VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
Easa
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 839
Dátum registrácie: Po 25. Apr, 2011, 00:04
Bydlisko: LM

VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa Easa »

Pekný deň,

Vlastním auto Seat Exeo ST, vybavené motorom 2.0 TDI CAHA 125kW CR, rok 4/2010. Auto mám od prvého majiteľa, aktuálne má 181t km, vlastním ho od 179t. Po kúpe auta som sa rozhodol nechať urobiť celkový servis, kde sa menili všetky náplne, žhaviče a brzdy, nakoľko to bolo potreba urobiť.

Mechanik zhodnotil, že podľa diagnostiky je na výmenu aj nejaký snímač diferenčných tlakov DPF, podľa toho že to na voľnobehu ukazovalo nekorektnú hodnotu. Okrem toho sa zistila na diag vada dvoch žhavičov, inak nič.

Nakoľko sa už auto dostalo na interval, nechal som vymeniť aj rozvody, vodnú pumpu, remeň alternátora, no skrátka všetky tieto záležitosti. Po výmene rozvodov ide auto pocitovo o niečo menej za plynom, resp. reakcia na pedál na podlahe nie je tak výbušná aj keď bezproblémovo akceleruje aj nad 150. Hlavný problém však tkvie v tom, že spotreba šla citeľne hore - diaľničná jazda LM KE LM, predpisových 130 tempomatom bez klímy si zobrala 6.8 litra. Dnes ráno kontrolná jazda LM RK LM rovnako. Pri jazde mestom (mestom typu LM, nie zápcha v BA) to žerie 8-10l.

Mechanik a pár ďalších ľudí mi tvrdí, že je to pri týchto motoroch normálna spotreba, resp. že rozvody si "sadnú" / RJ sa prispôsobí. Mne sa to však nezdá, Superb bývalej priateľky s týmto istým motorom, dokonca s DSG jazdil o min. liter úspornejšie, tak isto kamarátova Octavia II RS (tam je to tuším motor CEGA) jazdila pri predpisovej jazde okolo 5.7-6l

Auto som už samozrejme objednal na riadnu diagnostiku do iného servisu v pondelok ráno, rád by som však počul tunajšie osadenstvo. Je možné, že sú tie rozvody zle nastavené, príp. že tam nehrá niečo iné? Auto inak štartuje i zhasína bez problémov, zvuk aj chod motora subj. rovnaký ako pred výmenou.

Alebo som len ja chorý, spotreba je normálna a za tých 2000km som nemal dostatočnú štatistickú vzorku?

Ďakujem za postrehy.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa mp3turbo »

rozvody si nesadnu, mechanika za taketo tvrdenie nakopat do guli.

Nepoznam CR motory, ale stare PDcka boli absolutne citlive na rozvody - nebavime sa o posunuti o zub samozrejme, ale v ramci jedneho zubu o par stupnov odchylku. K tomu prakticky vzdy doslo ked sa vymena rozvodov neriesila predpisanym sposobom, zafixovanim spravnymi pripravkami a nedajboze naslednou kontrolou na diagnostike (motorova jednotka, funkcia 01 live data, kanal 004, posledny udaj cize stlpec uplne vpravo, bol tam synchronizacny uhol vačky). Spravalo sa to absolutne presne ako popisujes - po vymene rozvodov lenivy motor, namiesto povodneho "vybuchu sily" pri 1700rpm nastava poriadne zrychlenie a vykon az cojaviem na 2100rpm, zvysena spotreba nielen pri jazde ale aj na volnobehu. 1.9tdi s najazdom pol miliona kilometrov ma spravnu spotrebu 0.4 litra/hod pri volnobehu, teply motor, spotrebice vypnute (ziadne vyhrievanie predneho okna, sedaciek, ziadna klima, ventilacia, vypnute svetla).

CR nepoznam, neviem ci sa sprava rovnako. V kazdom pripade vyjadrenie fešáka ze si rozvody SADNU je absolutne mimo misu, totalne scestne a ZIADNY KVALIFIKOVANY SUDRUH NEMOZE TAKU KKTINU VYPUSTIT Z PAPULE a vobec nie je podstatne ci sa bavime o CR alebo staruckych PD motoroch.

Rovnako kvalitna moze byt aj jeho praca.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3457
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa stanomx »

jasneze to dojebal, videl som expertov co si myslia ze sa napr. cerpadlo nearetuje lebo je to jedno ...
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa mp3turbo »

PS : riadiaca jednotka sa samozrejme tiez neprisposobuje.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5827
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Pokazil to. Vidim 2 moznosti:

1. (Najpravdepodobnejsia) ze pojdes do normalneho servisu, kde to spravia tak ako to ma byt a este raz si to zaplatis.
2. (gl with that) ze to das spravit do normalneho servisu, nechas nafotit co bolo zle, a dostanes z toho prveho peniaze za robotu

Rozhodne sa vyhni tomu aby ten prvy zas rozoberal auto.
Používateľov profilový obrázok
Easa
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 839
Dátum registrácie: Po 25. Apr, 2011, 00:04
Bydlisko: LM

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa Easa »

mp3turbo napísal: Ne 08. Máj, 2022, 12:53 Nepoznam CR motory, ale stare PDcka boli absolutne citlive na rozvody
Ja viem, zažil som si to s 1.9 TDI 77kW BLS na Škode SII, tak isto som dal robiť rozvody do servisu kde som vtedy chodil, bolo napy, v Poprade v nemenovanom servise so špecializáciou na japonce, aby som tu nerobil reklamu, mi to dali dokopy a potom bolo fajn. Po zásahu toho prvého servisu tam bol vtedy voľnobeh 0.9, po náprave v Poprade 0.6, pôvodný ešte pred akýmkoľvek zásahom 0.5. Samozrejme vypnuté všetky spotrebiče, svetlá, skrátka holý naštartovaný teplý motor.

Na tomto aute však voľnobežnú spotrebu neukazuje a aj tak neviem, či je to vôbec pri CR nejaký relevantný marker. Respektíve, mne ani tak nejde o to, že by som tých 6-7l finančne nedával, ak to tak má byť, skôr sa bojím o to, že to skrátka nejde tak ako to ísť má, bude tam vyššia dymivosť a tým pádom trpí celé sanie, EGR, DPF, Kat a všetko s tým súvisiace. Nuže, uvidíme čo povedia zajtra v alternatívnom servise.
SKiLEX napísal: Ne 08. Máj, 2022, 14:15 Rozhodne sa vyhni tomu aby ten prvy zas rozoberal auto.
Ak sa zajtra preukáže, že je to nastavené zle, resp. že tá robota bola prevedená nesprávne, tak ešte neviem ako to idem riešiť. Na jednej strane potrebujem jazdiť ASAP a nechce sa mi platiť X stoviek EUR za celú prerábku rozvodov nanovo, na druhej strane mám presne tieto myšlienky, že to tam už nechcem nechať rozoberať.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa mp3turbo »

s obrovskou pravdepodobnostou rozvody samotne mozes nechat - len ich treba nastavit a proste to previest tak ako treba.
Velmi dolezita otazka je co bolo vymenene, ci len remen samotny alebo aj napinaky atd.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Easa
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 839
Dátum registrácie: Po 25. Apr, 2011, 00:04
Bydlisko: LM

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa Easa »

Bolo menené všetko, na to som dohliadol, mechanik mi aj ukázal pôvodné. Kladky, napináky, vodná pumpa, skrátka všetko čo s tým súvisí vr. celého mechanizmu drážkového remeňa. Tiež volnobežka alternátora lebo cvakala (na starej bolo demonštrované predomňou).

Ešte jeden drobný technický problém. Pri rozjazde, ale len z 1 kvaltu a väčšinou len pri pohýňaní sa z miesta, pomalom pohýňaní sa príp. prejazde cez retardér auto jemne ale citeľne cuká, šklbe, je to podobný pocit ako keď sa na benzíne chcete pohnúť bez plynu, alebo ako keď niekoho ťaháte za sebou a šponuje Vám lano. Keď sa ale rozbehnem pod plynom a cez preklz spojky, neurobí to. A ani v žiadnom inom prevode, pri rozbiehaní sa z 2 stupňa tiež v poriadku.

Neviem či to s tým súvisí, ale ďalej potom pri jazde sa deje to, že pri preraďovaní už akéhokoľvek stupňa na akýkoľvek okrem neutrálu (pri prechode z a do neutrálu sa to nedeje) ide spojkový pedál počas záberu akosi inak, nemyslím to tak že by bol problém v mechanizme pedálu, ale skôr pocitovo cítiť na tom pedáli ako keby ten prítlačný tanier alebo mechanizmus vypínania spojky nejak drhol, ťažko sa to opisuje no to vytlačenie spojky nie je tak hladké, je tam cítiť akýsi drsnejší chod, nikdy som sa s týmto nestretol.

Mimo tohto tu je to auto ako nové, ale chcem to skrátka doriešiť do 100% stavu.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa mp3turbo »

absolutne na reklamaciu aj ked tomu cloveku s ktorym moc nechces mat. Spojka s tym nema nic spolocne samozrejme, to uz si mozno vsugerúvaš, ale to cukanie ked predtym nebolo a teraz je, bez problemu ano.

Menil dpfkovy senzor (doteraz som nespominal ale mimochodom si myslim ze by ti svietila kontrola motora KEBY diagnostika/data ukazovali ze hodnoty su mimo pripustneho rozsahu, emisie su suverenne najstrazenejsia vec v dnesnom svete), menili sa dva [?] zhavice takze si rovno povieme ze zhavice existuju rozlicne typy dokonca s rozlicnou voltazou atd.

Tazko nieco povedat na dialku, z nasej strany su to vsetko odhady dohady a bohapuste spekulacie. Hlavne s chladnou hlavou, ja by som isiel za nim uplne normalne a slusne, diskutoval by som na temu "rozvody si nemozu po vymene sadnut a riadiaca jednotka sa prisposobit, dokedy budete taketo kraviny vypravat zakaznikom" a toto cukanie nebolo pred vymenou a po nej uz je rovnako ako subjektivne zvysena spotreba (predtym som jazdil tu trasu za 5.8, teraz za 6.8, chapes nieco na tento sposob).

No a tak, takto si tu v stasti a plnej spokojnosti zijeme.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Easa
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 839
Dátum registrácie: Po 25. Apr, 2011, 00:04
Bydlisko: LM

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa Easa »

To cukanie pardon, tam som sa vyjadril zle, to tam bolo takmer určite aj pred tou výmenou ale nevenoval som tomu toľkú pozornosť, resp. viem že tá spojka sa mi určite nezdala od začiatku pri radení.

Zajtra 7.30 idem na diag do iného servisu, dám vedieť ako som dopadol. Spomeniem im aj toto.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4770
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa scream »

Rozvody idealne menit v autorizaku, maju vsetky pripravky a skusenosti. Uz som pocul zopar pripadov, kedy traja skuseni mechanici nevideli problem na rozvodoch, kym sa neslo do autorizaku, ktory vyriesil vsetky problemy.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1931
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa marfan »

diferenčný snímač DPFka musí pri vypnutom motore ukazovať 0mbar alebo 0hPa, je tam korekcia keď sa montuje nový aby ukazoval nulu. Ak je toto nastavenie spravené tak na volnobehu ti už ukáže napr 5-10hPa ak tak je tak je OK. Neviem čo to mohlo ukazovať.

K rozvodom na týchto CRkach, je to ako na benzínových motoroch už to nieje ako na PDečkách.
Keď ti menili žhaviče čo im bolo ??? Zle to štartovalo ??

Cukanie kľudne môže byť aj to, že máš trocha rozhodené tie rozvody o zub aj a motor pôjde dobre.
Spoiler: ukázať
MB:ASUS PRIME X370-PRO, CPU:AMD Ryzen 7 2700x, RAM:2x8GB Patriot Viper 4 Black 3200MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE: Fractal Core 3500, PSU:EVGA 650 G3, GPU:AMD XFX RX480 8GB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD:WD 1TB RED, GREEN ,Samsung 1TB,2TB, Samsung 750GB, LCD:DELL U2412M,
Používateľov profilový obrázok
Easa
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 839
Dátum registrácie: Po 25. Apr, 2011, 00:04
Bydlisko: LM

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa Easa »

Tak auto dnes testovali (3rd party nezainteresovaný servis), diagnostikovali všetkým možným aj nemožným, podľa dát vraj nevidia chybu v ničom a auto nemá jedinú chybu.

Hmm do pišky čo teraz.

Asi to vidím na prehratie pre-dieselgate SW resp. pôvodný továrenský softvér a nebudem sa toho chytať, kým to bude jazdiť.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa mp3turbo »

co ked to boli rovnaki odbornici ? pozri, diagnostika takehoto stroja je minimalne na sedem papierov A4ky, a na jazdu s logovanim zivych dat.

Ak sa na aute neboli povozit, absolutne sa nemusime bavit a su to este horsi diletanti ako ten co to vymienal - pretoze diagnostikovat takyto problem staticky NIE JE mozne. Na masine sa da pekne pozriet kolko paliva tecie...

Mas v ruke nejaky vystup z toho cirkusu alebo len pokrcili plecami a zahlasili ze "diagnostika ziadnu chybu nepise, nic sme nenasli" ??
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10114
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa stiv »

-> autorizak
.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"