nove alebo jazdenka? do 11k
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
pretože kachle nechcem, vozík neťahám, a 300+ koní ide do kopca rovnako...
.
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
Pekne správne
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
3.0 objem staci, samozrejme.
diesel som kupil prvy v 33 rokoch zivota, druhy v 34, a to su zatial aj posledne na dlhu dobu, samozrejme obidva nemaju DPF/FAP. Diesle su cim dalej tym horsie. Auta som mal bezne s 350000+ kilometrami, pod 200.000 hadam ani jedno, teraz jedno mam (nahodou kupene 3.5rocne so 150.000km, cenovka taka ze este dnes po piatich rokoch vlastnictva ho predam bez straty).
Zase na druhu stranu, jednoduchy atmosfericky benzin odkruti milion kilometrov bez zadychania. Nema dovod preco nie. BMW 325i, E30 [!!], natestovanych 1.6miliona kilometrov, motor v stave noveho. TO NETVRDIM JA, TO TVRDI BMW A MOBIL1 KTORE TEN TEST PREVADZALI STYRI ROKY NONSTOP.
http://www.mobil1.com.au/performance/miles.aspx
http://www.telegraph.co.uk/motoring/gre ... eview.html
http://www.theguardian.com/technology/2 ... mile-motor
a takychto testov mas kolko chces, aj pre Mercedes napriklad. Benzin, bez turba, bez priameho vstrekovania. Pokial nie je majitel uplne vypatlany, ten motor bude vrniet navzdy, maximalne s jednou vymenou tesnenia pod hlavou co je robota na dva dni a 100eur.
Co nove ? Viem uplne presne. Kvoli strate hodnoty a kvoli nedostatku penazi nic, inak keby to muselo byt tak napriklad 3.0i Bawor seriu5, ak je bez priamovstreku (co pochybujem, musel by som si zistit). Berem v pohode Chrysler Pentastar, kukni aky to ma motorcek. Ja si nove auto nemozem kupit, pretoze nekupujem auta za 12.999 v style Renold Mégan a podobne, ja som cely zivot kupoval (a bez vaznych prieserov opravoval/servisoval) parrocne auta s konstrukciou ktora nie je odrbana na kazdej strane. Napriklad teraz mam 2.5litrovy turbodiesel a NEMA dvojhmotu. Mam 2.5litrovy commonrail, sakra ten isty, ktory NEMA problemy so vstrekovacmi, padnuty vstrek na nich je obrovska rarita lebo pouziva Bosch CP.1 cerpadlo ktore vytvara relativne maly tlak v porovnani s tym co sa produciruje dnes. Nemam problemy s turbom, lebo nema vnutornu variabilitu tak ako vsetko dnesne takze sa mi nemoze zaseknut ; navyse je obrovske (asi tak 3x vacsie ako ma 1.5d a pritom tlacim len polovicny tlak, tipni si ktore turbo vydrzi viac). Nemam problemy s ramenami ako posrate Aáááááudynky, Superby a Prassaty, pretoze capy a vsetko vymenim samostatne cize namiesto 1800eur v autorizaku ma oprava klepkajucej napravy stoji hroznych 40eur a flasku za vylisovanie/nalisovanie. Zadnu napravu mam jednoduchu, vlecnu, nasadenu na styroch pasovinach hrubych ako prst (ach ano, ten wagen odvezie 4 tony) cize problemy so zadnou napravou mi tiez prakticky nehrozia atd, atd, atd, mohol by som strasne dlho pokracovat. Keby som nemal ten POSRATY DIESEL, mal by som este aj rozvod retazou ktorou mozes tahat Titanic z morskeho dna. Mal by som krasny zvuk sestvalca. Teraz nemam, ale co nebolo to rozhodne bude.
Musel by som vam dlho rozpravat co je to konstrukcia auta a to sa proste neda obsiahnut neosobne na dialku (jezisi tie hadice na ostrekovace xenonov Audi a8, to vyzera jak keby to kupili v Baumaxe, prisambohu sracky co ma foter na zahrade. Premiove auaaaaaaudy, dobre?). Co vidim u kamaratov v servisoch, ako nadavaju a bohuju - pohani a francuzski kočiši sa ku nim chodia ucit.
To je tak... vselijak. Ozaj, cely zivot som nikdy nebol v autorizovanom servise davat opravovat auto. Ani jedno jedine a ako vravim vzdy som mal len tazko jazdene tragace.
Nemam motivaciu kupit si novy voz. Auta ktore mam vacsinou stali cez milion, castokrat milion a pol v korunach nove. Len na strate hodnoty som mohol postavit obrovsky barak v Bratislave, ach jaj ano keby som tie prachy neprepil a nedaroval do kostola
diesel som kupil prvy v 33 rokoch zivota, druhy v 34, a to su zatial aj posledne na dlhu dobu, samozrejme obidva nemaju DPF/FAP. Diesle su cim dalej tym horsie. Auta som mal bezne s 350000+ kilometrami, pod 200.000 hadam ani jedno, teraz jedno mam (nahodou kupene 3.5rocne so 150.000km, cenovka taka ze este dnes po piatich rokoch vlastnictva ho predam bez straty).
Zase na druhu stranu, jednoduchy atmosfericky benzin odkruti milion kilometrov bez zadychania. Nema dovod preco nie. BMW 325i, E30 [!!], natestovanych 1.6miliona kilometrov, motor v stave noveho. TO NETVRDIM JA, TO TVRDI BMW A MOBIL1 KTORE TEN TEST PREVADZALI STYRI ROKY NONSTOP.
http://www.mobil1.com.au/performance/miles.aspx
http://www.telegraph.co.uk/motoring/gre ... eview.html
http://www.theguardian.com/technology/2 ... mile-motor
a takychto testov mas kolko chces, aj pre Mercedes napriklad. Benzin, bez turba, bez priameho vstrekovania. Pokial nie je majitel uplne vypatlany, ten motor bude vrniet navzdy, maximalne s jednou vymenou tesnenia pod hlavou co je robota na dva dni a 100eur.
Co nove ? Viem uplne presne. Kvoli strate hodnoty a kvoli nedostatku penazi nic, inak keby to muselo byt tak napriklad 3.0i Bawor seriu5, ak je bez priamovstreku (co pochybujem, musel by som si zistit). Berem v pohode Chrysler Pentastar, kukni aky to ma motorcek. Ja si nove auto nemozem kupit, pretoze nekupujem auta za 12.999 v style Renold Mégan a podobne, ja som cely zivot kupoval (a bez vaznych prieserov opravoval/servisoval) parrocne auta s konstrukciou ktora nie je odrbana na kazdej strane. Napriklad teraz mam 2.5litrovy turbodiesel a NEMA dvojhmotu. Mam 2.5litrovy commonrail, sakra ten isty, ktory NEMA problemy so vstrekovacmi, padnuty vstrek na nich je obrovska rarita lebo pouziva Bosch CP.1 cerpadlo ktore vytvara relativne maly tlak v porovnani s tym co sa produciruje dnes. Nemam problemy s turbom, lebo nema vnutornu variabilitu tak ako vsetko dnesne takze sa mi nemoze zaseknut ; navyse je obrovske (asi tak 3x vacsie ako ma 1.5d a pritom tlacim len polovicny tlak, tipni si ktore turbo vydrzi viac). Nemam problemy s ramenami ako posrate Aáááááudynky, Superby a Prassaty, pretoze capy a vsetko vymenim samostatne cize namiesto 1800eur v autorizaku ma oprava klepkajucej napravy stoji hroznych 40eur a flasku za vylisovanie/nalisovanie. Zadnu napravu mam jednoduchu, vlecnu, nasadenu na styroch pasovinach hrubych ako prst (ach ano, ten wagen odvezie 4 tony) cize problemy so zadnou napravou mi tiez prakticky nehrozia atd, atd, atd, mohol by som strasne dlho pokracovat. Keby som nemal ten POSRATY DIESEL, mal by som este aj rozvod retazou ktorou mozes tahat Titanic z morskeho dna. Mal by som krasny zvuk sestvalca. Teraz nemam, ale co nebolo to rozhodne bude.
Musel by som vam dlho rozpravat co je to konstrukcia auta a to sa proste neda obsiahnut neosobne na dialku (jezisi tie hadice na ostrekovace xenonov Audi a8, to vyzera jak keby to kupili v Baumaxe, prisambohu sracky co ma foter na zahrade. Premiove auaaaaaaudy, dobre?). Co vidim u kamaratov v servisoch, ako nadavaju a bohuju - pohani a francuzski kočiši sa ku nim chodia ucit.
To je tak... vselijak. Ozaj, cely zivot som nikdy nebol v autorizovanom servise davat opravovat auto. Ani jedno jedine a ako vravim vzdy som mal len tazko jazdene tragace.
Nemam motivaciu kupit si novy voz. Auta ktore mam vacsinou stali cez milion, castokrat milion a pol v korunach nove. Len na strate hodnoty som mohol postavit obrovsky barak v Bratislave, ach jaj ano keby som tie prachy neprepil a nedaroval do kostola
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5876
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
Na dovolenke sme mali pozicany Leon 1,4 TFI (TSI?) ci ako sa im nadava, proste tie turbovane. Auto ako celkove mi nepripadalo ako vhodny pomer cena/vykon, no motor samotny tahal pekne. mat takyto motor v 20 rocnej kasni bez elektrickeho posilovaca a s viacprvkovou napravou tak je to dokonca aj zaujimave zvezenie, chce sa mu do otacok a ta spotreba je, no, vieme vsetci ze nie papierova ale stale celkom dobra.
Opat, 1,6 atmosfera (napriklad suzuki swift sport) je podla mna motor co viac vydrzi (no turbo - no kurvitko) a co do vykonu tak je na tom podobne/lepsie, spotreba taktiez porovnatelna v realnom svete a samozrejme vyrobne naklady su nizsie.
teda taktiez neuznavam downsizing a turbovanie vysavacov no zle tie motory nejazdia, to by nebola pravdiva informacia .
Opat, 1,6 atmosfera (napriklad suzuki swift sport) je podla mna motor co viac vydrzi (no turbo - no kurvitko) a co do vykonu tak je na tom podobne/lepsie, spotreba taktiez porovnatelna v realnom svete a samozrejme vyrobne naklady su nizsie.
teda taktiez neuznavam downsizing a turbovanie vysavacov no zle tie motory nejazdia, to by nebola pravdiva informacia .
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
Uz ste poculi ten oturbeny DVOJvalec ktory ma nova panda? Mne to znie ako nasa kosacka na zahrade.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
teraz som si to pustil z youtube, uz len z nekvalitneho zaznamu je to vhodne akurat na prebudzanie pacientov z komy.
Kolega bol u mna teraz, 4rocna Fiesta, nova stala cez 450.000 korun ach to boli krasne casy, ma to nejakych 80.000km, predne svetla uplne doskriabane. Preboha reku jak je to mozne, na mojom 3x tak starom vehykli co ma nasobky tych kilometrov nic take nemam... tie svetla uz samozrejme maju nefunkcne naklapanie, odislo na vecny odpocinok, moze si fesak kupit nove. Moje este furt funguju a to auto nikdy nebolo garazovane.
Chalani to je vsetko doradu, jedna vec za druhou, sracka, sracka, hnacka, sracka, hnacka, hnus, hnoj, sracka, hnoj, hnus, hnacka, otras, pomoc. Kazda jedna vec na ktoru sa na tychto hypermodernych TRAGACOCH pozrete, to je proste odpad. Najodpadovejsi odpad z odpadu. Uz aby sa v zaujme setrenia ZMENSOVALI (teda stenšovali) aj BEZPECNOSTNE PASY ??? Prosim ??? Ano ja viem ze vydrzia to co statisticky vydrzat maju ale toto je dehonestujuce !
Kia Venga, vase rodinne prditko. 10.000 aj drobne stoji cele nove auto dieslove, 4.400eur stoji vymena DPF. Ako ? Dobre som pocul ? Ano dobre. Je to tak. Overene u dealera. Wahahahahaha strasny rehot a buchanie do cela namiesto pozdravu pri odchode.
Kazda jedna vec, doradu. Aj preto nechcem nove auto. Spominana Mazda 1997, 2.0i, dodnes ma povodny klimakompresor, starter, alternator, prevodovku, SPOJKU cez stvrtmiliona kilometrov co je uplne bezne pre normalne auta (ale sotva pre jedno jedine dnesne co nestoji aspon 20.000eur), ja si nepamatam zeby tam bolo nieco vaznejsie robene okrem predneho chladica ked som nezabrzdil na snehu Vacsinu z tych kilometrov najazdila vo firemnych sluzbach v Bratislave...
Kamarat, Renold Megan, 1.5i (1.6i co tam mali, proste jeden a pol liter benzin), ziadny tocivy moment, prevodovka skapata pri 140.000km to co ma byt za srandu, u opravara ze "pozrite sa hentam mam styri dalsie na dvore take iste", s budikmi a elektrikou problemy v jednom kuse furt od novoty zo salonu. Nevyriesene autorizakom v ramci zaruky ani po nej. Opravena prevodovka a autiak z domu prec, lebo samozrejme spojka bola daleko za hranou zivotnosti a na spadnutie okamzite, tak si chlapec kupil stary voz a par rokov sa vozi s usmevom. Ze noveho lacneho francuza znovu ? Skuste to s nim prebrat.
Normalne uz nemam silu na taketo veci. Vysvetlovat furt dokola a dokola ale ludia su nepolepsitelni, nenapravitelni, NEZNALI (vobec nehovorim hlupi, jaaaaj boze to by som si nedovolil aby sa niekto nahodou neurazil a nevydul jak spuchnuta papuča). Kazdy musi mat furt to najnovsie, najligotavejsie, nech sa paci. Hlavne majitelia prvych piatich rokov 2.0tdi by vedeli veeeeeelke pribehy rozpravat a este ako drahe k tomu.
USA, cash for clunkers. Povedzme ze srotovne. Bolo treba odovzdat auto s POKAZENYM motorom aby si dostal prispevok na nove. Och jednoduche, nalejes do motoru u dealera na dvore nejaku gebuzinu a vypustis olej, on sa zadre, vyriesene. Jasnacka. Beznym autam trvalo okolo minuty, maximalne dve minuty aby skapali. Bavime sa o vsetkych znackach doradu, motory kludne aj 5litrove v Jeepoch atd.
V roku 2009 vzniklo taketo video o 1993ke BMW 530iM (popis videa hovori 1994, ale clovek povie ninetythree cize 1993 ale to je uplne jedno) : everything on it works - vsetko na nom pracuje.
http://www.youtube.com/watch?v=3SXA1oZnj98
videl som tych videi zopar ale ani jedno jedine taketo. Ten 15rocny motor to nechcel vzdat za podmienok kde uz by skapalo desat inych motorov.
Toto je auto, chlapci. Mozete mat farebnych displejickov kolko len chcete, mozete mat automaticke cuvanie do boxu (pche) a rozbiehanie do kopca (to ale uz davno nepatrite za volant, samozrejme, lebo ste krepáni krepí ked kupujute auta podla takychto veci), ale toto je SKUTOCNY RESPECT. Cestou z dovolenky od mora som videl stat na krajnici Passat, Oktavku, Passat, Passat a Fabiu, a Pezot 806 ktoremu prerazilo koleso, ziadne ine auto. Vsetko nove modely, 2008+
Tak. No dost bolo. Ja som taka stara skola, medziplyn, ziadna automaticka prevodovka, na design si nepotrpim a klimu ktoru ajtak moc nepouzivam ma vsetko...
Kolega bol u mna teraz, 4rocna Fiesta, nova stala cez 450.000 korun ach to boli krasne casy, ma to nejakych 80.000km, predne svetla uplne doskriabane. Preboha reku jak je to mozne, na mojom 3x tak starom vehykli co ma nasobky tych kilometrov nic take nemam... tie svetla uz samozrejme maju nefunkcne naklapanie, odislo na vecny odpocinok, moze si fesak kupit nove. Moje este furt funguju a to auto nikdy nebolo garazovane.
Chalani to je vsetko doradu, jedna vec za druhou, sracka, sracka, hnacka, sracka, hnacka, hnus, hnoj, sracka, hnoj, hnus, hnacka, otras, pomoc. Kazda jedna vec na ktoru sa na tychto hypermodernych TRAGACOCH pozrete, to je proste odpad. Najodpadovejsi odpad z odpadu. Uz aby sa v zaujme setrenia ZMENSOVALI (teda stenšovali) aj BEZPECNOSTNE PASY ??? Prosim ??? Ano ja viem ze vydrzia to co statisticky vydrzat maju ale toto je dehonestujuce !
Kia Venga, vase rodinne prditko. 10.000 aj drobne stoji cele nove auto dieslove, 4.400eur stoji vymena DPF. Ako ? Dobre som pocul ? Ano dobre. Je to tak. Overene u dealera. Wahahahahaha strasny rehot a buchanie do cela namiesto pozdravu pri odchode.
Kazda jedna vec, doradu. Aj preto nechcem nove auto. Spominana Mazda 1997, 2.0i, dodnes ma povodny klimakompresor, starter, alternator, prevodovku, SPOJKU cez stvrtmiliona kilometrov co je uplne bezne pre normalne auta (ale sotva pre jedno jedine dnesne co nestoji aspon 20.000eur), ja si nepamatam zeby tam bolo nieco vaznejsie robene okrem predneho chladica ked som nezabrzdil na snehu Vacsinu z tych kilometrov najazdila vo firemnych sluzbach v Bratislave...
Kamarat, Renold Megan, 1.5i (1.6i co tam mali, proste jeden a pol liter benzin), ziadny tocivy moment, prevodovka skapata pri 140.000km to co ma byt za srandu, u opravara ze "pozrite sa hentam mam styri dalsie na dvore take iste", s budikmi a elektrikou problemy v jednom kuse furt od novoty zo salonu. Nevyriesene autorizakom v ramci zaruky ani po nej. Opravena prevodovka a autiak z domu prec, lebo samozrejme spojka bola daleko za hranou zivotnosti a na spadnutie okamzite, tak si chlapec kupil stary voz a par rokov sa vozi s usmevom. Ze noveho lacneho francuza znovu ? Skuste to s nim prebrat.
Normalne uz nemam silu na taketo veci. Vysvetlovat furt dokola a dokola ale ludia su nepolepsitelni, nenapravitelni, NEZNALI (vobec nehovorim hlupi, jaaaaj boze to by som si nedovolil aby sa niekto nahodou neurazil a nevydul jak spuchnuta papuča). Kazdy musi mat furt to najnovsie, najligotavejsie, nech sa paci. Hlavne majitelia prvych piatich rokov 2.0tdi by vedeli veeeeeelke pribehy rozpravat a este ako drahe k tomu.
USA, cash for clunkers. Povedzme ze srotovne. Bolo treba odovzdat auto s POKAZENYM motorom aby si dostal prispevok na nove. Och jednoduche, nalejes do motoru u dealera na dvore nejaku gebuzinu a vypustis olej, on sa zadre, vyriesene. Jasnacka. Beznym autam trvalo okolo minuty, maximalne dve minuty aby skapali. Bavime sa o vsetkych znackach doradu, motory kludne aj 5litrove v Jeepoch atd.
V roku 2009 vzniklo taketo video o 1993ke BMW 530iM (popis videa hovori 1994, ale clovek povie ninetythree cize 1993 ale to je uplne jedno) : everything on it works - vsetko na nom pracuje.
http://www.youtube.com/watch?v=3SXA1oZnj98
videl som tych videi zopar ale ani jedno jedine taketo. Ten 15rocny motor to nechcel vzdat za podmienok kde uz by skapalo desat inych motorov.
Toto je auto, chlapci. Mozete mat farebnych displejickov kolko len chcete, mozete mat automaticke cuvanie do boxu (pche) a rozbiehanie do kopca (to ale uz davno nepatrite za volant, samozrejme, lebo ste krepáni krepí ked kupujute auta podla takychto veci), ale toto je SKUTOCNY RESPECT. Cestou z dovolenky od mora som videl stat na krajnici Passat, Oktavku, Passat, Passat a Fabiu, a Pezot 806 ktoremu prerazilo koleso, ziadne ine auto. Vsetko nove modely, 2008+
Tak. No dost bolo. Ja som taka stara skola, medziplyn, ziadna automaticka prevodovka, na design si nepotrpim a klimu ktoru ajtak moc nepouzivam ma vsetko...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7001
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
mp3turbo, tvoj pristup sedi ked sa do aut vyznas a mas spravne kontakty kde ti vedia spravit kvalitny servis. pre bezneho (dovolim si tvrdit normalneho) cloveka to ale nie je celkom cesta kupovat auta s 200k+ na tachometry. v znackovom servise sa na teba vyseru aby si tam tu svoju staru kasnu nenosil a v neznackovom ak tam nemas znamost tak ta oje*u dvojnasobne. sam uz 5 rokov hladam ked servisovat moju dosluhujucu fabiu (2001, 165k km), vyskusal som niekolko servisov a ani v jednom by som nedal ruku za to ze mi spravili hoci len zakladne ukony ako vymena oleja a sviecok, a nie som si isty ze 3 roky nejdem na tu istu napln. nehovoriac o konkretnych problemov, ked som dva roky chodil bez serva lebo niekolko servisov mi tvrdilo ze vsetko je v poriadku, a vyse roka chodim s rozsvietenou kontrokou motora po asi 7 navstevach v servise na tuto temu a takmer 500 eurach nakladov na servis ktore vobec nepomohli.
takze ja osobne velmi dobre chapem ludi ktory radsej daju 13-15 tis. do noveho nakupneho vozika a dufaju ze im to vydrzi aspon 5 rokov a potom uz to bude problem nejakeho nestastnika kto to auto po nich kupi.
ale je jasne ze ked mas (alebo vies si robit sam) dobry servis, tak stare, konstuknce dobre poskladane auta vies predat aj zo ziskom. len take moznosti ma jeden z tisica
takze ja osobne velmi dobre chapem ludi ktory radsej daju 13-15 tis. do noveho nakupneho vozika a dufaju ze im to vydrzi aspon 5 rokov a potom uz to bude problem nejakeho nestastnika kto to auto po nich kupi.
ale je jasne ze ked mas (alebo vies si robit sam) dobry servis, tak stare, konstuknce dobre poskladane auta vies predat aj zo ziskom. len take moznosti ma jeden z tisica
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
Bratislava - Samorin jazdis dva metre daleko od haly mojho cloveka...
Diagnostiku na auto ti pridem spravit ja osobne. Zadarmo. Mas zaujem ? Svieti check-engine kontrolka teda auto urcite pozna pricinu preco ju chcelo rozsvietit a mam silny dojem ze by sme na to mali prist. Popreskakovanych rozvodov co autorizak nenasiel, chytenych lambda sond co si vsetci mysleli ze su v poriadku uvidis plnu bednicku, este aj tie poohybane ventily sa nejake najdu, poprerazana zapalovacie cievky a z toho vyplyvajuci "misfire" sa rataju na tony. Samozrejme ze vysledok co najdeme, ak sa rozhodnes opravit, budes platit ale "diagnozu" mas zadarmo. A len tak zo srandy povedz co sa na aute uz stihlo robit a nepomohlo. Pri 165k km mas na stenach valcov este stopy po honovani, co je finalna uprava materialu z vyroby - povedane inak, ten autiak nema ani skonceny zabeh a to myslim absolutne betonovo.
Prieser - az do 18.10. nic okolo aut nerobim, ani nepovysavam lebo nemam minuty volneho casu.
PS: kvalita servisov, to je tiez jeden hruby roman. Spominana Fiesta hore, vzdy chodila len na Zlate Piesky. Po 80.000km sa nahodou prislo na to, ze vzduchovy filter KTORY BOL PODLA FAKTUR MENENY 4X je tam este od vyroby. Vzduchovy filter co menis kazdych circa 25.000km je v principe biely, semtam nejaky nanos, ale henten bol absolutne cierny. Fest od zaciatku do konca.
Vivat a na zdravie autorizakom ! Nechcem, fakt radsej nechcem velmi kruto vediet, ako to bolo s olejom v tom aute A to neriesime veci ze autorizaky leju nespravne oleje do motorov (poznam vela strasne vela pripadov, faktury, original VW/Skoda na Dolnozemskej, kreteni), to neriesime ze nemenovany servis na Dolnozemskej ma technikov ktori v pohode dokazu POCAS JAZDY na novuckej Audi A7 pri 60km/h rychlosti ZARADIT P na AUTOMATE - kto z vas sa vyzna v automatoch vie co to spravi... tuto poslednu vec som si tak trosicku nevymyslel, ja som si nevymyslel ani jednu jedinu vec co som povedal, na tuto poslednu vec MAME OFICIALNY OPECIATKOVANY PAPIER !!!!
Hlaska majitela ktory v tom momente sedel v aute s "technikom" co to vyviedol : "sa dakedy citim ako v porn0filme, samy c0c0t, sama p1ca nielen v tych autorizakoch ze..."
PS: samozrejme ta prevodovka klakla po par milach, uz ma novy kus. Na zaruku. Majitelia vsetkych Aaaudy sa poskladali nielen tomuto panovi na tento prieser, gratulujeme !
Sef so 607ckou vyskusal hadam vsetky servisy od BA cez Galantu az do Nitry. No, skusenosti vydaju na citanie minimalne do velkej noci, lenze kto ich napise
Mam ale principialnu otazku : ked mas trosku pochybnost ze ides tri roky bez serioznej vymeny oleja, preco si nenajdes servis kde ti olej vymenia pri tvojej pritomnosti ? Ved takych musi byt v Bratislave a blizkom okoli na mraky. Kazdy druhy, minimalne. To predsa nemoze byt ziadny problem. A este si aj mozes priniest vlastny olej ktory svojimi ocami uvidis ako sa cely naleje. Ja v tom fakt problem nevidim ziadny. Aj tie filtre uvidis ako sa vymenia...
Diagnostiku na auto ti pridem spravit ja osobne. Zadarmo. Mas zaujem ? Svieti check-engine kontrolka teda auto urcite pozna pricinu preco ju chcelo rozsvietit a mam silny dojem ze by sme na to mali prist. Popreskakovanych rozvodov co autorizak nenasiel, chytenych lambda sond co si vsetci mysleli ze su v poriadku uvidis plnu bednicku, este aj tie poohybane ventily sa nejake najdu, poprerazana zapalovacie cievky a z toho vyplyvajuci "misfire" sa rataju na tony. Samozrejme ze vysledok co najdeme, ak sa rozhodnes opravit, budes platit ale "diagnozu" mas zadarmo. A len tak zo srandy povedz co sa na aute uz stihlo robit a nepomohlo. Pri 165k km mas na stenach valcov este stopy po honovani, co je finalna uprava materialu z vyroby - povedane inak, ten autiak nema ani skonceny zabeh a to myslim absolutne betonovo.
Prieser - az do 18.10. nic okolo aut nerobim, ani nepovysavam lebo nemam minuty volneho casu.
PS: kvalita servisov, to je tiez jeden hruby roman. Spominana Fiesta hore, vzdy chodila len na Zlate Piesky. Po 80.000km sa nahodou prislo na to, ze vzduchovy filter KTORY BOL PODLA FAKTUR MENENY 4X je tam este od vyroby. Vzduchovy filter co menis kazdych circa 25.000km je v principe biely, semtam nejaky nanos, ale henten bol absolutne cierny. Fest od zaciatku do konca.
Vivat a na zdravie autorizakom ! Nechcem, fakt radsej nechcem velmi kruto vediet, ako to bolo s olejom v tom aute A to neriesime veci ze autorizaky leju nespravne oleje do motorov (poznam vela strasne vela pripadov, faktury, original VW/Skoda na Dolnozemskej, kreteni), to neriesime ze nemenovany servis na Dolnozemskej ma technikov ktori v pohode dokazu POCAS JAZDY na novuckej Audi A7 pri 60km/h rychlosti ZARADIT P na AUTOMATE - kto z vas sa vyzna v automatoch vie co to spravi... tuto poslednu vec som si tak trosicku nevymyslel, ja som si nevymyslel ani jednu jedinu vec co som povedal, na tuto poslednu vec MAME OFICIALNY OPECIATKOVANY PAPIER !!!!
Hlaska majitela ktory v tom momente sedel v aute s "technikom" co to vyviedol : "sa dakedy citim ako v porn0filme, samy c0c0t, sama p1ca nielen v tych autorizakoch ze..."
PS: samozrejme ta prevodovka klakla po par milach, uz ma novy kus. Na zaruku. Majitelia vsetkych Aaaudy sa poskladali nielen tomuto panovi na tento prieser, gratulujeme !
Sef so 607ckou vyskusal hadam vsetky servisy od BA cez Galantu az do Nitry. No, skusenosti vydaju na citanie minimalne do velkej noci, lenze kto ich napise
Mam ale principialnu otazku : ked mas trosku pochybnost ze ides tri roky bez serioznej vymeny oleja, preco si nenajdes servis kde ti olej vymenia pri tvojej pritomnosti ? Ved takych musi byt v Bratislave a blizkom okoli na mraky. Kazdy druhy, minimalne. To predsa nemoze byt ziadny problem. A este si aj mozes priniest vlastny olej ktory svojimi ocami uvidis ako sa cely naleje. Ja v tom fakt problem nevidim ziadny. Aj tie filtre uvidis ako sa vymenia...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
chlapci, kto z vas si uvedomil z linkovneho videa cash-for-clunkers ze BMW malo v roku 1993 [!!!!] traction control ?
Nie 2003, ale 1993.
A nielenze malo, ale ono to aj fungovalo o slabych 16 rokov a statisice kilometrov neskor. Hmmmm...
Nie 2003, ale 1993.
A nielenze malo, ale ono to aj fungovalo o slabych 16 rokov a statisice kilometrov neskor. Hmmmm...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 834
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
Jasne ze som si to uvedmil ze malo stability control, ale ani u e34-ky to nebol standard a seriovo sa daval tusim iba do V8 motorov, u ostatnych bolo na zalanie.
A v celku suhlasim s tvojim nazorom, vidim to podobne ci uz ohladom novych ofukovanych "štiliek" alebo aj toho ze radsej si poriadim "stare" auto ktore bolo vyrobene poriadne ci uz konstrukciou alebo spracovanim.
V podstate o tom aj svedci moj vonku stojaci werkel z roku pana 2002, 525d ktory ma 340 k tachometrovych a facha bez problemu, samozrejme uz som robil nejaky servis co sa napravy tyka ale motor zatial bez problemu, iba naplne a filtre.
Viem je to dízel co tu nevonia kazdemu ale prejav a chod 2,5 litra so siestimi hrncami v rade je je nieco uplne ine ako 4 valce.
Ale dalsie auto co budem zhanat bude benzin, nemienim menit ale chcem druhe auto na zimu, celkom sa mi pozdavaju Subaru s ich permanent 4x4 .
Inac celkom sa cudujem ze tu este neprispel zoom, celkom mi tu chyba do takejto debaty
A v celku suhlasim s tvojim nazorom, vidim to podobne ci uz ohladom novych ofukovanych "štiliek" alebo aj toho ze radsej si poriadim "stare" auto ktore bolo vyrobene poriadne ci uz konstrukciou alebo spracovanim.
V podstate o tom aj svedci moj vonku stojaci werkel z roku pana 2002, 525d ktory ma 340 k tachometrovych a facha bez problemu, samozrejme uz som robil nejaky servis co sa napravy tyka ale motor zatial bez problemu, iba naplne a filtre.
Viem je to dízel co tu nevonia kazdemu ale prejav a chod 2,5 litra so siestimi hrncami v rade je je nieco uplne ine ako 4 valce.
Ale dalsie auto co budem zhanat bude benzin, nemienim menit ale chcem druhe auto na zimu, celkom sa mi pozdavaju Subaru s ich permanent 4x4 .
Inac celkom sa cudujem ze tu este neprispel zoom, celkom mi tu chyba do takejto debaty
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
asi ma dovolenku aj s jeepom
Permanentnu stvorkolku Subaru prosim ta nespominaj lebo zas mi vyskakuje penazenka. Kukni kolko stoja v Svajciarsku take benzinove 2001/2002ky... autoscout24.ch napriklad. Boze. Ja tam zit a/alebo pracovat, rozhodne mam aspon dve. Dovod ? CHIRURGICKA presnost stvorkolky. Kapacity v motorsporte hodnotia Subaru 4x4 lepsie a vyssie ako Audi s jeho tridsatrocnym Kvattrom. Desatkrat spravis drift so Subaru, desatkrat s Audi. Pri naozaj dobrom soferovi bude mat Subaru na zemi len dva maximalne styri "pásiky" - z desiatich pokusov. Pri tom istom soferovi bude mat Audi dvadsat pasikov.
Hlavne je Subaru permanentna stvorkolka, ziadne sproste "ked je treba elektronicky pripájané" haldexy Folcgagenu.
Kolega ma poslednu E39 530d predanu na Slovensku, jeho foter kupoval nove. 260k km, tentokrat fakt zarucenych, a samozrejme tiez s tym neboli ziadne problemy. Rozbite napravy na Slovenskych cestach neriesime.
Permanentnu stvorkolku Subaru prosim ta nespominaj lebo zas mi vyskakuje penazenka. Kukni kolko stoja v Svajciarsku take benzinove 2001/2002ky... autoscout24.ch napriklad. Boze. Ja tam zit a/alebo pracovat, rozhodne mam aspon dve. Dovod ? CHIRURGICKA presnost stvorkolky. Kapacity v motorsporte hodnotia Subaru 4x4 lepsie a vyssie ako Audi s jeho tridsatrocnym Kvattrom. Desatkrat spravis drift so Subaru, desatkrat s Audi. Pri naozaj dobrom soferovi bude mat Subaru na zemi len dva maximalne styri "pásiky" - z desiatich pokusov. Pri tom istom soferovi bude mat Audi dvadsat pasikov.
Hlavne je Subaru permanentna stvorkolka, ziadne sproste "ked je treba elektronicky pripájané" haldexy Folcgagenu.
Kolega ma poslednu E39 530d predanu na Slovensku, jeho foter kupoval nove. 260k km, tentokrat fakt zarucenych, a samozrejme tiez s tym neboli ziadne problemy. Rozbite napravy na Slovenskych cestach neriesime.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Ghost
- Používateľ
- Príspevky: 834
- Dátum registrácie: Št 14. Sep, 2006, 02:00
- Bydlisko: Kysuce (...ale volim spravne :D )
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
No dobre, Turbo: ale keby si si mal dnes vybrat nove auto, ktore by to bolo? Ale nove, nie jazdene s 150tkm najazdom!
Mazda (3,6,CX5)?
Ktore auta predavane dnes maju znaky toho ze vydrzia dlho a ich servis nebude nakladny?
Napis konkretne modely aj s motormi, ktore by si si kupil, keby si musel (napr. ktore auto v nizsej strednes triede, ktore v strednej, ktore vo vyssej a este ake auto so 4x4).
Toto ma zaujima
Mazda (3,6,CX5)?
Ktore auta predavane dnes maju znaky toho ze vydrzia dlho a ich servis nebude nakladny?
Napis konkretne modely aj s motormi, ktore by si si kupil, keby si musel (napr. ktore auto v nizsej strednes triede, ktore v strednej, ktore vo vyssej a este ake auto so 4x4).
Toto ma zaujima
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
nizsiu strednu triedu nepoznam, nekupujem. Dneskaj uz mame nizsiu strednu triedu, nizsiu vyssiu strednu triedu, strednu nizsiu strednu triedu, vyssiu strednu strednu triedu, nizsiu vyssiu strednu triedu, proste aby kazde auto malo svoju vlastnu triedu a mohlo sa niecim pochvalit, napriklad rodinnym turbom, alebo najvacsim kufrom.
Nove auto neviem co je, poradit priamo neviem. Ako bolo povedane, hladaj bez turba, bez priamovstreku, bez nafty a mas spolahlivost viacmenej zarucenu. Benziny nemaju zdaleka take priesery ako diesle, lebo maju 3x jednoduchsiu konstrukciu. Nekupuj si auta ktore sa masovo kradnu a ktore sa masovo stacaju kilometre, budes mat problem predat.
Hovorim že BMW 530i vydrzi dlhsie ako BMW 530d. Že Renuld Megán 1.6i statisticky prezije Megán 1.5d. Ze Kia Cííd 1.4i vydrzi dlhsie ako 1.6d, ze Ford Focus 1.6i je bezproblemovejsie auto ako Mondeo 2.0d... kolegovci teraz nedavno brali SX4 a Aurisy, lavou zadnou. Auris je drahy podla mna, ale materska firma vobec nepozera na to co je SLovensko a kolko tu mame penazi. Ich trh je niekde uplne inde.
A ked narod slovensky slepičí len za tou naftou, naftou, dýzlom a naftou a nič iné počúvať nechce... ked si zoberem kolko je na predaj dieslovych Focusov a kolko benzinovych, je mi z toho zle. Ked si zoberem kolko je na predaj Octavii a zase pomer diesel/benzin, ide ma prekotit. Sharany ? Benzinove prakticky neexistuju v ponuke ojazdenych. Passaty ? Vymalovane detto.
Co mas zaujem kupit ? Medzi cim sa rozhodujes, len to co si napisal? Napriklad Honda Accord 2.4i... aj 6tku mazdu velmi mozem, zvlast benzinovu. Ich prve motory mali prieser s malou naplnou oleja a sprostymi majitelmi, to ale bolo vyriesene skoro desat rokov dozadu (poznamka : ako hovorim, moj foter kupil novucicku Mazdu 626 a to sa pisal este rok 1997. Odvtedy bohoval ze dohajzla mohol som radsej kupit 3izb byt, vtedy v Blave stali 800.000 co bola cena tohoto verkla, pred 5 rokmi by som mal styri miliony kdezto z auta mam tridsat tisic korun a ja ze vidis, vravel som ti to velakrat...
Nove auto neviem co je, poradit priamo neviem. Ako bolo povedane, hladaj bez turba, bez priamovstreku, bez nafty a mas spolahlivost viacmenej zarucenu. Benziny nemaju zdaleka take priesery ako diesle, lebo maju 3x jednoduchsiu konstrukciu. Nekupuj si auta ktore sa masovo kradnu a ktore sa masovo stacaju kilometre, budes mat problem predat.
Hovorim že BMW 530i vydrzi dlhsie ako BMW 530d. Že Renuld Megán 1.6i statisticky prezije Megán 1.5d. Ze Kia Cííd 1.4i vydrzi dlhsie ako 1.6d, ze Ford Focus 1.6i je bezproblemovejsie auto ako Mondeo 2.0d... kolegovci teraz nedavno brali SX4 a Aurisy, lavou zadnou. Auris je drahy podla mna, ale materska firma vobec nepozera na to co je SLovensko a kolko tu mame penazi. Ich trh je niekde uplne inde.
A ked narod slovensky slepičí len za tou naftou, naftou, dýzlom a naftou a nič iné počúvať nechce... ked si zoberem kolko je na predaj dieslovych Focusov a kolko benzinovych, je mi z toho zle. Ked si zoberem kolko je na predaj Octavii a zase pomer diesel/benzin, ide ma prekotit. Sharany ? Benzinove prakticky neexistuju v ponuke ojazdenych. Passaty ? Vymalovane detto.
Co mas zaujem kupit ? Medzi cim sa rozhodujes, len to co si napisal? Napriklad Honda Accord 2.4i... aj 6tku mazdu velmi mozem, zvlast benzinovu. Ich prve motory mali prieser s malou naplnou oleja a sprostymi majitelmi, to ale bolo vyriesene skoro desat rokov dozadu (poznamka : ako hovorim, moj foter kupil novucicku Mazdu 626 a to sa pisal este rok 1997. Odvtedy bohoval ze dohajzla mohol som radsej kupit 3izb byt, vtedy v Blave stali 800.000 co bola cena tohoto verkla, pred 5 rokmi by som mal styri miliony kdezto z auta mam tridsat tisic korun a ja ze vidis, vravel som ti to velakrat...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 834
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
S tymi triedami aut si zabil , ale mas pravdu tak to je...
A co sa strednej alebo nizzsej tiredy tyka tak vydrz urcite nehladaj, teda nie na takej urovni ako to bolo pred 15 rokmi, ked nejaka nova masina vydrzi bez zavaznejsich poruch 120-150 k kilakov tak myslim ze mozes byt rad.
Otec ma VW Golf plus r.v. 2007 1.9 TDi na tachaci tam svieti okolo 130k zatial sa menily iba predne tlmice, zadne brzdy a prevodovka v ktorj bol poskodeny synchron na 5 kvalte ale to bola vraj zla seria no bohuzial to na zaruku neuznali a o zvolavacke som tiez nepocul...
Olej a filtre su samozrejmost, myslim ze zatial to je vcelku unosne tak dufam ze nic zakernejsie sa neobjavy.
Este dodam ze auto bolo kupene ako nove takze je u nas celkom od zaciatku a jazdi sa nim ludsky.
Co sa novych aut tyka a cenovo dostupnejsich tak asi japoncov ale aj to by som nekupoval fuglovky, tak ako bolo spomenute neskutocne to straca na hodnote... ked uz tak nejake 1-2 rocne jazdenky.
V dnesnej dobe uz asi ziadne, aj ked dlho vydrzat by mali auta z vyssej triedy, resp. premiovych znaciek ale aj to je diskutabilne kedze ak sa nahodou nieco poserie tak nahradne diely lacne niesu, a nehovoriac o tom ze take auto si bezny ludia dovolit nemozuGhost napísal:Ktore auta predavane dnes maju znaky toho ze vydrzia dlho a ich servis nebude nakladny?
A co sa strednej alebo nizzsej tiredy tyka tak vydrz urcite nehladaj, teda nie na takej urovni ako to bolo pred 15 rokmi, ked nejaka nova masina vydrzi bez zavaznejsich poruch 120-150 k kilakov tak myslim ze mozes byt rad.
Otec ma VW Golf plus r.v. 2007 1.9 TDi na tachaci tam svieti okolo 130k zatial sa menily iba predne tlmice, zadne brzdy a prevodovka v ktorj bol poskodeny synchron na 5 kvalte ale to bola vraj zla seria no bohuzial to na zaruku neuznali a o zvolavacke som tiez nepocul...
Olej a filtre su samozrejmost, myslim ze zatial to je vcelku unosne tak dufam ze nic zakernejsie sa neobjavy.
Este dodam ze auto bolo kupene ako nove takze je u nas celkom od zaciatku a jazdi sa nim ludsky.
Co sa novych aut tyka a cenovo dostupnejsich tak asi japoncov ale aj to by som nekupoval fuglovky, tak ako bolo spomenute neskutocne to straca na hodnote... ked uz tak nejake 1-2 rocne jazdenky.
Spoiler: ukázať