maniak napísal: ↑Št 14. Dec, 2023, 00:36
Sajbama: tu dashcam funkcionalitu mam v tesle, zatial všetky krajiny, kde som jazdil, to fungovalo.
Ja ti to verím, aj sentry ti funguje? Ono je to celé o tom, že Tesla príde do europy ako US auto.
Samozrejme nepochopiť zle, ja viem že ma homologizáciu pre EU aj všetko, ale soft vznikal v Amerike a upravuje sa až potom.
MB vie tiež niečo ako Sentry, v USA to dokonca funguje, ale u nás ale nakoľko vzniklo v Nemecku kde je GDPR, tak to proste rovnako zablokujú ako ten dash-cam.
Ono tá problematika je len o tom kde čo je povolené, a napriek tomu že sme v EU tak toto zrovna nie je harmonizované. Takže v Rakúsku inak u nás inak, v Maďarsku len SD a vo Švajčiarsku radšej ani nemať, tak to proste odstavili.
Ono to možno čaká aj Teslu, keď príde pár žalôb a prehrajú ich, tak to začnú softvéro upravovať... Minimalne už tuším v NL rozposielali, že používanie na vlastnú zodpovednosť lebo je to v rozpore...
U Európanov je to naopak, defaultne je ten MB ako do Nemecka, a US autá majú čo to navyše.
Napríklad už 10 rokov, diaľkový štart cez appku. To samozrejme ako niekto kto býva v reichu vieš, že u nás nemôže byť lebo nechať sebecky auto bežať na prázdno, keď v ňom nikto nesedí, je 11 smrteľný hriech.
shiro napísal: ↑Št 14. Dec, 2023, 22:06
Asistent na dialkove, asistent na stierace, asistent na pruhy, asistent na odstup od auta pred tebou....nemas asistenta aj na stahovanie okien?
Sa posad do auta bez asistenta na vsetky hovadiny a tam bud macher.
Dažďový senzor je na trhu snáď vyše 25 rokov, to nie je zrovna horúca novinka. Rovnako prvý radarový tempomat, sme mali na aute v roku... 2003...
Toto nie sú horúce technologické novinky. Dokonca by som povedal, že dnes sú už well-proven.
A adaptívne automatické inteligentné diaľkové svetlá, s aktívnym "vykrajovaním", nie len on off, sú za posledných 10 rokov jedna z najlepších inovácií v pasívnej bezpečnosti... Lebo môžeš chodiť "prakticky non-stop" na diaľkových a lepšie vidíš.
AD2 dnešné autá sú tak strašidelne výkonné, že sa to bez asistenta skoro nedá. Ja to chápem ak niekto si tu kúpite GT3RS, a nebude sa dať vypnúť trakčná tak budem nasratý, lebo najdôležitejšie na takom aute je samozrejme v meste vedieť poriadne z križovatky odpáliť gumu, a sem-tam nejaký driftík.
V realite, ak by som na "kladive" vypol všetko a zamkol to na zadokolku, tak 750ps, na zadné bez všetkého, sa fakt nedá.
4 z 5 ľudí čo na to nie sú zvyknutý, by do toho sadli a skončili do hodiny v jarku alebo strome. S barličkami v komforte, sa do toho nebojím posadiť ženu na nákup... Teda bojím, lebo nevie parkovať, ale to je iný problém
K asistentom všeobecne:
Jako fakt tuto riešime zbytočnosti, netreba sa toho báť a kvôli tomu si nekúpiť auto... Treba si to proste vyskúšať na týždeň, a tak isto nechať u predajcu ukázať, nie že sadnem do vesmírnej lode a čumím jak kráva do hodin... Dokonca aj predvádzačky celodenné sa často robia
Pochopím ak je niekto "purista" a bude chcieť mať "šoférske" auto bez elektroniky na víkend. Ale tých tu bude mizivé %, väčšina z nás má auto ako dopravný prostriedok.
Ale to či sa na FWD economy-boxe so 100kW dá plne vypnúť ESP alebo nie, je úplne ale úplne jedno.
Ja neviem chalani, koľko z Vás tu chodí na tých asistentoch, ale len na firme zopár tých merglov s pilotom máme, najazdené na nich cez 600k reálnych skúseností dohromady a auto bez toho by som jednoducho nechcel. Ešte aj G išlo preč lebo nemalo pilot...a som na to zvyknutý proste. Krabica z ospravedlniteľných dôvodov, lebo posledná nemá elektrické riadenie.
Snáď jediná nevýhoda ak sa chceme baviť objektívne, tak spotreba 0,6-1l hore ak chodím stále na to autopilote, a brzdy jako vydržia menej, ale to je aj tak spotrebák. Pri cca rovnakom 200k nájazde mám ja 3tie kotúče a kolega čo to nepoužíva ešte len 2 sadu, ale už na výmenu.
Tvrdiť, že nechcem nejaký asistent lebo rád šoférujem, je taký istý nezmysel ako si kupovať manuál lebo si rád radím sám. V tom prípade si proste na tých 10 min za týždeň čo ma to baví treba kúpiť PDK a inak jazdiť v automate. Nikoho nemôže baviť v dnešnej premávke, 200x na prístavnom moste vytláčať spojku. Zapnem radar, masáž, hudbu, a nech si to v zápche ide samé nestarám sa. Rovnako, nikto nesadáte do auto vždy čerstvý, a po 16h za volantom je nejaký ten strážny anjel navyše vždy super pomoc a komfort.
Akože sa to tu hemží vojnou proti asistentom, každý chce mať šoférske auto, by sme mali dať motokáry PC.sk, tam neni ani to hnusné ABS