zážitky s alza.sk

Všetko o reklamáciách a skúsenostiach s predajcami ...
Používateľov profilový obrázok
fallenblue
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 256
Dátum registrácie: Po 20. Sep, 2021, 10:00
Bydlisko: Trenčín

Re: zážitky s alza.sk

Príspevok od používateľa fallenblue »

Presne tak, ako píše SKiLEX. Koncom minulého roka sa prešlo na tento systém, kedy sa v podstate všetko okrem privátnych značiek Alzy (https://www.alza.sk/nase-znacky-predstavenie) posiela na reklamáciu, aj páreurové drobnosti.

Predtým veci do 40 alebo 50€ riešil zamestnanec pobočky výmenou alebo vrátením peňazí v podstate okamžite a drahšie veci posudzoval buď manager pobočky, alebo sa to posielalo na posúdenie na reklamačné. Teraz ide na posúdenie všetko. Zistili, že sa tam zbytočne stráca veľa peňazí, ľudia to zneužívali, posielali "vymyslené" reklamácie aby dostali peniaze atď... Ľudia si z alzy spravili požičovňu, spoliehali sa na to, že ich po čase omrzí tovar, napíšu tam "nejde mi toto a toto" a dostanú prachy späť. No, donekonečna to takto ísť nemohlo, tak to zmenili :)

Teraz sa čaká dlhšie, väčšinou 25+ dní. Ale keď sa niekomu nepáči, že čaká dlho (stále však v zákonom stanovenej lehote), môže si priplatiť záruku okamžitej výmeny a vybavené.
CPU: i9-9900K + Arctic II 360 MB: MSI MPG Z390M RAM: 4×8GB HyperX 3200 MHz Predator RGB GPU: Asus TUF RTX 3080 SSD: 2×Samsung 980 1TB + CLR-M2 ALU PSU: Corsair RM850x(2018) CASE: Asus AP201 Black + 4×NF-A12x25 chromax LCD: 27GP850 + P2421D Repro: PreSonus Eris E3.5 Mouse: Logitech G502 Lightspeed + Logitech MX Master 3S Keyboard: Logitech MX Mechanical Headset: Logitech G Pro X Wireless MB: MacBook Pro 13 2020 | i5-8257U | 16GB | 256GB Apple: iPhone 15 Pro Black 256GB + Airpods Pro2 + Apple Watch 4 Grey 44mm + iPad mini 6 Grey Cell Gaming: PS5 Pro
Používateľov profilový obrázok
molnart
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7150
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: zážitky s alza.sk

Príspevok od používateľa molnart »

kde su casy ked som reklamoval po 2.5 roku grafiku, na predajni to chytil chlapik do ruky, pozrel z kazdej strany a pri odchode mi uz pipli peniaze na ucte
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10214
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: zážitky s alza.sk

Príspevok od používateľa stiv »

Ideme do finale, posledny mesiac. :D
IMG_93488.png
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
.
Používateľov profilový obrázok
Pepeb007xx
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 3076
Dátum registrácie: St 16. Mar, 2011, 18:22
Bydlisko: NM

Re: zážitky s alza.sk

Príspevok od používateľa Pepeb007xx »

ja mam este 17dni, potom sa to resetuje?

btw, dufam, ze sem zase niekto nepride plakat.

Obrázok
MB Asus B550-F CPU AMD Ryzen 7 5800X3D @4,4GHz CPU AIO Fracal Desing Lumen S36 GPU Sapphire NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24G RAM Patriot 64GB DDR4 SSD Samsung 990 PRO 2 TB PSU Corsair RM850x Case Fractal Design North Chalk White TG Clear Monitor Samsung 32''U32H850 OS Win 11PRO64SK Repro Edifier S880DB
NAS Synology DS218play Noctua 20TB WD Red Surveillance Reolink RLN16-410 8TB UPS EATON Ellipse ECO800
Router Mikrotik hAP ac³ MESH 2×Asus RT-AX55 TV Philips 65OLED806 SoundBar Samsung HW-Q950A 11.1.4
Retro handheld Anbernic RG556 + Samsung PRO Ultimate 512GB GamePad Xbox wireless controller

#grammarnazi #parfumslover Steam Pepeb007xx #DotA2 pretaktovanie klan: PC.SK Battle.net pepeb007xx#2925 #diablo4
Používateľov profilový obrázok
michalesku
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 850
Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
Bydlisko: Zvolen

Re: zážitky s alza.sk

Príspevok od používateľa michalesku »

A Ty nemas moralny problem, ze kvoli Tebe musi ist dodavka s jednym kablikom?
Spoiler: ukázať
PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS
PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared)
PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS
NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator
NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery
2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS
NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB
JacobSteven
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 519
Dátum registrácie: Ut 30. Mar, 2021, 20:49
Bydlisko: Trenčín

Re: zážitky s alza.sk

Príspevok od používateľa JacobSteven »

fallenblue napísal: Ne 09. Mar, 2025, 11:18 Presne tak, ako píše SKiLEX. Koncom minulého roka sa prešlo na tento systém, kedy sa v podstate všetko okrem privátnych značiek Alzy (https://www.alza.sk/nase-znacky-predstavenie) posiela na reklamáciu, aj páreurové drobnosti.

Predtým veci do 40 alebo 50€ riešil zamestnanec pobočky výmenou alebo vrátením peňazí v podstate okamžite a drahšie veci posudzoval buď manager pobočky, alebo sa to posielalo na posúdenie na reklamačné. Teraz ide na posúdenie všetko. Zistili, že sa tam zbytočne stráca veľa peňazí, ľudia to zneužívali, posielali "vymyslené" reklamácie aby dostali peniaze atď... Ľudia si z alzy spravili požičovňu, spoliehali sa na to, že ich po čase omrzí tovar, napíšu tam "nejde mi toto a toto" a dostanú prachy späť. No, donekonečna to takto ísť nemohlo, tak to zmenili :)

Teraz sa čaká dlhšie, väčšinou 25+ dní. Ale keď sa niekomu nepáči, že čaká dlho (stále však v zákonom stanovenej lehote), môže si priplatiť záruku okamžitej výmeny a vybavené.
Je to škoda, keďže aj ja mám tú skúsenosť, síce veľmi dávno a to v roku 2016 kedy mi bez problémov keď som prišiel vymenili HDD lebo mi ho PC nenačítal. Nikam neposielali, priamo na pobočke mi hneď vybavili to ako reklamáciu a objednali nový kus. A to stál ten HDD nejak okolo 80€.

Okamžitá výmena by bola samozrejme skvelá voľba, ale pri danom telefóne nebola možnosť si ju priplatiť. Ale čo som aj čítal podmienky okamžitej výmeny píšu tam, že len 1x počas doby záruky sa môže využiť. Ale aj to asi pri Alza produktoch nie je pravda, keďže som od nich myš reklamoval už dvakrát v rámci okamžitej výmeny a bez problémov.

Ale inak už sa reklamácia pohla konečne. Včera zostávalo 5 dní do vybavenia reklamácie a už ukazovalo stav: "Tovar prevážame do predajne", avšak pod tým... "Prípad bol vybavený zamietnutím." Takže vlastne 25 dní bol v servise kde to aj tak zamietli.

Síce mi oficiálne Alza neposlala ešte žiadne vyrozumenie od servisu kde to posielali, ale som úprimne zvedavý na dôvod zamietnutia. Lebo ak podľa nich je v poriadku ak tlačídlový telefón s batériou 1450 mAh vydrží nabitý max. 1 deň tomu nerozumiem.

Úprimne keby som vedel, že to takto dopadne spravím to radšej takto:
- objednám nový ten istý telefón
- vrátim ho v rámci 14 dní bez udania dôvodu, avšak im vrátim ten čo som kupoval prvý
Otázne by síce bolo, že by nesedelo sériové číslo, ale otázne či to tiež nejako je zapísané v objednávke.
Síce je to "nepekný" spôsob, ale zjavne lepší ako posielať na reklamáciu a 25 dní čakať na vybavenie a bez telefónu s následným zamietnutím.
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 8066
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: zážitky s alza.sk

Príspevok od používateľa LordKJ »

ale nic z toho o com hovoris nie je problem alzy, ked to servis zamietol tak chces okradnut obchod? (vratit im nefunkcny telefon ako funkcny) a ked uz je ukoncena reklamacia nevidis v systeme aj pdf protokol s vyjadrenim?

btw to ci je seriove cislo na objednavke je vidiet na fakture
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
JacobSteven
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 519
Dátum registrácie: Ut 30. Mar, 2021, 20:49
Bydlisko: Trenčín

Re: zážitky s alza.sk

Príspevok od používateľa JacobSteven »

Keby aj som spravil mnou popísaný spôsob, že objednám nový a vrátim starý tak by nešlo o okradnutie obchodu. Predsalen ten telefón mi po zamietnutej reklamácii vrátia, čiže podľa servisu je funkčný. Ale aj tak keby som to chcel spraviť, nedalo by sa to asi predsalen. Pozrel som to sériové číslo či je na faktúre a je tam napísané.

Protokol s vyjadrením zatiaľ nemám. Len mi u Alzy pri tej reklamácii ukazuje tú informáciu, že to posielajú späť na pobočku. Zjavne teda ten protokol sa mi zobrazí až po prebratí tej reklamácie.

Avšak písal som priamo Alze a napísali mi, že jediná posledná informácia od autorizovaného servisu je, že popísaná závada sa pri testovaní neprejavila a preto vracajú telefón späť bez opravy.
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 8066
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: zážitky s alza.sk

Príspevok od používateľa LordKJ »

je funkcny ale nie je novy

nuz tak stebou vybabral servis/vyrobca
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
Používateľov profilový obrázok
fallenblue
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 256
Dátum registrácie: Po 20. Sep, 2021, 10:00
Bydlisko: Trenčín

Re: zážitky s alza.sk

Príspevok od používateľa fallenblue »

JacobSteven napísal: Št 13. Mar, 2025, 19:37 Úprimne keby som vedel, že to takto dopadne spravím to radšej takto:
- objednám nový ten istý telefón
- vrátim ho v rámci 14 dní bez udania dôvodu, avšak im vrátim ten čo som kupoval prvý
Otázne by síce bolo, že by nesedelo sériové číslo, ale otázne či to tiež nejako je zapísané v objednávke.
Síce je to "nepekný" spôsob, ale zjavne lepší ako posielať na reklamáciu a 25 dní čakať na vybavenie a bez telefónu s následným zamietnutím.
No a presne kvôli takým špekulantom ako ty, je teraz proces reklamácií v takej podobe, ako je...
Predstav si, že máš eshop a zákazníci ti robia to, čo si práve popísal. Určite by si bol rád, že?
Kritizuješ tu Alzu za niečo, čo by spravil akýkoľvek iný predajca. Teda aj keby si to kúpil inde, mobil by posielali do toho istého servisného strediska a rovnako by si čakal na rovnaké vyjadrenie. Takže toto nie je problém Alzy, ale servisu konkrétnej značky. Ja som mal dávnejšie problém s jednou nabíjačkou značky Fixed. Prehrievanie a pomalé nabíjanie. Reklamoval som v Alze, čakal som asi 27 dní na vybavenie reklamácie a následne bola reklamácia vybavená zamietnutím. Vyjadrenie servnisného strediska Fixed - prehrievanie a pokles rýchlosti nabíjania nie je chyba, je to vlastnosť, takže pohoda, nič, zamietnuté. Takže fuj Alza, už tam nič nekúpim? Nie, fuj Fixed, nič si už od nich nekúpim. Rovnaké vyjadrenie Fixed servisu by som dostal či by som si to kúpil v NAY, Datacompe, Planeu alebo kdekoľvek inde. Teda v prípade, že by to posielali do servisu a nevracali by peniaze z ich dobrej vôle, ako to doteraz robila Alza. Ako som hovoril, ľudia to príliš zneužívali až sa rozhodli, že to zmenia. Takže sme zas na začiatku - čím viac špekulantov, tým horšie pre všetkých.
CPU: i9-9900K + Arctic II 360 MB: MSI MPG Z390M RAM: 4×8GB HyperX 3200 MHz Predator RGB GPU: Asus TUF RTX 3080 SSD: 2×Samsung 980 1TB + CLR-M2 ALU PSU: Corsair RM850x(2018) CASE: Asus AP201 Black + 4×NF-A12x25 chromax LCD: 27GP850 + P2421D Repro: PreSonus Eris E3.5 Mouse: Logitech G502 Lightspeed + Logitech MX Master 3S Keyboard: Logitech MX Mechanical Headset: Logitech G Pro X Wireless MB: MacBook Pro 13 2020 | i5-8257U | 16GB | 256GB Apple: iPhone 15 Pro Black 256GB + Airpods Pro2 + Apple Watch 4 Grey 44mm + iPad mini 6 Grey Cell Gaming: PS5 Pro
lele007
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1009
Dátum registrácie: St 28. Jan, 2009, 01:14
Bydlisko: Kosice

Re: zážitky s alza.sk

Príspevok od používateľa lele007 »

Repeater odoslany na reklamaciu na zaciatku mesiaca a dnes prisiel mail, ze vybaveny formou vymeny - takze za 13-14dni.
MSI B760 GAMING PLUS WIFI / Intel Core i5-14600KF / EVOLVEO Silens S1 / DeepCool AK400 Zero Dark / GIGABYTE UD850GM / Kingston FURY 16GB KIT DDR5 5600MHz CL40 Beast Black

Návrat na "Reklamácie a paragrafy"