Scythe Ninja+: pasivne/aktivne chladenie X2 3800+ a P E2160
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
Scythe Ninja+: pasivne/aktivne chladenie X2 3800+ a P E2160
Vyskusal som na vlastnu kozu, ako si poradi Scythe Ninja Plus rev.B pri pasivnom a aktivnom chladeni s mojim CPU s parametrami:
AMD Athlon64 X2 3800+ Socket 939
TCasesMax 63°
TDP 65,6W
Test prebiehal pri izbovej teplote 24° vo vetranej miestnosti.
Skrinka PC otvorena (zavriet sa koli rozmerom chladica bohuzial neda)
Procesor bol zatazovany programom Prime 25.1 a teploty sledovane pomocou programu CoreTemp 0.9.0.91.
Teploty uvedene su maximalne, ktore jadra pocas testu dosiahli.
2000 MHz / 1,17V / Burn / Ninja pasivne: Core1: 60°, Core2: 60°
2000 MHz / 1,17V / Burn / Ninja 600 ot: Core1: 46°, Core2: 47°
2000 MHz / 1,17V / Burn / Ninja 1200 ot: Core1: 44°, Core2: 45°
2000 MHz / 1,35V / Burn / Ninja pasivne: teploty rastli, nedosiahli ani TCM a system zamrzol
2000 MHz / 1,35V / Burn / Ninja 600 ot: Core1: 54°, Core2: 53°
2000 MHz / 1,35V / Burn / Ninja 1200 ot: Core1: 50°, Core2: 50°
2400 MHz / 1,38V / Burn / Ninja pasivne: teploty rastli, nedosiahli ani TCM a system zamrzol
2400 MHz / 1,38V / Burn / Ninja 600 ot: Core1: 61°, Core2: 59°
2400 MHz / 1,38V / Burn / Ninja 1200 ot: Core1: 58°, Core2: 55°
2400 MHz / 1,40V / Burn / Ninja pasivne: teploty rastli, nedosiahli ani TCM a system zamrzol
2400 MHz / 1,40V / Burn / Ninja 600 ot: Core1: 64°, Core2: 60°
2400 MHz / 1,40V / Burn / Ninja 1200 ot: Core1: 60°, Core2: 56°
Testoval som aj cisto pasivny chod pri 1,38V a 1,40V pri beznej praci vo Windowse, tu maximalne teploty sice nepresiahli 55°, ale po niekolkych desiatkach minut system zamrzol. Dovod mi nieje jasny, pretoze aj pri hodnotach teploty TCaseMax v zatazi s aktivnym chladenim procesor bezal stabilne. Pri pasivnom chladeni pravdepodobne teplota vzrastie na inych a kritickejsich miestach CPU, nez na akych su umiestnene senzory na jadrach a tieto teploty procesor jednoducho neuniesol. Mozno Bikermotyl alebo Gabriel odpoveD poznaju... co sa tyka chladiaceho vykonu v cisto pasivnom chode je Ninja absolutnym prepadakom, nezvlada uchladit ani nepretaktovany dvojjadrovy procesor a to ani pri otvorenej skrinke. Jedine procesor podtaktovany na 1,17V ako tak zvlada uchladit, ale az pri 60° v zatazi, co je z dlhodobeho hladiska absolutne nepripustne. Naopak - pri 1200 otackach uz FAN vytvara pocutelny (pre mna velmi rusivy) aerodynamicky hluk, najvhodnejsim kompromisom je teda pouzitie regulacie na 600 otacok (napriklad SpeedFanom), co prinasa len maly (cca 3-4°) prepad na chladiacom vykone a FAN je prakticky nepocutelny. Na druhu stranu, s Ninjou su svojim vykonom a nizkou hlucnostou zrovnatelne len chladice Scythe Infinity, Noctua NH-U12F alebo Thermalright Ultra-120, ktore su ale podstatne drahsie a neprinasaju nijake zlepsenia.
AMD Athlon64 X2 3800+ Socket 939
TCasesMax 63°
TDP 65,6W
Test prebiehal pri izbovej teplote 24° vo vetranej miestnosti.
Skrinka PC otvorena (zavriet sa koli rozmerom chladica bohuzial neda)
Procesor bol zatazovany programom Prime 25.1 a teploty sledovane pomocou programu CoreTemp 0.9.0.91.
Teploty uvedene su maximalne, ktore jadra pocas testu dosiahli.
2000 MHz / 1,17V / Burn / Ninja pasivne: Core1: 60°, Core2: 60°
2000 MHz / 1,17V / Burn / Ninja 600 ot: Core1: 46°, Core2: 47°
2000 MHz / 1,17V / Burn / Ninja 1200 ot: Core1: 44°, Core2: 45°
2000 MHz / 1,35V / Burn / Ninja pasivne: teploty rastli, nedosiahli ani TCM a system zamrzol
2000 MHz / 1,35V / Burn / Ninja 600 ot: Core1: 54°, Core2: 53°
2000 MHz / 1,35V / Burn / Ninja 1200 ot: Core1: 50°, Core2: 50°
2400 MHz / 1,38V / Burn / Ninja pasivne: teploty rastli, nedosiahli ani TCM a system zamrzol
2400 MHz / 1,38V / Burn / Ninja 600 ot: Core1: 61°, Core2: 59°
2400 MHz / 1,38V / Burn / Ninja 1200 ot: Core1: 58°, Core2: 55°
2400 MHz / 1,40V / Burn / Ninja pasivne: teploty rastli, nedosiahli ani TCM a system zamrzol
2400 MHz / 1,40V / Burn / Ninja 600 ot: Core1: 64°, Core2: 60°
2400 MHz / 1,40V / Burn / Ninja 1200 ot: Core1: 60°, Core2: 56°
Testoval som aj cisto pasivny chod pri 1,38V a 1,40V pri beznej praci vo Windowse, tu maximalne teploty sice nepresiahli 55°, ale po niekolkych desiatkach minut system zamrzol. Dovod mi nieje jasny, pretoze aj pri hodnotach teploty TCaseMax v zatazi s aktivnym chladenim procesor bezal stabilne. Pri pasivnom chladeni pravdepodobne teplota vzrastie na inych a kritickejsich miestach CPU, nez na akych su umiestnene senzory na jadrach a tieto teploty procesor jednoducho neuniesol. Mozno Bikermotyl alebo Gabriel odpoveD poznaju... co sa tyka chladiaceho vykonu v cisto pasivnom chode je Ninja absolutnym prepadakom, nezvlada uchladit ani nepretaktovany dvojjadrovy procesor a to ani pri otvorenej skrinke. Jedine procesor podtaktovany na 1,17V ako tak zvlada uchladit, ale az pri 60° v zatazi, co je z dlhodobeho hladiska absolutne nepripustne. Naopak - pri 1200 otackach uz FAN vytvara pocutelny (pre mna velmi rusivy) aerodynamicky hluk, najvhodnejsim kompromisom je teda pouzitie regulacie na 600 otacok (napriklad SpeedFanom), co prinasa len maly (cca 3-4°) prepad na chladiacom vykone a FAN je prakticky nepocutelny. Na druhu stranu, s Ninjou su svojim vykonom a nizkou hlucnostou zrovnatelne len chladice Scythe Infinity, Noctua NH-U12F alebo Thermalright Ultra-120, ktore su ale podstatne drahsie a neprinasaju nijake zlepsenia.
Naposledy upravil/-a ujo Andydúla v Št 16. Aug, 2007, 17:26, upravené celkom 2 krát.
Spoiler: ukázať
Mno prepadak tazko nakolko samotny dizajn chladica je urceny pre pasivne chladenie. Ziadny iny mnou znamy chladic asi nie je idealnejsi. Tebou spomenute chladice na konci nie su vhodne na cisto pasivne chladenie (male rozostupy medzi rebrami a dizajn celkovo). Staci pozriet recenziu u nas kde tieto chladice v pasivnom rezime oproti Scythe NINJA prepadli.
Ja skor vidim problem ze ti to neuchladi pasivne (teda dafult uchladi ale vysoka teplota) v tom, ze mas otvoreny bok skrinky a z tvojho rozpravania mi je jasne ze ide o nejaku neidealnu a priemernu skrinku. Predsa ak je bocnica zatvorena a skrina je lepsia ma vo vnutri je idealny prietok vzduchu ktory robi svoje cize idealne prechadza...dolezite je urobit skrinke prietok (mat teda hlavne odsavanie). Cize ja vidim tam tvoj problem.....okrem toho mas aj zdroj ktory je kopiou Seasonicu a tak odtahuje velmi malo.
Vela uzivatelov robi prave tu chybu ze si nakupi neviem ake pasivne chladice a zabudne na zaklad a to je velmi kvalitna skrinka - ta je zakladom. Nie pre srandu si ti co chcu chladit pasivne a maju prostriedky kupuju napr. ANTEC P180 (2x Fan 120 nad odtah presne v rohu kde sa nachadza pasivny chladic CPU)...
Skusil by som este znovainstalovat chladic (dole a hore).
Ja skor vidim problem ze ti to neuchladi pasivne (teda dafult uchladi ale vysoka teplota) v tom, ze mas otvoreny bok skrinky a z tvojho rozpravania mi je jasne ze ide o nejaku neidealnu a priemernu skrinku. Predsa ak je bocnica zatvorena a skrina je lepsia ma vo vnutri je idealny prietok vzduchu ktory robi svoje cize idealne prechadza...dolezite je urobit skrinke prietok (mat teda hlavne odsavanie). Cize ja vidim tam tvoj problem.....okrem toho mas aj zdroj ktory je kopiou Seasonicu a tak odtahuje velmi malo.
Vela uzivatelov robi prave tu chybu ze si nakupi neviem ake pasivne chladice a zabudne na zaklad a to je velmi kvalitna skrinka - ta je zakladom. Nie pre srandu si ti co chcu chladit pasivne a maju prostriedky kupuju napr. ANTEC P180 (2x Fan 120 nad odtah presne v rohu kde sa nachadza pasivny chladic CPU)...
Skusil by som este znovainstalovat chladic (dole a hore).
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
- Bikermotyl
- VIP
- Príspevky: 3253
- Dátum registrácie: Ne 22. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Brezová pod Bradlom
test fajn, ale zaver... hmm
-> "ine a kritickejsie miesta CPU" su preboha ake?
-> "Ninja je absolutnym prepadakom" - to si teda uplne vedla. Ak nie pasivne Ninja, tak rozhodne uz nic ine. cize prepadak nie je Ninja, ale to okolo, o com ti tu uz Gabriel pisal.
-> s Ninjou si zrovnaval na pasivne chladenie absolutne nevhodne chladice
-> ak ti zamrzne comp pri neprekroceni TCM v defaulte, vina nebude rozhodne chladicom. Ten procesor musi zvladnut uplne dopohody 75°C, co je Daleko cez TCM.
-> nie kazde CPU je pasivne uchladitelne!
-> "ine a kritickejsie miesta CPU" su preboha ake?
-> "Ninja je absolutnym prepadakom" - to si teda uplne vedla. Ak nie pasivne Ninja, tak rozhodne uz nic ine. cize prepadak nie je Ninja, ale to okolo, o com ti tu uz Gabriel pisal.
-> s Ninjou si zrovnaval na pasivne chladenie absolutne nevhodne chladice
-> ak ti zamrzne comp pri neprekroceni TCM v defaulte, vina nebude rozhodne chladicom. Ten procesor musi zvladnut uplne dopohody 75°C, co je Daleko cez TCM.
-> nie kazde CPU je pasivne uchladitelne!
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
Scarinko: Teploty v idle som aj povodne chcel dat, ale nemali by zmysel, nakolko moj procak v idle ukazuje jedno jadro o 10° teplejsie ako druhe...
Gabriel: Musim sa priznat, ze si trafil presne, co sa skrinky tyka... Je to AT BIG Tower, v ktorom som mal este svoju 486-ku. Iz vidim, ako sa usmievate popod fuzy
ano, zdroj odsava len velmi malo vzduchu, ale o to predsa ide, co najtichsi zdroj s pomalymi otackami. Bohuzial, v tomto je to zasa nevyhoda, ale ja preferujem hlavne ticho a tazko zohnat tichsi zdroj.
Inak s tou skrinkou si mi nasadil chrobaka do hlavy, vyzera to tak, ze si nakoniec kupim nieco lepsie a BIG Tower pojde do smeti.
Bikermotyl: Aby som to uviedol na spravnu mieru, nemyslel som to tak, ze Ninja je zly pasivny chladic, len som tym chcel povedat, ze pasivnym chodom moj procesor neuchladi. Samozrejme, podla testov je Ninja s pomedzi pasivov najlepsi.
Preto som napisal o kritickych miestach CPU, lebo som si nevedel vysvetlit to zamàzanie pri pasivnom chode a to dokonca aj v Idle...
V teste zvladal bez problemov teploty rovne TCM, ale akonahle som vypol vetrak, procesor po chvili zamrzol a to aj v Idle... nevies poradit, cim to moze byt? Je problem v doske? napadlo ma, ze to zamàzanie moze byt zavinene tym, ze keD vypnem ventilator na Ninji, prehreju sa MOSFET regulatory, ale to nebude mozne, pretoze s vodnym chladenim MOSFET neboli ofukovane takisto a komp nemrzol. Fakt netusim, co sa deje...
Este jedna otazocka na teba ako na fundovaneho krala chladicov: Pomoze, keD Ninji prirobim na hlinikove rebra Dalsie rovnako hrube hlinikove plechy? Zvysi sa vyzarovacia plocha a teda mozno aj...
V podstate vyuzijem miesto v skrinke, predåzim rebra smerom hore k zdroju a smerom k MOSFETom. Ak to bude mat nejaky vyznam, odstranim zo spodu chladica Scythe FAN a predåzim rebra aj v tomto smere. co Ty na to, Biker?
Gabriel: Musim sa priznat, ze si trafil presne, co sa skrinky tyka... Je to AT BIG Tower, v ktorom som mal este svoju 486-ku. Iz vidim, ako sa usmievate popod fuzy
ano, zdroj odsava len velmi malo vzduchu, ale o to predsa ide, co najtichsi zdroj s pomalymi otackami. Bohuzial, v tomto je to zasa nevyhoda, ale ja preferujem hlavne ticho a tazko zohnat tichsi zdroj.
Inak s tou skrinkou si mi nasadil chrobaka do hlavy, vyzera to tak, ze si nakoniec kupim nieco lepsie a BIG Tower pojde do smeti.
Bikermotyl: Aby som to uviedol na spravnu mieru, nemyslel som to tak, ze Ninja je zly pasivny chladic, len som tym chcel povedat, ze pasivnym chodom moj procesor neuchladi. Samozrejme, podla testov je Ninja s pomedzi pasivov najlepsi.
Preto som napisal o kritickych miestach CPU, lebo som si nevedel vysvetlit to zamàzanie pri pasivnom chode a to dokonca aj v Idle...
V teste zvladal bez problemov teploty rovne TCM, ale akonahle som vypol vetrak, procesor po chvili zamrzol a to aj v Idle... nevies poradit, cim to moze byt? Je problem v doske? napadlo ma, ze to zamàzanie moze byt zavinene tym, ze keD vypnem ventilator na Ninji, prehreju sa MOSFET regulatory, ale to nebude mozne, pretoze s vodnym chladenim MOSFET neboli ofukovane takisto a komp nemrzol. Fakt netusim, co sa deje...
Este jedna otazocka na teba ako na fundovaneho krala chladicov: Pomoze, keD Ninji prirobim na hlinikove rebra Dalsie rovnako hrube hlinikove plechy? Zvysi sa vyzarovacia plocha a teda mozno aj...
V podstate vyuzijem miesto v skrinke, predåzim rebra smerom hore k zdroju a smerom k MOSFETom. Ak to bude mat nejaky vyznam, odstranim zo spodu chladica Scythe FAN a predåzim rebra aj v tomto smere. co Ty na to, Biker?
Spoiler: ukázať
mozno trosku OT, ale rychlo zhrniem, co znamenala u mna vymena skrinky
stara shit skrinka, vpredu bez nasavania, vzadu 80mm Noctua... e6300 idle, box chladic max. ot ( pekny rachot )... CPU 43-44st., MB 42-43st. pri otvorenom case...
nova skrinka, TT Tsunami, vpredu i vzadu 120mm vetraky na 800 ot. ... chladic na CPU - Scythe Ninja pasivne, bez vent. ... CPU (zas idle) 39-40st., MB 32-33st. ...
CPU pasivne a ticho - teploty o 4-5 st. menej... no a doska, az o neuveritelnych 10st. menej
takze k teme... ak chces chladit pasivne, potrebujes opravdu dobry prietok, ako Ti tu uz radili... a tie zamrzania si tiez nemyslim, ze nejak suvisia s tym chladicom...
a zaujima ma, ako chces pripojit tie hlin. rebra navyse???... nebude to zavadzat pri odvadzani tepla a tym sa viac kumulovat vnutri toho chladica, rebier??? to by znamenalo urobit lepsi prietok , cize i vacsi hluk... no neviem, mozno som ta len zle pochopil... ale ak by si to urobil, tak by som bol zvedavy, ako to dopadlo, tak nam daj vediet
stara shit skrinka, vpredu bez nasavania, vzadu 80mm Noctua... e6300 idle, box chladic max. ot ( pekny rachot )... CPU 43-44st., MB 42-43st. pri otvorenom case...
nova skrinka, TT Tsunami, vpredu i vzadu 120mm vetraky na 800 ot. ... chladic na CPU - Scythe Ninja pasivne, bez vent. ... CPU (zas idle) 39-40st., MB 32-33st. ...
CPU pasivne a ticho - teploty o 4-5 st. menej... no a doska, az o neuveritelnych 10st. menej
takze k teme... ak chces chladit pasivne, potrebujes opravdu dobry prietok, ako Ti tu uz radili... a tie zamrzania si tiez nemyslim, ze nejak suvisia s tym chladicom...
a zaujima ma, ako chces pripojit tie hlin. rebra navyse???... nebude to zavadzat pri odvadzani tepla a tym sa viac kumulovat vnutri toho chladica, rebier??? to by znamenalo urobit lepsi prietok , cize i vacsi hluk... no neviem, mozno som ta len zle pochopil... ale ak by si to urobil, tak by som bol zvedavy, ako to dopadlo, tak nam daj vediet
DFI X58 | i7 920 @ 4.4GHz | GTX 260
Taktovanie Intel C2D/C2Q procesorov
P5Q Deluxe Discussion | LN2 - Invex 2008 | OC Sessions
Taktovanie Intel C2D/C2Q procesorov
P5Q Deluxe Discussion | LN2 - Invex 2008 | OC Sessions
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
ano, smaozrejme, ak dam v skrinke nasavaci a odsavaci 120mm FAN, mozem Ninju nechat pasivne. Ale trosku sa bojim hluku, co budu robit 120mm FANy, i keD 120mm FAN Scythe, ktory je na Ninji, je podla mna na 600 otackach nepocutelny. Mimochodom, to mrznutie CPU bez zapnuteho ventilatora naozaj nemoze byt ani chladicom, ani procesorom. Najskor ma napada Windows XP, tato instalacia uz ma za sebou velmi vela. Mrzne napriklad aj vtedy, ak naraz spustim 3 - 4 aplikacie. Na inom HDD mam nainstalovane XP 64bit, takze testujem, zatial ide stabilne. Poprerabam particie a preinstalujem, uvidi sa. Inak vcera som celu noc bezal na 1,38V - 2400 MHz pasivne a CPU bezalo jedna radost, teploty okolo 45° v asi 20% zatazi CPU.
Spoiler: ukázať
- Bikermotyl
- VIP
- Príspevky: 3253
- Dátum registrácie: Ne 22. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Brezová pod Bradlom
nj, to su ale uplne ine zavery ako v prvom poste
...kde vyplyvalo z napisneho, ze Ninja je jeden velky brak.
Nie ze by som si zastaval tento cooler, ale mal som ho v compe daku dobu, i testy som s nim robil a to hodnotenie z prveho postu bolo teda uplne mimo.
Naozaj ostava Ninja na absolutnej spici rebricka v pasivnom chladeni s jasnym naskokom oproti konkurencii. I keD su procesory, ktore bez ofuku nedokaze uchladit. Vlastne ich nedokaze uchladit pasivne nic, ani styri kila medi s piatimi kilami hliniku a dvadsiatimi heat-pipe
...kde vyplyvalo z napisneho, ze Ninja je jeden velky brak.
Nie ze by som si zastaval tento cooler, ale mal som ho v compe daku dobu, i testy som s nim robil a to hodnotenie z prveho postu bolo teda uplne mimo.
Naozaj ostava Ninja na absolutnej spici rebricka v pasivnom chladeni s jasnym naskokom oproti konkurencii. I keD su procesory, ktore bez ofuku nedokaze uchladit. Vlastne ich nedokaze uchladit pasivne nic, ani styri kila medi s piatimi kilami hliniku a dvadsiatimi heat-pipe
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
To mas pravdu. Ten chladic bol vyrobeny davnejsie a asi bol projektovany na jednojadrove s mensim prikonom. V kazdom pripade som nainstaloval XP 64bit, tak idem vyskusat, ci pri pasivnom chode system zamrzne napriek nizkym teplotam. To predlzovanie rebier na Ninji budem robit asi cez vikend, najprv musim ist do prace a vyrezem si presne take plechy, ake potrebujem
Spoiler: ukázať
- popo666
- Používateľ
- Príspevky: 951
- Dátum registrácie: Pi 07. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: Žiar nad Hronom + Bratislava
to zamrzanie uz v IDLE:
Moze to byt tymy napatovymi regulatormi! Ved sa zamysli- ked mas vodnka a neofukujes ich, nevadi. Teplo z CPU je odvadzane hadickami a vzduch okolo regulatorov je chladny, ale akonahle tam das Ninju ako pasiv, tak sa ten vzduch nahreje na 60+ stupnov a to by bol zazrak, ak by sa tie regulatory v nom neprehrievali
Moze to byt tymy napatovymi regulatormi! Ved sa zamysli- ked mas vodnka a neofukujes ich, nevadi. Teplo z CPU je odvadzane hadickami a vzduch okolo regulatorov je chladny, ale akonahle tam das Ninju ako pasiv, tak sa ten vzduch nahreje na 60+ stupnov a to by bol zazrak, ak by sa tie regulatory v nom neprehrievali
mokry PC:: CPU: 3770K @ 4.3GHz + EK Supreme HF * Laing DDC-1T * TOP XSPC Premium Laing DDC * Radiator EK Water Blocks EK-CoolStream XT || RAM: 2*8GB Kingston 1600MHz || MB: Asus P8Z77-V Pro/Thunderbolt || GPU: EAH5970 + EAH5970 @ CrossfireX + EK fullCover || SSD: Corsair GT3 120GB || PSU: Antec platinum 1300W || Mouse: Razer Lachesis || Keyboard: G11 || LCD: HP LP2475w
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
To zamàzanie bolo odstranene novou instalaciou Windowsov.
Nie, kontroloval som teplotu regulatorov a vzduch v ich priestore ma normalnu teplotu, mam otvorenu skrinku. Takze uz pekne Ninja bezi cisto pasivne, na pracu vo Win uplne staci. AJ keD FAN na Ninji pri 600 otackach vobec nepocujem, pocut viac napriklad AC FAN PRO TC 8cm pri 1300 otackach.
Nie, kontroloval som teplotu regulatorov a vzduch v ich priestore ma normalnu teplotu, mam otvorenu skrinku. Takze uz pekne Ninja bezi cisto pasivne, na pracu vo Win uplne staci. AJ keD FAN na Ninji pri 600 otackach vobec nepocujem, pocut viac napriklad AC FAN PRO TC 8cm pri 1300 otackach.
Spoiler: ukázať
- charonme
- Používateľ
- Príspevky: 379
- Dátum registrácie: Po 16. Aug, 2004, 14:00
- Bydlisko: bratislava 2
pasivne chladenie = konvekcia
Ked chces chladit pasivne, musis dbat na to, aby konvekcnemu prudeniu vzduchu nic nebranilo. V praxi by to malo vyzerat tak, ze rovno nad ninjom (rebra ninju a zakladna doska su vertikalne) by mala byt diera von zo skrine, ktorou moze "odtekat" teply vzduch a niekde dole v skrinke dost otvorov na "pritekanie" noveho vzduchu.
Zdroj: PicoPSU-120-WI-25
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
Dakujem, ze si ma poucil o konvekcii. Som v chladeni absolutny novacik. Mimochodom, vo vacsine skriniek sa nad chladicom CPU nachadza zdroj, ktory odsava vzduch z chladica a vyfukava ho von zo skrinky.
Otazka pre Bikermotyla: Uz mam vyrezane tie profily z hliniku hrubky O,31mm, su absolutne presne a hladke.
Chcel by som pocut Tvoj nazor: O kolko predpokladas znizenie teplot pri pasivnom chladeni, ak nadpojim rebra tak, ze medzi Ninju a zdroj napojim 23 rebier o rozmere 5,2 x +10,5cm a z boku (smerom dozadu skrinky) 23 rebier o rozmere 6 x 14cm? V podstate by som vyuzil zbytocny priestor v skrinke a vrchne (nadpojene) rebra by koncili 1mm pod zdrojom, takze by bol nuteny odsavat vzduch priamo z chladica.
Vyzarovacia plocha by sa zvacsila o 2700 cm2, ak odratam plochu, ktorou sa budu nadpojene rebra prekryvat. Pouzita pasta bude Arctic Silver 5, popripade jej adhezivna forma. Uz som s tym zacal, ale je to strasne zdåhava robota a ak by to nemalo zmysel, tak to ani nedokoncim.
Este ma zaujima: ma zmysel odmontovat z chladica zakladnu a namiesto tej adhezivnej pasty tam dat medzi zakladnu a Heatpipes Coolaboratory Liquid PRO? Samotna vymena mi oproti Arctic Silver znizila teploty o 4°, takze som spokojny. Dakujem za odpoveD
Otazka pre Bikermotyla: Uz mam vyrezane tie profily z hliniku hrubky O,31mm, su absolutne presne a hladke.
Chcel by som pocut Tvoj nazor: O kolko predpokladas znizenie teplot pri pasivnom chladeni, ak nadpojim rebra tak, ze medzi Ninju a zdroj napojim 23 rebier o rozmere 5,2 x +10,5cm a z boku (smerom dozadu skrinky) 23 rebier o rozmere 6 x 14cm? V podstate by som vyuzil zbytocny priestor v skrinke a vrchne (nadpojene) rebra by koncili 1mm pod zdrojom, takze by bol nuteny odsavat vzduch priamo z chladica.
Vyzarovacia plocha by sa zvacsila o 2700 cm2, ak odratam plochu, ktorou sa budu nadpojene rebra prekryvat. Pouzita pasta bude Arctic Silver 5, popripade jej adhezivna forma. Uz som s tym zacal, ale je to strasne zdåhava robota a ak by to nemalo zmysel, tak to ani nedokoncim.
Este ma zaujima: ma zmysel odmontovat z chladica zakladnu a namiesto tej adhezivnej pasty tam dat medzi zakladnu a Heatpipes Coolaboratory Liquid PRO? Samotna vymena mi oproti Arctic Silver znizila teploty o 4°, takze som spokojny. Dakujem za odpoveD
Spoiler: ukázať
- Bikermotyl
- VIP
- Príspevky: 3253
- Dátum registrácie: Ne 22. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Brezová pod Bradlom
Zvacsena vyzarovacia plocha bude dvojnasobna oproti tomu, co si nahodil, cize cca 5500cm2. Ratal si zrejme len jednu stranu rebra.
Nepredpokladam vsak, ze vykonnostny narast bude "vyrazny", respektive adekvatny vynalozenej namahe. co by vyraznejsie mohlo ovplyvnit zlepsenie teplot je oddialenie heat-pipe od seba. Su prilis pri sebe, cim sa dost ovplyvnuju. Ak ty aj nadpojis rebrovanie, bude dost vzdialene od trubic. Teplo sice rebra poberu, nie ale v takej miere, ako by si clovek predstavoval.
skoda, ze uz pri navrhu tohto pasivneho chladica, nerozmiestnili tie heat-pipe dako vhodnejsie s primeranymi rozostupmi.
Skus urobit najskor len tu vrchnu stranu a otestovat, ci ma vyznam dokoncit to cele. Zdroj by z tejto casti mohol nieco pobrat, prejavit by sa to teda tu malo vacsiu sancu ako na zadnej strane.
btw, ako chces spajat tie pridavne rebra k origo platom?
Nepredpokladam vsak, ze vykonnostny narast bude "vyrazny", respektive adekvatny vynalozenej namahe. co by vyraznejsie mohlo ovplyvnit zlepsenie teplot je oddialenie heat-pipe od seba. Su prilis pri sebe, cim sa dost ovplyvnuju. Ak ty aj nadpojis rebrovanie, bude dost vzdialene od trubic. Teplo sice rebra poberu, nie ale v takej miere, ako by si clovek predstavoval.
skoda, ze uz pri navrhu tohto pasivneho chladica, nerozmiestnili tie heat-pipe dako vhodnejsie s primeranymi rozostupmi.
Skus urobit najskor len tu vrchnu stranu a otestovat, ci ma vyznam dokoncit to cele. Zdroj by z tejto casti mohol nieco pobrat, prejavit by sa to teda tu malo vacsiu sancu ako na zadnej strane.
btw, ako chces spajat tie pridavne rebra k origo platom?
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
Hups, samozrejme, 5500cm2, som trdlo :roll:
Teraz som len tak nadpojil tie vrchne rebra (bez pasty a bez pritlaku, v podstate sa dotykaju original rebier nie celou plochou), ale rozdiel pri uplne pasivnom chladeni je cca 2°. Prve rebra som v piatok skusal nadpojit keramickou pastou, pritlacit o vedlajsie rebra a na potrebnych miestach prilepit chemoprenom. Sice to nevyzera prave pekne, drzi to po par hodinach schnutia vyborne a rebra sa v mieste nadpojenia dotykaju po celej ploche. Neskor som ich odlepil, kedze som nemal isto, ze to bude mat zmysel. zajtra spravim celu vrchnu cast tak, ako som aj chcel a uvidim, ci sa to zlepsi. Podla toho, ako vravis, neskor spravim bok, ak by to prinieslo vysledok. Zdroj je ale teraz doslova nuteny odoberat vzduch z chladica, jeho fan je ale velmi pomaly, takze efekt je minimalny, ale je.
Este premyslam, ze odlepim zakladnu chladica a dam medzi nu a Heatpipes kvalitnejsiu pastu, myslis, ze to bude mat zmysel? tazko povedat, co tam je original za pastu.
Teraz som len tak nadpojil tie vrchne rebra (bez pasty a bez pritlaku, v podstate sa dotykaju original rebier nie celou plochou), ale rozdiel pri uplne pasivnom chladeni je cca 2°. Prve rebra som v piatok skusal nadpojit keramickou pastou, pritlacit o vedlajsie rebra a na potrebnych miestach prilepit chemoprenom. Sice to nevyzera prave pekne, drzi to po par hodinach schnutia vyborne a rebra sa v mieste nadpojenia dotykaju po celej ploche. Neskor som ich odlepil, kedze som nemal isto, ze to bude mat zmysel. zajtra spravim celu vrchnu cast tak, ako som aj chcel a uvidim, ci sa to zlepsi. Podla toho, ako vravis, neskor spravim bok, ak by to prinieslo vysledok. Zdroj je ale teraz doslova nuteny odoberat vzduch z chladica, jeho fan je ale velmi pomaly, takze efekt je minimalny, ale je.
Este premyslam, ze odlepim zakladnu chladica a dam medzi nu a Heatpipes kvalitnejsiu pastu, myslis, ze to bude mat zmysel? tazko povedat, co tam je original za pastu.
Spoiler: ukázať