Čo ti mám na toto napísať... logicky asi budú mať sudy toho, čo im najviac ide a keď príde niečo čo si vyžaduje špeci normu, tak to objednajú spolu s náhradnými filtrami ? Servisy majú denný dovoz dielov, takže objednať to čo treba nie je žiadna veda ani to nestojí extra viac. Samozrejme, keď je servisák blbec tak tam naleje čo mu príde pod ruku, ale to potom nemusí pozerať ani na viskozitu. A to, že je to niekto schopný urobiť neznamená, že to robia automaticky všetci. Áno, dá sa to. Rovnako sa dá nevymeniť olej, filter, vymeniť len polovicu náplne lebo ušetrím, atď ... zákazník nevidí na ruky, takže prečo nie. Rovnako môžem argumetnovať, že v pizzerii nebudú riešiť nejakú bezlepkovú pizzu kvôli jednému blbcovi, ale proste ju urobia z obyčajnej múky, lebo vychádza najlacnejšieIvko napísal: ↑Po 08. Jan, 2024, 16:47A servis čo nemá špecializáciu na konkrétnu značku kupuje teda ktoré oleje?Papek napísal: ↑Po 08. Jan, 2024, 04:24Samozrejme, v servisoch nemajú 42 rôznych sudov rôznymi normami, pretože veľa olejov zároveň spĺňa viaceré normy - samozrejme neobsiahneš úplne všetko jedným olejom, ale kto servisuje VW Group, tak si buchne 4 rôzne sudy a pokryje prakticky všetko od nich. Kto servisuje Renault, nebude skladovať oleje pre VW, lebo načo... ?
Ja ti poviem - ten kde vychádza najlepšia cena za 200l sud...
Myslíš si že ked opravujú dve autá, jedno je Ford a druhé Renault a do oboch ide 5W40 , že do každého kúpia extra olej?
Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1921
- Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Re: Všeobecná diskusia II
Nie servis nebude kupovať litrovky, či 4l balenia pre nejakú blbú normu, ked má skladom 200l či 60l sud...
Preto hovorím že niekto to moc prežíva a realita je inde.
Servisák veru blbec nie je, len dávno prišiel na to že nemá zmysel hladať rozdiel tam kde nie je. To 5W40 je norma sama o sebe a musí splnať určité parametre, to ostatné je opakujem len taká interná norma výrobcu auta a v podstate každý má svoju.
Je to niečo ako s brzdovou kvapalinou nám máš napríklad DOT4 a hotovo, nie sú tam žiadne "podnormy" výrobcov áut v zmysle že túto DOT4 môžeš použiť do koncernu, ale túto druhú už nie...
Jednoducho pri brzdovej kvapaline to nie je taký biznis
Ono to čo napísal niekto vyššie, že nesprávny olej ti môže poškodiť PDF či trebárs GPF...
No to by ma zaujímalo, pretože do DPF či GPF idú spaliny. Olej je na mazanie motora. Ak motor olej žerie, tak je úplne "desať" či máš alebo nemáš správnu normu - ten DPF či GPF to odfajčí tak isto, pretože tam olej nemá unikať.
Preto hovorím že niekto to moc prežíva a realita je inde.
Servisák veru blbec nie je, len dávno prišiel na to že nemá zmysel hladať rozdiel tam kde nie je. To 5W40 je norma sama o sebe a musí splnať určité parametre, to ostatné je opakujem len taká interná norma výrobcu auta a v podstate každý má svoju.
Je to niečo ako s brzdovou kvapalinou nám máš napríklad DOT4 a hotovo, nie sú tam žiadne "podnormy" výrobcov áut v zmysle že túto DOT4 môžeš použiť do koncernu, ale túto druhú už nie...
Jednoducho pri brzdovej kvapaline to nie je taký biznis
Ono to čo napísal niekto vyššie, že nesprávny olej ti môže poškodiť PDF či trebárs GPF...
No to by ma zaujímalo, pretože do DPF či GPF idú spaliny. Olej je na mazanie motora. Ak motor olej žerie, tak je úplne "desať" či máš alebo nemáš správnu normu - ten DPF či GPF to odfajčí tak isto, pretože tam olej nemá unikať.
Naposledy upravil/-a Ivko v Po 08. Jan, 2024, 18:36, upravené celkom 2 krát.
Re: Všeobecná diskusia II
Ivko, ved ty si uplne mimo.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1921
- Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Re: Všeobecná diskusia II
Čo je "mimo" na tom aká je realita?
Opakujem, prídeš do servisu, menia ti rozvody, menia ti brzdy, menia ti olej a nalejú ti tam taký aký kupujú - aký preferujú oni.
Auto máš hotové, zaplatíš a odchádzaš spokojný. Kto sa pýta aký olej mu tam presne naliali? To 90% majitelov vôbec nerieši
Vieš kolko krát som sa stretol s tým že lejú inú viskozitu ako odporúča výrobca? Mnoho krát a zdôvodnuje to tým, že to je vhodnejšia viskozita napriek tomu čo odporúča výrobca.
Alebo myslíš že niekoho trápi akú značku brzd mu namontovali? Namontovali tú značku ktorú v tom servise preferujú a objednávajú v podstate každému zákazníkovi.
Opakujem, prídeš do servisu, menia ti rozvody, menia ti brzdy, menia ti olej a nalejú ti tam taký aký kupujú - aký preferujú oni.
Auto máš hotové, zaplatíš a odchádzaš spokojný. Kto sa pýta aký olej mu tam presne naliali? To 90% majitelov vôbec nerieši
Vieš kolko krát som sa stretol s tým že lejú inú viskozitu ako odporúča výrobca? Mnoho krát a zdôvodnuje to tým, že to je vhodnejšia viskozita napriek tomu čo odporúča výrobca.
Alebo myslíš že niekoho trápi akú značku brzd mu namontovali? Namontovali tú značku ktorú v tom servise preferujú a objednávajú v podstate každému zákazníkovi.
Re: Všeobecná diskusia II
Nove motory olej spaluju bezne od prveho kilometra. Toho pol litra na 15k km je vpodstate norma. Starsie normy v sebe obsahuju viacej kovovych aditiv(vapnik, horcik) po ktorych spaleni vznika popol ktory sa usadzuje v DPF. Hadaj ktora hodnota obmedzuje zivotnost DPF filtra? Je to dpf oil ash residue
Vsetko ostatne sa z filtra vypali, len kovovy popol sa tam kumuluje az kym nedosiahne hranicnu hodnotu. Cim je v oleji popola viacej, tym skor tuto hranicnu hodnotu dosiahnes a tym skor musis menit DPF.
Napr. 180kW verzia 2.0TSI mala predpisanu normu VW 508 s este nizsim obsahom popola, pretoze pri tlakoch ktore ten motor dosahoval v nizsich otackach boli tie miniaturne casti rozzeraveneho popola schopne sposobovat samozapal(klepanie) motora.
Kupis 163/200/206kW verziu toho isteho motora a uz mu staci aj VW 504 pretoze ma tie samozapaly osetrene
Ty ani mechanik nemate ako vediet z technickeho listu oleja ci podobne problemy nevzniknu. Preto automobilka stanovi specifikaciu oleja ktora zarucuje ze vsetky tieto veci su splnene. Jedina starost je prepisat 5 ciferne cislo do objednavkoveho formulara a objednat dany olej.
Ale ne, slovak je mudry. Slovak je mudrejsi ako desiatky ludi s 5cifernym platom ktori ten motor vyvinuli.
Vsetko ostatne sa z filtra vypali, len kovovy popol sa tam kumuluje az kym nedosiahne hranicnu hodnotu. Cim je v oleji popola viacej, tym skor tuto hranicnu hodnotu dosiahnes a tym skor musis menit DPF.
Napr. 180kW verzia 2.0TSI mala predpisanu normu VW 508 s este nizsim obsahom popola, pretoze pri tlakoch ktore ten motor dosahoval v nizsich otackach boli tie miniaturne casti rozzeraveneho popola schopne sposobovat samozapal(klepanie) motora.
Kupis 163/200/206kW verziu toho isteho motora a uz mu staci aj VW 504 pretoze ma tie samozapaly osetrene
Ty ani mechanik nemate ako vediet z technickeho listu oleja ci podobne problemy nevzniknu. Preto automobilka stanovi specifikaciu oleja ktora zarucuje ze vsetky tieto veci su splnene. Jedina starost je prepisat 5 ciferne cislo do objednavkoveho formulara a objednat dany olej.
Ale ne, slovak je mudry. Slovak je mudrejsi ako desiatky ludi s 5cifernym platom ktori ten motor vyvinuli.
Naposledy upravil/-a SKiLEX v Po 08. Jan, 2024, 18:50, upravené celkom 1 krát.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
to, ze vymenu olejov, spravnost olejov, mnozstvo oleja a podobne neriesi 90% majitelov neznamena, ze to ma takto fungovat a/alebo ze je to spravne.
Ako pisem, ja tiez poznam garazovky take, ktore proste objednavaju 5 litrovky pre kazde auto zvlast.
Ako pisem, ja tiez poznam garazovky take, ktore proste objednavaju 5 litrovky pre kazde auto zvlast.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia II
tak to mas asi zlych znamych. Dobre to napisal Papek a asi kazdy seriozny servis, ti do auta da, co tam ma ist. zavoz dielov funguje na dennej baze, platis si ich ty a hodina servisu stoji rovnako ako leby do motoru lial olej zo suda. A ak uz bude chciet odrbat, tak nevymeni olej vobec, zapise ze ho menil a hotovo. Ratam ale, ze takemu cloveku servis dlho nevydrzi
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia II
Tak tak, aj moj garaznik kam som chodil za drobne rano objednal diley a olej, na obed ich mal na dielni...
Vzdy som bez pytania dostal aj olej co sa nezmestil.
Vzdy som bez pytania dostal aj olej co sa nezmestil.
Re: Všeobecná diskusia II
A potom to sú ďalšie garáže, kde sa ťa ešte spýtajú či máš nejakú preferenciu oleja, aby ti objednali úplne do bodky rovnaký ako si želáš, ak máš z nejakého dôvodu obľúbený.
ITX >>> ATX
Re: Všeobecná diskusia II
Tiez som bol takto v servise, vymena brzd. Isli sme do kancelarie, rozklikol stranku, pyta sa ma akym stylom sa na aute jazdi, ci mam preferovanu znacku, ci mi vadi ak budu prasit a tak. Vybrali sme brembo a na druhy den som prisiel po auto.
Ale spravny postup tam bol asi natrepat starline a urezat pri tom milimetrik z brzdica lebo tak nebude objednavat ine ako ma poruke.
Ale spravny postup tam bol asi natrepat starline a urezat pri tom milimetrik z brzdica lebo tak nebude objednavat ine ako ma poruke.
Re: Všeobecná diskusia II
Ja dostávam aj krabičky od komponentovJednoduska napísal: ↑Po 08. Jan, 2024, 19:02 Tak tak, aj moj garaznik kam som chodil za drobne rano objednal diley a olej, na obed ich mal na dielni...
Vzdy som bez pytania dostal aj olej co sa nezmestil.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1921
- Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Re: Všeobecná diskusia II
Hmm, polovica vodičov ak nepotrebuje dolievať olej, alebo sú len bežný spotrebitelia, tak aj keby si sa spýtal, tak ani nevie aký do jeho motora olej ide a nie aby sa servisák vypytoval či si želáš Total, alebo Shell...
Ten bežný spotrebitel Shell pozná maximálne ako čerpačku. Ja neviem či si myslíte že sú všetci "zdatný" ako ja, alebo niekto tu z fora...
Či niekto dostane Starline? No dostane preto lebo servis berie diely z Autokelly, alebo či niekto dostane krabičky z kúpených dielov...
Ja ked počujem napríklad Autokelly, LKQ, tak mi okamžite stúpa krvný tlak a aj napriek tomu som videl servis kde majú sudy s olejom Starline a fungujú
Ja si všetko robím sám, kúpim si to čo ja chcem a iba tak mám istotu
Ten bežný spotrebitel Shell pozná maximálne ako čerpačku. Ja neviem či si myslíte že sú všetci "zdatný" ako ja, alebo niekto tu z fora...
Či niekto dostane Starline? No dostane preto lebo servis berie diely z Autokelly, alebo či niekto dostane krabičky z kúpených dielov...
Ja ked počujem napríklad Autokelly, LKQ, tak mi okamžite stúpa krvný tlak a aj napriek tomu som videl servis kde majú sudy s olejom Starline a fungujú
Ja si všetko robím sám, kúpim si to čo ja chcem a iba tak mám istotu
Re: Všeobecná diskusia II
Rozumiem, každý má svoj vlastný prístup k údržbe svojho auta. Niektorí sú schopní a radi si robia veci sami, zatiaľ čo iní uprednostňujú zveriť údržbu odborníkom. Je dôležité, že si vyberáš spôsob, ktorý najviac vyhovuje a s ktorým sa cítitš pohodlne. V konečnom dôsledku ide o to, aby si bol spokojní s výsledkom a mali istotu v tom, že Tvoje auto je v bezpečnom a funkčnom stave.
Re: Všeobecná diskusia II
Poctiví mechanici sa zvyčajne pýtajú ak to má zmysel, človek povie čo chce alebo si nechá poradiť, však sme ľudia a vieme predsa komunikovať, pokiaľ sa nenájde exot čo sa chce silou mocou len hádať. Povieš chceš značku X, objedná X. Povieš že chceš najlacnejšie, objedná najlacnejšie. Povieš že chceš dačo dobré, objedná dačo s čím má on dobré skúsenosti. Povieš chceš to najlepšie, dá to najlepšie, prípadne najdrahšie Ide to ide aj bez toho aby zákazník vedel čokoľvek o aute
Samozrejme je to rôzne, keď som riešil prevodovku vôbec sa ma nepýtali, ber alebo nechaj, mali overeného dodávateľa a nič iné nemontovali lebo za nič iné sa nevedeli zaručiť. Ale brali presne na auto podľa VIN, nie že máme na sklade z Volva dáme do Pežotu však tam je ten istý motor...
Občas sa so mnou mechanici rozhovoria aké majú skúsenosti so zákazníkmi a/alebo autami a je to občas fakt sranda. A že ti dá krabice od dielov (častokrát ti ponúkne aj starý vymenený, môžeš odmietnuť ak ti na nič nie je) a zvyšok oleja je znak poctivca ktorý obrazne povedané vykladá ruky na stôl a kryje sa pred zákazníkom lebo už mal zlé skúsenosti, alebo minimálne o nich počul od známeho.
Samozrejme je to rôzne, keď som riešil prevodovku vôbec sa ma nepýtali, ber alebo nechaj, mali overeného dodávateľa a nič iné nemontovali lebo za nič iné sa nevedeli zaručiť. Ale brali presne na auto podľa VIN, nie že máme na sklade z Volva dáme do Pežotu však tam je ten istý motor...
Občas sa so mnou mechanici rozhovoria aké majú skúsenosti so zákazníkmi a/alebo autami a je to občas fakt sranda. A že ti dá krabice od dielov (častokrát ti ponúkne aj starý vymenený, môžeš odmietnuť ak ti na nič nie je) a zvyšok oleja je znak poctivca ktorý obrazne povedané vykladá ruky na stôl a kryje sa pred zákazníkom lebo už mal zlé skúsenosti, alebo minimálne o nich počul od známeho.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Ak sa v tom zakaznik nevyzna, je povinnostou mechanika spravit svoju pracu poctivo a pouzit diely ktore vyhovuju.
Ja som videl cely dom pripojeny cez 20m cat 5e internetu. Normalne typek skrutil 4 a 4 zily, pustil do toho 230V, zapojil na hlavny istic a fungovala mu na to TV, svetla, chladnicka...
Ale nebudem tvrdit ze je to vporiadku a ze mu to fungovalo takze je to fajn.
Ak sa aj dany clovek nevyzna, servisak je ten odbornik ktory sa ma spravne rozhodnut a pouzit olej ktory tam ma ist.
Ja som videl cely dom pripojeny cez 20m cat 5e internetu. Normalne typek skrutil 4 a 4 zily, pustil do toho 230V, zapojil na hlavny istic a fungovala mu na to TV, svetla, chladnicka...
Ale nebudem tvrdit ze je to vporiadku a ze mu to fungovalo takze je to fajn.
Ak sa aj dany clovek nevyzna, servisak je ten odbornik ktory sa ma spravne rozhodnut a pouzit olej ktory tam ma ist.