Motul - kompletná škála produktov
Re: Oleje Motul
Ten test je sice pekny ale je to len jedna z mnohych vlastnosti oleja ktore sa sleduju. Okrem toho, takejto zatazi sa olej/motor vystavi len pri studenom starte - kedy normalny clovek nenaklada motoru, pripadne ked zlyha olejova pumpa/strati sa tlak, kedy zasvieti kontrolka a normalny clovek opat nenaklada motoru. Za normalnych okolnosti, pri prevadzkovych teplotach je olej v klznych loziskach motora pod tlakom hoc aj 5-6 barov, kedy je ten olejovy film znacne iny ako v linknutom teste .
Net je plny empirickych ale aj zdanlivo vedeckych testov ktore sa zameraju na nieco co je "velavravne" a "fascinujuce"... Videl som test kde s Castrolom namerali na Mitsu EVO hned po naliati 6 konikov naviac (ako to vyzeralo po 5000km samozrejme v teste nebolo ), videl som ale test kde niekolko desiatok hodin ten isty Castrol drzali na prevadzkovej teplote (~110C) a olej sa najprv prevaril, potom zdymil a vyrkrystalizoval sa do tuhej formy ktoru potom rozbijali kladivom.
Olej musi vyhovovat mnohym poziadavkam! Musi byt tepelne staly, nesmie stracat schopnost mazat ani po dlhych kilometroch, nesmie sa mu casom menit viskozita - mal by spadat do tej istej triedy ako pri naliati noveho ako aj pri vymene. Musi byt schopny odstranovat spaliny ktore pri niektorych motoroch unikaju zo spalovacej komory a nedovolit im usadzovat sa, a musi sa popasovat s tym ze sa postupne riedi palivom ak je stavba motora taka. V neposlednom rade musi dokazat neutralizovat kyselinotvorne chemikalie ktore pri chode motora vznikaju a musi chranit katalyzator/DPF ak je prepisanou sucastou motora. Vynecham len jeden aspekt a dokazem vyrobit olej ktory je v inom lepsi ako tie ostatne, ukaze to dobre na velavravnom teste no v konecnom dosledku to sposobi zavadu motora po niekolko tisic km. Olej nie je len viskozitna trieda XW-YZ, olej je komplexna chemikalia ktora ma za ulohu udrziavat aj tu najextremnejsiu mechaniku co najdlhsie pri zivote.
Hawkeye, X-Cess v 5l baleni mam za 43E, viem ti k tomu dat fakturu a vies si DPH s niekym vykseftovat kto to da do uctovnictva 300V sa meni podla toho aku zataz motor dostava. A nie len 300V. Vsetky oleje. Ked sa motoru naklada a nerobi sa pravidelny servis typu rozoberiem do srubky a mikrometrom prebehnem kazducicku suciastku tak to moze byt hoc aj po niekolkosto km. Ak sa s autom jazdi normalnym sposobom tak kazdych cca 12-15 mesiacov. Ak mas napr. VAG motor s longlife (tusim sa to takto vola, opravte ma ) vybavou tak podla toho co ti pocitac povie. Je vybaveny senzormy ktore kontroluju schopnost neutralizovat skodlive cemikalie ktore sposobuju koroziu ktora je najvacsi nepriatel mechaniky. Ak vies ze jazdis castejsie ostro tak vytiahnes mierku a rozhodnes sa podla toho ako olej vyzera
Net je plny empirickych ale aj zdanlivo vedeckych testov ktore sa zameraju na nieco co je "velavravne" a "fascinujuce"... Videl som test kde s Castrolom namerali na Mitsu EVO hned po naliati 6 konikov naviac (ako to vyzeralo po 5000km samozrejme v teste nebolo ), videl som ale test kde niekolko desiatok hodin ten isty Castrol drzali na prevadzkovej teplote (~110C) a olej sa najprv prevaril, potom zdymil a vyrkrystalizoval sa do tuhej formy ktoru potom rozbijali kladivom.
Olej musi vyhovovat mnohym poziadavkam! Musi byt tepelne staly, nesmie stracat schopnost mazat ani po dlhych kilometroch, nesmie sa mu casom menit viskozita - mal by spadat do tej istej triedy ako pri naliati noveho ako aj pri vymene. Musi byt schopny odstranovat spaliny ktore pri niektorych motoroch unikaju zo spalovacej komory a nedovolit im usadzovat sa, a musi sa popasovat s tym ze sa postupne riedi palivom ak je stavba motora taka. V neposlednom rade musi dokazat neutralizovat kyselinotvorne chemikalie ktore pri chode motora vznikaju a musi chranit katalyzator/DPF ak je prepisanou sucastou motora. Vynecham len jeden aspekt a dokazem vyrobit olej ktory je v inom lepsi ako tie ostatne, ukaze to dobre na velavravnom teste no v konecnom dosledku to sposobi zavadu motora po niekolko tisic km. Olej nie je len viskozitna trieda XW-YZ, olej je komplexna chemikalia ktora ma za ulohu udrziavat aj tu najextremnejsiu mechaniku co najdlhsie pri zivote.
Hawkeye, X-Cess v 5l baleni mam za 43E, viem ti k tomu dat fakturu a vies si DPH s niekym vykseftovat kto to da do uctovnictva 300V sa meni podla toho aku zataz motor dostava. A nie len 300V. Vsetky oleje. Ked sa motoru naklada a nerobi sa pravidelny servis typu rozoberiem do srubky a mikrometrom prebehnem kazducicku suciastku tak to moze byt hoc aj po niekolkosto km. Ak sa s autom jazdi normalnym sposobom tak kazdych cca 12-15 mesiacov. Ak mas napr. VAG motor s longlife (tusim sa to takto vola, opravte ma ) vybavou tak podla toho co ti pocitac povie. Je vybaveny senzormy ktore kontroluju schopnost neutralizovat skodlive cemikalie ktore sposobuju koroziu ktora je najvacsi nepriatel mechaniky. Ak vies ze jazdis castejsie ostro tak vytiahnes mierku a rozhodnes sa podla toho ako olej vyzera
Re: Oleje Motul
asi budúci týždeň by som si objednal x-cess 5L a bral by som to rovno na firmu..
neviem či sa mi oplatí 300vka na normálne jazdenie (iba raz za čas tomu nakladam do červených.. je to skôr na racing a výmenu po závode nie? ja mením po 10-12 tis km
a mam to do MIVEC motora.
btw: na x-cess som videl asi 4 analýzy od Blackstone Labs a pri 13-15 tis km ten olej vyzeral tak že v pohode doporucovali ďalšie jazdenie na nom.
neviem či sa mi oplatí 300vka na normálne jazdenie (iba raz za čas tomu nakladam do červených.. je to skôr na racing a výmenu po závode nie? ja mením po 10-12 tis km
a mam to do MIVEC motora.
btw: na x-cess som videl asi 4 analýzy od Blackstone Labs a pri 13-15 tis km ten olej vyzeral tak že v pohode doporucovali ďalšie jazdenie na nom.
Spoiler: ukázať
Re: Oleje Motul
OK, daj potom vediet. Dodavatel bol minuly tyzden takze ho cakam priblizne o dva az tri tyzdne najblizsie
X-Cess ma jedno z najvyssich TBN, to je presne to co senzory sleduju a vyhodnocuju. Neznamena to vsak to ze je to vhodne do kazdeho motora ktory potrebuje viskozitny rating 5w40. Do tvojho MIVECu je jeden z najvhodnejsich ak sa dobre pamatam.
X-Cess ma jedno z najvyssich TBN, to je presne to co senzory sleduju a vyhodnocuju. Neznamena to vsak to ze je to vhodne do kazdeho motora ktory potrebuje viskozitny rating 5w40. Do tvojho MIVECu je jeden z najvhodnejsich ak sa dobre pamatam.
Re: Oleje Motul
ziadne auto ziadny senzor nema, ECU ma sprosto nauceny program, kedy sleduje vonkajsiu teplotu, teplotu motora, pocet startov, dlzku stania, priebeh startu, synchro kluka/vacka, a diferencialnu hodnotu od poslednej vymeny.
Inak povedane, oblbnem cidla teploty (vonkajsie vnutorne), resetnem interval, nalejem olej, stokrat po sebe nastartujem, a podla ECU ten olej ma ist von. Ziadna dalsia alchymia v tom neni.
Inak povedane, oblbnem cidla teploty (vonkajsie vnutorne), resetnem interval, nalejem olej, stokrat po sebe nastartujem, a podla ECU ten olej ma ist von. Ziadna dalsia alchymia v tom neni.
.
Re: Oleje Motul
A este otazka - vriaci olej pri 110°C? To bol kosackovy? Tolko ma moj ked mam motor zohriaty na 90°C, naposledy nam "vyvrel" olej v G40 cez BOV, mal cca 220-230 °C podla budiku.
.
Re: Oleje Motul
Skus pohladat na youtube, najdes to
Moje posnamky neboly nijakym sposobom mierene na konkretny olej, nechap ma zle. To co som tym chcel povedat je ze je net plny "dokazov" o tom ci onom a netreba vsetkemu verit/naletiet. Pre mna osobne je smerodajny pozotivny feedback a moja vlastna spokojnost s Motulom. Netvrdil som ze vsetko ostatne je zle, fuj-fuj a ani to tvrdit nebudem.
Mas inak pravdu, ten senzor nesleduje TBN ale teplotu a tlak oleja, riadiacka ma tabulku do ktorej si uklada data: pocet startov, pocet km najazdenych na ten start, teplotu oleja a tlakove hodnoty na ten start a udaje o otackach a zatazi motora a teplote okolia. Podla toho vyhodnocuje kvalitu oleja. Vela startov, kratke trasy, vysoka zataz na motor, dlhodobo vysoke otacky - skracuju servisny interval, dlhe trasy na "normalych" otackach [zohriaty olej], nizka zataz motora - predlzuje servisny interval. EDIT: My bad, ze som si to nenastudoval skor
Moje posnamky neboly nijakym sposobom mierene na konkretny olej, nechap ma zle. To co som tym chcel povedat je ze je net plny "dokazov" o tom ci onom a netreba vsetkemu verit/naletiet. Pre mna osobne je smerodajny pozotivny feedback a moja vlastna spokojnost s Motulom. Netvrdil som ze vsetko ostatne je zle, fuj-fuj a ani to tvrdit nebudem.
Mas inak pravdu, ten senzor nesleduje TBN ale teplotu a tlak oleja, riadiacka ma tabulku do ktorej si uklada data: pocet startov, pocet km najazdenych na ten start, teplotu oleja a tlakove hodnoty na ten start a udaje o otackach a zatazi motora a teplote okolia. Podla toho vyhodnocuje kvalitu oleja. Vela startov, kratke trasy, vysoka zataz na motor, dlhodobo vysoke otacky - skracuju servisny interval, dlhe trasy na "normalych" otackach [zohriaty olej], nizka zataz motora - predlzuje servisny interval. EDIT: My bad, ze som si to nenastudoval skor
Re: Oleje Motul
Neskutocne som zvedavy ked na jar vypustim motula ako to bude vyzerat ta hmota
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Oleje Motul
Nechcem tu hejtovat motul ani ziaden iny olej. je to v podstate tak ako si napisal, ak olej spravis v niecom horsi, vies ho spravit vo vsetkom ostatnom lepsim... Dobry olej by mal byt ale nadpriemer vo vsetkom. Ten test, co som poslal moze byt analogiou k studenym startom, vtedy je podstatna hrubka olejoveho filmu a jeho odolnost po steceni oleja. Celkovo studene starty a vysoke otacky (pracovne teploty) su situacie kedy dostava motor najviac na papulu. Cize pre mna je dobry olej, ktory exceluje v oboch pripadoch + obsahuje kvalitne detergenty aby sa nevytvarali karbonove depozity. Ci vyzdri 5tis alebo 10tis km neriesim, podla stylu jazdy menim aj olej.
V reale tam aj tak nalejem, co pride. Jazdil som na EDGE, teraz je tam Magnatec lebo mam doma zo 10litrov. Menim aj tak vacsinou po 8-10tis.
BTW: Jak moze olej zovret pri 110? teplota varu je okolo 300 pri atmosfericokom tlaku.
Zvysli mi tiez http://obchod.damoslovakia.sk/liqui-mol ... 10w-40-5l/ ak by mal niekto zaujem, dam ho za dvacku ked si ponho pridete
@Easa - "bude cerny jako bota"
V reale tam aj tak nalejem, co pride. Jazdil som na EDGE, teraz je tam Magnatec lebo mam doma zo 10litrov. Menim aj tak vacsinou po 8-10tis.
BTW: Jak moze olej zovret pri 110? teplota varu je okolo 300 pri atmosfericokom tlaku.
Zvysli mi tiez http://obchod.damoslovakia.sk/liqui-mol ... 10w-40-5l/ ak by mal niekto zaujem, dam ho za dvacku ked si ponho pridete
@Easa - "bude cerny jako bota"
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Oleje Motul
To je po vymene kazdy, zaujima ma konzistencia a viditelny obsah metalickych casti
Re: Oleje Motul
stale plati ze o 2 az 3 tyzdne? potrebujem vymenit terazZoranICS napísal:OK, daj potom vediet. Dodavatel bol minuly tyzden takze ho cakam priblizne o dva az tri tyzdne najblizsie
X-Cess ma jedno z najvyssich TBN, to je presne to co senzory sleduju a vyhodnocuju. Neznamena to vsak to ze je to vhodne do kazdeho motora ktory potrebuje viskozitny rating 5w40. Do tvojho MIVECu je jeden z najvhodnejsich ak sa dobre pamatam.
Spoiler: ukázať
Re: Oleje Motul
Ahoj, najblizsie priblizne o 2 tyzdne
Re: Oleje Motul
https://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNs ... e=youtu.be
Stoji za pozretie , ludska hlupost nema hranic
Stoji za pozretie , ludska hlupost nema hranic
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5236
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Oleje Motul
lol dobre rozpravky preco nezmerali na brzde so starym olejom a po vymene alebo nejake laboratorne testy ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Oleje Motul
Ja mam normalne tik v lavom viecku ked citam tie komentare na youtube alebo uz len z toho videa