<table width="640" border="0"><tr><td width="490" height="97">Keď bola vydaná beta verzia 64-bitového Photoshop-u Lightroom, naskytla sa otázka "Ako plánuje Adobe naložiť s Photoshopom a jednotlivými aplikáciami?". Keďže vieme že v dnešnom svete sa môžeme stretnúť aj so skutočne veľkými grafickými súbormi (ako napríklad 442 megapixelový obrázok sídla Adobe Systems ktorý má 2 gigabajty), bolo treba túto situáciu riešiť. </td><td width="140" align="left" valign="top">
</td></tr></table><br />Adobe sa teda rozhodla pre skutočne rozumný krok, a ním bolo vydanie 64-bitovej verzie Photoshopu CS4, ale len na platformu Windows Vista x64 (a budúce). Áno, čítate správne, iba Vista v jej 64-bitovej verzii rozchodí 64-bitový Photoshop, tento krok je pochopiteľný, inovácii sa zabrániť nedá a treba staré Windows XP pomaly vyraďovať, nejde iba o "vek" XP64, ale predovšetkým o to, jak ako systém funguje."...je nárast výkonu okolo 8% - 12%..."
Pokiaľ si myslíte že som zabudol spomenúť platformu Apple, čo je vlastne tá dominantnejšia platforma pri práci s multimediálnym obsahom, tak vedzte že nezabudol. Totiž ani na Mac OS X sa žiadna 64-bitová verzia Photoshopu nekoná, nájdeme preňho jedine 64-bitový Photoshop Lightroom. Avšak prečo? Veď predsa Mac OS X založený na MacTel (Intel Macy) vedia natívne pracovať s aplikáciami ktoré sú 64-bitové.
Povedať teraz vetu "don´t hate the player, hate the game" je asi tá najvýstižnejšia vec...obrazne povedané. Adobe sa stále snažila dodržať súbežnosť medzi oboma platformami, bohužiaľ jej v tom zabránila samotná spoločnosť Apple. Photoshop (ako aj zvyšok Creative Suite a iných aplikácii) beží pod technológiou zvanou Carbon, tá predovšetkým umožňuje spätnú kompatibilitu "klasického Mac OS", čiže jeho starších verzii. Adobe sa spoliehala na to, že Apple bude pokračovať vo vývoji (resp. zlepšovaní kompatibility) Carbonu pre 64-bitové aplikácie. Bohužiaľ nestalo sa tak, a to znamenalo programovať 64-bitové aplikácie pre technológiu Cocoa (tú používa Photoshop Lightroom).
To by znamenalo prepisovať značnú časť kódu Photoshopu a jeho pluginov (niekoľko miliónov riadkov kódu). Adobe sa teraz pre natívnu 64-bitovú podporu musí podriadiť plánom Apple, napokon ich OS, ich plány. Nikto sa nikdy nepokúsil portnúť aplikáciu podobnej Photoshopu z Carbonu do Cocoa (dokonca aj Final Cut Pro po desiatich rokoch ostáva založený na Carbone). Takže, ako je to celkovo so 64-bitovou verziou Photoshopu pre Mac OS X? Aj napriek snahám bude nový Photoshop založený na "architektúre budúcnosti" vydaný až so sadou Creative Suite 5.
A ako je to s inými aplikáciami od Adobe? Napríklad taký After Effects a Premiere Pro? Tie dokážu adresovať maximálne štyri gigabajty operačnej pamäte...na jedno jadro procesora. Na Mac OS X je to 3,5GiB/jadro. To znamená že pokiaľ vlastníte osem-jadrový procesor, môžete využiť maximálne tridsať dva gigabajtov pamäte. Dobré nie?
No a pokiaľ by vám ani to nestačilo, tak už len stačí zakúpiť Quadro CX, a za renderingom sa bude len tak svišťať ...