Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4550
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

Tak toyotu so subaru motorom tu mame uz viac ako dekadu, rovnako sa najde par modelov s BMW motormi :) Klucove slovo wankel sa pouzije, tak raz za 3 roky v nejakych tlacovych spravach a skutek utek...
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5694
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Jednoduska »

Mal som teraz dva dni požičanú Škodu Scala, Citrón bol na obnovení keramiky.

prvý krát som šoféroval 1.0 Tsi, 81kW (Ak sa nemýlim) a nemám tomu čo vytknúť, príjemne to ťahá v relatívne širokom spektre. Ono to spektrum človek nevníma, môj posledný manuálny benzín bola 1.6 swift sport, kde podľa ucha jazdiť bolo samozrejmosťou tu bol ten prejav ako cez dva kondómy.

Aj ten manuál mi prišiel mega jednoduchý, zo srandy som zobral manželku (ktorá reálne od autoškoly 5 rokov dozadu nejazdila manuál) a zvládla to, ak človek zabudne spojku samo to vytlačí spojku nech motor neskape, veľmi jednoduché na ovládanie.

Celkovo fajn autíčko, ak sa toto niekedy kupovalo za 16 - 20K a podobne tak super, jasné že 30 by som za to nedal.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5499
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Nerozumiem, ako samo vytlaci spojku?

Inak nelezie ti u peugeotu na nervy malatnost toho automatu pri rozjazdoch?
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1969
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Miso122 »

Ak 81kw v Scale príjemne ťahá, tak ja už neviem. Pocitovo to ide, potom pozrieš na tacho a namiesto očakávaných 120 tam svieti 75.
ITX >>> ATX
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5694
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Jednoduska »

asi som mal nízke očakávania :) ale to autíčko pôsobí ľahko. gumene ale ľahko, reálne si neviem predstaviť že by niekomu chýbal výkon na bežnú prevádzku. možno to len viac hučalo (nie možno, určite) ako môj Citroen a preto aj pocitovo to šlo viac.

pozerám že skladovky s 1,5 TSi 110kW stoja 22 tisíc, could be worse.

Možno ma len VAG interiér potešil, je to tak že človek sadne a vie kde hneď všetko je, sme predsa národ vychovaný na škodovkách :)

len som dal svoj pohľad, nejazdím veľa aút a jasné že môj 120kW dízel ťahá viac, ale naposledy som mal z požičovne fábiu druhej generácie a to bol hnoj, Scala bola úplne OK auto, viac ako som čakal.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4550
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

Miso122 napísal: St 05. Jún, 2024, 23:32 Ak 81kw v Scale príjemne ťahá, tak ja už neviem. Pocitovo to ide, potom pozrieš na tacho a namiesto očakávaných 120 tam svieti 75.
15s 0-130 je na take auto a motor velmi slusne cislo, to ledva da (neda) moj avensis 1.8 107kw.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2137
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa zoom »

Aj ja mam novu skusenost. V poslednych tyzdnoch som po prvykrat sedel v Škodiaqu a nejakom novsom Prassate.
Škodiaq - LOL, myslel som, ze embecka urobila velke auto... vo vnutri stiesnene a sedacky asi pre 50kg ludi, uzke, celu cestu ma ominali, zrejme nejaka sportova verzia s bocnym drzanim tela, aby ma ten neskroteny stvorvalec nevylial niekde v zakrute von oknom. BMW z 90tych rokov ma dokazalo odviezt 200 km, potom som vystupil a ze "este by som si siel zajazdit". Hocijaka novodoba KIA mi pripada fajn sedackami. Tuto som siel cez pol mesta a uz som bol rad, ze vystupujem. Prisambohu ovela lepsi pocit a zazitok z jazdy som mal, ked som mal pozicanu nejaku Fiat ci Peugeot dodavku L3H2 a jazdil som s nou po meste.
Prassat - hadam este mensi nez Škodiaq, posadil som sa tam, hlavu som mal niekde v plafone ako serzant Hightower, celu cestu som nemohol uverit, ze toto je to obrovske menezerske vozidlo, ktore odvezie celu kuchynsku linku, gauc, nafuknuty skakaci hrad a 2 nezlozene kociky naraz a este ostane miesto na 4 prepravky s pastekami na dovolenku do Chorvatska. Ked som vystupoval, normalne som sa musel pozriet, ze to bolo naozaj Passerati a nie nejaky Golf Variant alebo co.

Asi nadalej ostavam verny inym autam.
Co sa tyka Pezotu a automatu, tak myslis tu robotizovanu prevodovku, co s tebou hojda dopredu a dozadu, ked preraduje rychlosti? Ak ano, tak je to take divne. Na normalne nezazitkove jazdenie by som asi radsej prijal CVT nez hento. Normalna velka planetarna prevodovka je samozrejme na prvom mieste.

scream: Co som teraz kukol JewTube videa, tak Scala 1.0 to da za 17 sekund a zrejme tvoj Avensis za 15 sekund (neviem, aky presne mas, bral som T27 model). Nehovoriac o tom, ze tvoje auto je o vyse 100kg tazsie a ten zvuk toho motora je o dost lepsi. Vlastne vsetky auta su o 100-200kg tazsie nez Scala... ci Cee'd, i30, Mazda 3, Leon, C4, Focus, Golf... zase raz Skoda ako jedina vymyslela zazracny material, a preto je jej auto najlahsie. Alebo maju tenke plechy a nahovno vytlmeny interier, setria na tapacirungu, materialoch a vyplniach. Jedno z toho.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4550
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

https://youtu.be/swER9ZawyDs?si=HuHUn5eFLEFrph8w kukol som prve video... v avensise sice nie je dsg ale tam to ide k 17s. V TP cez 1500kg, ja mam tiez 100+ , atmo ma vacsinou realne nizsi vykon ako deklarovany. Ked neberieme do uvahy spolahlivost ( a dnes uz mozno aj hej), tak 1.0TSI je velmi podareny motor (dynamika, spotreba, vaha atd.)

Skodiak som nejazdil ale v passate ( a celkovo v koncerne) si viem najst daleko lepsiu polohu za volantom ako u akehokolvek japonca. Skoro 190cm, dlhe nohy, tie volanty sa vysuvaju menej, celne skla su sikmejsie a sedacky vyssie. Civic je pre mna nepouzitelny a v avensise som sa citil daleko horsie ako vo swifte, co sa tyka vrchnej urovne celneho skla (inak je to prekvapivo vydarene auto.)
Naposledy upravil/-a scream v Št 06. Jún, 2024, 11:44, upravené celkom 1 krát.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6868
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stefan222 »

Zoom ze si pribral.poslednu dobum a aka bola vybava kodiaqu? On je tam priepastny rozdiel medzi ambition a style sedackami. Moj brat nedavno mega pribral.a moje swdacky mu vadia na stehna dost. Ale mas uplnu pravdu. Je to velmi uzke auto. Toto ma vytaca sialene. Scala inac aj mne sa pacila len uz ten nizky posed je u mna no go. Inac borci. Potrebujem nieco na sedadlo kedze budem po operacii platnicky a musim.o.3tyzdne soferovat do savony v taliansku. Co pouzivate napr kedysi take stare gulicky si ludia davali na sedadla, co vam.pomaha na dlhsie trasy? Prestavky si spravim ale tak 9h na den v aute budem.sediet . Prestavky a spim v Ba a v Milane
hry- ps5
doma-HP probook
undertaker007
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1182
Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
Bydlisko: Žilina - Vlčince II

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Miso122 napísal: St 05. Jún, 2024, 23:32 Ak 81kw v Scale príjemne ťahá, tak ja už neviem. Pocitovo to ide, potom pozrieš na tacho a namiesto očakávaných 120 tam svieti 75.
Ja vôbec nie som fanúšikom VW koncernu a ani ho nevlastním, taktiež ako nie som fanúšikom 3 valcových motorov, ale musím uznať, že ten 1.0TSI je naozaj pre veľmi veľkú skupinu majiteľov vozidiel dobrý motor.
Jeho záťah v nízkych otáčkach je naozaj nad očakávania. I keď je faktom, že potom keď je človek už vo vyšších rýchlostiach, ťahu sa moc nedočká, pretože v tých nízkych otáčkach a rýchlostiach keď pocitovo ťahá dobre je zrejme niekde pri maxime svojich možností.
Každopádne, do mesta absolútne dostatočné, ten motor môže byť skvelý pre veľa mamičiek, ktoré obsluhujú deti, domácnosť, prácu a sem - tam menší výlet. Jasné, že nie je vhodný, ak niekto seká 500km denne, z toho 300km po diaľnici...
satanicek666
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1719
Dátum registrácie: Ut 18. Mar, 2014, 12:47
Bydlisko: Sečovce

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa satanicek666 »

zoom napísal: Št 06. Jún, 2024, 00:58 Aj ja mam novu skusenost. V poslednych tyzdnoch som po prvykrat sedel v Škodiaqu a nejakom novsom Prassate.
Škodiaq - LOL, myslel som, ze embecka urobila velke auto... vo vnutri stiesnene a sedacky asi pre 50kg ludi, uzke, celu cestu ma ominali, zrejme nejaka sportova verzia s bocnym drzanim tela, aby ma ten neskroteny stvorvalec nevylial niekde v zakrute von oknom. BMW z 90tych rokov ma dokazalo odviezt 200 km, potom som vystupil a ze "este by som si siel zajazdit". Hocijaka novodoba KIA mi pripada fajn sedackami. Tuto som siel cez pol mesta a uz som bol rad, ze vystupujem. Prisambohu ovela lepsi pocit a zazitok z jazdy som mal, ked som mal pozicanu nejaku Fiat ci Peugeot dodavku L3H2 a jazdil som s nou po meste.
Prassat - hadam este mensi nez Škodiaq, posadil som sa tam, hlavu som mal niekde v plafone ako serzant Hightower, celu cestu som nemohol uverit, ze toto je to obrovske menezerske vozidlo, ktore odvezie celu kuchynsku linku, gauc, nafuknuty skakaci hrad a 2 nezlozene kociky naraz a este ostane miesto na 4 prepravky s pastekami na dovolenku do Chorvatska. Ked som vystupoval, normalne som sa musel pozriet, ze to bolo naozaj Passerati a nie nejaky Golf Variant alebo co.

Asi nadalej ostavam verny inym autam.
Co sa tyka Pezotu a automatu, tak myslis tu robotizovanu prevodovku, co s tebou hojda dopredu a dozadu, ked preraduje rychlosti? Ak ano, tak je to take divne. Na normalne nezazitkove jazdenie by som asi radsej prijal CVT nez hento. Normalna velka planetarna prevodovka je samozrejme na prvom mieste.

scream: Co som teraz kukol JewTube videa, tak Scala 1.0 to da za 17 sekund a zrejme tvoj Avensis za 15 sekund (neviem, aky presne mas, bral som T27 model). Nehovoriac o tom, ze tvoje auto je o vyse 100kg tazsie a ten zvuk toho motora je o dost lepsi. Vlastne vsetky auta su o 100-200kg tazsie nez Scala... ci Cee'd, i30, Mazda 3, Leon, C4, Focus, Golf... zase raz Skoda ako jedina vymyslela zazracny material, a preto je jej auto najlahsie. Alebo maju tenke plechy a nahovno vytlmeny interier, setria na tapacirungu, materialoch a vyplniach. Jedno z toho.
ked som kupoval ravku tak predomnou mesiac cca kupil kolega z roboty skodiaka 2021.tak sme sa boli povozit.a presne toto zoom co hovoris mi vadilo.vodic je oproti ravke v tom skodiaku natiskany.presne ten zuzneny priestor...v zadu je to o inom.tam je miesta habadej oproti ravke.ked som kupil ravku tak sme sa boli na nej povozit :D a kolega ze v predu sa citi lepsie jak vo svojim skodiaku ale v zadu je malo miesta.ta ze tak.nesi sam co ma taku skusenost so skodiakom
Amd R7 5800x3d = Noctua d15 = Asus strix b550f = Kingston 64gb ram 3600mhz cl18 = Rtx 4090 Phantom = Ssd: M2 WD 850x 1tb win10 + M2 WD 850x 2tb + 850 evo 2tb = Lian Li 216 black = Fany: 2x Lian Li 160mm-in + 3x Noctua a12x25-out + 2x Noctua a12x25-bottom = Asus strix 1kw aura = LG C2 42" = Per: Log g915 tkl + Log g pro wire + g440 hard + Xbox Wire Controller = Audio: Topping dx3pro+ = Mackie mr524 = AudioTechnica-a550z
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5694
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Jednoduska »

Veď nie je celý segment mestských SUV o tom istom, veľké zvonku malé vnútri? :) Ja keď som presadol naspäť do moje Grand C4 spacetourier tak znova pocit že je to vesmírna loď po škodovke, aj priestorom aj rozložením :D

Zoom, pekne si to spísal, ja osm čísla nepozeral ale ako prvú vec píšem že to auto pôsobí pri jazde ľahko. predpokladám že je to použitím menšej platformy, ono je to v podstate natiahnutá Fabia, tak je asi všetko tenšie/ľahšie.

A slabé odhlučnenie potvrdzujem, hučali gumy a pod. ale na ten 1.0 Tsi nedám dopustiť, v aute za 15K by mi dával mega zmysel ak niekto chce nové a nechce točiť (už neexistujúce) atmosféry.
Gumkac
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1978
Dátum registrácie: Pi 10. Feb, 2012, 17:01
Bydlisko: bratislava - DL

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Gumkac »

beardie napísal: Pi 24. Máj, 2024, 16:15 Úprimne, pravdepodobne 0x, lebo sa viem udržať v pruhu...
tak tak. tiez mam line-assist vo VAG a teda vobec s nim nemam problem. Ano, niekedy zasiahne ked sa blizim k ciare, ale uplne v pohode sa da pretlacit, ked tam chcem ist cielene. A bezne sa drzim v strede pruhu, nelietam od kraja po kraj, takze nemam problem, ako sa snazi niekto navodit vo videu :D Skor naopak, strasne ma seru ludie, ktory v zakrute ide za ciaru a ked ich obiehas, tak nevies ci vlastne vie ze si vedla neho, ci skoncis v poli, v strome, alebo v nom. To iste ked ides oproti nemu, tak nevies ci sa stihne vratit do pruhu alebo nie. Line assist je podla mna jedina vec co zabera na ludi co nevedia v zakrutach ostat v pruhu a ludi co nepouzivaju smerovky.

to uz mi daleko viac vadi front-assist respektive adaptivny tempomat, ktory niekedy reaguje strasne skoro a ked si este dobre daleko od kamionu, tak uz ti zacne brzdit :Dto aby mal potom clovek nonstop nohy na plyne a pretlacal aj frontassist. len potom straca zmysel. :D
Intel i5 13600K + Noctua NH-D14 | ASUS TUF Z690 | ASUS TUF RTX 3070 Ti O8G | 32GB 3600Mhz Kingston | Corsair HX750i | Samsung 980 pro 1TB + 970 evo plus 1TB | NZXT H7 flow | 5x 140mm arctic
LG UltraGear 27GP850-B / Dell U3417W | Logitech G700s + Devis Control | Logitech G915 Tactile | Lenovo T490
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4550
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

Nechapem vobec o com tu rozpravate. Roky tu boli 1.9tdi dialncove specialy s podobnym vykonom. 1.0tsi je prejavom a spotrebou ozaj megavydareny motor, ci na mesto alebo dialnicu. Fabia ma s nim maximalku myslim 200km/h .

Ked ma niekto malo miesta v SUV, tak proste si kupte superba. To je trieda sama o sebe. Ja nemam problem sa na prve otvorenie dveri nasukat (nehovorim, ze easy) do trojdveroveho coupe s uzkymi sedacami, sedacou na zemi v plnom komforte za volantom a to som uz kus pribraty na 108kg/187cm. Bud ste vseci ozruty alebo vam treba escalade.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5499
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Tak nejak, vsak predchodcovia kategorie 1.0TSI(rozne atmosfery do 2l) mali problem ist 140po rovine... A ked uz tak pri tom mali 4000rpm(aj pri 6st prevodovkach) a o 3l vyssiu spotrebu.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"