrebuju money a dajme tomu daju do predaja elo nuno auto aj s 5000km, lenze ti chcu cenu taku, ze ked nove v 2010 s nicim stalo 14 000 teraz zanho chcu 11 500 a ked napisete ze za 13 000 si kupime novu fabiu combi vo full vybave tak vam napisu kupte si ju. proste, nepustia nove 100% auto za love jazdenky.
__
a este detailnejsie:
Ked kupis 2002ku bucoru za 1500,-eur co ma 180.000km na tachometri a dovoz od tretieho turka v Nemecku a po troch majiteloch u nas, to je asi ina TRIEDA ako ked z bazosu kupis 2011ku Kiu i30, ktora ma 60.000km podla servisnej knihy a je kupena u nas doma ?
na priklade zhora som ti vysvetlit, ze nakoniec moze byt vyhodnejsie kupit auto zo 180 000 z nemecka, ako Kiu od nas. V Nemecku totiz ludia zarabaju ine prachy, a neverim ze nejake kontrolky ignoruju, a auta ked idu do autoriz. servisov, tie menia vsetko co treba. Kdezto u nas, neda clovek 1000€ aby mu servis naisto ostranil svietenie kontrolky, kedze vymena jedneho dvoch dielov celku nezaruci, ze prave ten meneny diel bol vadny /ako otestujete nadobku s aktivnym uhlim../ a pod. a servisy u nas najprv vymenia najlacnejsi diel, a po opatovnom probleme /ked vlastne sa zisti ze vymenili funkcnu vec// chcu menit drahsie a drahsie suciastky. MNa tiez jak majitela auta nebavi vozit auto na servis, ked vidim ze menia diely a porucha nieje odstranena.
Spoiler: ukázať
Re: vyber auta - final round
molnart, samozrejme, tvoju nasratosť zo servisov chápem, ale do istej miery, za to si môžeš len sám, lebo ja, keď som kúpil auto, tak som si vybral servis na základe dobrého odporúčania, čo je myslím jednoduchšie, ako zakaždým meniť servis...
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: vyber auta - final round
tak tak toto je "key to success".
Hyperkomplikovane moderne cenovo optimalizovane technicky nevydarene SRACKY sa s takymito problemami naozaj potykaju a budu potykat cim viac budu komplikovane.
Dnes vsetci ZIVOTNE NUTNE MUSIA MAT najnovsi najkrajsi najligotavejsi kabatik s najhorsimi technickymi srackami pod kapotou - vyuzi to vo svoj prospech. S mojim prestarnutym unavenym Galaxy som NEBOL v servise ZA SEST ROKOV tolkokrat a nestratil som ani z desatiny tolko nervov ako majitelia zmienovaneho noveho Poloa jedna-dva-téesí za DVA ROKY. Ani na hodnote som tolko nestratil. Ani som tolko netelefonoval do servisu a ani som sa s nimi nemusel tolko hadat a cakat na milodary (ze im laskavo opravia prevodovku - nie vymenia - ked auto malo dva roky, par mesiacov a 27.000km, cenovka 1800eur, hned nasledovalo turbo a tam neviem aka je cenovka).
Tazko mi je k tomu pridat nejake dalsie slova. Uz to v tejto teme zaznelo, vyprdnut sa na VSETKY trojvalce nech by boli akokolvek zazracne. To je zaklad. Japonske nie su zle, vsetky ostatne su PROSTE SRACKY. Vratane 1.0 ekobuust Forda, nech si vyhra cenu motora dna, mesiaca tyzdna aj storocia tisickrat, posudzuju to krepi novinari a nedajboze "ODBORNA" verejnost ktora ma hovno a nie paru o konstrukcii. Detaily som rozobral na strane dva v siahodlhej litanii ktoru nebudem opakovat a skuste mi najst jeden jediny bod ktory tam nesedi. Potom prinesiem dve knizky o konstrukcii motorov a materialovom inzinierstve ktore si precitate a pobavime sa znovu.
Poradit auto so vsetkymi vyhodami a ziadnou nevyhodou je nemozne. Clovek niekde musi pustit paru. Bud na cenovke (chod a kup si novy cokolvek za 30.000 az 50.000, budes mat ligotavy vonavy TROSKU VELKY VOZ v zaruke ale ajtak budes volat a chodit do servisov), alebo na velkosti (za mensie peniaze avsak ouch auto sa nafuknut neda ale deti budes mat viac ako mas teraz) alebo na spolahlivosti (pri pouzitom aute a vsetkych rizikach co z toho vyplyvaju).
A k tomu este najmensia cenovka a najmensi pokles ceny do buducnosti v kombinacii s najmensim kradnutim a najlepsim servisom kde budes prichadzat a odchadzat s usmevom a blazenym pocitom, ze ? Mno.
Mojho fotra som odhovoril od nakupu noveho Šaranu, namiesto toho si kupil 4rocny a usetril viac ako 3/4miliona korun. Ma ho dodnes asi 5 rokov, a uz nikdy si nove auto nekupi.
Rada na zaver ktora tu uz myslim zaznela : NIKDY nekupuj akykolvek autiak z prvych dvoch rokov vyroby alebo do faceliftu. VYSER sa na nove sharaniky a alhambriky z roku 2010/2011, kukaj 2012 a vyssie (ano viem ze to penazenku boli). Vykakat sa na Ford Galaksi z roku 2006, 2007, 2008, ten novy model - viem ze take stare auto nechces, hovorime len principialne. Ked mozes, preferuj auta z poslednych rokov vyroby daneho modelu. Dovodom su proste vychytane chyby. Mimochodom toto plati aj pre "hnaci hriadel olejoveho cerpadla" a olejove cerpadlo samotne cize dodeka-oktogron o ktorom sme sa bavili. Neboj nic, "zopar"= motorov im na tom zdochlo a museli ich zaplatit vo fabrike na vymenu. A potom, kreteni, prestali setrit strnast centov na materiali stycnych ploch.
No, ja som zvedavy ako sa toto cele vyvinie a ze co si kupis. Pockame dva-tri roky ako v pripade telefonu a uvidime ?
Hyperkomplikovane moderne cenovo optimalizovane technicky nevydarene SRACKY sa s takymito problemami naozaj potykaju a budu potykat cim viac budu komplikovane.
Dnes vsetci ZIVOTNE NUTNE MUSIA MAT najnovsi najkrajsi najligotavejsi kabatik s najhorsimi technickymi srackami pod kapotou - vyuzi to vo svoj prospech. S mojim prestarnutym unavenym Galaxy som NEBOL v servise ZA SEST ROKOV tolkokrat a nestratil som ani z desatiny tolko nervov ako majitelia zmienovaneho noveho Poloa jedna-dva-téesí za DVA ROKY. Ani na hodnote som tolko nestratil. Ani som tolko netelefonoval do servisu a ani som sa s nimi nemusel tolko hadat a cakat na milodary (ze im laskavo opravia prevodovku - nie vymenia - ked auto malo dva roky, par mesiacov a 27.000km, cenovka 1800eur, hned nasledovalo turbo a tam neviem aka je cenovka).
Tazko mi je k tomu pridat nejake dalsie slova. Uz to v tejto teme zaznelo, vyprdnut sa na VSETKY trojvalce nech by boli akokolvek zazracne. To je zaklad. Japonske nie su zle, vsetky ostatne su PROSTE SRACKY. Vratane 1.0 ekobuust Forda, nech si vyhra cenu motora dna, mesiaca tyzdna aj storocia tisickrat, posudzuju to krepi novinari a nedajboze "ODBORNA" verejnost ktora ma hovno a nie paru o konstrukcii. Detaily som rozobral na strane dva v siahodlhej litanii ktoru nebudem opakovat a skuste mi najst jeden jediny bod ktory tam nesedi. Potom prinesiem dve knizky o konstrukcii motorov a materialovom inzinierstve ktore si precitate a pobavime sa znovu.
Poradit auto so vsetkymi vyhodami a ziadnou nevyhodou je nemozne. Clovek niekde musi pustit paru. Bud na cenovke (chod a kup si novy cokolvek za 30.000 az 50.000, budes mat ligotavy vonavy TROSKU VELKY VOZ v zaruke ale ajtak budes volat a chodit do servisov), alebo na velkosti (za mensie peniaze avsak ouch auto sa nafuknut neda ale deti budes mat viac ako mas teraz) alebo na spolahlivosti (pri pouzitom aute a vsetkych rizikach co z toho vyplyvaju).
A k tomu este najmensia cenovka a najmensi pokles ceny do buducnosti v kombinacii s najmensim kradnutim a najlepsim servisom kde budes prichadzat a odchadzat s usmevom a blazenym pocitom, ze ? Mno.
Mojho fotra som odhovoril od nakupu noveho Šaranu, namiesto toho si kupil 4rocny a usetril viac ako 3/4miliona korun. Ma ho dodnes asi 5 rokov, a uz nikdy si nove auto nekupi.
Rada na zaver ktora tu uz myslim zaznela : NIKDY nekupuj akykolvek autiak z prvych dvoch rokov vyroby alebo do faceliftu. VYSER sa na nove sharaniky a alhambriky z roku 2010/2011, kukaj 2012 a vyssie (ano viem ze to penazenku boli). Vykakat sa na Ford Galaksi z roku 2006, 2007, 2008, ten novy model - viem ze take stare auto nechces, hovorime len principialne. Ked mozes, preferuj auta z poslednych rokov vyroby daneho modelu. Dovodom su proste vychytane chyby. Mimochodom toto plati aj pre "hnaci hriadel olejoveho cerpadla" a olejove cerpadlo samotne cize dodeka-oktogron o ktorom sme sa bavili. Neboj nic, "zopar"= motorov im na tom zdochlo a museli ich zaplatit vo fabrike na vymenu. A potom, kreteni, prestali setrit strnast centov na materiali stycnych ploch.
No, ja som zvedavy ako sa toto cele vyvinie a ze co si kupis. Pockame dva-tri roky ako v pripade telefonu a uvidime ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: vyber auta - final round
Molni, aha, trojročák, to este chvilu musi hrkotat :
http://postimg.org/image/3za52u137/
ja by som to napisal na firmu cize 8800,- bez dph, k tomu 500,-eur za prihlasenie, dalsich ~1000eur na uvodny servis, zrejme nebude tolko treba (vymena rozvodov, vodnej pumpy 300eur ; mozno pneu za radovo 200eur ; urcite olej filtre motor plus prevodovka za 80eur, brzdove dosticky za nejaky peniaz ; mozno nejake stabilizacne tycky, capy, dufam ze uz ti W V kreteni upustili od integrovanych ramien s ktorymi sa neda nic robit ; nejake drobnosti ako vyfuk, tlmice, to by este malo drzat pri tychto kilometroch). Cize to mam total 10000 az 10500eur. NEZNASAM 1.6TDI, takze ja si taketo auto nemozem kupit, ale pre niekoho je to schodna cesta.
Viem, diesel, dpf. Cize 500eur neoriginal, radovo 1200eur original. Skapinajuci alebo skapaty DPF sa jasne prejavi pri PREDKUPNEJ diagnostike, takze ocakavam ze radovo 20.000 az 40.000km by som tento problem nestretol. Potom by som ho mozno dokazal za 100eur riesit podomacky na dalsich radovo 50.000km, az potom vymena. To znamena ze pri mojom jazdeni by som to DPFko zrejme nikdy na aute nemenil a ked aj, tak radovo o 5 rokov v najlepsom a to ma netrapi kolko bude stat.
Maly pokles hodnoty sme prebrali, rozhodne mensi ako pri novom aute za dvacku = vyvazi potencialne servisne naklady.
V com je chyba ? Novy voz, moderny voz, lahko predajny v buducnosti, vsetci ho budu chciet ukradnut aha tu je trosku problem.
Nove auto za dvacku ? Dakujem, nechyba mi ani trosku, cely zivot mi nechybalo a nie som si isty ci mi niekedy bude chybat. Aj ked tie prachy budem mat, radsej ich dam detom na vzdelanie.
http://postimg.org/image/3za52u137/
ja by som to napisal na firmu cize 8800,- bez dph, k tomu 500,-eur za prihlasenie, dalsich ~1000eur na uvodny servis, zrejme nebude tolko treba (vymena rozvodov, vodnej pumpy 300eur ; mozno pneu za radovo 200eur ; urcite olej filtre motor plus prevodovka za 80eur, brzdove dosticky za nejaky peniaz ; mozno nejake stabilizacne tycky, capy, dufam ze uz ti W V kreteni upustili od integrovanych ramien s ktorymi sa neda nic robit ; nejake drobnosti ako vyfuk, tlmice, to by este malo drzat pri tychto kilometroch). Cize to mam total 10000 az 10500eur. NEZNASAM 1.6TDI, takze ja si taketo auto nemozem kupit, ale pre niekoho je to schodna cesta.
Viem, diesel, dpf. Cize 500eur neoriginal, radovo 1200eur original. Skapinajuci alebo skapaty DPF sa jasne prejavi pri PREDKUPNEJ diagnostike, takze ocakavam ze radovo 20.000 az 40.000km by som tento problem nestretol. Potom by som ho mozno dokazal za 100eur riesit podomacky na dalsich radovo 50.000km, az potom vymena. To znamena ze pri mojom jazdeni by som to DPFko zrejme nikdy na aute nemenil a ked aj, tak radovo o 5 rokov v najlepsom a to ma netrapi kolko bude stat.
Maly pokles hodnoty sme prebrali, rozhodne mensi ako pri novom aute za dvacku = vyvazi potencialne servisne naklady.
V com je chyba ? Novy voz, moderny voz, lahko predajny v buducnosti, vsetci ho budu chciet ukradnut aha tu je trosku problem.
Nove auto za dvacku ? Dakujem, nechyba mi ani trosku, cely zivot mi nechybalo a nie som si isty ci mi niekedy bude chybat. Aj ked tie prachy budem mat, radsej ich dam detom na vzdelanie.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Shatterhand
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3076
- Dátum registrácie: Št 26. Mar, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava
Re: vyber auta - final round
Kúp si touareg benzín aj s lpg-čkom a máš pokoj ak máš známeho automechanika.
"Mind always fails first". "The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crises." "Tvrdiť, že vám nezáleží na práve na súkromie, lebo nemáte čo skrývať...je to isté...ako keď poviete, že vám nezáleží na slobode prejavu, lebo nemáte čo povedať."
Spoiler: ukázať