Programovanie fyziky svalu

Sekcia o programovaní, programovacích jazykoch...
Používateľov profilový obrázok
upir102
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 557
Dátum registrácie: Pi 04. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Vinohrady nad Váhom

Programovanie fyziky svalu

Príspevok od používateľa upir102 »

Ahojte ,
Mám na pláne urobiť simuláciu zošívania ľudského svalu , takže hneď sa mi vynára kopa otázok :D
Vymodelevaný sval ( v autodeskt-e ) sa hodí do ENGINU Unity 3D 5.1 .
Ide o to aby sa ten sval pri zošívaní správal "akoby reálne" ( hýbal by sa sťahoval a atď) , treba spraviť algoritmus na pohyb svalu alebo stačí to vymodelovať v Autodeskt , napríklad ? ( je tam možnosť , kde sa dá nastaviť to , že konkrétny model bude mať povrch napr . koberec , sklo a potom sa to vyrenderuje , dá sa také niečo uložiť a vložiť aj do Unity 3D ?)

Ak by sa to nedalo spraviť v autodeskt , má niekto s takým niečím skúsenosti pomohol by kde by som mohol začať ?

Ďakujem za odpovede :)
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8730
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Programovanie fyziky svalu

Príspevok od používateľa shiro »

autodeskt neexistuje a autodesk je firma vyrabajuca niekolko softverov...pochybujem ze modelujes vo firme :-)

V nejakom 3d modeleri (od blendera po 3dsmax ci maya) si to vymodelujes a otexturujes, aby to vyzeralo ako chces.
nasledne ten model importnes do toho 3d enginu a tam ho otexturujes, co je este jednoduche. nasledne ho rozhybes prislusnymi funkciami na to urcenymi alebo napisanim vlastneho kodu, pripadne shaderov pre to rozhybanie.

Nieje to nic co sa naucis za dva dni, podobne veci rataj tak dva tyzdne, az sa zorientujes, rozkukas a daco vytvoris...
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
upir102
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 557
Dátum registrácie: Pi 04. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Vinohrady nad Váhom

Re: Programovanie fyziky svalu

Príspevok od používateľa upir102 »

No áno neexistuje mal som na mysli MAYA , modeli boli v nej robené ..ale to je jedno musí sa spraviť teda ten algoritmus . A v Unity som povytváral už viacero vecí len skôr takých ľahších .
Tie shadere vedel by si popísať bližšie čo konkrétne sú ? Ja som si myslel že sú to tiene :D
Alebo vedel by niekto poradiť kde by sa malo začať pri takomto programovaní ?
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8730
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Programovanie fyziky svalu

Príspevok od používateľa shiro »

Tak to sa este mas co ucit...
shadere su male programiky v specialnom jazyku podobnom C++ beziace cisto na graf. karte cez pixelshader a vertexshader
tu deformaciu objektu mozes robit bud cez toto alebo nejakym skriptom, zalezi na tom aky mas engine.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
upir102
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 557
Dátum registrácie: Pi 04. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Vinohrady nad Váhom

Re: Programovanie fyziky svalu

Príspevok od používateľa upir102 »

aha ďakujem :) zas som o niečo múdrejší :) , asi začnem scriptom bude sa to robiť v Unity :)

Návrat na "Programovanie"