prilis sa mi to nechce rozpisovat, wikipedia je celkom slusny zdroj informacii, teda co sa tyka typov vtecu. Hlavne rozdelenie by sa dalo dat na standardny vtec, potom vtec-e, dalej 3-stage vtec, ktory kombinuje vyhody vtec-e, kde motor bezi len na tri ventily a zaroven vie prepnut na ostru vacku, no a zatial najnovsi i-vtec
http://en.wikipedia.org/wiki/VTEC ![smile :)](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile.gif)
... ale zakladny princip je taky, ze na vackovom hriadeli je viac vaciek s roznym profilom - tj. priebehom otvorenia sacich prip. aj vyfukovych ventilov. A potom mas este sohc a dohc motory. Pri dohc mas zvlast hriadel pre vyfukove a zvlast pre sacie ventily. Pre urcite spektra otacok su vhodne ine priebehy tychto casov, zdvihov atd. Zakladny princip je teda taky, ze po dosiahnuti urcitych otacok sa zapoji/prepne na druhu vacku. Preto vlastne nema zmysel davat na hondu ostre vacky (v pripade vtec motorov), resp. vela novacikov sa chce pustat do uprav motora a ani poriadne nevedia, ako to vo vnutri funguje, pricom ostru vacku uz v motore maju a bez dalsich uprav by ostrejsia bola zbytocna.
ja uz na dnes koncim, som nejaky zniceny, este si zavtecujem a idem spat
![Obrázok](http://rsxisfaster.files.wordpress.com/2007/05/speedingsignvtec.jpg)