Leon napísal:by si mohol poškekulovať, alebo aspoň napísať vlastný názor, nech vieme my neskúsený vôbec o co go

Ťažko povedať, keď nevieme aká je presná konštrukcia u týchto Corsiarov a ako presne to vnútri fanu funguje.
Teoreticky my mohli mať MAGLEV ložiská vo fanoch veľa výhod, hlavná je asi minimálny až nulový kontakt pevnej a pohyblivej časti fanu počas aktívnej prevádzky, tým pádom prakticky žiadne trenie = teoreticky žiadne opotrebenie a dlhoročná životnosť. Na druhej strane ložiská u iných top výrobcov /hlavne vlastné patentované konštrukcie na báze hydrodynamických ložísk/ sú dnes už na takej úrovni, že tam prakticky k treniu pevných častí fanu v aktívnom stave tiež nedochádza, všetky kritické kontaktné plochy počas prevádzky oddeľuje mazacie médium. Pokiaľ je toto médium naozaj kvalitné a časom nestráca na vlastnostiach /objem, konzistencia/ + konštrukcia nie je náchylná na únik, tak si dovolím povedať je spoľahlivosť a životnosť na podobnej úrovni. Aspoň teda v reálnom časovom horizonte využitia takého fanu, čo je povedzme v 99% prípadov maximálne 10 rokov. Výhoda MAGLEV v tomto prípade by mohla byť práve schopnosť dosiahnuť taký stav bez kvapaliny, čo má určite výhody pre výrobcu. Neviem či aj finančné, ale rozhodne konštrukčné... netreba sa škrabať za uchom jak spoľahlivo vyriešiť zapuzdrenie, stálosť mazacieho média pri rôznych teplotách počas dlhoročnej prevádzky a všetky delikátne veci okolo toho.
U MAGLEV ložísk by ma naopak zaujímalo ako je riešená funkčnosť ložiska s ohľadom na orientáciu fanu /horizontálne, vertikálne a smer ktorým fúka fan/. Keďže na funkčnosť tam má vplyv aj gravitácia a konštrukcia ložísk by mala počítať s tým, že pri rôznej polohe fanu tam pôsobia rôzne veľké sily a teda magnetické pole by malo vedieť tieto sily absorbovať bez vedľajších efektov na funkčnosť, toto nopak može byť u nich achilovka.
U hydrodynamických ložísk to rieši práve kvapalné médium, ktoré je väčšinou pri práci vnútorným tvarovaním púzdra tlačené do jedného bodu a keďže kvapalina narozdiel od plynu pod rôznym tlakom drží svoj objem, tak spoľahlivo eliminuje rozdielne tlaky pri rôznej orientácii fanu. Preto napr. sú takéto fany spoľahlivejšie v horizontálnej polohe, kde bežné klzné ložiská rýchlo odchádzajú. Polopate povedané proste vedia držať rotor v polohe v akej treba za každých okolností.
patro16 napísal:aby to nahodou nebolo obslahnute sunon maglev lozisko/motor, resp. sa mohli stat oem vyrobca pre corsair
maglev.PNG
a teda v praci pacujeme s nejakymi modelmi od sunon s maglev tech. ale ze by boli zrovna nejake super tiche sa povedat urcite neda.
To netuším, fakt by ma zaujímal nejaký detailný rozbor konštrukcie u týchto Corsairov, lebo ja som voči ich fanom skôr skeptický. Ono by to bolo aj tak jedno, ak tam hodili svoje klasické rapkajúce motorčeky. Nemyslím, že si s nejakým dôsledným výskumom a dizajnom ložiska veľmi lámali hlavu, skôr chceli byť za každú cenu iní a zavetrili príležitosť na kvalitné PR. Ale to len špekulujem. Ale určite sa im na to pár ľudí namotá.
