Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo)

Špeciálna sekcia "Rozhovory : Spýtaj sa čo chceš" je sekcia rozhovorov so zaujímavými ľuďmi.
Používateľov profilový obrázok
RP
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 2553
Dátum registrácie: St 21. Mar, 2001, 20:00
Bydlisko: Kosice

Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo)

Príspevok od používateľa RP »

O hre Next.Land, jej vývoji a kampani na indiegogo.com

Juraj Rolko je freelancer a webový vývojár so záľubou v open source technológiách.

Vyvíja web hru Next.Land, pre financovanie ktorej aktuálne organizuje kampaň na stránke www.indiegogo.com

O hre Next-Land
  1. Next.Land je free-to-play tycoon budovateľská stratégia, v ktorej môžete nakupovať budovy kdekoľvek na svete a vytvoriť si svoje
    vlastné realitné impérium.
    Myšlienka a prvé kroky vo vývoji hry prišli v roku 2012. Prvé demo hry vzniklo na začiatku roku 2016.
    Na domácej stránke hry next.land si môžete zahrať jej krátke demo.
    Plánovaný dátum vydania je koniec roka 2017.


Rozhovor prebehne v Piatok 18. augusta 2017 o 20:00.

Otázky môžete začať klásť hneď v tomto vlákne.

Pozrite si aj to ako klásť otázky.
Používateľov profilový obrázok
RP
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 2553
Dátum registrácie: St 21. Mar, 2001, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo)

Príspevok od používateľa RP »

Pár otázok z redakcie

1. Aká je HW náročnosť takejto web hry? Aký server by bol potrebný pri stovke či tisícke prihlásených hráčov?
2. Ako prišiel nápad na vytvorenie hry Next.Land?
3. Podľa timeline vývoja hry bola pre ňu realizovaná kampaň na Kinckstarteri aj na Indiegogo. Aký mate osobný dojem z oboch systémov?
4. Aká je Vaša obľúbená web hra?
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12554
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo)

Príspevok od používateľa HellAngel »

5. Ako bude rieseny obchod medzi hracmi, budu sa predavat budovy, uzemia..?
6. Budovanie bude casovo ohranicene, kde za urcity cas sa bude hrac snazit obsadit/vybudovat co najvacsie mesto, aky je ciel hry
NB: Asus ROG Strix G16 G614 + G Helper
Používateľov profilový obrázok
MajoFlame
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 685
Dátum registrácie: Ut 07. Dec, 2010, 20:41
Bydlisko: KE

Re: Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo)

Príspevok od používateľa MajoFlame »

7. V čom je hra kódená?
8. Koľko ľudí máte v tíme?
9. Prečo by som si ju mal zahrať?
Spoiler: ukázať
MB: MSI Z490 GAMING EDGE CPU: Intel Core i7-10700K @ stock CPU COOLER:Corsair Hydro Series H100x RAM: Corsair 32 GB KIT DDR4 3200 MHz CL16 Vengeance RGB PRO GPU: EVGA GeForce RTX 3070 XC3 8GB GDDR6 SSD:Samsung 970 EVO 1 TB + Crucial MX 500 500 GB PSU: Corsair RM650x CASE:Corsair iCUE 220t RGB DISPLAY:32" DELL U3219Q KEYBOARD: Apple Magic Keyboard Space Grey MOUSE:Logitech MX Master 2S SOUND: Presonus Eris E3.5 & Marshall Mid ANC PHONE: Apple iPhone XS
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo)

Príspevok od používateľa hawkeye »

10. Co vidite ako hlavny motiv hry?
11. Je v plane nativna apka pre telefony alebo nejaka zjednodusena apka aspon na zbieranie najomneho a pod?
12. Bude mozne v buducnosti kupovat pozemky?
13. Bude mozne v buducnosti stavat nove budovy, ktore bude clovek moct prenajimat alebo predat?
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Next.Land
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 7
Dátum registrácie: St 16. Aug, 2017, 20:09

Re: Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo)

Príspevok od používateľa Next.Land »

Zdravím všetkých čitateľov. Volám sa Juraj Rolko a rád zodpoviem všetky vaše otázky.

1. Aká je HW náročnosť takejto web hry? Aký server by bol potrebný pri stovke či tisícke prihlásených hráčov?
Z pohľadu užívateľa: hra je určená skôr pre desktopy, keďže výkon menších zariadení stále nie je ideálny. Laptop v konfiguráci Core i3, 4GB RAM, Intel HD Graphics 4440 by mal byť už dostatočne výkonný. Do budúcnosti však určite plánujem optimalizovať hru aj pre tablety a telefóny. Zaujiímavý prípad obmedzenia je tiež webový prehliadač MS Internet Explorer / Edge, ktorý je pre hru prakticky nepoužiteľný. Výkonnostný rozdiel medzi napr. Google Chrome, kde hra funguje ideálne, je priepastný. Pri vývoji sa žiaden konkrétny prehliadač nepreferoval.

Z pohľadu servera: výkon bude škálovateľný podľa potreby, keďže reálna prevádzka je plánovaná na platforme AWS. Výraznou položkou je diskový priestor a dátový traffic. Next.Land je vo svojej podstate mapová aplikácia a už teraz objem len čisto zdrojových dát presahuje 5TB. Toto samozrejme presahuje možnosti nejakého bežného hostingu, vps či dokonca dedikovaného servera. Z finančného hľadiska sa už bavíme o prenájme cloudových riešení vo výške rádovo tisíce eur za mesiac.

2. Ako prišiel nápad na vytvorenie hry Next.Land?
Pred nejakou dobou som sa začal aktívnejšie zaujímať o 3D grafiku priamo vo webovom prehliadači. Nadchlo ma, že už je možné vytvárať graficky naozaj pekné 3D prvky, napríklad s využitím frameworku threejs, ktoré fungujú priamo vo webovom prehliadači bez nutnosti inštalácie rôznych doplnkov ci pluginov. Som tiež veľký fanúšik openstreetmap projektu a open source projektov všeobecne. Spojením openstreetmap, threejs a môjho nadšenia pre webovú 3D grafiku začal vlastne vznikať môj projekt Next.Land. Do veľkej miery ma tiež inšpirovala hra monopolycitystreets.

3. Podľa timeline vývoja hry bola pre ňu realizovaná kampaň na Kinckstarteri aj na Indiegogo. Aký mate osobný dojem z oboch systémov?
Kampaň bola zatiaľ realizovaná iba na Indiegogo, keďže tam je spustenie menej komplikované. Slovensko stále nie je Kickstarterom podporované. Mám pripravený postup pre spustenie kampane aj na KS, avšak iba v prípade, že uvidím reálny potenciál po skončení kampane na Indiegogo.
Čo sa týka samotnej kampane na platforme Indiegogo. Toto je naozaj veľké sklamanie. Prakticky mám pocit, že zdroje návštevnosti kampane sú výhradne vlastné (priatelia, youtube, twitter, fb, rôzne fóra, články a pod) a Indiegogo samotné nezabezpečilo takmer nikoho. O tejto téme by som sa vedel rozpísať na celý článok a celkom rád by som to nejkou formou v budúcnosti urobil. Ako prebehla nejaká úspešná kampaň sa dočítate na každom kroku, avšak ako to vyzerá aj z tej druhej strany takmer nikdy :)

4. Aká je Vaša obľúbená web hra?
Bude to agar.io . Musím uznať, že som bol skôr zameraný na desktop hry. Dnes už neostáva na hranie takmer žiadny čas, ale ak si nájdem trochu času, tak je to hra Eve Online . Je tiež pravdou, že ma veľmi teší vytvárať rôzne podporné projekty pre hráčsku komunitu.
Next.Land
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 7
Dátum registrácie: St 16. Aug, 2017, 20:09

Re: Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo)

Príspevok od používateľa Next.Land »

5. Ako bude rieseny obchod medzi hracmi, budu sa predavat budovy, uzemia..?
Ako nový hráč dostanete na začiatku hry určitý objem finančných prostriedkov, ktorý má vlastne formu pôžičky a ktorú budete musieť neskôr zo svojich ziskov splatiť. Samotný predaj budov medzi hráčmi bude riešený formou aukcie kedy vyhrá najvýhodnejšia ponuka. Budovy bude možné predávať aj npc avšak obyčajne za dosť nevýhodnú cenu. To v prípade, že sa budete chcieť budovy zbaviť okamžite. Dôvodov na predaj budov je viacero. Dosiahli ste limit a chcete inú budovu, lepšiu, výhodnejšiu a pod. Pre niektoré budovy je naplánované aj podielové vlastníctvo. Veľmi veľké budovy ako mrakodrapy, nákupné centrá a pod bude obťiažné získať ako individuálny hráč.

6. Budovanie bude casovo ohranicene, kde za urcity cas sa bude hrac snazit obsadit/vybudovat co najvacsie mesto, aky je ciel hry
Next.Land je casual hra a zameriava sa na dlhodobé hranie. Mojou prioritou bolo, aby hráč nemusel mať obavu, že príde o niečo veľmi dôležité ak hru týždeň nezapne. Next.Land má byť taká malá zábavka na pár minút denne, pár krát za týždeň, mesiac. Aktívny hráč však bude odmenený rôznymi bonusmi. Za plnenie rôznych minihier tiež môže získať špeciálne idividuálne odmeny. V prvotnej fáze hry je cieľom kupovať a efektívne spravovať svoje budovy v rámci určitých herných limitov (počet, celkový objem budov, finančný rozpočet a pod), ktoré sa budú postupom času meniť, navyšovať. Takto si budete postupne budovať svoje malé realitné impérium, čím sa z Vás môže stať líder v určite lokalite, možno aj na úrovni štátu či dokonca celého sveta.

Ja mi jasné, že dobrá multiplayer hra musí mať víziu do budúcnosti. Rôznymi pravidelnými expanziami by som chcel zabezpečiť, aby bola hra atraktívna kontinuálne. Prvým cieľom bude integrácia mikroekonomiky. Začlenenie výroby produktov, predaja, poskytovanie rôznych služieb a podobne je jednoznačným prvým krokom. Ďalším krokom by mali byť RPG prvky, kedy by sa hráči začali sami podieľať na fungovaní a spravovaní celého mesta.
Next.Land
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 7
Dátum registrácie: St 16. Aug, 2017, 20:09

Re: Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo)

Príspevok od používateľa Next.Land »

7. V čom je hra kódená?
Použité boli klasické webové technológie ako HTML, CSS, JS, WebGL, PHP, databáza MariaDB. Aktuálne veľkú časť kódu migrujem na node js. Všetky tie graficky pútavé 3D prvky, čiže tá najdôležitejšia časť, apoň z pohľadu užívateľa, sú postavené na WebGL frameworku Threejs.

8. Koľko ľudí máte v tíme?
Next.Land je aktuálne one man show :)

9. Prečo by som si ju mal zahrať?
Možno len z čírej zvedavosti. Hra je zdarma a vždy bude. Môžete vyskúšať a uvidíte. Nie každý má rád tycoon hry a biznis simulácie. Určite nechcem aby sa Next.Land tvárila ako niečo, čo nie je. Aj to že sa hra niekomu nepáči je úplne v poriadku. Ja som veľmi vďačný aj za negatívne ohlasy a pripomienky. Hlavne na základe spätnej väzby od ľudí môžem veci urobiť lepšie.
Používateľov profilový obrázok
RP
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 2553
Dátum registrácie: St 21. Mar, 2001, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo)

Príspevok od používateľa RP »

Next.Land napísal: 3. Podľa timeline vývoja hry bola pre ňu realizovaná kampaň na Kinckstarteri aj na Indiegogo. Aký mate osobný dojem z oboch systémov?
Kampaň bola zatiaľ realizovaná iba na Indiegogo, keďže tam je spustenie menej komplikované. Slovensko stále nie je Kickstarterom podporované. Mám pripravený postup pre spustenie kampane aj na KS, avšak iba v prípade, že uvidím reálny potenciál po skončení kampane na Indiegogo.
Čo sa týka samotnej kampane na platforme Indiegogo. Toto je naozaj veľké sklamanie. Prakticky mám pocit, že zdroje návštevnosti kampane sú výhradne vlastné (priatelia, youtube, twitter, fb, rôzne fóra, články a pod) a Indiegogo samotné nezabezpečilo takmer nikoho. O tejto téme by som sa vedel rozpísať na celý článok a celkom rád by som to nejkou formou v budúcnosti urobil. Ako prebehla nejaká úspešná kampaň sa dočítate na každom kroku, avšak ako to vyzerá aj z tej druhej strany takmer nikdy :)
Drzime palce nech sa kampan na Indiegogo este rozbehne a uspesne skonci :)

Ak by nahodou nie, tak "pohlad z druhej strany" radi zverejnime na pc.sk.

14. Ktore cloudove riesenie by ste v pripade potreby zvolili?
Next.Land
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 7
Dátum registrácie: St 16. Aug, 2017, 20:09

Re: Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo)

Príspevok od používateľa Next.Land »

10. Co vidite ako hlavny motiv hry?
Hlavným motívom a lákadlom sú prvky z reálneho sveta. Reálny terén, prostredie a reálna infraštruktúra. Princíp je rovnaký ako u všetkých tycoon hier. Niečo budujete a staráte sa o to. Next.Land však prináša prvky z reálneho sveta, čo pridáva na atraktivite. Môžete hrať vo svojej domovskej lokalite, ktorú dobre poznáte a máte najradšej.

11. Je v plane nativna apka pre telefony alebo nejaka zjednodusena apka aspon na zbieranie najomneho a pod?
Veľmi rád by som vytvoril aj zjednodušenú verziu pre telefony a tablety. Presne s takou funkcionalitou ako uvádzate. Na zbieranie nájomného, kontrolu rôznych ingame udalostí, hranie minihier a pod. Úprimne však musím povedať, že prioritou je hlavná aplikácia a vytvorenie kvalitnej hráčskej základne.

12. Bude mozne v buducnosti kupovat pozemky?
Uvažoval som aj nad tým, nebránim sa tomu, ale takýto prvok zatiaľ nie je na zozname priorít. Z pohľadu hrateľnosti a herných mechanizmov je systém nákupu budov a už spomenutá mikroekonomika podľa mňa lepšou cestou.

13. Bude mozne v buducnosti stavat nove budovy, ktore bude clovek moct prenajimat alebo predat?
Určite áno. Využívam open source materiály z openstreetmap, kde však pokrytnie budov nie je úplné. Množstvo lokalít chýba. Predpokladám, že veľa hráčov bude chcieť hrať práve v týchto lokalitách. V takýchto prípadoch je možnosť postaviť si úplne novú budovu tá nejlepšia alternatíva. Rozpracované sú aj prvky pre ničenie existujúcej budovy a postavenie úplne novej. Toto je pre mňa trochu dilema, keďže reálny terén a infraštruktúra sú charakteristickým prvokom hry.
Používateľov profilový obrázok
RP
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 2553
Dátum registrácie: St 21. Mar, 2001, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo)

Príspevok od používateľa RP »

15. Hravali ste Minecraft ? :)
Next.Land
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 7
Dátum registrácie: St 16. Aug, 2017, 20:09

Re: Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo)

Príspevok od používateľa Next.Land »

RP napísal:
Next.Land napísal:
14. Ktore cloudove riesenie by ste v pripade potreby zvolili?
Zatiaľ je hlavným kandidátom AWS, štandarný amazon EC2 pre computing v spojení S3 pre storage a RDS pre databázy
Používateľov profilový obrázok
RP
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 2553
Dátum registrácie: St 21. Mar, 2001, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo)

Príspevok od používateľa RP »

16. Laicka otazka :) Akym sposobom ste tvorili zakladnu strukturu hry? Kreslite si vyvojove diagramy? Ci datove toky, alebo storyboardy? Ako to funguje?
Next.Land
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 7
Dátum registrácie: St 16. Aug, 2017, 20:09

Re: Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo)

Príspevok od používateľa Next.Land »

RP napísal:15. Hravali ste Minecraft ? :)
Nie. Radšej som ani neskúšal, aby som sa nestal závislý ako milióny ďalších :)
Next.Land
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 7
Dátum registrácie: St 16. Aug, 2017, 20:09

Re: Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo)

Príspevok od používateľa Next.Land »

RP napísal:16. Laicka otazka :) Akym sposobom ste tvorili zakladnu strukturu hry? Kreslite si vyvojove diagramy? Ci datove toky, alebo storyboardy? Ako to funguje?
Musím priznať, že vývoj bol a je z pohľadu návrhu dosť neucelený. To je spôsobené tým, že projekt vznikal skôr ako experiment s threejs frameworkom a vtedy som ešte nemyslel, že sa to dostane až do tejto fázy. Ale ako píšete, kreslím si rôzne vývojové diagramy a navrhujem dátové štruktúry. Nevyužívam žiadne hypermoderné prevratné riešenia. Stačí mi pero, paprier a dobrá pamäť :)

Zároveň je výrazný rozdiel ak človek pracuje na projekte sám alebo v tíme. V taktom prípade sú už nástroje na tímovú spoluprácu a workflow projektu nutnosťou.

Návrat na "Rozhovory : Spýtaj sa čo chceš"