scream napísal: ↑Št 19. Okt, 2023, 22:55
Ja sa stale v tychto situaciach spytam sam seba, ci niekoho ohrozim, obmedzim, zneprijemnim mu nejako jazdu alebo riskujem len pokutu pre svoje ponahlanie.
Veľmi presná odpoveď a ja len dodám že možnosť ohrozenia je nebezpečnejšia ako čiara ktorá sa žiaľ zatiaľ nedá prekresľovať podľa toho či je tam alebo nie je tam práve cyklista.
Keďže nášmu policajtovi asi nevysvetlím že ja nechcem zbytočne viac znečisťovať ovzdušie ( pozriem a najlepšie bez brzdenia využijem prázdnu cestu ) tak by som ho tam postavil aby tú čiaru nahrádzal tj. keď raz za hodinu uvidí cyklistu tak odkloní autá. Bol by to vlastne aj dobrý spôsob ich výchovy -pomáhať a chrániť.
pozn.
Samozrejme - neustále sledovanie hlavne vzdialených účastníkov cestnej premávky vpredu aj vzadu je základom nie len bezpečnosti ale aj šetrenia klímy aj v takomto prípade. Znečistenie z brzdových obložení by sa dalo riešiť snímačom a výstražným pískaním napr. pri opakovanom brzdení v zápchach.
Pri zápchach by signalizácia mala prikazovať aj dodržuj odstup a ešte lepšie predpisovať rýchlosť ktorá je o trochu menšia s nameranou rýchlosťou prechodu cez prekážku .
Naposledy upravil/-a opto v Pi 20. Okt, 2023, 10:44, upravené celkom 1 krát.
v presove na ciernom moste. ty woe asi 5x som musel tuto vetu opravit aby si sa nepometal. ja tiez to pukam cez ciaru len bacha na cyklistov... vela ludi necekne spetak
Nj. Na cyklistov a motorkarov davam vzdy pozor. To co by pri kontakte s autom bol suchnuty naraznik, tak cyklistu mozes zabit. A este z teba spravia exemplarny priklad.
ja za takéto niečo väčšinou nesúdim, keď to není také to vychcávanie typu hodím to do odbočovacieho a na konci sa náhle radím naspäť a podobne
ale sám by som také veci nerobil
je to ako na starom moste(BA) keď sa znova otvoril, tak v úvode na neho sem tam niekto "zablúdil" a skratka do Petržalky
nikoho neohrozil, ani dopravu nespomalil/neobmedzil, aj menej znečistil ovzdušie keďže v Auparku bol kratšou trasou
ale das ist nicht normal
viem, pritiahnuté za vlasy ale je to rovnaká logika akou sa tu niektorí obhajujú
MB:ASUS Maximus XI Hero / CPU:i9 9900k@5.1(4.8cache)@1.234V / CPUcooler:AC Liquid Freezer II 240 + CM Maker Gel / RAM:4x8GB Patriot Viper 4133Mhz@4oooCL18 / GPU:Gigabyte RTX 4070ti Eagle@0.925V/2670/24600 / SSD:Samsung 970 Evo Plus 2TB / HeadSet:Steelseries Arctis 7 / mouse:Steelseries Rival 650 / keyboard:Fnatic Streak RGB / PSU:Seasonic Focus Plus 850 gold / case:Fractal Design Define R6 Black + Noctua NF-A14 PWM / monitor:Acer Predator XB323UGP
to teda vobec nie je najhorsie. Vobec nemyslim na pokuty - moze sa kludne stat, ze sa volakto slusny z tej šóry nepozrie do praveho zrkadla lebo tam nikoho neocakava lebo sa pozrel pred chvilou lebo ziadny cyklista nesiel ked dorazil do toho prudu a kopec inych dovodov... a hajde do praveho prudu, buracka, zlomeny krk, blablabla.
A mozno sa moze stat aj volaco horsie.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Tak ale toto plati nonstop, aj mimo cyklopruhov ze ano. Kolko krat stojis na semafore a cyklista si ide po tej 40cm medzere medzi obrubnikom a tvojim autom z prava. Ty sa rozbehnes, zacnes obchadzat kanal a uz ti zdiva päste vo spataku.
opto napísal: ↑Pi 20. Okt, 2023, 06:32
Znečistenie z brzdových obložení by sa dalo riešiť snímačom a výstražným pískaním napr. pri opakovanom brzdení v zápchach.
Pri zápchach by signalizácia mala prikazovať aj dodržuj odstup a ešte lepšie predpisovať rýchlosť ktorá je o trochu menšia s nameranou rýchlosťou prechodu cez prekážku .
To setrenie je taka dvojsecna zbran. Hlavne zadne brzdy su na autach dost casto zhrdzavete. Zacne to buchat, musis ich vymenit a dosetril si. Okrem toho pri miernom pribrzdovani v zapche na tom vpodstate nezalezi. Ta energia ktoru stratis pribrzdenim z 30 na 20kmh je minimalna. To nesposobuje skoro ziadne opotrebenie.
Skor ide o take tie velke brzdenia, dole kopcom a tak. Casto teraz jazdim KE-PO. Ak idem pred 8 tak mam o 2l vyssiu spotrebu ako trebars o 10. Len kvoli tomu ze sa musim prisposobovat premavke a nemozem si celu trasu preletiet bez brzdenia.
Minule som cital od odbornika na BMW. Vraj komu zerie naftovy 6valec nad 10l a benzinovy 8valec nad 15 ten najazdi 300k km len na filtre a olej. Komu svieti dlhodoba spotreba 7 tomu pri 150k km menia motor
To že zhrdzavejú len tie zadné brzdy je zrejme kvôli tomu že taký poťa jazdci ako ja málokedy zabrzdia tak silno aby sa tlak preniesol aj na zadné platničky ? Stane sa to po 5 rokoch tj dajme tomu po 50tis km ?
Tj. ak ušetrím 2l na 100km tak je to 500*2*1,8=1800E.
Ale aj tak díky za upozornenie a občas ( raz za mesiac možno stačí ? ) teda vyskúšam aj prudšie zabrzdiť a pokiaľ to bude podozrivo šuchtať tak to zopakujem .
Ale hlavne berte to prosím tak že aj penzista musí mať nejakú zábavku/cieľ a za ušetrených 1500E si môže dovoliť napr. nejakú dovolenku alebo skleník do záhrady.
Akú rezervu preferujete?
Ja mám dilemu čo robiť nakoľko:
kúpil som staršie auto ktore nemá rezervu.... tak špekulujem.
Kúpiť iba plechový disk? zimnú pneumatiku v danom rozmere už mám.
Výhoda - plnohodnotná rezerva,cena len 50€
Nevýhoda - váha voziť v kufri auta 20kg
Kúpiť iba dojazdovku?
Výhoda - polovičná váha,
Nevýhoda - znížená rýchlosť 80km, vysoká cena ( pre moj rozmer cca 170€ )
Posledná možnosť
Iba sada na opravu pneumatík + spray
Výhoda cena, žiadna váha
Nevýhoda
Spoľahlivosť? Keď budem mať dieru vo veľkosti dlane asi ju ťažko zalepím na mieste... ( už sa mi to stalo nájazd na nižší obrubník ktorý bol pod listím )