Auto ±3000e

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
lacino88
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 256
Dátum registrácie: Ut 18. Aug, 2009, 20:02

Re: Auto ±3000e

Príspevok od používateľa lacino88 »

Ak by ste mohli, ocenili by sme vyber napriklad formou, ze top tri od 1. miesta po tretie :) aby nam to pomohlo pri vybere.
CASE CoolerMaster RC-690-KKN1 PSU SuperFlower 650W Gold MB MSI Z97 Gaming 3 CPU Intel i5-4690k + SCYTHE Mugen MAX GPU ASUS Strix GTX 970 RAM Kingston 2x8GB HyperX SSD Samsung 840 EVO 240GB + 500GB HDD WD Black 1TB + 2TB Monitor NEC EA244WMi TV Samsung UE48H6470 PhoneOnePlus 8 Pro 256GB/12GB
Ivko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1815
Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29

Re: Auto ±3000e

Príspevok od používateľa Ivko »

K tomu výberu áut
Fabia kombi nie je rodinné auto
C4 určite láka ročník, kolega to má a viac by to nechcel, kúpil to počas šrotovného za tatkovú starú MBčku, rozpočtové auto
Megany - všetky Renaulty dvojkových rád sú ovela viac prúserové ako jednotkové. Kupovať si ešte k tomu sedan je totálna hlúposť
Chevrolel Lacetti je práve auto, kde máš celkom slušnú možnosť kúpiť nevyjazdené auto za rozumnú cenu, lebo skrátka auto, ktoré nemá vela ludí v oblube
Matrix je malý, hlavne malý kufor aby nebolo náhodou nutné rozoberať kočík kvôli tomu aby šli zavrieť kufrové dvere

Ale schválne ti odporúčam sa ísť povoziť na Fabii kombi a potom skočte do toho Scénica a budeš sa citiť ako v inom svete a možno aj manželka zmení názor. Ak sa jej ten Scénic bude zdať zbytočne velký, tak jej kludne povedz že je vlastne "menší" (kratší - dlžka 4169mm) ako Fabia kombi (4222mm) a ja preto nevidím jediný dôvod prečo sa tlačiť v malej Fábii.
Niekto tu písal že voziť zbytočne vzduch, či nejaká znížená stabilita, tak pre neho oznamujem že za prevoz vzduchu sa nič nikomu neplatí a ani sa to auto neprekacuje po prejazde prvej zákruty kvôli tomu že je vyššie.
Naposledy upravil/-a Ivko v Pi 23. Okt, 2015, 08:46, upravené celkom 1 krát.
mirko285
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 644
Dátum registrácie: Št 03. Sep, 2009, 19:47
Bydlisko: Košice

Re: Auto ±3000e

Príspevok od používateľa mirko285 »

Myslím, že s ostatnými sa nedá porovnávať...

http://ford-mondeo.autobazar.eu/18-%281 ... 90087.html
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5188
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Auto ±3000e

Príspevok od používateľa Chris »

Ivko napísal:Za prvé sa má ísť len posadiť do auta (predstierať záujem) a za druhé čo máš proti Dti?
To je nejaká nevýhoda mať primitívny turbodiesel, kde nie sú CR vstrekovače kus po 300€, kde nie je dvojhmotový zotrvák za 500-700€ ...
Ked sa nevyznáš do techniky áut tak by som bol na tvojom mieste radšej ticho
Osobne som sj tak za benzínovú verziu
Moj zlaty, na autach si 95% robim sam, ale taku cigansku robotu ako ty, ze vymenis jeden silentblok a ostatne nechas, tak to je doplacu, potom tie auta na SK vyzeraju ako vyzeraju. Opticky mohol byt ok, ale guma po case popraska, najde do prasklin vlhkost v zime mraz roztiahne a automaticky makkne a az je ako zuvacka a zacne mat riadnu volu.

Len pre tvoju technicku zdatnost, ak sa meni silentblok na ramene, tak sa uz menia vsetky, lb ak jeden bol takto na sracky, tak ostatne su chytene.
Spoiler: ukázať
Nakoniec z neho vyšlo že nech počítam s tým že to auto u neho strávi pravdepodobne tri dni, opakujem celé tri dni.
Vytoto som sa na ******* a to uloženie (bolo treba vymeniť len jedno jediné) som si vymenil sám za nejakú hodinu a pól a výmena tlmiča mi zabrala dalšiu hodinu, druhý tlmič som vymenil na druhý den čo mi zabralo už asi len 40min
Obrázok
Ad. 2 - vsetci v mojom okoli, ktori nejakou velmi hlupou nahodou dostali k dTi, DCi atd, tak to dali prec, lb to zilo svoj zivot a nikto to nevedel dat dokopy. Ano pri komorkovom dTi netrebalo menit vstreky, ale traktor style a blbi ostatne veci .
Ivko napísal: C4 určite láka ročník, kolega to má a viac by to nechcel, kúpil to počas šrotovného za tatkovú starú MBčku, rozpočtové auto
No ja potom uz neviem, scenic je najsampoprdely auto a C4 rozpoctovka ? Ved sa pozri na interier uz, v scenicu hnusny sivy interier z tvrdeho plastu dizajnovaneho asi nejakeho nahuleneho francucz oproti relativne pohladnemu interieru v C4.
Takisto mam kamosa co je prijmaci technik v Citroene a vybral si prave C4 1.6 16V VTi, no preco asi ? Lb je to najlepsie co citroen v tej dobe ponukal, takisto ako ten motor. Tak ja neviem o akych ty rozpoctovkach tocis...


______________________________________________
K teme s5.

Fabia 1.4 mpi alebo 16V, by som povazoval za take rozumne minimum. Je to jednoduche, lahko a lacno opravitelne a vela veci sa tam nema co posrat. Combi mas na kocik uplne super, akurat do dietata mozno auto vymenis aj 2-3x.
Ak ju das na LPG , tak velice lacne vozenie. Spotrebu spravis okolo 6litrov, ak bude auto v dobrom stave.

Cordoba 1.4 16V 86PS, mal som pozicane 2 tyzdne. Kedze som zvyknuty na 2x silnejsie a sviznejsie, tak som celkom povymetal pavucinu z potrbuia. Merane ako stale podla plna-plna. Mesta (BA zapchy, dialnica 130-140kmh) mi vyslo 5,8l/100kmh.

Mondeo co sem postol Mirko by bolo este o triedu lepsie a ovela komfortnejsie vozenie. 1.8i je super motor, ale keby si este zohnal 2.0i 145PS (ktory vyvijali v spolupraci s mazdou) tak by si vyhral. Ale musis pocitat s 1-2l vyssou spotrebou ako pri 1.4 kolobezkach....
Naposledy upravil/-a Chris v Pi 23. Okt, 2015, 08:48, upravené celkom 2 krát.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Ivko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1815
Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29

Re: Auto ±3000e

Príspevok od používateľa Ivko »

A klasická rotačka TDI v Octavii, atd atd... nie je traktor, či? Lebo aj tá sa tu spomínala

K silentbloku - skrátka asi výrobná vada, ostatné sú OK. Po výmene som bol cca mesiac na STK, kde som od technika vyslovene žiadal aby s tým poriadne zamixoval aby sa odhalila prípadná vôla ktorá sa na zdviháku nemusí objaviť, všetko tuhé. Keby k čomu časomk došlo mám kúpené úplne všetky.

K Dci, Dti : ja som na takom Dti urobil vyše 100tkm a švagor ho dral, skôr humploval a natočil dalších 50tkm. Menilo sa aj tesnenie pod hlavou, ale to bola asi jediná taká závažna porucha. Teraz má Dci 75kW teda stále jednotkovú verziu, kúpene výhodne, vymenilo sa turbo a jediný problém ktorý sa mu vyskytol je že sa mu poondiala spínačka (prestala vracať) a upiekol si kvôli tomu štartér, lebo skrátka zabudol vrátiť klúč späť

Ano sú aj prúserové Dti (hlavne od Oplu) aj prúserové Dci od Renaultu a to hlavne prvé ročníky v dvojkových radách kde je 88kW a tiež slabšie 1.5Dci

C4 je rozpočtovka, prečo? No lebo je to auto vyrobené o dosť neskôr, kedy už každý výrobca šetril kde sa dalo a to hlavne u lacnejších modelov. Že ten Scénic nemá "dokonalú" palubovku je vec toho že design vychádza z roku 96, ale vtedy sa autá ešte stále robili poctivo.
Kolega má na tej C4 cca 60tkm, dvere nedržia polohu, zodral sa ten mechanizmus. Ani neviem kolko krát bol na reklamácii ohladne zdochýnania a kolísania volnobehu, pár krát dostal nový soft do ECU a potom už skončila záruka. Ja už si ani nespomínam na ostatné veci ale je skrátka sklamaný

Mondeo má jediný problém a to ten že to je velká krava s ktorou sa na dnešných mini parkoviskách sakra blbo parkuje. Ked teda akože niečo od Forda tak bud klasika Focus (ale na Focus II to určite nie je), alebo tak isto C-MAX na ktorý rovnako chýbajú groše aby sa kúpil kus v TOP stave

Ja odporúčam to čo za tých 3000€ (aj za menej) kúpi v TOP stave bude, pri týchto financiach by som krásu odložil na vedlajšiu kolaj
Bárs za tých 3000€ kúpim aj obstojnú Fabiu, či Cordobu tak z hladiska nedostatočnej velkosti vnútorného priestoru považujem tých 3000€ za vyhodené peniaze, lebo priestor bude prvé čo autorovi bude vadiť. To nech si niekto kúpi na rozvoz pizze, lebo na iné ani vzadu priestor nie je.

Ako majitel Hondy by si mohol trebárs poznať Civic 6G a kludne sa môžeme baviť o 3dver verzii a ja ti garantujem že je tam podstatne viac miesta ako trebárs v Octavii I , načo má Octavia I taký kufor, ked nenechali miesto pre pasažierov vzadu

Čo sa spotreby týka, tak ja nie som onanista, jazdím za 10l benzínu a v zime aj za viac a som tu. Ale moje auto servis nepotrebuje a to je pre mna podstatné. Ten Scénic si vypýta nech cca 7,5l benzínu, ale odvezieš v nom pohodlne 5 ludí a presťahuješ pol baráku. Toto máš priemerku Fábie, zahrnuté všetky 1.4 od 55kW do 74kW a priemer to vyplulo 6,8l
Ano je to rozdiel 1l, ale treba si vytiahnuť kalkulačku a prerátať rozdiel podla mesačného nájazdu. Možno sa nebavíme ani o 1000km mesačne, pri 1000km je to celých 10l a to = celých nech aj 14€ (že bude stáť benzín 1.4€/liter)
Naposledy upravil/-a Ivko v Pi 23. Okt, 2015, 09:33, upravené celkom 2 krát.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Auto ±3000e

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Mondeo co sem postol Mirko by bolo este o triedu lepsie a ovela komfortnejsie vozenie

hej, len zohnat benzinove mondeo je asi tak jednoduche ako najst zlatu tehlu na Mileticovej v Bratislave.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Odar
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5571
Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
Bydlisko: PD / NR Slovensko

Re: Auto ±3000e

Príspevok od používateľa Odar »

Ivko -->
Ten Focus zas nie je az o tolko kratsi od Mondea. Ja som pred rokom presedlal z Mondea (sedan) 1998 na Focus kombi 2009 a ten Focus je o 10 cm kratsi. Pred kupou som narocky pozeral rozmery. To ti je pri parkovani trt jedno. Akurat na Focuse mam zadny senzor na cuvanie, tak je to menej o hubu.

A obcas rano vykuknem z okna a pri mne je "nasrobovana" A8cka. A ked tam ten pred barakom zaparkuje . . . :red:
- PC
Spoiler: ukázať
Corsair SF600 600W 80 PLUS Platinum
Cooler Master MasterBox NR200 Black
Crucial Ballistix 2 x 16GB DDR4 3600 CL16
Kingston KC3000 2TB NVMe + Thermalright HR-09 2280 PRO Black, Samsung 970 EVO Plus 2TB NVMe
Gigabyte B550 I AORUS PRO AX
Ryzen 9 5900X
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING O12G (0.862V @ 1890 MHz)
Noctua NH-U12A
2 x Noiseblocker NB-eLoop B12-PS
2 x Noctua NF-A12x15 PWM Chromax Black
AOC Q3279VWF
-- HTPC
Spoiler: ukázať
Streacom ST-NANO150 HTPC PSU 150 Watt
Streacom ST-F7CS EVO
Asus ROG STRIX B760-I GAMING WIFI
i5-13500 (power limit 45 W)
Kingston FURY Beast DDR5 2x16 GB 5200 MHz CL40
Silicon Power P34A60 2 TB NVMe + Samsung 850 EVO 500 GB SATA + Crucial MX500 2 TB SATA + WD Blue 3D NAND 500 GB M.2 SATA
Noctua NH-L9x65
Noctua NF-A8 PWM
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5188
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Auto ±3000e

Príspevok od používateľa Chris »

Ja len k tomu uz len tolko, na SK sa vsetky auta predavaju v TOP stave, pritom ani jedno neni v TOP stave.

TOP stav je stav, ktory je sakra blizko stavu kedy vyslo z fabriky, alebo lepsi.

Diesel sme mu preto nikto nenukali, lb za 3000e nie je .

Ivko napísal:Ako majitel Hondy by si mohol trebárs poznať Civic 6G a kludne sa môžeme baviť o 3dver verzii a ja ti garantujem že je tam podstatne viac miesta ako trebárs v Octavii I , načo má Octavia I taký kufor, ked nenechali miesto pre pasažierov vzadu
praveze Civic 6G EJ9, teda 3Dver som mal pred par rokmi, lenze neodporucam mu ho, preco ? Lb si stale drzia cenu a v pochybnom stave za predavaju 96 za 1500e. Lepsie kusy po FL 99 pytaju za to 2000-2500e, s vyvarenymi zadnymi lemami, vymenena silenty v zadnych ramenach atd. A to jeho manzelka za auto z 99 neda. Hoci ma svoje kvality. Dalsia vec je bezpecnost.

To ze jazdis za 10litrov a mas v prdely je sice pekne, ale ja tiez jazdim na 1,5tonovej Honde a nebudem mu tlacit do hlavy nieco, co neni pre neho.

Trebisov zase neni take velke mesto, zeby tam bolo ukrutny problem s parkovanim, cize mondeo je uplne v poho.
Lenze on potrebuje prve startovacie auto, ktore nezatazi rodinny rozpocet, pretoze ked pride male babo $$$ pojdu inam a nie do auta. Preto ta fabia. Takisto nepredpokladam, ze bude denne jazdit 2x50km trasy a casto po dialnici TV-BA napr.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Ivko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1815
Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29

Re: Auto ±3000e

Príspevok od používateľa Ivko »

Tam kde je priemerná trhová hodnota auta 3000€ bude asi TOP stav ťažko za 3000€, preto som písal o autách, ktoré majú nižšiu trhovú cenu a za tých 3000€ by malo byť auto v TOP stave

Rozdiel dlžky Mondea MK3 a Focus Kombi je 30cm a ešte aj 10cm na šírku a to urobí dosť. Ako som tu už spomenul, s mojím sedanom sa mám niekedy problém povykrúcať sa pred Kauflandom, lebo nie každý parkuje ako človek medzi čiary. Ak mám isť trebárs do PN Auparku tak radšej parkujem vonku na platenom parkovisku, lebo v Auparku sa reálne hrozí že sa nedokážem vytočiť na prvý krát a to si človek nadchádza (lebo stačí aby niekto zaparkoval jak mongol), skrátka total úzke, vyrátane asi na Fiatky 500

Ja mu Civic 6G neodporúčam, tým som len chcel poukázať že aj malé auto vie ponúknuť velký priestor. Vedel by som mu odporučiť Civic 7G tam je placu rovnako voči mnohým autám spomínaným v tejto téme na rozdávanie, kufor tiež nie je márny, vzadu dokonca rovná podlaha bez tunela v strede, ale za 3000€ to asi nebude TOP stav.

Ja na Fábii kombi nikdy nenájdem nič pozitívneho, to je snád ten najhorší výber pre rodinu, z vonku velké z vnútra malé.

Je mnoho možností a ludia si vyberajú ako za komančov, kedy si mal na výber dve autá a štyri farby

Jedna z možností je Xsara Picasso , ale z toho auta je strašne blbý výhlad hlavne cez "A" stlpik, vzadu síce miesta je tiež ale sedí sa tam zle, lebo strašne nízko položené sedáky, dalšia možnosť Mitsubishi SpaceStar, je to trochu exotika ale účel splní. Dalej Zafira, ale tú by som vylúčil, lebo to auto bola iba snaha priniesť zákazníkov MPV, ono sa aj nan podobá ale je v mnohých veciach nešťastne riešená, od komfortu, cez hmotnosť, zlý výhlad cez "A" stlpik, nepraktická variabilita interieru až po užrané motory (lebo hmotnosť)
EDIT: Ešte odcitujem z jedného článku
Prostor pro zavazadla nové Fabie Combi, nabízí v základním uspořádání délku 959 mm a po složení sedadel až 1550 mm. Na šířku je k dispozici mezi podběhy 958 mm a v nejširším místě má interiér v zadní řásti Fabie Combi 1364 mm. Zavazadlový prostor měří na výšku 970 mm, od podlahy po strop.

Přístup do zavazadlového prostoru vozu umožňují páté dveře v zádi, po jejichž otevření je možné nakládat pravidelným otvorem, který je široký 1020 mm a vysoký 800 mm. Nakládání usnadňuje hrana zavazadlového prostoru, ve výšce 640 mm od země. Bohužel není hrana ani ve stejné úrovni s podlahou, která je o významných 155 mm níže.

Konkurenční Peugeot 207 SW sice nabízí méně působivé hodnoty využitelných objemů, ale nízko položená hrana (540 mm nad zemí), podlaha umístěná téměř v úrovni nakládací hrany a prakticky rovná ložná plocha jsou hodnoty, které v běžné praxi oceníte častěji, než 480litrovou jeskyni.
Naposledy upravil/-a Ivko v Pi 23. Okt, 2015, 10:53, upravené celkom 1 krát.
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5686
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Auto ±3000e

Príspevok od používateľa Jednoduska »

Ja len ku C4, dvere vodicove komplet dodrbane tiez vrzgali pistali to autu uberalo uplne na "style"na to davat pozor, inac auticko dalo 400 000 nejaky benzin tam bol nechcem klamat :). bolo v rodine vlastne este je, jazdi ba vieden vkuse.
Bumpy_SK
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2490
Dátum registrácie: Ne 14. Feb, 2010, 11:06
Bydlisko: Praha

Re: Auto ±3000e

Príspevok od používateľa Bumpy_SK »

Ivko napísal:Rozdiel dlžky Mondea MK3 a Focus Kombi je 30cm a ešte aj 10cm na šírku a to urobí dosť.
to si snad robis srandu

http://mazda-6.autobazar.eu/23-sport-id4895460.html
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7768
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Auto ±3000e

Príspevok od používateľa LordKJ »

a ty si nerobis? :D
mirko285
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 644
Dátum registrácie: Št 03. Sep, 2009, 19:47
Bydlisko: Košice

Re: Auto ±3000e

Príspevok od používateľa mirko285 »

Pochopím, že má niekto problém zaparkovať toto

Obrázok

Obrázok

Ale že má niekto problém zaparkovať Mondeo? S prepáčením, ale nech ide do autoškoly na kuželky. A navyše uvádzať to ako protiargument, resp. ako mínus auta :facepalm:
Používateľov profilový obrázok
SurrendeR
VIP
VIP
Príspevky: 2722
Dátum registrácie: Ut 28. Sep, 2004, 14:00
Bydlisko: Stará Turá - BA

Re: Auto ±3000e

Príspevok od používateľa SurrendeR »

tak co som si vsimol, tak mondeo nema zrovna najmensi radius otacania.. takze niekto s tym moze mat problem..
Spoiler: ukázať
PC:Asus x99A-USB 3.1 || Intel i7 5820k 4.1GHz || Asus ROG Strux GTX 1080 8GB || 4x16 GB RAM 3200MHz CL14 G.SKILL || NVMe - 1000GB Samsung EVO 970 || RAID0 - 2x3TB WD RED || Cooler Master Centurion Silencio 452 || Seasonic Prime Ultra 750W Gold || 24" EIZO EV2436WFS3-BK EcoView ||
FOTO: Canon EOS 5D MKII || Canon 50mm F1.8II || Tamron 24-70/F2.8 VC || Canon 70-200/F4L IS || Canon EX580 MKII
Mobil: Samsung Galaxy S7
Car: BMW E36 328i Tour
Ivko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1815
Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29

Re: Auto ±3000e

Príspevok od používateľa Ivko »

mirko285 napísal:Ale že má niekto problém zaparkovať Mondeo? S prepáčením, ale nech ide do autoškoly na kuželky. A navyše uvádzať to ako protiargument, resp. ako mínus auta :facepalm:
Za prvé autor nechce vekú kravu. za druhé nie všetky parkoviská sú rovnako velké. Za tretie prídeš na parkovisko ideš zapakovať svoje Mondeo, zatáčaš medzi autá a ten oproti z opačného radu (zrovna ten čo má krpaté auto) je potiahnutý cez čiaru a ty musíš vycúvať a nájsť si iné miesto, lebo s Mondeom by si ostal trčať aj pol metra. Toto sa ti ešte v živote nestalo, že

Bumpy_SK : nehnevaj sa ale navrhovať niekomu auto, kde je všebecne známe že hrdzavejú jak staré Ople a kde kapal motor kvôli nízkemu objemu olejovej náplne, čo sa vyriešilo až po XY rokoch, sa mi zdá že to bolo skôr ako prišiel facelift. Ved sám píše že musel robiť repas motora. Za dalšie bude potrebovať rodinné auto, kde sa bude používať časom kočík. Z toho dôvodu je sedan čistý nezmysel, bárs je možno šestka aj liftback (to netuším)

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"