Ake mate brzdne sily?
Re: Ake mate brzdne sily?
ok tak mi vysvetli preco ked dam 225/45 + 245/40 mam lepsie brzdne sily na rovnakych brzdach ako na 205/60 ?
logicky mi to vychadza ze to meria brzdnu silu na valcoch .. cize ak tam prides s cinami alebo "kovovymi" pneu tak nameras skoro nic, pritom brzdy ako take mozu byt ubersuper tutifruty 6 piestiky a neviem co ..
keby to merali ze tie valce namontuju priamo na naboje, tak tam by sa realne merali ucinky brzd.. a nie cez pneu..
logicky mi to vychadza ze to meria brzdnu silu na valcoch .. cize ak tam prides s cinami alebo "kovovymi" pneu tak nameras skoro nic, pritom brzdy ako take mozu byt ubersuper tutifruty 6 piestiky a neviem co ..
keby to merali ze tie valce namontuju priamo na naboje, tak tam by sa realne merali ucinky brzd.. a nie cez pneu..
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Ake mate brzdne sily?
ja to stale hovorim
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Ake mate brzdne sily?
samozrejme ze pneu na to ma vplyv - akoze ideme porovnavat jedno a to iste auto, s tymi istymi kotucmi, piestikmi dokonca aj uplne tymi istymi dostickami (prezujes rovno pred halou aby sa neopotrebili cestou cez mesto) na tych istych diskoch ...
na 205/60/r16 a na 245/40/r16 ?
tak tam by hadam mohol byt rozdiel, nie ?
ale zase ked zoberies to iste auto na sto pneumatikach znacky XY model ABC rozmer 1/2/3, tak tych sto aut proste nebude mat rovnake brzdne sily. Co chce Turbiatko povedat ? Ze okrem pneumatik, ich znacky, modelu, konkretneho stavu a dezenu zrejme aj nieco ine na ten vysledok vplyva. Cojaviem... naprikad take dosticky, ich stav, kotuce ich stav, nedajboze niekto nahodi 331mm namiesto 265mm, to by tiez asik mohlo zahrat ulohu.
Alebo to vsetci potom robia uplne zbytocne, kre-kre-kreteni
na 205/60/r16 a na 245/40/r16 ?
tak tam by hadam mohol byt rozdiel, nie ?
ale zase ked zoberies to iste auto na sto pneumatikach znacky XY model ABC rozmer 1/2/3, tak tych sto aut proste nebude mat rovnake brzdne sily. Co chce Turbiatko povedat ? Ze okrem pneumatik, ich znacky, modelu, konkretneho stavu a dezenu zrejme aj nieco ine na ten vysledok vplyva. Cojaviem... naprikad take dosticky, ich stav, kotuce ich stav, nedajboze niekto nahodi 331mm namiesto 265mm, to by tiez asik mohlo zahrat ulohu.
Alebo to vsetci potom robia uplne zbytocne, kre-kre-kreteni
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Ake mate brzdne sily?
no jedna sa mi o to, ze ked budem mat na aute 225/45/17 vzadu 245/40/17 a brzdy stock, a potom tie brzdy vymenim za obludne velike, tak brzdny ucinok bude zhodny jak na malych tak na velkych.. jedine co sa mi zmeni je FO.. pretoze rovnako mi auto zabrzdi na malych brzdach ako na velkych, rovnako mi zablokuje kolesa na malych aj na velkych kotucoch.. inak mi to fyzikalne nevychadza. rozdiel moze byt uz len v rychlostiach, ze vacsie kotuce vedia lepsie zastavit rychlo tociace sa kolesa.. kde male brzdy by sa uz piekli, tak velke to este davaju.. no brzdny ucinok na valcoch predpokladam ze bude rovnaky..
inymi slovami povedane .. ak raz zablokujes kolesa s malymi brzdami, tak zvacsenie brzd ti nepomoze k lepsiemu ucinku
inymi slovami povedane .. ak raz zablokujes kolesa s malymi brzdami, tak zvacsenie brzd ti nepomoze k lepsiemu ucinku
Naposledy upravil/-a SurrendeR v Pi 03. Mar, 2017, 19:26, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Ake mate brzdne sily?
Dosticky kotuce atd maju vplyv na Fo brzdoveho pedala
Ale este som sa nestretol s ani jednym srotom co by nezablokoval kolesa co je podstatne... To ze ja vymenim na mojom aute dosticky z 90% zjazdenych na nove nic nezmeni na tom akou brzdnou silou disponujem tak isto ak si zmenim z 288 kotca na 340 akurat nebudem musiet davat do pedala 65N ale 25. Skor jednoducho nezabrzdim
Ale este som sa nestretol s ani jednym srotom co by nezablokoval kolesa co je podstatne... To ze ja vymenim na mojom aute dosticky z 90% zjazdenych na nove nic nezmeni na tom akou brzdnou silou disponujem tak isto ak si zmenim z 288 kotca na 340 akurat nebudem musiet davat do pedala 65N ale 25. Skor jednoducho nezabrzdim
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Ake mate brzdne sily?
No suši ja ti nevim, pozri si moje vysledky, postol som dva krat.
Prvy vysledok z STK je asi s 50% brzdami predne 296mm kotuc, a druhy post je s vecsimi brzdami 324mm asi po pol roku od vymeny, cca 5 000 km.
Rozdiel je dost znacny a FO je rovnaka.
Bo lo to na rovnakej STK stanici a s tym istym technikom, a pneumatiky tie iste, druhyhrat dokonca viac zjazdene.
Prvy vysledok z STK je asi s 50% brzdami predne 296mm kotuc, a druhy post je s vecsimi brzdami 324mm asi po pol roku od vymeny, cca 5 000 km.
Rozdiel je dost znacny a FO je rovnaka.
Bo lo to na rovnakej STK stanici a s tym istym technikom, a pneumatiky tie iste, druhyhrat dokonca viac zjazdene.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Ake mate brzdne sily?
tak ja neviem čím to je ale význam mi dáva tá moja teória, teda keď som bol teraz na stk tak to zabrzdilo do šmyku ako keby. bol som tam na R15 195 a sily som mal menšie (brzdy nove textar), ako pred 2 rokmi keď som tam bol na R18 225 (brzdy stare)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Ake mate brzdne sily?
smyk sem smyk tam zrazu bola stara tehotna ale nie o tom som chcel : moznoze sila potrebna na zablokovanie 195/nieco/R15 je inaksia ako sila potrebna na zablokovanie 225/nieco/R18, pretoze tych 225 sedi na ceste tromi centimetrami viac (KAZDA PNEU) nez 195ky. Moznoze brzdny ucinok ktoru dokaze preniest mensia a uzsia pneumatika "az do momentu kym sa odtrhne" je iny nez co dokaze sirsia a vacsia guma, cojaviem.
Nielen sirka samotna, ale aj "dosadacia plocha" je ina, proste ta guma je ukrutne vacsia a stycna plocha s cestou/valcami STK je ukrutne ina. Odborne sa tomu nadava trecia sila ktoru brzdami vyvinies.
Ze sa tam tie vysledky zmenia ani nevahaj.
Stare brzdy, nove brzdy, to vsetko hraje ulohu, ine pneumatiky samozrejme tiez hraju ulohu. Ved je to hore napisane, ci nie ?
Nielen sirka samotna, ale aj "dosadacia plocha" je ina, proste ta guma je ukrutne vacsia a stycna plocha s cestou/valcami STK je ukrutne ina. Odborne sa tomu nadava trecia sila ktoru brzdami vyvinies.
Ze sa tam tie vysledky zmenia ani nevahaj.
Stare brzdy, nove brzdy, to vsetko hraje ulohu, ine pneumatiky samozrejme tiez hraju ulohu. Ved je to hore napisane, ci nie ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Ake mate brzdne sily?
fpedas.uniza.sk/dopravaaspoje/2010/1/hudakvrabel.pdf
http://www.autorubik.sk/clanky/brzdna-draha
je okolo toho cela vedna disciplina a my to tu chceme zhrnut dvomi vetami.
http://www.autorubik.sk/clanky/brzdna-draha
je okolo toho cela vedna disciplina a my to tu chceme zhrnut dvomi vetami.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Ake mate brzdne sily?
ale veď presne to tu rozoberame ako sa môže zvýšiť brzdná sila na rovnakom aute s rovnakou gumou ak sa zmenia brzdy za lepsie
aj na 95% vybrakovane brzdy dokazu zablokovat koleso a to reprezentuje brzdnú silu, väčšiu ti netreba keďže viac brzdiť než so zablokovaným kolesom sa už nedá, teda nenarastie ti guma zo 195ky na 255ku tým že si vymeníš brzdy za väčšie alebo novšie atď
aj na 95% vybrakovane brzdy dokazu zablokovat koleso a to reprezentuje brzdnú silu, väčšiu ti netreba keďže viac brzdiť než so zablokovaným kolesom sa už nedá, teda nenarastie ti guma zo 195ky na 255ku tým že si vymeníš brzdy za väčšie alebo novšie atď
Re: Ake mate brzdne sily?
Tu je nejaka literatura o metodike merania brzdneho ucinku na valcoch.
http://www.testek.sk/files/prez/brzdy_v ... y_2009.pdf
http://www.testek.sk/files/prez/brzdy_v ... y_2009.pdf
Spoiler: ukázať
- killswitch
- VIP
- Príspevky: 4594
- Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA-Okolie
Re: Ake mate brzdne sily?
Renault Scenic 1.6 2004
1 Bv L:3.32 R:3.41
2 Bv L:0.95 R:0.8
3 Bv L:2.03B R:2.12B
Fo 92
ak tomu rozumiem spravne, tak na tak stare auto je to dost dobre, ci?
1 Bv L:3.32 R:3.41
2 Bv L:0.95 R:0.8
3 Bv L:2.03B R:2.12B
Fo 92
ak tomu rozumiem spravne, tak na tak stare auto je to dost dobre, ci?
Re: Ake mate brzdne sily?
Audi A8 quattro 2008 3.0 TDi
1 Bv L: 4,10 P: 4,25 kN - Súmernosť - 96,47% - FoL:100 FoP:100
2 Bv L: 3,00 P: 2,98 kN - Súmernosť - 99,33% - FoL:165 FoP:165
2 Bp L: 3,45B P: 3,60B kN - Súmernosť - 95,83%
1 Bv L: 4,10 P: 4,25 kN - Súmernosť - 96,47% - FoL:100 FoP:100
2 Bv L: 3,00 P: 2,98 kN - Súmernosť - 99,33% - FoL:165 FoP:165
2 Bp L: 3,45B P: 3,60B kN - Súmernosť - 95,83%
.
Re: Ake mate brzdne sily?
1996 Honda Civic 1,4iS
1 L: 3,19, P: 3,13, FoL: 150 / FoP: 150
2 L: 1,37, P: 1,68, FoL: 130 / FoP: 130
2 L: 1,6 P: 1,8
Ten zadok je trochu dost mimo, urcite to cez vikend rozoberem. Predok je cerstvo po vymene platniciek, najazdene asi 100 km.
1 L: 3,19, P: 3,13, FoL: 150 / FoP: 150
2 L: 1,37, P: 1,68, FoL: 130 / FoP: 130
2 L: 1,6 P: 1,8
Ten zadok je trochu dost mimo, urcite to cez vikend rozoberem. Predok je cerstvo po vymene platniciek, najazdene asi 100 km.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Ake mate brzdne sily?
brzdy menene za EBC standard disk + green
1bv L:3.43 R:3.54 kn
2bv L:1.17 R:1.17 kn
2bp L:2.18 R:1.8 kn...sumnernost 89%
tak to som cakal od EBC viac teda
Spoiler: ukázať