Tak "dobojované". Mám požadovanú rýchlosť, skutočných 15/1 (DSL profil), parametrovo to vyzerá nasledovne : Upload 1148 Kbit; Max. 1620 Kbit; SNR Margin 16,8; Line Attenuation 9,2 - Download 18 395 Kbit; Max. 23170 Kbit; SNR Margin 6,3; Line Attenuation 25,5. Nakoniec technik z "terénu" potvrdil, že rýchlosť linky je možné zvýšiť na požadovanú a zaklincoval to, že môj provider (VNET) nepožiadal o zvýšenie. Od providera mám ale z minulosti preposlané vyjadrenie z ST: na prístupe 0017351849 evidujeme rýchlosť: 15/1 Mbit/s (reálne bola 12/0,75), S pozdravom Slovak Telekom, a.s., Jozef Čanecký, Sr.Key Account manažér veľkoobchodu / Wholesale Sr. Key Account Manager Pracovisko: Bajkalská 28, 817 62 Bratislava. Nejdem už komentovať celú kauzu, ktorá trvala viac než mesiac a stála ma cca 7 mailov s providerom a 5 mailov s technickou podporou Slovak Telekom. Pokúsim sa shrnúť návod pre ostatných, ako na to. Uvádzané rýchlosti DSL 15/1, 8/1 atd. sú len obchodné názvy, skutočná rýchlosť linky podľa podmienok ST môže byť 60-100% tejto hodnoty, tj. pri sťažnosti je potrebné technicky argumentovať. 1. Treba zistiť z DSL routeru parametre linky, tj. aktuálny profil a maximálny možný (viď. údaje na začiatku mailu, žiadne info zo speedtest.net a pod.). Pokiaľ max. rýchlosti pre upload a download sú vyššie ako aktuálne a SNR Margin pre download je vyšší než cca 7-8 (on poklesne pri zvýšení rýchlosti linky a nesmie byť nižší než cca 6), je možné zvýšiť rýchlosť linky. Ešte lepšie je, pokiaľ je po ruke sused (ako bol môj prípad), ktorý má DSL s vyššou rýchlosťou = ďalší a ťažko "priestrelný" argument na sťažovanie. 2. Poslať infomácie z bodu 1 na
techgroup@telekom.sk s žiadosťou o vyjadrenie ku zvýšeniu rýchlosti - v mojom prípade veľká spokojnosť s odozvami (max. ďalší pracovný deň) a s úrovňou komunikácie (žiadny manažéri, normálny ľudia). 3. S výsledkami z bodov 1 a 2 kontakovať svôjho providera - požiadavka bude individuálna, podľa výsledkov - zvýšenie rýchlosti, premeranie linky, prepojenie na iný pár vodičov (podľa mietsnej situácie a okolností - napr. sused má vyššiu rýchlosť = moja linka má pravdepodobne poruchu atď.). 4. Nevzdať sa, pokiaľ dostanete infomáciu typu - "na Vašej linke je nastavený profil 15/1" bez technickej argumentácie. Milan