nove alebo jazdenka? do 11k
-
- Používateľ
- Príspevky: 243
- Dátum registrácie: Ne 11. Sep, 2011, 11:26
- Bydlisko: Bratislava II
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
Nove za 11k bude bud maly batoh ale nejaka somarina typu dacia a pod. Vsetky motory do 1.4 obchadzat na kilometre. Mozes kupit schopnu jazdenku do ktorej nebudes musiet investovat ale mozes kupit aj tak do ktorej napchas majland ide o to aky clovek to predtym jazdil. Obvzlast pozor na auta s turbom a hlave ked ti niekto povie ja som s tym jazdil len tuto par metrov do prace... ruky prec a utekat od takeho auta casovana bomba na €. Mas na vyber bud sa uskromnis a trosku pridas a kupis si nieco nove co ti vydrzi podla toho ako sa on budes starat a ako s nim budes jazdit alebo vyberat poctivo a najst si nejaky cuker o ktory sa budes starat a vydrzi ti dlho.
PS: no v dnesnej dobe ked vidim tie skatule vseljake chodit mam pocit ze ich zivotnost je 10 rokov potom srot a zase nove lebo by si preservisoval nove auto za to... casy 80 rokov ala kvalita mercedes je davno prec...
PS: no v dnesnej dobe ked vidim tie skatule vseljake chodit mam pocit ze ich zivotnost je 10 rokov potom srot a zase nove lebo by si preservisoval nove auto za to... casy 80 rokov ala kvalita mercedes je davno prec...
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2330
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
Tak aby si videl, tu som. Posledne tyzdne nemam na nic cas, len robim a hlavne upratujem byt, co sa ukazalo ako ohromna kopa roboty. Na dovolenke nie som, este ju len planujem. Momentalne je v cielovej destinacii stale velmi teplo a obdobie dazdov. Idealne pocasie zacne za mesiac. Prebehol som si v rychlosti topic a vidim, ze povodny zamer je uz splneny (aj ked nesuhlasim s vyberom Yarisky, aspon je to benzin).Heatman napísal:Inac celkom sa cudujem ze tu este neprispel zoom
Dalej sa tu riesili velke a male motory a nejake smradlave diezle. Neviem, co by som tu mal moc hovorit, kedze moj nazor je asi jasny uz davno. Ochotny som kupit mozno V6, urcite radovy sestvalec, ale najpravdepodobnejsie V8. Nejake male motorceky zo stieracov idu mimo mna, neda sa s tym normalne jazdit (nepocitam kvikajuce japonske motorove pilky, ja mam rad, ked si nieco bubloce na 800 rpm a pri tychto otackach to ma vacsi krutiaci moment ako Fabia v peaku). Nafta patri do vlaku a ponorky, nejazdim ani s jednym. Nechapem, ako si to niekto moze kupit. Je to hnusny klepotavy zvuk, z vyfuku vychadza taky kandel, ze by sa jeden posral. Staci mi pri vacsej ceste otvorit rano okno na kancelarii vo vyssej budove a ta zmes chladneho vzduchu a diezlovych spalin nema chybu. Vsetko je tiez zasrane od sadzi. Ale panko je ukrutne spokojny, ake ma uzasne usporne auticko a aky je cely ekologicky, urcite by vyhral aspon 4 ceny od kdejakych marketingovych pajacov, co funguju na roznych fondoch z EU. Jedine nas kontinent je takyto postihnuty. Vsade inde je dominantny benzin a je to sakra vidiet a citit ten rozdiel. Vo velkom benzinovom meste sa da pri ceste aj normalne dychat.
Keby chcel niekto oponovat kdejakymi kalkulaciami, ako usetri tolko a tolko penazi, tak na to mam jednoduchu odpoved. Aj nakupom najvacsich sraciek v Lidli ci Tescu usetrim peniaze, nez ked sa snazim kupovat zdravsie potraviny, ale nerobim to. Peniaze v ruke nie su alfa a omega vsetkeho.
Ale inak ma zaujala ta kalkulacia s dieslom, ako o tom pisem, takze rychly pohlad na spritmonitor.de:
1) Sen slovenskych rodin, Skoda Octavia, r.v. 2005-2009, diesel, manual, min. 5000 km zaznamenanych = priemerna spotreba 6,3 l / 100 km.
2) Nahodny vyber normalneho auta, Mazda 6, r.v. 2005-2009, benzin, automat, min. 5000 km zaznamenanych = priemerna spotreba 9,3 l / 100 km.
Nakupna cena Skody na inzerat cca 6-8 tisic €. Nakupna cena Mazdy na inzerat cca 6-8 tisic € (s manualom, nenasiel som inzerat na automat takto narychlo).
Rocny najazd dajme tomu 35 000 km. Naozaj neviem, kolko je bezna hodnota. Pocital som to podla cloveka, ktory jazdi celkom dost po Slovensku a za 7 rokov spravil 250 000 km. Cena paliva 1,369 € / liter benzin aj nafta. Na Mazde sa minie rocne cca o 1400,- € viac na palivo. Cize tak 110,- € mesacne.
Ale, Horste! To je ohromna ciastka. Za to ma vohnout kopec lahvacov. Takze si to zoberme. Za posranych 110,- € mesacne mam Mazdu 6 namiesto Ochcavky, komfortny automat namiesto manualu, skvely benzinovy motor namiesto turba a hlavy v smutku, vyssiu spolahlivost, bezproblemove startovanie za kazdeho rocneho obdobia a menej viditelne auto pre zlodejov. Nehovoriac o skvelom bonuse Skody Octavie, ktory dostanu pasazieri "zcela zdarma" a ktory trva od prveho modelu az doteraz: v pripade havarie hlava vodica odrazena od airbagu narazi zadnou castou do B-stlpika.
No neber to! Musel by som sa s konom zrazit, aby som si nieco take kupil. A nie ze by som sa musel zrazit z konom, este by musel prist druhy kon a nasledne ma strasne kopnut do hlavy.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
Škodovku by som ja osobne nechcel ani vidieť. Takisto Volkswagen.
Osobne som zaťažený na hovädá autá, keď niekedy na také niečo budem mať, tak s radosťou do toho pôjdem.
Teraz bol v susednej téme odkaz na Toyotu Thundru. No krásne autíško. Nie je mi úplne po chuti (nechcem pick-up, chcem normálnu skriňu za sebou - veľký, klasický zastrešený kufor) ale aj tak je nádherné.
Celkovo tak nechápem prehnanú náklonnosť väčšiny národa ku škodovkám. Ale budiš - ich problém. Keď sú ochotní platiť za rovnaké, alebo horšie auto viac ako u schopnejšej konkurencie...
Ale čo totálne nepochopím - jeden môj dobrý kamarát má momentálne Škodu Octaviu II 1.9TDi 4×4 r.v. 2004.
Okrem všelijakých mechanických hovadín pomenených v 7 roku života auta (napr. tlmiče - ja som menil po 14 rokoch pri väčšom nájazde km). má obrovské problémy s elektrikou v aute. Príklady: 1. autu takmer pravidelne svieti kontrolka motora na oranžovo. Keď vedľa neho sedí mechanik za jazdy s veľmi dobrou autodiagnostikou, RJ nehlási žiadne chyby - všetko je O.K. Niekedy mu tá kontrolka sem-tam aj zhasne na deň dva, no potom je tam opäť - a diagnostika samozrejme stále nič...
2. beží mu motor. Ide ho vypnúť. Otočí teda kľúčom, vytiahne ho zo spínačky, má ho fyzicky v ruke, no motor, svetlá, rádio beží s kľudom ďalej...
Áno, tak do 1 minúty si auto väčšinou uvedomí, že aha, mal som byť vypnutý, tak všetko chcípne a až potom sa dá zamknúť. Toto sa mu sem-tam stáva, nie pravidelne. 3. Niekde príde, vypne motor, ale napríklad na niekoho čaká, tak si z nudy ide pustiť originál Škoda Melody rádio. Ako sa dotkne toho zapínacieho otočného oného na hlasitosť, tak sa rádio zapne, ale popritom rozbliká celú prístrojovku (budíky, kontrolky) bliká to náhodne, nepravidelne, chaoticky, do toho trasie ručičkami na budúkoch. TOTO VŠETKO BEZ KĹÚČA V SPÍNAČKE.
No a keďže mu toto a aj iné správanie lezú na nervy, v poslednej dobe zvažuje kúpu nového auta.
Tipnete si nad čím rozmýšľa?
Nad Škodou Octaviou III.gen. A to sa stavím, že hoci som mu dal presvedčivé argumenty + kalkuláciu na papieri v cene prevádzky benzín/diesel, aj tak sa stavím, že vezme tú posratú 1.6TDi samozrejme už s DPF filtrom.
A inak zoom - áno, jedna z predností, prečo chcem ja asi vždy benzín budú aj tie bezproblémové štarty. V zime na prelome rokov 2011 - 2012 som bol týždeň odcestovaný mimo bydliska. Doma boli teploty nočné tak -26°C, denné tak -15°C. Po takomto celom týždni som (ešte aj po víkende) v pondelok ráno 5:30 @ -28°C išiel naštartovať. Na 1. pokus. Motor si síce dosť dlho nechal voľnobeh odhadom tak 1800ot., ale to už je jeho logika. (Síce zvyčajne chytí akoby na 4. pohyb valcov, vtedy to bolo o dosť viac, možno až na 10.)
Susedia s dieslami len po víkende (a nie ešte aj po celom týždni ako ja) mali problém natočiť (vrátane môjho oca).
Zoom, ale tvoja kalkulácia má predsa čosi do seba. Nájazd 35000km ročne je síce dosť, ale taktiež rozdiel 110€ mesačne na PHM je sakra dosť. Ja mesačne spálim tak 100€. Mám síce kilometrový nájazd len ~12000km ročne (aj preto nechcem diesel), ale pri tvojom spomenutom (35000/rok) by som nad dieslom už asi aj uvažoval.
Taktiež, ak som dobre pochopil, si rátal s rovnakou cenou paliva a to 1,369 €/liter.
Nechcem byť zlý, ale poraď, kde za toľkoto natankujem benzín?
Bol som vcelku rád, keď na Shell v Žiline pri Nemocnici padla cena benzínu opäť pod 1.5€/l (a to konkrétne skvelých 1.499).
Takže rozdiel v naliatych peniazoch do nádrže bude ešte väčší.
Takže, síce zostávam verný benzínu (a dnešné DPF/FAP filtre u diesloch to len podporujú), zostanem verný taktiež asi len 4 hrncom. 6 a 8 hrnce síce môžu byť krásny pôžitok pre uši a chrbticu, ale žiaľ, musím sa pozrieť aj na tú spotrebu.
Mne auto žerie tak 8l/100km.
Ak by nejaký 8hrniec žral 16l LPG/100km, tak oukej, obetujem sa a budem tankovať každých 200-300km.
Lenže osobne si myslím, že zožerú toho LPG viac + benzín na štart (čo v zime na krátkych trasách môže znamenať len benzín) + cena prerábky.
Osobne som zaťažený na hovädá autá, keď niekedy na také niečo budem mať, tak s radosťou do toho pôjdem.
Teraz bol v susednej téme odkaz na Toyotu Thundru. No krásne autíško. Nie je mi úplne po chuti (nechcem pick-up, chcem normálnu skriňu za sebou - veľký, klasický zastrešený kufor) ale aj tak je nádherné.
Celkovo tak nechápem prehnanú náklonnosť väčšiny národa ku škodovkám. Ale budiš - ich problém. Keď sú ochotní platiť za rovnaké, alebo horšie auto viac ako u schopnejšej konkurencie...
Ale čo totálne nepochopím - jeden môj dobrý kamarát má momentálne Škodu Octaviu II 1.9TDi 4×4 r.v. 2004.
Okrem všelijakých mechanických hovadín pomenených v 7 roku života auta (napr. tlmiče - ja som menil po 14 rokoch pri väčšom nájazde km). má obrovské problémy s elektrikou v aute. Príklady: 1. autu takmer pravidelne svieti kontrolka motora na oranžovo. Keď vedľa neho sedí mechanik za jazdy s veľmi dobrou autodiagnostikou, RJ nehlási žiadne chyby - všetko je O.K. Niekedy mu tá kontrolka sem-tam aj zhasne na deň dva, no potom je tam opäť - a diagnostika samozrejme stále nič...
2. beží mu motor. Ide ho vypnúť. Otočí teda kľúčom, vytiahne ho zo spínačky, má ho fyzicky v ruke, no motor, svetlá, rádio beží s kľudom ďalej...
Áno, tak do 1 minúty si auto väčšinou uvedomí, že aha, mal som byť vypnutý, tak všetko chcípne a až potom sa dá zamknúť. Toto sa mu sem-tam stáva, nie pravidelne. 3. Niekde príde, vypne motor, ale napríklad na niekoho čaká, tak si z nudy ide pustiť originál Škoda Melody rádio. Ako sa dotkne toho zapínacieho otočného oného na hlasitosť, tak sa rádio zapne, ale popritom rozbliká celú prístrojovku (budíky, kontrolky) bliká to náhodne, nepravidelne, chaoticky, do toho trasie ručičkami na budúkoch. TOTO VŠETKO BEZ KĹÚČA V SPÍNAČKE.
No a keďže mu toto a aj iné správanie lezú na nervy, v poslednej dobe zvažuje kúpu nového auta.
Tipnete si nad čím rozmýšľa?
Nad Škodou Octaviou III.gen. A to sa stavím, že hoci som mu dal presvedčivé argumenty + kalkuláciu na papieri v cene prevádzky benzín/diesel, aj tak sa stavím, že vezme tú posratú 1.6TDi samozrejme už s DPF filtrom.
A inak zoom - áno, jedna z predností, prečo chcem ja asi vždy benzín budú aj tie bezproblémové štarty. V zime na prelome rokov 2011 - 2012 som bol týždeň odcestovaný mimo bydliska. Doma boli teploty nočné tak -26°C, denné tak -15°C. Po takomto celom týždni som (ešte aj po víkende) v pondelok ráno 5:30 @ -28°C išiel naštartovať. Na 1. pokus. Motor si síce dosť dlho nechal voľnobeh odhadom tak 1800ot., ale to už je jeho logika. (Síce zvyčajne chytí akoby na 4. pohyb valcov, vtedy to bolo o dosť viac, možno až na 10.)
Susedia s dieslami len po víkende (a nie ešte aj po celom týždni ako ja) mali problém natočiť (vrátane môjho oca).
Zoom, ale tvoja kalkulácia má predsa čosi do seba. Nájazd 35000km ročne je síce dosť, ale taktiež rozdiel 110€ mesačne na PHM je sakra dosť. Ja mesačne spálim tak 100€. Mám síce kilometrový nájazd len ~12000km ročne (aj preto nechcem diesel), ale pri tvojom spomenutom (35000/rok) by som nad dieslom už asi aj uvažoval.
Taktiež, ak som dobre pochopil, si rátal s rovnakou cenou paliva a to 1,369 €/liter.
Nechcem byť zlý, ale poraď, kde za toľkoto natankujem benzín?
Bol som vcelku rád, keď na Shell v Žiline pri Nemocnici padla cena benzínu opäť pod 1.5€/l (a to konkrétne skvelých 1.499).
Takže rozdiel v naliatych peniazoch do nádrže bude ešte väčší.
Takže, síce zostávam verný benzínu (a dnešné DPF/FAP filtre u diesloch to len podporujú), zostanem verný taktiež asi len 4 hrncom. 6 a 8 hrnce síce môžu byť krásny pôžitok pre uši a chrbticu, ale žiaľ, musím sa pozrieť aj na tú spotrebu.
Mne auto žerie tak 8l/100km.
Ak by nejaký 8hrniec žral 16l LPG/100km, tak oukej, obetujem sa a budem tankovať každých 200-300km.
Lenže osobne si myslím, že zožerú toho LPG viac + benzín na štart (čo v zime na krátkych trasách môže znamenať len benzín) + cena prerábky.
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7001
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
menili mi lambda sondu prednu aj zadnu, tu zadnu mam pocit ze cekom zbytocne. servisak mal teorie na nejake poskodene kable, ja tipujem EGR ventil, ale obidve veci sa mi zdaju byt dost nakladne a zlozite. zatial sa auto sprava normalne, preslo aj emisnou, ani spotreba nejako nenarastla, ani vykon nejak extremne nepoklesol (uz asi ani nema z coho). s chlapikom sme kukali na diagnostiku spolu, nic to tam neukazovalo, to pri opusteni servisu do 20 km sa ta kontrolka znova rozsvieti. ak si myslis ze tvoja diagnostika nieco ukaze, rad sa na to pozriem.mp3turbo napísal:Bratislava - Samorin jazdis dva metre daleko od haly mojho cloveka...
Diagnostiku na auto ti pridem spravit ja osobne. Zadarmo. Mas zaujem ? Svieti check-engine kontrolka teda auto urcite pozna pricinu preco ju chcelo rozsvietit a mam silny dojem ze by sme na to mali prist. Popreskakovanych rozvodov co autorizak nenasiel, chytenych lambda sond co si vsetci mysleli ze su v poriadku uvidis plnu bednicku, este aj tie poohybane ventily sa nejake najdu, poprerazana zapalovacie cievky a z toho vyplyvajuci "misfire" sa rataju na tony. Samozrejme ze vysledok co najdeme, ak sa rozhodnes opravit, budes platit ale "diagnozu" mas zadarmo. A len tak zo srandy povedz co sa na aute uz stihlo robit a nepomohlo. Pri 165k km mas na stenach valcov este stopy po honovani, co je finalna uprava materialu z vyroby - povedane inak, ten autiak nema ani skonceny zabeh a to myslim absolutne betonovo.
jedine ze poslednu dobu pri studenom starte zacalo auto tak "cukat", to ale tipujem na sviecky ktore neviem kedy mi naposledy menili.
problem by to nebol ani pri sucasnom servise, len je do servisu chodim sposobom ze rano o 7-ej tam necham auto, a vecer si pre to pridem, nemam na to zial cas aby som v servise stravil den, aj ked by ma to celkom zaujimalo co tam vsetko robia.mp3turbo napísal: Mam ale principialnu otazku : ked mas trosku pochybnost ze ides tri roky bez serioznej vymeny oleja, preco si nenajdes servis kde ti olej vymenia pri tvojej pritomnosti ? Ved takych musi byt v Bratislave a blizkom okoli na mraky. Kazdy druhy, minimalne. To predsa nemoze byt ziadny problem. A este si aj mozes priniest vlastny olej ktory svojimi ocami uvidis ako sa cely naleje. Ja v tom fakt problem nevidim ziadny. Aj tie filtre uvidis ako sa vymenia...
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
co myslis, kolko trva vymena oleja ? Cely den ? Za 11 minut som vonku aj s tromi filtrami. Tolko casu si najdes pretoze daleko predaleko viac casu ti trva dostat sa do servisu, vypadnut z neho, dostat sa tam zase a vypadnut zase.
Lambda sondy : original ? Alebo nejake univerzalne ? Rozhodne by som pozrel tzv. misfire, problemy so zapalovacou cievkou, vysokonapatovymi kablami. Nestoji to milion a hlavne sa da pozriet na diagnostike takze v principe zadarmo. Ak si dobre pamatam a mozem poradit, v diagnostike na tvoj vehykel by to mal byt kanal cislo 14,15 a 16 v motorovej riadiacej jednotke (01) a funkcia bloky meranych hodnot (Advanced Measurement Blocks, 08). Myslim ze tam je MISFIRE DETECTION... kanale okolo 20 a 21 su tzv. ingition timing retardation kde sa ukazuju casy na kazdy valec zvlast a tie su mimoriadne dolezite lebo musia byt vyrovnane. Ak nie su, tak to znaci prieser typu podpaleny/zakarbonovany ventil, unavene/prasknute pruziny ventilov (nerobia svoju robotu poriadne alebo nacas), strata kompresie ci uz naspodu motora alebo navrchu (z akejkolvek priciny, napriklad "udereny" motor z nedostatku oleja alebo nekvalitnym olejom nevymenenym 60.000km a podobne).
Ked budes u toho servisaka skor ako u mna, nalogujte do suborov vsetky kanaly od 13 vyssie. Plne zohriaty motor, volnobezne otacky, logovat kanal 13, 14, 15 sucasne. Potom 3500rpm, znovu logovat. Potom kanal 16,17,18 zase volnobeh a otacky, potom kanal 19,20,21, atd, az do 30 vratane lebo neviem presne kde to ma tvoje auto a potrebujem to vidiet. Takymto sposobom ti mozem byt schopny poradit aj na dialku.
Studene cukanie - od stolika na dialku tazko povedat, rozhodne doporucujem vymenit sviecky, nestoja milion. Precistit skrtiacu klapku, po desat rokoch uz moze byt s povlakom a nebude svoju funkciu plnit 100.0% ale len 92.4% a mas vysledok napriklad tento. Bezne. Kolisajuce otacky, zly volnobeh a podobne k tomu. Ozves sa mi dvadsiateho, uvidime.
Som si absolutne isty ze tvoj problem sa okamzite ukaze na osciloskope. Cidla, priebehy napatia, vsetko doradu. Prieser : ja som na toto sprosty a nemam a pouzivat neviem. To bude dalsi level co sa naucim buduci rok - ked budem mat priestor. Tato zima je uz zabita. Osciloskopom chytis 99% problemov nad ktorym autorizaky krcia plecami uz polroka maximalne do dvadsiatich minut a zakaznikovi na prvy sup vymenis tu spravnu suciastku - nepotrebujes desat kol vymen ako v autorizaku a tisice eur v riti.
Zoom :
neverim PRIEMERU 9.3l benzinu pri Mazde6, aj na automat mi to pride hodne cislo. Byvaly kolega ma Xedos9, je ho vidno parkovat na Plynarenskej pri Business centre kazdy den, LM znacky, 2.5i V6, automat a v Bratislave zerie na kratkych jazdach okolo 10 litrov. Aby sme rozumeli, bavime sa o 15 rokov starom aute takze ocakavam nejaky progress v technologii a aj spotrebe.
Nechce sa mi zdat ze 2.0i automat Mazda6 zozerie 9,3l average - to musi pan slusne dusit na nemeckych dialniciach, ked pojdes 120 mas inu spotrebu ako pri 170 ze ano.
S ostatnym sa neda nez suhlasit, este aj s tym RADOVYM 6valcom - len keby sa take dnes robili.
Tvoj vypocet rata EXTREMNU porciu kilometrov, 35.000 rocne V ZIADNOM PRIPADE nie je BEZNY slovensky standard. V mojom okoli poznam len par ludi co spravia 30k km a viac, zato ostatnych 152 jazdi okolo 15 az 25k rocne, cize aj ten mesacny rozdiel 110eur by bol mensi, povedzme 70-80eur. Zase ine rozmyslanie. A to sme este neratali vymenu turb v oktavii (za dvesto to nebude, pane), to sme este neratali DPF sracky (servisak ma zakaznika, ktoremu 9 mesiacov [!!!!] stal Peogueuot 407 v AUTORIZOVANOM servise na Ivanskej, natlacili ho do vymeny vstrekov co bolo tiez "rozhodne gratis" a nevedeli dojst na chybu. Prieser bol v zapchatych prdoch, teda FAP filtri, co autorizak 9 mesiacov neodhalil lebo pocitac nic nenapisal - garazovy Jozko kukol ze auto nema prdy z vyfuku von, ide slabo do otacok, cele je pridusene, poňal sa vyhmatať FAP a precistit (kto este nevidel dvojmetrovu faklu benzinu tak mam video a volakde volajako zverejnim) a odvtedy auto chodilo rok kym ho majitel nerozbil. Otazka je, aku pridanu hodnotu malo tych 9 mesiacov v autorizaku a tych 2000eur za vstrekovace.
Toto netreba zaratat do mesacnych kalkulacii "za spotrebu" ze nie ?
PS: v roku 2004 alebo 2005 myslim na 8 mesiacov Skodovka zastavila nejaku vyrobu [!!!!] kvoli nevyriesitelnym prieserom s DPF. Osem verzii softu vzniklo kvoli DPF managementu, len co ja viem. Ano, dnes sa pise ine cislo v kalendari, ale proste ne. DPF/FAP ku mne do baraku nesmie. Radsej 10rocny benzin na LPG.
PS2 : tym hajzlom co vyhadzuju DPFka vy som vykrutil krk lebo kvoli nim vsetci pokapeme na rakovinu. DPF je vo vyfuku preto aby chytalo miniaturne ciastocky vznikajuce pri spalovani nafty. Doterajsie naftaky produkovali VACSIE ciastocky, particle, teda bordel ktory nebol schopny usadit sa v dychacej sustave cloveka. Toto pre commonrailove vozy co su uz davno vsetky diesle neplati. Trest smrti za verejne ohrozenie si zasluzi KAZDY kto vydrbe von DPF-FAP. Ja viem ze novy stoji 1000 az 4400eur, ale ved preto ste si kupovali posrate diesle aby ste lacnejsie jazdili, ze ? Tak ked ste lacnejsie jazdili, tak si laskavo kupte aj originalny novy DPF v autorizaku. Ci to uz je ina pesnicka ?
Tfuj.
PS3 : Honda Civic ufo, myslim 1.5i, normalna jazda po Bratislave, ziadne velke zapchy (este nie su Vianoce a nenapadlo pol centimetra snehu). Na palubaku 5.8l/100km spotreba za poslednych 7000km. Z Bratislavy nevystrcilo nos. Pre mna ale male auticko a design mi absolutne nesedi. Technicky ale bez debaty.
PS4 : ked uz som pri Civikoch, moj brat ma Civic tusim 1996 alebo 1997, uz osmy rok. Este sa mu to auto nepokazilo, odpadol mu vyfuk jedinykrat (prehrdzaveny durch) a taketo veci, ale spojku este nemenil, ani starter, ani alternator, na tachometri teraz 380.000km, kupoval pri 250.000km. Okrem tohoto auta ma take co mam aj ja.
Lambda sondy : original ? Alebo nejake univerzalne ? Rozhodne by som pozrel tzv. misfire, problemy so zapalovacou cievkou, vysokonapatovymi kablami. Nestoji to milion a hlavne sa da pozriet na diagnostike takze v principe zadarmo. Ak si dobre pamatam a mozem poradit, v diagnostike na tvoj vehykel by to mal byt kanal cislo 14,15 a 16 v motorovej riadiacej jednotke (01) a funkcia bloky meranych hodnot (Advanced Measurement Blocks, 08). Myslim ze tam je MISFIRE DETECTION... kanale okolo 20 a 21 su tzv. ingition timing retardation kde sa ukazuju casy na kazdy valec zvlast a tie su mimoriadne dolezite lebo musia byt vyrovnane. Ak nie su, tak to znaci prieser typu podpaleny/zakarbonovany ventil, unavene/prasknute pruziny ventilov (nerobia svoju robotu poriadne alebo nacas), strata kompresie ci uz naspodu motora alebo navrchu (z akejkolvek priciny, napriklad "udereny" motor z nedostatku oleja alebo nekvalitnym olejom nevymenenym 60.000km a podobne).
Ked budes u toho servisaka skor ako u mna, nalogujte do suborov vsetky kanaly od 13 vyssie. Plne zohriaty motor, volnobezne otacky, logovat kanal 13, 14, 15 sucasne. Potom 3500rpm, znovu logovat. Potom kanal 16,17,18 zase volnobeh a otacky, potom kanal 19,20,21, atd, az do 30 vratane lebo neviem presne kde to ma tvoje auto a potrebujem to vidiet. Takymto sposobom ti mozem byt schopny poradit aj na dialku.
Studene cukanie - od stolika na dialku tazko povedat, rozhodne doporucujem vymenit sviecky, nestoja milion. Precistit skrtiacu klapku, po desat rokoch uz moze byt s povlakom a nebude svoju funkciu plnit 100.0% ale len 92.4% a mas vysledok napriklad tento. Bezne. Kolisajuce otacky, zly volnobeh a podobne k tomu. Ozves sa mi dvadsiateho, uvidime.
Som si absolutne isty ze tvoj problem sa okamzite ukaze na osciloskope. Cidla, priebehy napatia, vsetko doradu. Prieser : ja som na toto sprosty a nemam a pouzivat neviem. To bude dalsi level co sa naucim buduci rok - ked budem mat priestor. Tato zima je uz zabita. Osciloskopom chytis 99% problemov nad ktorym autorizaky krcia plecami uz polroka maximalne do dvadsiatich minut a zakaznikovi na prvy sup vymenis tu spravnu suciastku - nepotrebujes desat kol vymen ako v autorizaku a tisice eur v riti.
Zoom :
neverim PRIEMERU 9.3l benzinu pri Mazde6, aj na automat mi to pride hodne cislo. Byvaly kolega ma Xedos9, je ho vidno parkovat na Plynarenskej pri Business centre kazdy den, LM znacky, 2.5i V6, automat a v Bratislave zerie na kratkych jazdach okolo 10 litrov. Aby sme rozumeli, bavime sa o 15 rokov starom aute takze ocakavam nejaky progress v technologii a aj spotrebe.
Nechce sa mi zdat ze 2.0i automat Mazda6 zozerie 9,3l average - to musi pan slusne dusit na nemeckych dialniciach, ked pojdes 120 mas inu spotrebu ako pri 170 ze ano.
S ostatnym sa neda nez suhlasit, este aj s tym RADOVYM 6valcom - len keby sa take dnes robili.
Tvoj vypocet rata EXTREMNU porciu kilometrov, 35.000 rocne V ZIADNOM PRIPADE nie je BEZNY slovensky standard. V mojom okoli poznam len par ludi co spravia 30k km a viac, zato ostatnych 152 jazdi okolo 15 az 25k rocne, cize aj ten mesacny rozdiel 110eur by bol mensi, povedzme 70-80eur. Zase ine rozmyslanie. A to sme este neratali vymenu turb v oktavii (za dvesto to nebude, pane), to sme este neratali DPF sracky (servisak ma zakaznika, ktoremu 9 mesiacov [!!!!] stal Peogueuot 407 v AUTORIZOVANOM servise na Ivanskej, natlacili ho do vymeny vstrekov co bolo tiez "rozhodne gratis" a nevedeli dojst na chybu. Prieser bol v zapchatych prdoch, teda FAP filtri, co autorizak 9 mesiacov neodhalil lebo pocitac nic nenapisal - garazovy Jozko kukol ze auto nema prdy z vyfuku von, ide slabo do otacok, cele je pridusene, poňal sa vyhmatať FAP a precistit (kto este nevidel dvojmetrovu faklu benzinu tak mam video a volakde volajako zverejnim) a odvtedy auto chodilo rok kym ho majitel nerozbil. Otazka je, aku pridanu hodnotu malo tych 9 mesiacov v autorizaku a tych 2000eur za vstrekovace.
Toto netreba zaratat do mesacnych kalkulacii "za spotrebu" ze nie ?
PS: v roku 2004 alebo 2005 myslim na 8 mesiacov Skodovka zastavila nejaku vyrobu [!!!!] kvoli nevyriesitelnym prieserom s DPF. Osem verzii softu vzniklo kvoli DPF managementu, len co ja viem. Ano, dnes sa pise ine cislo v kalendari, ale proste ne. DPF/FAP ku mne do baraku nesmie. Radsej 10rocny benzin na LPG.
PS2 : tym hajzlom co vyhadzuju DPFka vy som vykrutil krk lebo kvoli nim vsetci pokapeme na rakovinu. DPF je vo vyfuku preto aby chytalo miniaturne ciastocky vznikajuce pri spalovani nafty. Doterajsie naftaky produkovali VACSIE ciastocky, particle, teda bordel ktory nebol schopny usadit sa v dychacej sustave cloveka. Toto pre commonrailove vozy co su uz davno vsetky diesle neplati. Trest smrti za verejne ohrozenie si zasluzi KAZDY kto vydrbe von DPF-FAP. Ja viem ze novy stoji 1000 az 4400eur, ale ved preto ste si kupovali posrate diesle aby ste lacnejsie jazdili, ze ? Tak ked ste lacnejsie jazdili, tak si laskavo kupte aj originalny novy DPF v autorizaku. Ci to uz je ina pesnicka ?
Tfuj.
PS3 : Honda Civic ufo, myslim 1.5i, normalna jazda po Bratislave, ziadne velke zapchy (este nie su Vianoce a nenapadlo pol centimetra snehu). Na palubaku 5.8l/100km spotreba za poslednych 7000km. Z Bratislavy nevystrcilo nos. Pre mna ale male auticko a design mi absolutne nesedi. Technicky ale bez debaty.
PS4 : ked uz som pri Civikoch, moj brat ma Civic tusim 1996 alebo 1997, uz osmy rok. Este sa mu to auto nepokazilo, odpadol mu vyfuk jedinykrat (prehrdzaveny durch) a taketo veci, ale spojku este nemenil, ani starter, ani alternator, na tachometri teraz 380.000km, kupoval pri 250.000km. Okrem tohoto auta ma take co mam aj ja.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
a ja este k tomu "ze 100eur NAVYSE za benzin mesacne je vela".
Ked jazdis 35.000km rocne pri spotrebe 6 litrov nafty na 100km, minies : 35000/100*6*1.4 = 2940eur na nafte.
Clovek co jazdi taketo porcie kilometrov teda minie okolo 250eur MESACNE na palivo. Ci minies 90eur viac alebo menej uz predsa nemoze byt rozhodujuce.
Zase si zabudol na to co som ja velakrat hovoril : kupis nove auto za 19.000eur (oktavka ? Ved to je este lacne za tie prachy, kolega nakonfiguroval oktavku za 28.000eur a potom ze co mi yebe a ja ze isteze), po styroch rokoch predas za radovo 9.000eur cize si stratil 10.000 eur. Poistky. Kazdy rok radovo 500eur, cize 2000eur dole. Extremne predrazene povinne garancne prehliadky, 280eur za vymenu oleja a oprasenie auta handrickou na Fabii mi pride nerozum. 1100eur za vymenu brzd a rozvodov na Renualuot Thalia 1.2 v lete 2013 v Bratislave v autorizaku na Panonskej ceste, moze byt ? Co ti yebeeeeee moja ???? a to ten voz este nema ani 100.000km. Ze dvakrat zostal visiet je v pohode, raz snimac klukovky, raz palivove cerpadlo.
Vobec si nezaratal strasne zimne kurenie - dieslik sa klepe a trase od zimy, zatialco benzin po dvoch kilometroch ma na motore 50 az 70 stupnov, podla konkretneho motoru... ze diesel ma v zime spotrebu aj 16 litrov na kratkych mestskych trasal si zohladnil ? NEVERIS 16tim litrom ? Nemusis.
5 rokov jazdim posratu hnusnu 2.5litrovu dieslovu opachu 5.1 metra dlhu a 1100eur som NEDAL DOHROMADY NA CELY SERVIS ZA TYCH 5 ROKOV VRATANE VYMENY SPOJKY CO SOM ROBIL !!! PS: spojka stala 150eur aj s loziskom (iba lozisko sa mi dosralo, lamela este perfektna po 170.000km odhadom DALSICH 300.000km odkruti, v takom bola stave - ked to ale bolo rozhodene, uz som dal samozrejme novu ; noze mi nieco taketo ukaz na tych dnesnych prditkach).
aha ozaj, kolko normohodin si uctuje autorizak za vymenu spojky na Oktavii ? Cojaviem osem ? Sestnast ? Po tisic korun ci co to mame dnes, tridsat eur na hodinu, ze ? Nedaj sa vysmiat.
Na toto iste auto som kupil rozvody aj s vodnou pumpou a kladkami, cize uplny komplet, za 180eur. Kolko stoji vodna pumpa v autorizaku na Oktaviu, prosim ? Kolko rozvody ?
Co mi tu prosim ta rozpravas o stovke eur na palive mesacne ved to je smiesne, scestne, drbnute, proste uplne mimo. Chapes to ?
PPPRRRRREBOHA :
http://77.247.224.52/chrysler/IMG_2408.JPG
co tym ludom uz vsetkym kompletne drbe ?!
Ked jazdis 35.000km rocne pri spotrebe 6 litrov nafty na 100km, minies : 35000/100*6*1.4 = 2940eur na nafte.
Clovek co jazdi taketo porcie kilometrov teda minie okolo 250eur MESACNE na palivo. Ci minies 90eur viac alebo menej uz predsa nemoze byt rozhodujuce.
Zase si zabudol na to co som ja velakrat hovoril : kupis nove auto za 19.000eur (oktavka ? Ved to je este lacne za tie prachy, kolega nakonfiguroval oktavku za 28.000eur a potom ze co mi yebe a ja ze isteze), po styroch rokoch predas za radovo 9.000eur cize si stratil 10.000 eur. Poistky. Kazdy rok radovo 500eur, cize 2000eur dole. Extremne predrazene povinne garancne prehliadky, 280eur za vymenu oleja a oprasenie auta handrickou na Fabii mi pride nerozum. 1100eur za vymenu brzd a rozvodov na Renualuot Thalia 1.2 v lete 2013 v Bratislave v autorizaku na Panonskej ceste, moze byt ? Co ti yebeeeeee moja ???? a to ten voz este nema ani 100.000km. Ze dvakrat zostal visiet je v pohode, raz snimac klukovky, raz palivove cerpadlo.
Vobec si nezaratal strasne zimne kurenie - dieslik sa klepe a trase od zimy, zatialco benzin po dvoch kilometroch ma na motore 50 az 70 stupnov, podla konkretneho motoru... ze diesel ma v zime spotrebu aj 16 litrov na kratkych mestskych trasal si zohladnil ? NEVERIS 16tim litrom ? Nemusis.
5 rokov jazdim posratu hnusnu 2.5litrovu dieslovu opachu 5.1 metra dlhu a 1100eur som NEDAL DOHROMADY NA CELY SERVIS ZA TYCH 5 ROKOV VRATANE VYMENY SPOJKY CO SOM ROBIL !!! PS: spojka stala 150eur aj s loziskom (iba lozisko sa mi dosralo, lamela este perfektna po 170.000km odhadom DALSICH 300.000km odkruti, v takom bola stave - ked to ale bolo rozhodene, uz som dal samozrejme novu ; noze mi nieco taketo ukaz na tych dnesnych prditkach).
aha ozaj, kolko normohodin si uctuje autorizak za vymenu spojky na Oktavii ? Cojaviem osem ? Sestnast ? Po tisic korun ci co to mame dnes, tridsat eur na hodinu, ze ? Nedaj sa vysmiat.
Na toto iste auto som kupil rozvody aj s vodnou pumpou a kladkami, cize uplny komplet, za 180eur. Kolko stoji vodna pumpa v autorizaku na Oktaviu, prosim ? Kolko rozvody ?
Co mi tu prosim ta rozpravas o stovke eur na palive mesacne ved to je smiesne, scestne, drbnute, proste uplne mimo. Chapes to ?
PPPRRRRREBOHA :
http://77.247.224.52/chrysler/IMG_2408.JPG
co tym ludom uz vsetkym kompletne drbe ?!
Naposledy upravil/-a mp3turbo v Ne 06. Okt, 2013, 13:35, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
Škrtiacu klapku by som aj ja rád vyčistil. Nemám zatiaľ síce nejaké vážne problémy, ale čo mi kedysi nerobilo mi teraz robí - keď naštartujem - otáčky vyletia, potom padajú, padnú kdesi tesne pod 1000ot., motorom zatrasie a vrátia sa niekde na 1200ot. (studený motor).mp3turbo napísal:Precistit skrtiacu klapku, po desat rokoch uz moze byt s povlakom a nebude svoju funkciu plnit 100.0% ale len 92.4% a mas vysledok napriklad tento. Bezne. Kolisajuce otacky, zly volnobeh a podobne k tomu
Len sa chcem opýtať - keď si kúpim nové tesnenia (pre istotu) - potom proste len vyskrutkujem von celé teleso škrtiacej klapky, vyčistím, nahodím a hotovo? Čím to čistiť? A čo všetko vlastne vytiahnúť a čistiť?
Požičiam si túto web stránkuRobiť len to, čo tam on má na fotkách? Takého toho štvoritého slimáka čo pokračuje za škrtiacou klapkou netreba čistiť?
No a toto sa nedá urobiť s každým DPF/FAP filtrom? A ide to robiť donekonečna?mp3turbo napísal:poňal sa vyhmatať FAP a precistit
mp3turbo napísal:DPF/FAP ku mne do baraku nesmie. Radsej 10rocny benzin na LPG.
Som kdesi čosi čítal, že na toto sa chystá zákon. Na EK ti technik jednoducho odpojí jeden zo snímačov diferenčných tlakov, ak ti na palubke nevyletí kontrolka - máš prepálený soft - nemáš DPF/FAP hoci má byť - dovi dopo... ...nejako chceli aj nejakú jednoduchú fintu dať do rúk policajtom, že by sa to dalo chceknúť pri obyčajnej cestnej kontrole...mp3turbo napísal:tym hajzlom co vyhadzuju DPFka vy som vykrutil krk
Aké?mp3turbo napísal:Okrem tohoto auta ma take co mam aj ja.
Áno, ja chápem. Pri mojom nájazde ~800km mesačne by bol rozdiel v mojom aute (1.6i) a nejakej V8 rozdiel asi 25€ na PHM. (Rátal som cenu LPG a spotrebu na LPG 20l/100km)mp3turbo napísal:a ja este k tomu "ze 100eur NAVYSE za benzin mesacne je vela".
Ked jazdis 35.000km rocne pri spotrebe 6 litrov nafty na 100km, minies : 35000/100*6*1.4 = 2940eur na nafte.
Clovek co jazdi taketo porcie kilometrov teda minie okolo 250eur MESACNE na palivo. Ci minies 90eur viac alebo menej uz predsa nemoze byt rozhodujuce.
Lenže, bohužiaľ, do roboty dochádzam 4.5km. Na tak krátkej trase mi je ľúto aj terajšieho auta, ale ináč sa nedá. V lete áno - bicykel/skúter, ale v zime nie. MHD mi nechodí/strašne šmatľavo.
Na takto krátkej trase sa mi predpokladám V8 na LPG ani neprepne. Takže to je 27€/mesiac proti 54€/mesiac iba na cestovanie do a z roboty 20× do mesiaca. Jednoducho, kým sa mi nerozpadne súčasné auto, asi iné auto riešiť nebudem. No a potom možno zvážim vyšší počet valcov.
Pretože, zasa úprimne, pri prevázke na LPG by bol rozdiel mesačne spomínaných 25€. Lenže by som nemal 106 15-ročných koní, ktoré v kopci treba dosť vytáčať, aby sa z toho niečo dostalo, že jo... ...a za to tých 25€/mesiac rozhodne stojí...
Ja osobne nad novým nerozmýšľam...mp3turbo napísal:Zase si zabudol na to co som ja velakrat hovoril : kupis nove auto za 19.000eur...
Prosím? Ani jedno z toho na 15-ročnom Daewe nebolo potrebné zatiaľ meniť...mp3turbo napísal:a to ten voz este nema ani 100.000km. Ze dvakrat zostal visiet je v pohode, raz snimac klukovky, raz palivove cerpadlo.
Verím, verím... ...otec má diesel... ...ja mám síce benziňák a po výmene rozvodov (a teda aj vodnej pumpy) sa zahreje rýchlejšie, kúrenie je tam oničom (neviem prečo). Pri počasí, ktoré bolo tak do predvčera, že večer bolo tak -2°C až 4°C to v aute nad 25°C nevykúrim behom 15km ani keď sa poseriem.mp3turbo napísal:Vobec si nezaratal strasne zimne kurenie - dieslik sa klepe a trase od zimy, zatialco benzin po dvoch kilometroch ma na motore 50 az 70 stupnov, podla konkretneho motoru... ze diesel ma v zime spotrebu aj 16 litrov na kratkych mestskych trasal si zohladnil ? NEVERIS 16tim litrom ? Nemusis.
netuším, u mňa 38.20€ s dovozom, originál Daewoo, žiadna náhrada...mp3turbo napísal:Kolko stoji vodna pumpa v autorizaku na Oktaviu, prosim ?
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2256
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
zrejme su to recnicke otazky, ale ak vies aj odpoved, napis...mp3turbo napísal: aha ozaj, kolko normohodin si uctuje autorizak za vymenu spojky na Oktavii ? Cojaviem osem ? Sestnast ? Po tisic korun ci co to mame dnes, tridsat eur na hodinu, ze ? Nedaj sa vysmiat.
Na toto iste auto som kupil rozvody aj s vodnou pumpou a kladkami, cize uplny komplet, za 180eur. Kolko stoji vodna pumpa v autorizaku na Oktaviu, prosim ? Kolko rozvody ?
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2330
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
undertaker007: 110,- € za za to, ze mam v kazdom smere lepsie, spolahlivejsie a bezpecnejsie vozidlo nie je az tak vela. To bol len taky velmi jednoduchy nastrel cien. Kebyze ideme viac do detailov, tak Ochcavkarovi s garazovanym, neburanom autom v TOP stave musime napocitat jedno turbo za pol roka, no a ked sa prida taky pribeh s elektrikou, ako si pisal (dobre som sa zasmial), tak este aj to. Mazda ci Honda bude jazdit do nemoty a kebyze potrebujes vymenit nejaku spotrebnu suciastku, tak kupis kvalitnu znacku a je to (napr. po lozisko nepojdes do autorizovaneho servisu, ale kupis lozisko SKF s istym rozmerom a mas za par korun istu kvalitu na dalsich 5-10 rokov).
Benzin a naftu za 1,369 € / liter natankujes na Avanti vo Wolfsthale. Ceny sa menia, to boli z piatka, teraz uz samozrejme mozu byt ine, ale velmi sa to nelisi. Pred dvomi tyzdnami som tankoval benzin 95 za 1,389 € / l (rovnako stala aj nafta). Uznavam, ze v Ziline si asi odkazany na Ficove ci Dzurindove istoty. Ja mam nastastie moznost tento stat nepodporovat spotrebnymi danami. Cim menej penazi do statnej kasy, tym menej sa ukradne.
Co sa tyka LPG, tak ja ho nemam rad, ale je to prima vec. V tej mojej kalkulacii som pocital iba s cistym benzinom. Kebyze tam zahrnieme aj LPG, tak to uz potom diesel vyzera ako pre uplne blbych. S LPG sa da aj na V8 v hornatej casti Slovenska jazdit za podobne peniaze ako malicke diezle s polovicnym ci tretinovym objemom motora (realna dlhodoba skusenost znameho). Nehovoriac o vykone a komforte vozenia. Ked kupis auto s LPG, nemusis nic prerabat. Vyhoda tiez je, ze ked sa nieco pokazi, stale mas motor na benzin a benzin v nadrzi - ides dalej. Takze pre beznych rozumnych ludi mame benzin. Pre beznych rozumnych a setrivych ludi mame benzin + LPG. Diesel mi do toho nejako nezapada. Uznavam vsak, ze kebyze kazdy jazdil na LPG, tak stat velmi rychlo dorovna spotrebnu dan, takze je vlastne dobre, ze mame tolko ludi s autami na mazut. Odvadzaju pozornost.
mp3turbo: Ja neviem, za kolko jazdia tie auta. Na spritmonitor.de som si nieco vyfiltroval, aby som mal aspon s cim kalkulovat. Ten najazd 35 000 km rocne je asi tiez vela na bezneho Slovenskeho truhlika. Skor by som to videl denne 50 km po meste a raz za mesiac 400 km pozriet rodinu mimo BA ci ine vacsie mesto. to je cca 22 000 km rocne a aj to je asi vela, lebo KAZDY BOZI DEN najazdit 50 km po meste je asi nerealne. Ale vlastne mi je jedno co, kolko, ako stoji. Dolezite je, ze som si empiricky odskusal, ze vo velkom meste s benzinovymi autami sa naozaj lepsie zije (mensi kandel, mensi hluk). Ked sa clovek potom vrati na Slovensko (do Europy), tak je to fakt facka na prebudenie ten kysly smrad.
S tymi nevykurenymi dieslami som si to overil, ked som na malom korejskom diezli pred par rokmi v zime presiel krokom v kolone cely Pristavny most v BA (stop and go). Po asi 20 minutach, ked som bol na druhej strane bola rucicka teplomera asi tak v polovici medzi minimom a prevadzkovou teplotou a z vyduchov fukal taky vlazny, jemne chladny vzduch. Konec. Ja som sa drkotal od zimy a motor sa musel asi tak opotrebovat ako po 1000 km jazdy so zohriatym olejom. Novsie auta to uz maskuju spiralou vo fukani, ale to neriesi studeny motor.
K tym roztopenym motorom: vsetko sa to zacalo srat s prichodom hlinika. Stare auto: uuu vyvrela voda z chladica. No co, pockame kym vychladne, dolejeme, ideme dalej. Nove auto: vyvrela voda, jej pozohynalo mi hlavu. Nehovoriac o VW vymozenostiach a la silikonovo-aluminiovy blok motora. Dakujem, ostavam pri cast iron bloku.
Benzin a naftu za 1,369 € / liter natankujes na Avanti vo Wolfsthale. Ceny sa menia, to boli z piatka, teraz uz samozrejme mozu byt ine, ale velmi sa to nelisi. Pred dvomi tyzdnami som tankoval benzin 95 za 1,389 € / l (rovnako stala aj nafta). Uznavam, ze v Ziline si asi odkazany na Ficove ci Dzurindove istoty. Ja mam nastastie moznost tento stat nepodporovat spotrebnymi danami. Cim menej penazi do statnej kasy, tym menej sa ukradne.
Co sa tyka LPG, tak ja ho nemam rad, ale je to prima vec. V tej mojej kalkulacii som pocital iba s cistym benzinom. Kebyze tam zahrnieme aj LPG, tak to uz potom diesel vyzera ako pre uplne blbych. S LPG sa da aj na V8 v hornatej casti Slovenska jazdit za podobne peniaze ako malicke diezle s polovicnym ci tretinovym objemom motora (realna dlhodoba skusenost znameho). Nehovoriac o vykone a komforte vozenia. Ked kupis auto s LPG, nemusis nic prerabat. Vyhoda tiez je, ze ked sa nieco pokazi, stale mas motor na benzin a benzin v nadrzi - ides dalej. Takze pre beznych rozumnych ludi mame benzin. Pre beznych rozumnych a setrivych ludi mame benzin + LPG. Diesel mi do toho nejako nezapada. Uznavam vsak, ze kebyze kazdy jazdil na LPG, tak stat velmi rychlo dorovna spotrebnu dan, takze je vlastne dobre, ze mame tolko ludi s autami na mazut. Odvadzaju pozornost.
mp3turbo: Ja neviem, za kolko jazdia tie auta. Na spritmonitor.de som si nieco vyfiltroval, aby som mal aspon s cim kalkulovat. Ten najazd 35 000 km rocne je asi tiez vela na bezneho Slovenskeho truhlika. Skor by som to videl denne 50 km po meste a raz za mesiac 400 km pozriet rodinu mimo BA ci ine vacsie mesto. to je cca 22 000 km rocne a aj to je asi vela, lebo KAZDY BOZI DEN najazdit 50 km po meste je asi nerealne. Ale vlastne mi je jedno co, kolko, ako stoji. Dolezite je, ze som si empiricky odskusal, ze vo velkom meste s benzinovymi autami sa naozaj lepsie zije (mensi kandel, mensi hluk). Ked sa clovek potom vrati na Slovensko (do Europy), tak je to fakt facka na prebudenie ten kysly smrad.
S tymi nevykurenymi dieslami som si to overil, ked som na malom korejskom diezli pred par rokmi v zime presiel krokom v kolone cely Pristavny most v BA (stop and go). Po asi 20 minutach, ked som bol na druhej strane bola rucicka teplomera asi tak v polovici medzi minimom a prevadzkovou teplotou a z vyduchov fukal taky vlazny, jemne chladny vzduch. Konec. Ja som sa drkotal od zimy a motor sa musel asi tak opotrebovat ako po 1000 km jazdy so zohriatym olejom. Novsie auta to uz maskuju spiralou vo fukani, ale to neriesi studeny motor.
K tym roztopenym motorom: vsetko sa to zacalo srat s prichodom hlinika. Stare auto: uuu vyvrela voda z chladica. No co, pockame kym vychladne, dolejeme, ideme dalej. Nove auto: vyvrela voda, jej pozohynalo mi hlavu. Nehovoriac o VW vymozenostiach a la silikonovo-aluminiovy blok motora. Dakujem, ostavam pri cast iron bloku.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
WV Prassat, 96kW dýcel jedna-devať, Senec-Bratislava v havarke, na jednicke semtam dvojke, nezohrial sa na prevadzkovu teplotu. Vonku -10. Termostatu ani autu nic nie je. Vymenene, vyskusane.
Moj Fort Galaxija, 1.9tédéí 85kW pred dvesto rokmi, Petržlenka Ekonomistická univerzzita - Pristavny Most - Vajnory - Raca Pekna Cesta, vonku -12, auto sa podla teplomera zohrialo na 70 stupnov, ziadna zapcha, buracka. Prichod do ciela vydrkotany s tromi rukavicami, baranicou, zamrznutym prednym oknom s aljasskym vyrezom tentokrat nie na ryby ale na vyhlad, vypadanymi zubnymi plombami, ale stastny ze som isiel len za 10 litrov na 100km KEDZE SOM MAL FURT ZAMRZNUTY MOTOR. Na benzine/LPG by som musel mat spotrebu DVADSAT aby som dosiahol tu istu spotrebu penazi, nehovoriac o opotrebeni stroja, kolko turb, dvojhmot, EGR ventilov, vstrekovacov sa mu moze pokazit. To bolo bez funkcneho bufika. Na to konto som sa musel nasrat sialene a jednak opravit bufik lebo to sa proste nedalo vydrzat, v Bratislave v lete ten voz jazdil okolo sedem litrov alebo tesne pod, v zime cez desat lebo robim kratke jazdy (moje dve najbeznejsie trasy su 4.4km a 8.8km) takze celu celucicku zimu premrznuty motor (ja viem ze na taketo jazdy diesla nemam mat, to teraz neriesime). S nezavislym kurenim "nazhavim" pred jazdou 12-15 minut a startujem 60-70 stupnovy motor (pozor, som sikovny clovek a trosku aj elektronik takze NEMAM to co je v sharanoch bezne cize "vyhrievanie" interieru takze moj bufik zhavi IBA motor), tam udrzim spotrebu niekde okolo 9 az 10 litrov podla zapch, avsak aj to je mimo schopnosti vnimania slovenskeho dýzlového sedliačika - bezna Koktavia/Golf by tieto iste trasy jazdili minimalne za osem s kurenim, hrubo cez 10 litrov bez nezavisleho a to bez debaty lebo aj to mam vyskusane.
Co si myslite, preco maju VSETKY dieslove sharany/alhambry/galaxie od roku 2000 bufik ? By default z vyroby ? Lebo tie auta su proste uplne yebnute co sa kurenia tyka (nielen). TErmostat mam v poriadku, dokonca vymeneny za "teplejsi" - default je tusim 87 stupnov alebo 89, ja tam mam 91 stupnovy. Je mu to hovno platne ked ma motor 70 !!!! A problem nemam v nicom, tie auta su proste take. Uz som skusal aj karton pred chladic, pred prednu masku kompletne, hore nad motorom aby teplo neunikalo... nic, vsetko to iste. Proste ten motor si teplo nevygeneruje aby ho slak trafil.
KAZDE dieslove auto co pustis dole kopcom z Donoval do Banskej Bystrice pride tuto 21km [!!!!] trasu sotva zohriate, tvrdim ze drtiva vacsina NEDOSIAHNE pracovnu teplotu teda 90 stupnov. Samozrejme vonku nesmie byt 25 stupnov nad nulou, bavime sa o beznom Donovalskom mraze - jazdil som tam sest rozlicnych dieslovych aut a vsetky rovnako, takze to nebola konkretna znacka alebo model alebo kus.
Obidve moje dieslove verkle som kupil len preto lebo boli sialene vyhodne cenovo. Nikdy viac. Ani hovno. Spotreby mam 7l a 8.5l v lete, 10l a 12l v zime (ano nemam zrovna Opel corsa, to je v poriadku), ale za kolko by som musel jazdit LPG ??? 25 !!!!!
A to sa neda ani na V8. Zaujimave je ze skoro kazdy obcan je skalopevne presvedceny (ALE VYRATAT TO NEVIE o com som sa osobne velakrat presvedcil) ze diesel jazdi lacnejsie. Asi desiatim mojim kamaratom, rodine, neznamym pajacom v garazi som dal do ruky ceruzku a papier a prikazal som "vyrataj mi spotrebu diesla 5 litrov a spotrebu LPGcka 10 litrov na daleko lepsom aute, aky je tam rozdiel pri 30.000km rocne ; zanedbaj servisne naklady a ries vyslovene len to posrane palivo ze co ti vyjde".
Ale kazdy rozhodne vie ze jazdit na chrchlak je lacnejsie. Pritom je to uplna kravina v porovnani s LPG, ano PRIAME naklady v porovnani s benzinom vyhrava dízl o pi*ný chlp. Aj v meste, aj mimo mesta. Dosledky a'la zivotne prostredie a bezDPFkova rakovina a servisne naklady diesla uplne postavme stranou.
PS: kamarat nastartuje 1.8T 110kW Oktávyju z roku 1998, vonku -12 stupne, auto tri dni nejazdilo, stiahne cigaretku, pokvakame 30 sekund ze jake su tie diesle fasa na kurenie, na teplomeri ma 80 stupnov a paradne kurenie ktore ja dosahujem po 5-10km jazdy S BUFIKOM a predohriatym motorom. Bez bufiku ? 40km.
Moj Fort Galaxija, 1.9tédéí 85kW pred dvesto rokmi, Petržlenka Ekonomistická univerzzita - Pristavny Most - Vajnory - Raca Pekna Cesta, vonku -12, auto sa podla teplomera zohrialo na 70 stupnov, ziadna zapcha, buracka. Prichod do ciela vydrkotany s tromi rukavicami, baranicou, zamrznutym prednym oknom s aljasskym vyrezom tentokrat nie na ryby ale na vyhlad, vypadanymi zubnymi plombami, ale stastny ze som isiel len za 10 litrov na 100km KEDZE SOM MAL FURT ZAMRZNUTY MOTOR. Na benzine/LPG by som musel mat spotrebu DVADSAT aby som dosiahol tu istu spotrebu penazi, nehovoriac o opotrebeni stroja, kolko turb, dvojhmot, EGR ventilov, vstrekovacov sa mu moze pokazit. To bolo bez funkcneho bufika. Na to konto som sa musel nasrat sialene a jednak opravit bufik lebo to sa proste nedalo vydrzat, v Bratislave v lete ten voz jazdil okolo sedem litrov alebo tesne pod, v zime cez desat lebo robim kratke jazdy (moje dve najbeznejsie trasy su 4.4km a 8.8km) takze celu celucicku zimu premrznuty motor (ja viem ze na taketo jazdy diesla nemam mat, to teraz neriesime). S nezavislym kurenim "nazhavim" pred jazdou 12-15 minut a startujem 60-70 stupnovy motor (pozor, som sikovny clovek a trosku aj elektronik takze NEMAM to co je v sharanoch bezne cize "vyhrievanie" interieru takze moj bufik zhavi IBA motor), tam udrzim spotrebu niekde okolo 9 az 10 litrov podla zapch, avsak aj to je mimo schopnosti vnimania slovenskeho dýzlového sedliačika - bezna Koktavia/Golf by tieto iste trasy jazdili minimalne za osem s kurenim, hrubo cez 10 litrov bez nezavisleho a to bez debaty lebo aj to mam vyskusane.
Co si myslite, preco maju VSETKY dieslove sharany/alhambry/galaxie od roku 2000 bufik ? By default z vyroby ? Lebo tie auta su proste uplne yebnute co sa kurenia tyka (nielen). TErmostat mam v poriadku, dokonca vymeneny za "teplejsi" - default je tusim 87 stupnov alebo 89, ja tam mam 91 stupnovy. Je mu to hovno platne ked ma motor 70 !!!! A problem nemam v nicom, tie auta su proste take. Uz som skusal aj karton pred chladic, pred prednu masku kompletne, hore nad motorom aby teplo neunikalo... nic, vsetko to iste. Proste ten motor si teplo nevygeneruje aby ho slak trafil.
KAZDE dieslove auto co pustis dole kopcom z Donoval do Banskej Bystrice pride tuto 21km [!!!!] trasu sotva zohriate, tvrdim ze drtiva vacsina NEDOSIAHNE pracovnu teplotu teda 90 stupnov. Samozrejme vonku nesmie byt 25 stupnov nad nulou, bavime sa o beznom Donovalskom mraze - jazdil som tam sest rozlicnych dieslovych aut a vsetky rovnako, takze to nebola konkretna znacka alebo model alebo kus.
Obidve moje dieslove verkle som kupil len preto lebo boli sialene vyhodne cenovo. Nikdy viac. Ani hovno. Spotreby mam 7l a 8.5l v lete, 10l a 12l v zime (ano nemam zrovna Opel corsa, to je v poriadku), ale za kolko by som musel jazdit LPG ??? 25 !!!!!
A to sa neda ani na V8. Zaujimave je ze skoro kazdy obcan je skalopevne presvedceny (ALE VYRATAT TO NEVIE o com som sa osobne velakrat presvedcil) ze diesel jazdi lacnejsie. Asi desiatim mojim kamaratom, rodine, neznamym pajacom v garazi som dal do ruky ceruzku a papier a prikazal som "vyrataj mi spotrebu diesla 5 litrov a spotrebu LPGcka 10 litrov na daleko lepsom aute, aky je tam rozdiel pri 30.000km rocne ; zanedbaj servisne naklady a ries vyslovene len to posrane palivo ze co ti vyjde".
Ale kazdy rozhodne vie ze jazdit na chrchlak je lacnejsie. Pritom je to uplna kravina v porovnani s LPG, ano PRIAME naklady v porovnani s benzinom vyhrava dízl o pi*ný chlp. Aj v meste, aj mimo mesta. Dosledky a'la zivotne prostredie a bezDPFkova rakovina a servisne naklady diesla uplne postavme stranou.
PS: kamarat nastartuje 1.8T 110kW Oktávyju z roku 1998, vonku -12 stupne, auto tri dni nejazdilo, stiahne cigaretku, pokvakame 30 sekund ze jake su tie diesle fasa na kurenie, na teplomeri ma 80 stupnov a paradne kurenie ktore ja dosahujem po 5-10km jazdy S BUFIKOM a predohriatym motorom. Bez bufiku ? 40km.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
hm to je smutne, ja mam 1.9D feciliu bez koberca na kapote, bez egr a cerpadlom bosch miesto lucas ( ). Baterka ma pri startovani 10V ( ano viem o tom, nemam prachy na to teraz), najvaci mraz co tu bol bol tento rok okolo -0,5 stupna a ja som akurat 2x nazhavil (skrz tu baterku lebo na prvy raz nenazhavi poriadne) a auto chyti hned na prvu otacku (a to mam este zly nastaveny predvstrek) s autom som do 2km schopny kurit a do 4km ma motor spravnu teplotu (o oleji to netvrdim, nemam cidlo, to sme dali len na BMW 525tds s mech. cerp. miesto ekonomemtra).
EDIT: so spotrebou s feliciou 1.3 sa to neda zrovnat, a diely ? stoja rovnako na oboje az na to ze ta benzinova nejde, nie ze by nesla. Ale pokazil sa na nej uz druhy motor. A nie tym ze ten kto to opravoval bol mantak.
EDIT: so spotrebou s feliciou 1.3 sa to neda zrovnat, a diely ? stoja rovnako na oboje az na to ze ta benzinova nejde, nie ze by nesla. Ale pokazil sa na nej uz druhy motor. A nie tym ze ten kto to opravoval bol mantak.
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
neni nahodou 1.9D felicia to posledne prave dieslove ? Bez turba, bez kazivych vstrekov, bez dvojhmoty, bez prieserov s EGR, proste jednoduchy poctivy diesel taky aky ma byt, co uz dnes tri generacie nesplnuje emisne normy ? Dokonca neviem ci nahodou hentam nie je este taky zelezny blok jak spomina zoom.
Tak ano, takyto diesel sa da... lenze kolko je takych dnes ? Ani jeden. Kolko je takych za poslednych desat rokov ? Ani jeden jediny, 1.9d bez turba prestali vyrabat pred rokom 2000 ked ho nahradila fabia. Lenze co ti dnes povie slovensky sedliak na 1.9d s uzasnymi 44kW ?? Ved dneskaj ludia krutia nosmi ze "toto nema ani 90kW, to je hovno". Fakt !
VW Vento, 1994... ved na tom taxikari nabehali milion kilometrov, ale fakt ze milion... kazdy z nich. Auto zhnilo, rozpadlo sa, trikrat bolo treba vymenit vsetko, ale nikto sa nikdy motora nechytal. Skus to s dnesnymi dieslikmi !
PS: s mojimi chrchlatkami mimo mesta zajazdim v pohode tesne pod sest litrov, o to pokoj - ale ma to nevzrusuje. S benzinom by som rovnakym stylom mal osem, a pozor prekvapenie na LPG teda devat co je DALEKO LACNEJSIE A LEPSIE ako na diesel...
Tak ano, takyto diesel sa da... lenze kolko je takych dnes ? Ani jeden. Kolko je takych za poslednych desat rokov ? Ani jeden jediny, 1.9d bez turba prestali vyrabat pred rokom 2000 ked ho nahradila fabia. Lenze co ti dnes povie slovensky sedliak na 1.9d s uzasnymi 44kW ?? Ved dneskaj ludia krutia nosmi ze "toto nema ani 90kW, to je hovno". Fakt !
VW Vento, 1994... ved na tom taxikari nabehali milion kilometrov, ale fakt ze milion... kazdy z nich. Auto zhnilo, rozpadlo sa, trikrat bolo treba vymenit vsetko, ale nikto sa nikdy motora nechytal. Skus to s dnesnymi dieslikmi !
PS: s mojimi chrchlatkami mimo mesta zajazdim v pohode tesne pod sest litrov, o to pokoj - ale ma to nevzrusuje. S benzinom by som rovnakym stylom mal osem, a pozor prekvapenie na LPG teda devat co je DALEKO LACNEJSIE A LEPSIE ako na diesel...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
co myslis, preco sa na vsetky posledne generacie DIESLOVYCH aut zavadzaju elektronicky ovladane zaluzie na chladice a predok auta ?!
Aby sa zamedzilo pristupu chladneho vzduchu = aby sa voz rychlejsie zohrial. Ano, presne tak. Daj si do youtube "radiator shutter" a kukaj. Preboha, malo ich BMW E60 v roku 2003 !!!! a ostatni vyrobcovia sa chytaju az teraz, o desat rokov neskor. Klasika. Sráči.
Ach ano, BMW. V zivote som mal len jedno jedine a aj to kratko, ale vzdycky radsej technicky premakane parrocne BMW ako za rovnaku cenu beznu novu komercnu tuctovu sragoru s tromi valcami. Neviem preco mi to takto pride ale kazdy majitel BMW s ktorym som sa rozpraval to vidi absolutne rovnako... videl si video ako chceli znicit motor BMW a nie a nie? Tak aj preto. Kvalita ma svoju cenu.
Aby sa zamedzilo pristupu chladneho vzduchu = aby sa voz rychlejsie zohrial. Ano, presne tak. Daj si do youtube "radiator shutter" a kukaj. Preboha, malo ich BMW E60 v roku 2003 !!!! a ostatni vyrobcovia sa chytaju az teraz, o desat rokov neskor. Klasika. Sráči.
Ach ano, BMW. V zivote som mal len jedno jedine a aj to kratko, ale vzdycky radsej technicky premakane parrocne BMW ako za rovnaku cenu beznu novu komercnu tuctovu sragoru s tromi valcami. Neviem preco mi to takto pride ale kazdy majitel BMW s ktorym som sa rozpraval to vidi absolutne rovnako... videl si video ako chceli znicit motor BMW a nie a nie? Tak aj preto. Kvalita ma svoju cenu.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
to hej, vsterky v boschi 15€ kus (repasovany vymenny kus), mne sa egr nechelo nejako riesit tak islo prec, hlavne potom co sa varil novy pletenec. Je to liatinovy blok s AL hlavou. Hlava sa menila pred 2mesiacmi. Nie skrzi vyvarenie, ale ked sa menili vstreky tak sa 4ty vybral aj s polkou zavitov a pukanec bol. Nedal som to zavarit fuserom za 10€ a firme za poriadne zavarenie s ocelovou vlozkou tiez nie (>200€), nova pouzita hlava ma vysla 100€ aj so zarovannim. za 300€ sa vymenil cely motor okrem bloku pistov a klukovej. Inak vsetko nove (rozumej nove z obchodu, nie pouzite). O emisiach nic neviem. Nesledujem to. Pokial s tym prejdem STK EK na dalsie roky viac ma netrapi. Ma to nejaku vynimku nie ? Toto auto ma nabehane tak 500-600k , tacho 200 Jedina vada toho auta je ze je to felicia a ma slabu spojku a slaby motor inac sme 400km trasu nalozenych 300kg v tom presli za krasnych 5,2l/100km s tym ze sa na dialnici skusala maximalka toho crepu (158km/h). S lucasom to bolo hrozne. Ale ked sme tam dali uz 3cerpadlo bosch, tak je to vcelku tiche a nema taku hroznu spotrebu na to z akych rokov je. A co CR-kove Golfy SDI ? ako su na tom oni ?
EDIT: a k teme BMW poviem len tolkoto. Je to moja srdcovka (a konkretne toto je znameho, a je to moj v podstate celozivotny sen)ale:
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 77210.html
EDIT: a k teme BMW poviem len tolkoto. Je to moja srdcovka (a konkretne toto je znameho, a je to moj v podstate celozivotny sen)ale:
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 77210.html
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: nove alebo jazdenka? do 11k
SDI nie je CR teda commonrail. Stvrte cerpadlo ? Co to preboha je, keby si mal benzin... a LPG, musel by si jazdit za 11 litrov aby si minul rovnake mnozstvo penazi ako minies teraz. A cerpadla by sa ti nekazili.
Vies s akym benzinovym autom a akym vykonom musis jazdit, aby si mal spotrebu 11 litrov ? To uz bude, kamarade, sestvalec TROJLITER a aj ten nezozerie ani zdaleka 11L MIMO MESTA pri kludnej jazde (lebo ani ty si nesiel celu cestu 158km/h). Keby som ja zobral Mazdu 2.0i 626 rocnik 1997, mal by som spotrebu 8 litrov LPG pri 120km/h, teda to iste ako STYRI LITRE NAFTY. Isiel si celu cestu 120km/h ? Nie, nesiel. A mal si vacsiu spotrebu. S tymi 44kW nikoho nemas sancu predbehnut a uz vobec nie ked ste tam nakvartyrovani styria ludia s 300 kilami zivej hmotnosti.
Vidis a presne o tom tu hovorime. To je presne to co ludia nechcu A JEDNODUCHO NEVEDIA pochopit. Pozri, Sharan 1.8T 110kW by nezozral 11 litrov LPG pri rovnakej jazde ako si mal ty. Sharan. Ty si isiel na Felicii. Vies aky je rozdiel sediet styria s batozinou v dieslovej Felicii a v turbovom benzinovom Sharene ?
Dokelu vidis, na 3.3i V6 130kW Grand Voyageroch teda 5.2m dvojtonovom auticku sa da veselo jazdit pod 11L mimo mesta !! Daj to na plyn, mas to ekvivalent 5.5 litra nafty. Ja viem ze nemas peniaze na ine auto ako je Felicia, len zase ilustrujem tu nestastnu spotrebu. Do centra nejakeho europskeho mesta ta na hentom pustia ? Nie, lebo diesel euro2. Na benzinovom Sharane z roku 1996 mozes veselo, zelena emisna plaketa.
No nic, idem sa ucit, aby som zarabal viac penazi a mohol platit vacsie dane (a kupovat poriadne benzinove auta).
Vies s akym benzinovym autom a akym vykonom musis jazdit, aby si mal spotrebu 11 litrov ? To uz bude, kamarade, sestvalec TROJLITER a aj ten nezozerie ani zdaleka 11L MIMO MESTA pri kludnej jazde (lebo ani ty si nesiel celu cestu 158km/h). Keby som ja zobral Mazdu 2.0i 626 rocnik 1997, mal by som spotrebu 8 litrov LPG pri 120km/h, teda to iste ako STYRI LITRE NAFTY. Isiel si celu cestu 120km/h ? Nie, nesiel. A mal si vacsiu spotrebu. S tymi 44kW nikoho nemas sancu predbehnut a uz vobec nie ked ste tam nakvartyrovani styria ludia s 300 kilami zivej hmotnosti.
Vidis a presne o tom tu hovorime. To je presne to co ludia nechcu A JEDNODUCHO NEVEDIA pochopit. Pozri, Sharan 1.8T 110kW by nezozral 11 litrov LPG pri rovnakej jazde ako si mal ty. Sharan. Ty si isiel na Felicii. Vies aky je rozdiel sediet styria s batozinou v dieslovej Felicii a v turbovom benzinovom Sharene ?
Dokelu vidis, na 3.3i V6 130kW Grand Voyageroch teda 5.2m dvojtonovom auticku sa da veselo jazdit pod 11L mimo mesta !! Daj to na plyn, mas to ekvivalent 5.5 litra nafty. Ja viem ze nemas peniaze na ine auto ako je Felicia, len zase ilustrujem tu nestastnu spotrebu. Do centra nejakeho europskeho mesta ta na hentom pustia ? Nie, lebo diesel euro2. Na benzinovom Sharane z roku 1996 mozes veselo, zelena emisna plaketa.
No nic, idem sa ucit, aby som zarabal viac penazi a mohol platit vacsie dane (a kupovat poriadne benzinove auta).
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.