Dam ti jeden lifehack: Ak nechces aby ta ludia povazovali za zaluda, musis citat viac ako bulvarny nadpis
![smile :)](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile.gif)
Snad nabuduce budes vdaka tejto rade uspesnejsi.
Pre pomstiteľa aj vychovávateľa svorne platí hneď nasledujúce písm. l), ktoré zakazuje „znížiť náhle rýchlosť jazdy alebo náhle zastaviť, ak to nevyžaduje bezpečnosť cestnej premávky. Pokuta je 50 eur.
https://www.minv.sk/?dokumenty-na-stiah ... bor=451787
V sadzobniku vidim 40€
Otazka je co je to
nahle. Tazka otazka, ktoru v tomto dokumente zodpovedal forenzný expert Prof. Ing. Gustáv KASANICKÝ, CSc.
https://ja-sr.sk/sites/default/files/20 ... 8_2009.pdf
Je preto potrebné stanoviť hranicu, po ktorú je možné zmenu rýchlosti alebo smeru jazdy nazvať „náhlou“ a od ktorej by táto zmena bola tzv. "nenáhla“. Aby zmena smeru a rýchlosti jazdy bola úplne bezpečná z technického hľadiska, je možné prijať zásadu, že nenáhla zmena rýchlosti a smeru jazdy sa nesmie uskutočniť so spomalením, resp. bočným zrýchlením, väčším ako je 0,5a max.
Hodnotu a max. ti vypocita forenzny technik. Co je mimo pripadu nehody vpodstate vylucene. Ale aj ked sa zahrame na amaterskeho nepresneho technika, tak mozme predpokladat ze maximalne spomalenie na suchom asfalte bude okolo 10m/s^2. Teda 0,5nasobok maximalneho spomalenia bude 5m/s^2.
Pri 5m/s^2 by auto zo 152 na 108kmh spomalilo za 2,445sekundy
Na videu mozme vidiet ze v skutocnosti to spomalenie trvalo asi 7sekund. Co by predstavovalo 1.746m/s^2... Takmer 3x miernejsie spomalenie ako by podla zakona predstavovalo "nahle" a 5,7x miernejsie spomalenie ako by bolo pri brzde stlacenej na podlahe
Cize z pohladu zakona by sme to mali jasne. Ostava moralne hladisko. Well, blokoval ten lavy pruh hodne dlho. To sa stava. Ale podporit to prostrednikom. To neznie velmi priatelsky.
![Obrázok](https://media.tenor.com/vr7gSfuJjQYAAAAC/breaking-bad-yeah-science.gif)