Autobateria AGM
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Autobateria AGM
Zdar,
Poraďte baterku do octavie 2 a aj spoľahlivý obchod,bud na nete,alebo v okoli BB.
Cenovo cca za 120€
Poraďte baterku do octavie 2 a aj spoľahlivý obchod,bud na nete,alebo v okoli BB.
Cenovo cca za 120€
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Autobateria AGM
nie som si isty ci nutne potrebujes AGM do Ocktavie a uz vobec som si nie isty ci treba 120eurovu bateriu.
Yuasu 100Ah som kupil za 72eur (v Cechach), ani ju tam nedostanes lebo je velka ; u nas vidim Boš S3 baterie 88Ah za 82eur a aj pri tej je velmi otazne ci ti vlezie tam kam ma vliezt. Standard je kolko, 62Ah ?
Yuasu 100Ah som kupil za 72eur (v Cechach), ani ju tam nedostanes lebo je velka ; u nas vidim Boš S3 baterie 88Ah za 82eur a aj pri tej je velmi otazne ci ti vlezie tam kam ma vliezt. Standard je kolko, 62Ah ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- lepermessiah
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2796
- Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
- Bydlisko: ZV
Re: Autobateria AGM
Ja mam Varta AGM cca 74Ah ktoru som kupoval kvoli nie castemu pouzivaniu auta a udajnej schopnosti spolahlivejsie nastartovat aj pri vacsom vybiti .. vysledok taky, ze sice baterka posluzila skoro 5 rokov, ale ked raz bola vybita pod 11.5V aj tak som uz auto nenakopol
Z mojho pohladu je ovela lepsie kupit si jump start powerbank (tie srandy co su akoze powerbank ale dokazes s nimi nastartovat mensi motor) a obycajnu Varta Blue a podobne..
Na druhu stranu otec ma v mestskom vozitku ala Hyundai Galloper bateriu Optima Red a s tou nastartuje aj ked zabudne v lese 10h zapnute svetla
Z mojho pohladu je ovela lepsie kupit si jump start powerbank (tie srandy co su akoze powerbank ale dokazes s nimi nastartovat mensi motor) a obycajnu Varta Blue a podobne..
Na druhu stranu otec ma v mestskom vozitku ala Hyundai Galloper bateriu Optima Red a s tou nastartuje aj ked zabudne v lese 10h zapnute svetla
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Autobateria AGM
Optimy maju jedny z najhrubsich dosiek na svete. Ich konstrukcia celkovo je niekde inde, a aj preto maju za mlakou 7 rokov no-questions warranty. My mame cervenu optimu dnes vo Voyageri, je na nej nalepka november2004 a garaz nepozna - tam boli tieto baterie default z vyroby.
Taky zvlastny hint znie : ked chces kupit kvalitnu bateriu, rozhoduj sa podla hmotnosti. Uplne presne rovnaka vec plati aj pri tuzkovych AA bateriach.
>> Z mojho pohladu je ovela lepsie kupit si jump start powerbank
toto mi znie zvlastne, nikdy v zivote som nemal a ani si neviem predstavit ako nosis celu dobu v kuse so sebou v kufri taketo volaco. A ked ho budes potrebovat, raz za sedem rokov, tak samozrejme zistis ze je po smrti.
Pri hlupych autach ktore nemaju riadene nabijanie teda nemaju kodovanu kapacitu baterie niekde v RJ plati jednoduche pravidlo : kup si najvacsiu aku si mozes dovolit z hladiska penazi a z hladiska zapojenia. Do Sharanu kde bola default 62Ah som natrtkal 100Ah a vymalovane, tam je ale "kastlik" krasne pristupny spredu a krasne "formovatelny". Je totiz rozdiel ci mas maximalny prud 500A a startujes na dvesto amperoch, alebo ci mas 900A a startujes na rovnakych dvoch stovkach. Velka bateria sa jednoducho menej namaha a ma vacsie rezervy a limity napriklad pri velmi kratkych / narocnych mestskych jazdach (vyhrievane dve okna, dve sedacky, tuc tuc muzika v tvrdej zime). Chlap ktory ma 70kg moze zdvihat 50kilove vrecka cimentu, ale chlap ktory ma 130kg svalov tych vreciek uzdviha viac a nenamaha sa pri tom tolko cize dlhsie vydrzi.
Taky zvlastny hint znie : ked chces kupit kvalitnu bateriu, rozhoduj sa podla hmotnosti. Uplne presne rovnaka vec plati aj pri tuzkovych AA bateriach.
>> Z mojho pohladu je ovela lepsie kupit si jump start powerbank
toto mi znie zvlastne, nikdy v zivote som nemal a ani si neviem predstavit ako nosis celu dobu v kuse so sebou v kufri taketo volaco. A ked ho budes potrebovat, raz za sedem rokov, tak samozrejme zistis ze je po smrti.
Pri hlupych autach ktore nemaju riadene nabijanie teda nemaju kodovanu kapacitu baterie niekde v RJ plati jednoduche pravidlo : kup si najvacsiu aku si mozes dovolit z hladiska penazi a z hladiska zapojenia. Do Sharanu kde bola default 62Ah som natrtkal 100Ah a vymalovane, tam je ale "kastlik" krasne pristupny spredu a krasne "formovatelny". Je totiz rozdiel ci mas maximalny prud 500A a startujes na dvesto amperoch, alebo ci mas 900A a startujes na rovnakych dvoch stovkach. Velka bateria sa jednoducho menej namaha a ma vacsie rezervy a limity napriklad pri velmi kratkych / narocnych mestskych jazdach (vyhrievane dve okna, dve sedacky, tuc tuc muzika v tvrdej zime). Chlap ktory ma 70kg moze zdvihat 50kilove vrecka cimentu, ale chlap ktory ma 130kg svalov tych vreciek uzdviha viac a nenamaha sa pri tom tolko cize dlhsie vydrzi.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Autobateria AGM
Agm je treba kvôli štart stop systému.
Bosh mrknem. Myslel som ale,že veľkosti su nejak standardizovane.
Bosh mrknem. Myslel som ale,že veľkosti su nejak standardizovane.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Autobateria AGM
pre kazdu kapacitu - prakticky ano.
100Ah je ale vacsia ako 82Ah a ta je vacsia ako 62Ah. Pytal si sa na 120eur bateriu, takze to nebude 44Ah ani nahodou.
Zvlast pre start-stop-stop-start-stop-start-start systemy plati "cim vacsia kapacita tym lepsie". A uplne idealne tu kravinu vypnut.
100Ah je ale vacsia ako 82Ah a ta je vacsia ako 62Ah. Pytal si sa na 120eur bateriu, takze to nebude 44Ah ani nahodou.
Zvlast pre start-stop-stop-start-stop-start-start systemy plati "cim vacsia kapacita tym lepsie". A uplne idealne tu kravinu vypnut.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Autobateria AGM
http://www.akumania.sk/produkt/akumulat ... 70-901-076
http://www.motoolej.eu/motoolej/eshop/2 ... 70-901-076
http://autobaterie.heureka.sk/varta-sil ... 0-901-076/
http://autobaterie.heureka.sk/exide-agm ... 60a-ek700/
http://autobaterie.heureka.sk/exide-dua ... 60a-ep600/
http://www.motoolej.eu/motoolej/eshop/2 ... 70-901-076
http://autobaterie.heureka.sk/varta-sil ... 0-901-076/
http://autobaterie.heureka.sk/exide-agm ... 60a-ek700/
http://autobaterie.heureka.sk/exide-dua ... 60a-ep600/
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Autobateria AGM
Tak si tu cenu nevsimajte.Kludne aj viac
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2315
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Autobateria AGM
Viem, ze Optimy boli velmi oblubene a robustne baterie, hlavne aj v off-road svete, ale... ked som si tak o nich cital, tak isli celkom dole s kvalitou. Kedysi ich vlastnili Svedi a boli to super baterie. Potom prisla nejaka nepodarena firma JCI a ta to cele optimalizovala (islo to riadne do sraciek). Teraz to tusim vlastni Johnson Controls a je mozne, ze sa zase zlepsili, aleee... za tu cenu to nejdem riskovat.
V Nemeckych testoch sa pravidelne dobre umiestnuju znacky Sonnenschein a Moll, ktore u nas nedostat. Ked som si pozeral baterie do Jeepov, tak som tak nejak vzdy skoncil pri tych najznamejsich znackach, ktore by som sa nebal kupit -- Bosch, Varta a Exide. Grand Cherokee ma teraz nejaku strednu Boschku (~3 roky?), Commander zase nejaku AGM Vartu (~2 roky). Varta mi je taka najsympatickejsia znacka z tychto. Zatial ziadny problem. Startujem 8-valce, jazdim kratke trasy v meste, na dialnicu moc nechodim. V zime pridem, nastartujem, ziaden stres. Commander raz stal mesiac v zime v horskych teplotach. Kedze to nie je dyyyzlova Skoda, prislo sa, nastartovalo sa, odislo sa. Baterky dostavaju na drzku v off-roade, prelievam v nich kyselinu hore dole (aspon v tej ne-AGM), nestrim ich nijako ani nedobijam. Ale zase nemam alternator ako dynamo z bicykla Favorit.
Chcem tym povedat -- vsetky baterie su horsie ako tie, co sa davaju vo vyrobe do auta, takze ked kupis hocijaku od velkeho vyrobcu, tak to nebude uplne zle a bude to cca podobne. Takze si najdi od tych troch nejaku vyssiu radu, rozmer pre tvoje auto a kup to. Nemyslim si, ze mozes kupit zasadne lepsie alebo horsie.
Ked sa mi najblizsie pokazi akumulator, chcem vyskusat Exide. Problem je, ze by som chcel skusat najvyssie rady, ale tie castokrat nemaju prave pre Jeepy (maju opacne zapojenie polov ako EU auta). O bateriach Banner toho prilis neviem.
V Nemeckych testoch sa pravidelne dobre umiestnuju znacky Sonnenschein a Moll, ktore u nas nedostat. Ked som si pozeral baterie do Jeepov, tak som tak nejak vzdy skoncil pri tych najznamejsich znackach, ktore by som sa nebal kupit -- Bosch, Varta a Exide. Grand Cherokee ma teraz nejaku strednu Boschku (~3 roky?), Commander zase nejaku AGM Vartu (~2 roky). Varta mi je taka najsympatickejsia znacka z tychto. Zatial ziadny problem. Startujem 8-valce, jazdim kratke trasy v meste, na dialnicu moc nechodim. V zime pridem, nastartujem, ziaden stres. Commander raz stal mesiac v zime v horskych teplotach. Kedze to nie je dyyyzlova Skoda, prislo sa, nastartovalo sa, odislo sa. Baterky dostavaju na drzku v off-roade, prelievam v nich kyselinu hore dole (aspon v tej ne-AGM), nestrim ich nijako ani nedobijam. Ale zase nemam alternator ako dynamo z bicykla Favorit.
Chcem tym povedat -- vsetky baterie su horsie ako tie, co sa davaju vo vyrobe do auta, takze ked kupis hocijaku od velkeho vyrobcu, tak to nebude uplne zle a bude to cca podobne. Takze si najdi od tych troch nejaku vyssiu radu, rozmer pre tvoje auto a kup to. Nemyslim si, ze mozes kupit zasadne lepsie alebo horsie.
Ked sa mi najblizsie pokazi akumulator, chcem vyskusat Exide. Problem je, ze by som chcel skusat najvyssie rady, ale tie castokrat nemaju prave pre Jeepy (maju opacne zapojenie polov ako EU auta). O bateriach Banner toho prilis neviem.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Autobateria AGM
no ved JCI je Džonsons Kontrol Internešnal... preto JCI. O kvalite Optím neviem diskutovat, do vyrobneho a cenovo-optimizacneho procesu nevidim.
>> vsetky baterie su horsie ako tie, co sa davaju vo vyrobe do auta
toto by eventualne mohla byt pravda. Z nemeckeho Fiammu mne osobne priamo prisiel nakladiak baterii MASERATI. Nalepky Maserati vsade. Sofer kamaratov otec takze naozaj ich mal z tej fabriky... sme spravili na bmwklube akciu, nas tam bolo no proste vela, polka Tranzita.
>> vsetky baterie su horsie ako tie, co sa davaju vo vyrobe do auta
toto by eventualne mohla byt pravda. Z nemeckeho Fiammu mne osobne priamo prisiel nakladiak baterii MASERATI. Nalepky Maserati vsade. Sofer kamaratov otec takze naozaj ich mal z tej fabriky... sme spravili na bmwklube akciu, nas tam bolo no proste vela, polka Tranzita.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Autobateria AGM
No tak este nejaky spolahlivy shop poradte
Re: Autobateria AGM
Btw JCI cize Johnson Controls International nema pod sebou len Optimy http://www.johnsoncontrols.com/batterie ... ery-brands
a kto uhadne este aku znamu znacku z automotive (nie baterie) ma pod sebou este JCI?
a kto uhadne este aku znamu znacku z automotive (nie baterie) ma pod sebou este JCI?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Spoiler: ukázať
- lepermessiah
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2796
- Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
- Bydlisko: ZV
Re: Autobateria AGM
pokial viem, Bosch a Varta je to iste, o com trochu nasvedcuju aj rovnake parametre
u otca Optima funguje zatial OK, oproti predoslej asi 3 rocnej Bannerke to je obrovsky rozdiel aj v startovani aj v schopnosti nakopnut auto po mesiaci statia alebo ked zabudne svetla vypnut .. a Optima je rovnako ako ine AGM Start-Stop friendly, a myslim ze nemusi byt nutne AGM aby bola Start-Stop friendly..
u otca Optima funguje zatial OK, oproti predoslej asi 3 rocnej Bannerke to je obrovsky rozdiel aj v startovani aj v schopnosti nakopnut auto po mesiaci statia alebo ked zabudne svetla vypnut .. a Optima je rovnako ako ine AGM Start-Stop friendly, a myslim ze nemusi byt nutne AGM aby bola Start-Stop friendly..
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2315
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Autobateria AGM
Kokos, tak vcera som sem pisal dlhu odpoved, dnes pozriem a nikde nic. Ci som to zabudol odoslat alebo co... No, nechce sa mi to cele spisovat znova, tak len v bodoch:
• To JCI a Johnson Controls -- to som si vlastne neuvedomil, uz mi to dava zmysel, hlavne tie datumy prevzatia. Tym padom sa Optima u mna dostava na uroven Varty a nemienim tam priplacat nieco navyse. U mna klesli, ked ich odpredali Svedi.
• Osobne mam v autach Bosch (Grand Cherokee, ~3 roky) a Vartu AGM (Commander, ~2 roky). Obidve funguju bez problemov a nijako ich nesetrim. Startuju 8-valce, kratke trasy v meste, na dialnicu nechodim nabijat. V zime pridem, nastartujem, odidem. V off-roade v nich prelievam kyselinu hore dole (aspon v tej ne-AGM). Raz Commander stal v zime mesiac v horskych teplotach. Nastartoval akoby nic.
• V nejakom teste je na prvom mieste Sonnenschein, na druhom Varta Silver a na tretom Exide Premium. Bosch skoncil na desiatok mieste. Zobral by som kludne nejaku tu Vartu (Silver) alebo Exide (Premium). Ja zo zvedavosti pri najblizsej prilezitosti vyskusam Exide, ak budu mat moju velkost a opacne zapojenie polov.
tl;dr
Zober nejaku lepsiu Vartu alebo Exide a bude to v pohode.
• To JCI a Johnson Controls -- to som si vlastne neuvedomil, uz mi to dava zmysel, hlavne tie datumy prevzatia. Tym padom sa Optima u mna dostava na uroven Varty a nemienim tam priplacat nieco navyse. U mna klesli, ked ich odpredali Svedi.
• Osobne mam v autach Bosch (Grand Cherokee, ~3 roky) a Vartu AGM (Commander, ~2 roky). Obidve funguju bez problemov a nijako ich nesetrim. Startuju 8-valce, kratke trasy v meste, na dialnicu nechodim nabijat. V zime pridem, nastartujem, odidem. V off-roade v nich prelievam kyselinu hore dole (aspon v tej ne-AGM). Raz Commander stal v zime mesiac v horskych teplotach. Nastartoval akoby nic.
• V nejakom teste je na prvom mieste Sonnenschein, na druhom Varta Silver a na tretom Exide Premium. Bosch skoncil na desiatok mieste. Zobral by som kludne nejaku tu Vartu (Silver) alebo Exide (Premium). Ja zo zvedavosti pri najblizsej prilezitosti vyskusam Exide, ak budu mat moju velkost a opacne zapojenie polov.
tl;dr
Zober nejaku lepsiu Vartu alebo Exide a bude to v pohode.