Max_com napísal:10. Ako sa da na Slovensku dopracovat k investorovi pocitacovej hry? ako to prebieha, co to obnasa?
11. Ako dlho trva zvycajne vyvoj jednej vasej hry, oplati sa pre vacsiu kvalitu posunut release hry?
12. Oplati sa v dnesnej dobe vydavat velke usilie a sustredit sa na velrybakov alebo ist skor cestou mikrotransakcii?
13. Ake slovo maju u vas Grafici po tom co nieco vytvoria, koho nazor rozhoduje co je dobre a co nie?
14. Kto rozhoduje aky bude vas dalsi herny pocin? kedy sa zbieraju navrhy a napady, mate v tom nejaky system?
15. Nerozmyslali ste niekedy nad spustenim nejakej sluzby namiesto hry? aky je vas vztah k tomu?
16. Co je na praci gamedesignera prijemne a co by zase mohlo mnohich odradit?
17. Co to znamena byt Producentom hier? je nieco pravdy na tom ze ak sa clovek venuje vyvoju hier dostatocne, pravdepodobne zvladne vykonavat mnoho suvisiacich pozicii ktore sa v tejto brandzi uplatnuju? teda okrem grafiky a programovania ktore si vyzaduju trochu iny druh odbornosti
18. Ste stotozneny s tym ake hry robite alebo sa len snazite vyplnit nejaky priestor na trhu? predstavuje pre vas osobne pixelfederation urcitu cestu za niecim konkretnym? alebo ste tu metu uz pokorili?
10. Nikdy som nic podobne nerobil takze neviem povedat. Osobne si myslim investicia do hry je ako investicia do akehkolvek ineho business planu.
11. Tuna velmi zalezi od hry a specificky este podla toho ci ide o freemium alebo premium hru. Pri premium hre sa asi oplati vzdy pockat s tym dokym vasa hra je naozaj dobra a ste s nou spokojny (co sa realne snad nikdy nikomu nepodari a vzdy treba niekde spravit "ciaru"). Pri freemium hre sa snazite ju co najskor dat koncovemu uzivatelovi a postupne na nej pracujete. Priklad: Trainstation ako freemium hra sa vyvyja zhruba 6 a pol roka, 6 rokov sa ju hraci mozu hrat a stale na nej pracuje cca 20 ludi.
12. Neviem presne ci rozumiem rozdielu. Myslim si ze kazda hra ma urcite mnozstvo "velryb" a velke mnozstsvo hracov co nikdy nezaplati ani cent. Specificke nastavenie monetizacie zavisia asi uz od daneho projektu.
13. V otazkach ktore su grafickeho charakteru maju rozhodujuce slovo grafici. V otazkach game designu, game designery atd... Konecne slovo v pripade sporu ma vsak producent. Ja osobne kedze nie som ani grafik ani programator tak sa spolieham na to co mi povedia grafici/ programatory, samozrejme vzdy hladame nejaky kompromis ak ide o nieco sporne.
14. Rozhodnutie o novom projekte v rukach boardu firmy. Mame vsak system na tvorbu konceptov (MEGA). Ktokolvek moze prist so svojim napadom, poslat ho na urceny email. Nasledne zasadne skupina odbornikov, ktory sa o danom koncepte rozpravaju a daju spatny feedback na prepracovanie / doroboenie pre daneho cloveka. Pokial sa v nejakej faze rozhodne dana komisia ze toto je dobre spracovany koncept, moze clovek svoj navrhy predlozit na schvalovanie pre board a ten sa uz rozhodne ci danu hru ideme robit alebo nie.
15. Aku sluzbu mate na mysli? Ja si myslim ze vsetky free to play hry, ktore robime su v podstate skor sluzba ako produkt.
16. Praca game designera je velmi odlisna podla projektu a aj na jednom projekte je to casto odlisne. Zaroven zalezi aj od daneho cloveka. Kazdopadne vzdy existuje urcite mnozstvo akoby "nevyhnutnej manualne" prace, teda nieco co je relativne repretitivne kazdy tyzden a nasledne nejake mnozstvo kreativnejsej roboty, kde moze clovek viac popustit uzdu svojej fantazii. Ja osobne ako designer mam rad vyladovanie, pracu s datami a testovanie.
17. Producent je de facto akoby project manager. Ulohou je zabezpecit to aby vsetko bolo na cas hotove a hra sa rozvijala, vsetci v teame boli podla moznosti spokojny. Je to asi viac o soft ako hard skilloch. Myslim ze je pravda ze ak sa clovek tomu dokaze venovat dlhodobo aktivne dokaze robit cokolvek, ja osobne som si presiel vela odlisnymi poziciami napriklad.
18. Som absolutne stotzneny s tym ake hry robime, su to vsetko hry co ma bavia a rad sa hram aspon do urcitej miery. Podla mna kazdy, kto robi nejaky business snazi vyplnit urcitu dieru na trhu. Pre mna osobne PF predstavuje to najidelanejsie zamestnanie ake si viem predstavit a nemame ziadnu snahu ist niekam "dalej" v zmysle zahranicia alebo vacsej firmy. Moja meta, ktoru chcem posuvat je PF a chcem jedneho dna spravit alebo podielat sa na vyrobe hry, ktora bude niekolko nasobne lepsia ako to co mame doteraz. Sky is the limit