Ked chces natocim ti to iste s quattrom
![wink ;)](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/wink.gif)
. s quattrom to slo do sraciek uz v '89, ked vymontovali uzavierku stredoveho diferencialu, lebo mali torsen. torsen je sice super, ale uzavierka je uzavierka. uz vtedy to stratilo vlastnosti.
Q 1. generacie ma uzavieratelny stredovy a zadny diferencial, to v praxi znamena, ze pokial neostanes vsetkymi styrmi kolesami na lade, furt sa hybes.
v Q 2. generacie nahradili stredovu uzavierku a otvoreny medzinapravovy diferencial torsenom (co obecne hodnotim ako pozitivny krok) bez moznosti ho natvrdo uzavriet (co je uz horsie). ak mas zadny diferencial otvoreny, cez torsen stojis ak mas 2 kolesa na kriz na lade, ak ho zavres, ak sa na lad dostanu 3 kolesa, si skoncil.
neskor pokial viem torsen vyjebali a nahradili ho nejakym crown gear prevodom, ktory sice nejaku tu svornost ma, ale je zalozena na hydraulicko - klzno - elektronickom principe (ktory posilnil po tom, co s ABS 6.0? prisiel EDS).
potom robili kadejake dalsie upravy smerom k cpaniu dalsej elektroniky, ale to som uz nesledoval a nestudoval. v principe to sice je stale trojdiferencialova plnohodnotna stvorkolka, ale orientovana skor na lepsi prenos sily na cestu pri dobrych podmienkach, nez na prejazdnost terenom.
ja osobne, keby som si kupoval nove auto s pohonom 4x4, rozhodne by mi zalezalo na tom, kam sa ten pohon dostane. ked uz mam platit zvysene naklady na palivo, ktore zozeru niekedy az 20% straty v rozvode hnacej sily, tak by ma zajimalo ci niekde neostanem visiet a ze ked som v srackach, furt to tam dole mozem vsetko pozamykat a odplizit sa prec. trh ale na to evidentne dlabe
Aby si sa s tym pohodlne dostal na chalupu v dazdi, snehu, lade... tam ti staci aj quattro, aj torsen, ale najlepsia by bola uzavierka no...
co sa mi o xdrive podarilo vylustrovat je to len otoceny haldex (tzn. ziaden stredovy diferencial - vizkospojku ja za stredovy diferencial nepovazujem). ale zasa je mozne, ze v priebehu vyroby existovalo viacej druhov pohonu 4x4 oznacovanych xdrive a niektory z nich bol aj niecim viac ako polostvorkolka. akurat ja o tom neviem najst informacie.
Ja by som sa na to kraaasne vysral, na cele quattro a podobne sprostosti, neni to 4x4, akurat sa tam ma co doebat, preco? jednak nemas plynule rozdelenie vykonu medzi napravy symetricke, ale iba polovicate (obvykle vedia 50:50 - 0:100). a dalsia vec je, ze vacsinou tie polostvorkolky zasahuju az ked ESP zaznamena smyk. mimo to zaradene nie su a pri vyssej rychlosti sa automaticky odpajaju.
samozrejme, ze ked ti to niekde pri nizsej rychlosti smykne, tak sa zopne vizkospojka, to funguje ako zamknuty stredovy diferencial a potom uz EDS/ESP poriesi zvysok. ale ak si talentovany a dostanes sa do velkych sraciek, moze sa ti stat, ze si mozu haldex s EDS/ESP piskat
Mimo toho, ja strasne ale strasne neznasam to ESP a tieto podobne trojpismenkove <>ny (to co tak "krasne spomali auto aby nerobilo vruuuuum" je zasahujuce ASR), ano, vie to pomoct, ale audinacke prevedenie ze stlacim ESP OFF a ono mi ho akurat obmedzi na 50% a vo velmi kritickej situacii opat zapne, no na to ti mozem dlabať, radsej poctivy zadohrab, clovek si to otuka v snehu jednu zimu, a ked pojde dverami napred tak mu este v gatach bude stat rano ked ma rad adrenalin, akurat treba vedet kedy prestat...s audi toto nezazijes...audi je pre manazerov a tupcov co si kupuju predrazeny VW, a duplom A4, sak tam neni nic, este taka A6 ma technologicke novinky, ale A4 defacto passat...hlupost...