AMD R9 2x0 series - Volcanic Islands
Re: AMD R9 2x0 series - Volcanic Islands
nepochopil som tomu MENTLU .. ako to bude fungovat ? len cisto na novych AMD alebo aj na starsie karty z nV ? ci to musi mat neaku technologiu v sebe aby podporovalo Mentle ?
CPU - INTEL Core i5-4670K Chladic - GELID chladič CPU GX-7 MB - ASRock Z87 EXTREME3 PSU - SEASONIC M12II-620W SSD - Intel 180GB 520 HDD - Seagate 2TB Barracuda GPU - GIGABYTE nVIDIA GTX780 CASE - COOLERMASTER Dominator CM-690 II
Re: AMD R9 2x0 series - Volcanic Islands
Mantle budú podporovať všetky GCN grafické karty = len AMD Radeon.
s pozdravom, crux.
Re: AMD R9 2x0 series - Volcanic Islands
tak to aby nV prisla sniecim novym ! zarabaju miliardy ale aby prisli s takym napadom tak to nie ... to je uplna ignoracia hracov jednoducho len nutia kupovat ich graficke karty aby sa neak dalo hrat tie strasne optimalizovane hry ! uz ma to dost vytaca
CPU - INTEL Core i5-4670K Chladic - GELID chladič CPU GX-7 MB - ASRock Z87 EXTREME3 PSU - SEASONIC M12II-620W SSD - Intel 180GB 520 HDD - Seagate 2TB Barracuda GPU - GIGABYTE nVIDIA GTX780 CASE - COOLERMASTER Dominator CM-690 II
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: AMD R9 2x0 series - Volcanic Islands
mno ja myslím že to API je skorej výsledkom toho že APU od AMD ide aj do konzôl než niečoho iného
vývojáry proste niečo musia mať v rukách
vývojáry proste niečo musia mať v rukách
Spoiler: ukázať
Re: AMD R9 2x0 series - Volcanic Islands
ale ako pisem oni keby chceli uz davno by prisli z niecim revolucnym co by pohlo aj starsie pocitace ale naco ze ? ked ich biznys je prave otom dat hru co s najvyssimi urokmi a vydavat kazdy rok pomaly neaky novy typ grafik aby vsetci pod ne presli ... a ked uz nikto nekupuje hodime im neaky update kde starsie grafiky odpalia to uz nieje o ich produktov a kvalite ale cisto MONEY ! je mi z toho na nic sice nikoho nenutia aby to kupovali ale tym ze poslu aj updaty aby tie starsie grafiky odpalili uz o niecom svedci ze niesu v poriadku ... a co viem urobili to aj jedna aj druha firma
CPU - INTEL Core i5-4670K Chladic - GELID chladič CPU GX-7 MB - ASRock Z87 EXTREME3 PSU - SEASONIC M12II-620W SSD - Intel 180GB 520 HDD - Seagate 2TB Barracuda GPU - GIGABYTE nVIDIA GTX780 CASE - COOLERMASTER Dominator CM-690 II
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: AMD R9 2x0 series - Volcanic Islands
a imho aké staré PC ti pohne Mantle ked funguje iba na GCN
Spoiler: ukázať
Re: AMD R9 2x0 series - Volcanic Islands
citas vobec co pisem ? nepisem teraz o mentle ale celkovo ze z pc je uz len raj pre peniaze a chcu vytazit z toho co sa da ale technologie ktore pomohli z lepseniu robia velmi opatrne a pomaly to je zo vsetkym precitaj si zivotopis o najvecsom vynalezcovi 19 storocia nikola tesla , keby neboli chamtivci dnes mame elektrinu zrejme zadara alebo za drobne
CPU - INTEL Core i5-4670K Chladic - GELID chladič CPU GX-7 MB - ASRock Z87 EXTREME3 PSU - SEASONIC M12II-620W SSD - Intel 180GB 520 HDD - Seagate 2TB Barracuda GPU - GIGABYTE nVIDIA GTX780 CASE - COOLERMASTER Dominator CM-690 II
Re: AMD R9 2x0 series - Volcanic Islands
To je presne ono.dexterav napísal:mno ja myslím že to API je skorej výsledkom toho že APU od AMD ide aj do konzôl než niečoho iného
vývojáry proste niečo musia mať v rukách
Ak si mal hru naprogramovanú na konzolu ako napr PS4 tak robiť port na PC znamenalo preprogramovať to na DirectX. Vo výsledku takéto hry obsahovaly nové bugy, potrebovali výrazne viac HW prostriedkov ale malo to aj jedno pozitívum = PC verzie využívali širšie spektrum efektov a PC verzie vyzerajú o dosť lepšie.
AMD sa snaží o to že majú Lowlevel API ktorá funguje jak na konzolách tak na PC a ak niečo napíšeš pre PS4 tak na PCčku použiješ novú Mantle API. Hra by mala vyžadovať približne rovnaké HW prostriedky ako na konzole, mala by vyzerať naprosto identicky,
Výhodou takýchto API je že sú na mieru HW a preto je beh aplikácií velmi efektívny. Nízke nároky, bohaté efekty, plynulý chod.
Väčšina vývojárov je z tohoto celkom na vetvy = velmi sa im to páči. Velkým herným spoločnostiam to ušetrí peniaze za výrobu PC-konzolových portov, takže vidím aj ekonomický potenciál.
Edit:
Mantle bohužial nejde/nepôjde na ničom staršom ako GCN. Je to z jednoduchého dôvodu. GCN je vlastne halda malých relatívne nevýkonných ARM procesorov ktorými nahradili tradičné shader jednotky VLIIW. Z praktického hladiska GCN nieje grafika v tradičnom ponímaní (tj hardwarovo ušitá na mieru DX a OGL) ale niečo trochu iné.
Game developeri chceli niečo trochu viac low-level niečo trochu viac programovatelné než DX. Tradičné grafické karty nemali až také široké možnosti. Ak to chápem správne tak mantle umožňuje enginu pracovať s grafickou RAM priamo. To je niečo čo DX neumožňuje... Podobných vecí nad rámec možností DX by malo mať Mantle viac.
AMD spravila u GCN naozaj niečo čo sa viac podobá CUDe ale s velkým rozdielom. Navrhli to podla požiadaviek game developerov. Tým myslím DICE a EA. Vdaka tomu môžeš písať v jazyku ktorý je pre GCN čip natívny a zároveň je určený na vývoj počítačových hier od samého začiatku. Mantle totiž AMD nevyvíjalo samo. Stojí za ním viac firiem.
AMD urobilo hardware podla ich požiadaviek a spolu s nimi vyvinuli nové API - aby bola čo najviac low-level, multiplatformová (konzoly a PC s win, linux čímkolvek čo ťa napadne) s natívnym jazykom pre grafický čip, spätnou kompatibilitou pre DirectX. John Carmack sa nechal počuť že by sa hodila aj spätná kompatibilita pre OpenGL
V súčastnosti GCN grafiky fungujú tak že DX kod je preložený do Micro-Ops ktoré sú natívne pre GCN. Velmi podobne fungujú Intel CPUs. Ešte nieje vonku Mantle Driver a ani hra podporou pre Mantle. Až niečo také bude tak hra bude s grafikou komunikovať v jej natívnom jazyku čo teoreticky urýchli prácu grafiky.
Reálne ak sa bavíme o Mantli a GCN naozaj po HW stránke nieje najmenšia kompatibilita Mantlu a grafík bez GCN. GCN hardware je totižto diametrálne odlišný od všetkého čo ATI/AMD vyrábalo predtým. Nejde o ždímanie prachov.
Spoiler: ukázať
Re: AMD R9 2x0 series - Volcanic Islands
Kamo a teraz zjednodušenie ..
Re: AMD R9 2x0 series - Volcanic Islands
Ze GCN vlaste nieje typická grafika, ale druh procesoru pre ktorý sú directX inštrukcie prekladané. Mantle bude používať programovací jazyk vyrobený na mieru GCN a teoreticky teda optimálnejšie.
Staršie Ati/AMD grafiky však nemajú ani zdaleka tak široké možnosti čo sa týka programovania pretože to boli "iba grafiky" stavané podla možností DirectX a OpenGL. Nieje preto možné aby zvládali Mantle.
Staršie Ati/AMD grafiky však nemajú ani zdaleka tak široké možnosti čo sa týka programovania pretože to boli "iba grafiky" stavané podla možností DirectX a OpenGL. Nieje preto možné aby zvládali Mantle.
Spoiler: ukázať
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: AMD R9 2x0 series - Volcanic Islands
no jo..ale co potom bude robit nvidia ? bud budu pre nu programovat dx porty,alebo sa prisposobi..co je podla mna nerealne..ako cely mantel
- trojan4x4
- Používateľ
- Príspevky: 1937
- Dátum registrácie: Ne 17. Feb, 2013, 15:55
- Bydlisko: Nitra - Vráble (22)
Re: AMD R9 2x0 series - Volcanic Islands
Myslim si, ze je momentalne zbytocne polemizovat. Kazdy vyrobca ma v rukavoch nejake tromfy, ale ak bude GCN taka, ako sa pise v tejto teme, tak to pre AMD v gpu segmente na istu dobu vypada dost dobre
Spoiler: ukázať
Re: AMD R9 2x0 series - Volcanic Islands
Jáááj keby take dobre karty boli za tak dobru cenu ako hovoria ..
Re: AMD R9 2x0 series - Volcanic Islands
Nieje nereálny. V decembri vyjde patch pre Battlefield 4 aby enabloval Mantle v tejto hre. Potom sa projekt stane realitou. EA to má v engine Frostbite 3 a plánuje to dať na cca 10 dalších hier.Mučo Mačo napísal:no jo..ale co potom bude robit nvidia ? bud budu pre nu programovat dx porty,alebo sa prisposobi..co je podla mna nerealne..ako cely mantel
Ak som správne pochopil chlapíka z Dice tak Mantle podporuje HLSL - High Level Shader Language - čo je jazyk v ktorom sa píšu hry pre DirectX. DirectX tu bude ešte dlho takže Nvidia sa v tomto ohlade nemá čoho obávať.
Druhá vec je že Mantle, resp velmi podobná API sa bude používať na next-gen konzolách. Tj PS4, Xbox a to práve preto že majú v sebe GCN jadro...
A tretia vec je že Mantle je platform independent. Tzn malo by fungovať na Windowse, linuxe a konzolách... Developeri hier sú z toho omnoho viac nadšený než ja (konkrétne EA, Dice, Activision - som velmi zvedavý ako sa k tomu postaví Blizzard, Bethesda, ID software...). Vývojárom hier sa totižto velmi páči myšlienka že nakodia jednu hru pre tri platformy. Ušetríš tým mesiace vývoja portov a popritom pokryjú velmi široké spektrum trhu hier.
Spoiler: ukázať