Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
qq6600
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1651
Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
Bydlisko: Bratislava II

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa qq6600 »

Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

hawkeye napísal:...
ok, ja to vzdávam, lej si tam čo chceš. Argumentovať ti nebudem, očividne o to nemáš ani záujem, v tom prípade nechápem načo si vôbec ten olej menil, veď predsa vyjadrenie Škody hovorí jasne: "...a není nutná jeho výměna.". Ver si žvástom a balastom. Pekný večer.
Zuzu napísal:Plne synteticky olej je Motul gear 300, alebo competition. S kamaratom sme skusali rozne oleje, ale na okruhu to bolo dost citit. Ostatne sa prepiekli a strasne zle to radilo. S motulom to nebol problem.
rofl :facepalm:





.
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6629
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa hawkeye »

ok teda, asi ziadna dalsia debata uz nema zmysel,co uz...
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7291
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Papek »

Zuzu napísal:Plne synteticky olej je Motul gear 300, alebo competition. S kamaratom sme skusali rozne oleje, ale na okruhu to bolo dost citit. Ostatne sa prepiekli a strasne zle to radilo. S motulom to nebol problem.
ako sa vam podarilo prepiect olej v prevodovke? :-)
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

Papek napísal:ako sa vam podarilo prepiect olej v prevodovke? :-)
Na okruhu to je veľmi jednoduché ;)
hawkeye napísal:ok teda, asi ziadna dalsia debata uz nema zmysel,co uz...
Nemá, nemám náladu po dnešku hádzať hrach o stenu.





.
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12327
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa HellAngel »

qq6600 napísal:http://natankuj.sme.sk/c/5722537/doprav ... ovost.html
Maju u mna plnu podporu!
kedy ludia pochopia ze je jedno kto je vo vlade ci Ficko, mikulas alebo aj sam Obama keby prisiel. Vsetci ked su pri moci chcu len hrabat. Mam 100 chuti niekedy odtialto odist z tejto krajiny, lebo mam zly pocit ze tu bude este velmi zle sa zit.
NB: Asus ROG Strix G16
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6968
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa landrower »

qq6600 napísal:http://natankuj.sme.sk/c/5722537/doprav ... ovost.html
Maju u mna plnu podporu!
myto je cisty odrb, teda v tej dnesnej podobe. som rad ze konecne v tomto state niekto za nieco je ochotny bojovat, a aj bude.
mozno zmenia viac nez len myto, dufam ze sa im podari ukazat narodu ze ked sa ludia za nieco postavia tak sa nieco dosiahne.
drzim palce.
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display iiyama ProLite X2377HDS (IPS), Philips 226 21,5" (TN)
Audio Behringer MS16
Headphones Denon AH-D301
Keyboard Logitech G105
Mouse Razer Copperhead (ASUS ROG verzia)
Mouse pad CONNECT IT CI-236 Biohazard Pad
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6629
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa hawkeye »

kedze uz je druhy den a mam v sebe dost vina tak skusim
snake mozes reagovat ak nebudes tak v pohode...
len proste v com je ten skodacky olej tak super ze vsetko okrem neho kazi prevodovky?
ak raz skoda vyda pre vyrobcov specifikacie co olej musi splnat tak snad vyrobcovia nebudu vyrabat nieco co ti donici prevodovku?
predpokladam ze by ich skoda zalovala kade tade..nie je to obdobne s motorovym olejom? ak splna specifikaciu danu vyrobcom tak pre motor to je ok? pre niekoho tie oleje musia ti vyrobcovia vyrabat...
par prispevkov dozadu som dal link kde pre vsetky prevodovky vw dava asi nejaky vacsi servis taf-x okrem sharana

na nete aj od 2 mechanikou som pocul ze nic lepsie ako taf-x do skody nieje...ty si proti taf-x a teraz uz aj ja lebo plni specifikaciu GL4 aj GL5 co nieje dobre aspon podla mna, z toho co som cital.
ten bp je aj plna syntetika,aj 75w-90 aj GL4+ aj 501.50

ten typek s aralom, cital som to aj ja,potom uz nepisal ako mu to islo s originalom..takze tazko povedat co bolo vo veci..
fakt je ze mi to radi lepsie a preco som zacal menit olej? lebo neverim zvastom celozivotnej naplne a hlavne ked som videl ze skoda meni kazdych 30.000km ten olej.
tak ci tak ti dakujem za kazdu radu co si mi dal aj sem si postol ale proste rozhodol som sa tak ako som sa rozhodol v tomto pripade.
motorovy olej som dal 5w-40 ako si radil aj ked sa mi zda ze mi je motor pocut viac ako s mobilom 1 5w-50
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

hawkeye napísal:len proste v com je ten skodacky olej tak super ze vsetko okrem neho kazi prevodovky?
a viem ja? ja nie som chemik, keď frajerke zarobíš na svišťa, zaujíma ťa iba výsledok, nie čo sa dialo a ktorý "chromozom sa spojil s X a modifikoval DNA kde sa vytvorilo Y". Rovnako ako pri oleji, nezaujíma ťa čo sa dialo, alebo prečo, zaujíma ťa dôsledok a ako sa mu vyvarovať.
hawkeye napísal:ak raz skoda vyda pre vyrobcov specifikacie co olej musi splnat tak snad vyrobcovia nebudu vyrabat nieco co ti donici prevodovku?
Lenže VW nevydal žiadnu normu, o tom ti tu celý čas kvákam, API-GL4 nie je norma od VW. Oni majú svoj olej ktorý majú pre servisy napr. pri výmene prevodovky.
hawkeye napísal:par prispevkov dozadu som dal link kde pre vsetky prevodovky vw dava asi nejaky vacsi servis taf-x okrem sharana
so? To že to dáva servis ešte neznamená že to je fajn, vieš koľko servisov som zažil kde do zadnej rozvodovky dali olej iný než tam patrí? No a čo myslíš, prečo asi :)
hawkeye napísal:na nete aj od 2 mechanikou som pocul ze nic lepsie ako taf-x do skody nieje...ty si proti taf-x a teraz uz aj ja lebo plni specifikaciu GL4 aj GL5 co nieje dobre aspon podla mna, z toho co som cital.
Počul si od mechanikov, ktorý to počuli, tí to počuli, ten to vymyslel, takto to funguje všade. Ano, GL5 je pre hypoidne prevodovky.
hawkeye napísal:ten bp je aj plna syntetika,aj 75w-90 aj GL4+ aj 501.50
Opakuj po mne: "Budem si do budúcna pamätať: "Syntetika je iba marketingový o€b"
hawkeye napísal:lebo neverim zvastom celozivotnej naplne a hlavne ked som videl ze skoda meni kazdych 30.000km ten olej.
Mne ide iba o to, že nemyslím že ty každé ráno musíš jesť chleba s paštétou aby si nemohol doplatiť tie 3€/l za OEM olej, či hej?

hawkeye napísal:motorovy olej som dal 5w-40 ako si radil aj ked sa mi zda ze mi je motor pocut viac ako s mobilom 1 5w-50
Ja som ti hawkeye povedal jednu vec, máš tam liať 5W-40, tak tam lej 5W-40, značku som ti nešpecifikoval. A teraz, prečo. (Dalo mi to dosť času nájsť tento článok, ale chcem aby si to mal od študovaného človeka čo sa tribológii venuje):
Citace z internetových diskusí

... kamarád mi doporučil 0W-30 nebo 0W-40, že to bude za studena líp mazat...

... u prodejce mi řekli, že 0W-40 při zahřátém motoru nemaže...

... 0W-30 je zimní olej, takže 30 v létě nemaže, 0W-50 jsem nikde nenašel...

... 5W-50 je dostatečně řídký a má vyšší mazací číslo pro vyšší tepelné namáhání...

... všeobecně platí, že čím nižší číslo před W a čím vyšší číslo za pomlčkou, tím lepší...



OPAKOVÁNÍ - MATKA MOUDROSTI

O viskozitních specifikacích motorových olejů a významu značení toho bylo již napsáno hodně. Z internetových citací však vyplývá, že obecné povědomí o tom, co znamenají viskozitní údaje SAE, je stále velmi špatné a jsou z nich vyvozovány nesprávné závěry. Proto snad nebude na závadu, když si všechno v krátkosti připomeneme. Nejprve je nutné zdůraznit, že viskozitní údaje nemají nic společného s kvalitou či životností oleje, ani s kvalitou mazání, ani s tím, zda je olej syntetický, minerální či nějaký jiný. Viskozitní údaje podávají informaci o tom, jak lehce či obtížně lze olej dopravovat na potřebná místa, jak moc je olej tekutý, řídký či hustý. Odborně se tomu říká čerpatelnost a viskozita oleje. Čerpatelnost oleje se měří při záporných teplotách až -35 °C, viskozita se měří při 100 °C, tedy přibližně při provozní teplotě oleje.

ZIMNÍ ČÍSLO

Viskozitní specifikace má většinou tvar např. SAE 15W-40, SAE 5W-40, SAE 0W-30 apod. První číslo udává vlastnosti oleje při nízkých teplotách, tj. čerpatelnost oleje. Čím je toto číslo nižší, např. 5W či 0W, tím bude olej tekutější v zimních mrazech a tím lépe ráno nastartujeme studený motor a rychleji se také olej dostane na všechna potřebná místa. U studeného motoru to v zimě může u oleje SAE 15W-40 trvat třeba i 20 sekund, zatímco u oleje SAE 0W-30 při stejných podmínkách pouze 1 sekundu. Dnes se stále více prosazují motorové oleje s co možná nejnižším zimním číslem. Důvodem je lepší ochrana motoru při studených startech, kdy na kritických místech motoru není ještě dostatečné množství oleje. Čím dříve se motor celý promaže, tím méně trpí a tím se zvyšuje jeho životnost.

LETNÍ ČÍSLO

Druhé číslo informuje o viskozitě oleje při přibližně provozní teplotě oleje. Čím je toto číslo vyšší, tím je olej při provozu automobilu hustší a tím větší klade odpor proti vzájemnému pohybu třecích ploch. V dobách jednosezonních olejů se udávalo pouze toto číslo. Jestliže tedy máme oleje SAE 15W-40, 10W-40 a 5W-40, při provozní teplotě budou mít všechny tyto oleje stejnou viskozitu a nebude mezi nimi v tomto směru žádný rozdíl. Rozdíl bude pouze v tekutosti a čerpatelnosti při nízkých teplotách.

VISKOZITNÍ INDEX

Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává, jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. Oleje, např. SAE 10W-50 či 10W-60, jsou určeny pro motory soutěžních vozů, které jsou tepelně velmi namáhané, zejména díky vysokým otáčkám motoru. V motorech, i s turbodmychadlem, s běžnými nebo i mírně zvýšenými otáčkami je použití těchto olejů zcela zbytečné.

SPOTŘEBA PALIVA

Čím nižší je viskozita oleje, tj. čím je olej řidší, tím kladou pohybující se součásti motoru menší odpor a tím je nižší spotřeba paliva. Nižší zimní viskozitní číslo zabezpečí úsporu paliva se studeným motorem a nižší letní číslo pak úsporu paliva při provozní teplotě motoru. Z těchto důvodů lze jen doporučit používání nízkoviskózních olejů, tzv. lehkoběžných, např. SAE 5W-30 s doporučenou výkonovou specifikací. I když jsou tyto oleje dražší (extrémem jsou třeba long life oleje SAE 0W-30), úspora paliva většinou vše vynahradí. Nevýhodou lehkoběžných olejů je mírně zvýšená hlučnost motoru a možnost vyšší spotřeby oleje. U automobilů s krátkým ročním proběhem (do 10 tis. km) či pro převažující mimoměstský a dálniční provoz je pak ekonomicky účelné volit oleje, jako např. SAE 10W-40 nebo 15W-40. Tyto oleje je dobré také zvolit v případě zvýšené spotřeby motorového oleje, kdy pomohou dotěsnit píst ve válci, a mohou tak přispět ke snížení spotřeby oleje.
Got it? Ide o tvoje peniaze, a doplácať za...otvorene povedané, nič, je zbytočné, teda aspoň podla mňa





.
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6968
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa landrower »

super clanok :)

btw., ma niekto prehlad, za kolko sa da kupit veko kufra zadneho na feldu? chcem vediet kolko do toho auta budem musiet investovat ked ho dostanem :D
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display iiyama ProLite X2377HDS (IPS), Philips 226 21,5" (TN)
Audio Behringer MS16
Headphones Denon AH-D301
Keyboard Logitech G105
Mouse Razer Copperhead (ASUS ROG verzia)
Mouse pad CONNECT IT CI-236 Biohazard Pad
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

DVERE 5.SVARENE UPLNE 6U0827025C ~195€





.
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6968
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa landrower »

hm, celkom dobra palka...
to uz dufam bude aj vo farbe atd?
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display iiyama ProLite X2377HDS (IPS), Philips 226 21,5" (TN)
Audio Behringer MS16
Headphones Denon AH-D301
Keyboard Logitech G105
Mouse Razer Copperhead (ASUS ROG verzia)
Mouse pad CONNECT IT CI-236 Biohazard Pad
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
Používateľov profilový obrázok
qq6600
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1651
Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
Bydlisko: Bratislava II

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa qq6600 »

landrower napísal:to uz dufam bude aj vo farbe atd?
:hysterical:
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6968
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa landrower »

ja viem, som optimista :D
ale **** za ty prachy... to fakt sa cloveku viac oplati sa pokusit to vybrusit a zavarit :rolleyes:
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display iiyama ProLite X2377HDS (IPS), Philips 226 21,5" (TN)
Audio Behringer MS16
Headphones Denon AH-D301
Keyboard Logitech G105
Mouse Razer Copperhead (ASUS ROG verzia)
Mouse pad CONNECT IT CI-236 Biohazard Pad
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7291
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Papek »

http://auto.sme.sk/c/5715288/hyundai-ve ... mocie.html
aj vy tam vidite kombinaciu Meganu a DS3?
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"