Oculus rift DK2 + accelerometer

Sekcia o programovaní, programovacích jazykoch...
Používateľov profilový obrázok
upir102
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 557
Dátum registrácie: Pi 04. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Vinohrady nad Váhom

Oculus rift DK2 + accelerometer

Príspevok od používateľa upir102 »

Ahojte,
potrebujem naprogramovať v unreal engine (v4.+)oculus rift tak aby bol spárovaný aj s accelometrom,na intenternete sa to pokúša riešiť pár ludí cez plugin z playstation movie plugin alebo cez razer hydra a modifikovať ho ,má niekto nejaké skúsenosti s tým ? že by mi vedel poradiť ?

Ďakujem za každú odpoveď
matúš
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: So 20. Sep, 2014, 11:28

Re: Oculus rift DK2 + accelerometer

Príspevok od používateľa matúš »

čo za akcelerometer to je a čo s ním chceš merať? rift má zabudovaný akcelerometer v rámci IMU ktorý meria pohyb hlavy.
Gaming: i5-4570, Asus GTX 970 mini, AsRock H87m-ITX, Samsung 850 Pro 256 Gb SSD, Projektor Optoma GT1080
Notebook: Clevo P156SM-A, i7-4810MQ, GTX 880m
Používateľov profilový obrázok
upir102
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 557
Dátum registrácie: Pi 04. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Vinohrady nad Váhom

Re: Oculus rift DK2 + accelerometer

Príspevok od používateľa upir102 »

chcem dať accelerometer na ruku (má v sebe pohybový senzor,meranie tepu atd.neviem presne názov ,nemám ho momentálne pri sebe),ked bude na ruku chcem ho vlastne spárovať do unreal enginu 4.5( kde vytvorím prostredie s postavou) s oculusom a postava by mala hýbať presne rukami ako ja s accelerometrom na ruke .
matúš
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: So 20. Sep, 2014, 11:28

Re: Oculus rift DK2 + accelerometer

Príspevok od používateľa matúš »

Samotný akcelerometer ti neumožní merať pohyb ruky ale len jej orientáciu - to je koniec koncov aj dôvod prečo oculus pridal pri DK2 externú kameru. Externý snímač používajú aj hydra, stem, priovr a iné mocap riešenia. Preto som sa pýtal, čo za prístroj to je. Ak je to naozaj len akcelerometer bez nejakého externéh snímača tak pohyb ruky merať nemôžeš.
Gaming: i5-4570, Asus GTX 970 mini, AsRock H87m-ITX, Samsung 850 Pro 256 Gb SSD, Projektor Optoma GT1080
Notebook: Clevo P156SM-A, i7-4810MQ, GTX 880m
Používateľov profilový obrázok
upir102
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 557
Dátum registrácie: Pi 04. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Vinohrady nad Váhom

Re: Oculus rift DK2 + accelerometer

Príspevok od používateľa upir102 »

to nie je dobré ,nevieš o nejakom spôsobe ako by sa to dalo spraviť ? bez tej externej kamery nie je iná možnosť ? alebo keby sa brala hlava napr. ako pevný bod a od toho by sa dopočítavaly vzdialensoti a ruky by sa podľa toho pohybovali ?
jesus1992
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 629
Dátum registrácie: Ut 25. Aug, 2009, 10:38
Bydlisko: Bratislava, ruzinov

Re: Oculus rift DK2 + accelerometer

Príspevok od používateľa jesus1992 »

Niesom si isty ci by bol ten accelerimeter schopny zistit o kolko sa posunul od poslednej pozicie a to je ten problem podlamna aj ked cisto teoreticky by to mohol byt schopny dodatocne vypocitat podla rychlosti a smeru... No niesom si isty
Battletag: Expodan#2226
matúš
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: So 20. Sep, 2014, 11:28

Re: Oculus rift DK2 + accelerometer

Príspevok od používateľa matúš »

čisto teoreticky naozaj nie je ťažké zistiť pozíciu. Stačí poznať počiatočnú pozíciu a k nej postupne prirátať integrovanú akceleráciu (=rýchlosť). Prakticky však odmerané zrýchlenie nie je presné. Integrovaním sa nepresnosti akumulujú, takže po pár sekundách už nevieš kde si.

@upír: ten externý snímač nemusí byť kamera. Napr priovr alebo controvr majú taký hub, ktorý nosíš na tele. Neviem ako táto technológia funguje ale tie hubom merané senzory sú tuším tiež IMU (akcelerometer+gyroskop+magnetometer).

V tvojom prípade, keďže chceš priamo integráciu s UE4 by som si zohnal nejaké existujúce riešenie, napr. ten spomínaný razer hydra.

Inak musíš
1. vyvinúť systém ktorý ti poskytne presné merania pozície
2. musíš na základe pozície senzora vypočítať pozíciu a orientáciu hnátov figuríny
3. a spraviť integráciu pre UE4

1 a 2 sú zložité problémy. Pri 2 si musíš uvedomiť že pohyb ruky má oveľa viacej stupňov voľnosti ako dokáže jeden senzor popísať. Preto dávajú aj priovr a controlvr dodatočne senzory na rameno, predlaktie + zápästie - to je minimum. Prípadne ešte potrebuješ aj jemnú motoriku ruky, čo je kapitola sama o sebe.
Gaming: i5-4570, Asus GTX 970 mini, AsRock H87m-ITX, Samsung 850 Pro 256 Gb SSD, Projektor Optoma GT1080
Notebook: Clevo P156SM-A, i7-4810MQ, GTX 880m
Používateľov profilový obrázok
upir102
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 557
Dátum registrácie: Pi 04. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Vinohrady nad Váhom

Re: Oculus rift DK2 + accelerometer

Príspevok od používateľa upir102 »

Tak to je slepá ulička , rozmýšlam teraz nad niečim takým ako pripojiť rovno kinect z xboxu k tomu ,kinect nebdue asi zrovna presný ale ide o to aby to išlo,len teraz mi napadá otázka či sa to dá pripojiť do PC na windows ked je to z xboxu ? A ako sa pripája ? cez usb ? Alebo treba nejaký adaptér ? Sú na to nejaké ovládače na windows ?Máte s tým skúsensoti ?
jesus1992
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 629
Dátum registrácie: Ut 25. Aug, 2009, 10:38
Bydlisko: Bratislava, ruzinov

Re: Oculus rift DK2 + accelerometer

Príspevok od používateľa jesus1992 »

Battletag: Expodan#2226
matúš
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: So 20. Sep, 2014, 11:28

Re: Oculus rift DK2 + accelerometer

Príspevok od používateľa matúš »

MS ponúka kinect SDK pre windows. Takisto existujú OS ovládače: http://openkinect.org. Ak ideš zhánať kinect tak odporúčam kúpiť použitý od niekoho s xboxom.

Takisto si pozri Leap Motion. Ten je vhodenjší ak chceš snímať ruky a nie celé telo: http://www.leapmotion.com/product/vr

Tomáš Mariančík z Čiech pracuje s Leap Motion a asi ti s tým bude vedieť najlepšie pomôcť: http://www.youtube.com/watch?v=TRhoQ6o4mI8
Gaming: i5-4570, Asus GTX 970 mini, AsRock H87m-ITX, Samsung 850 Pro 256 Gb SSD, Projektor Optoma GT1080
Notebook: Clevo P156SM-A, i7-4810MQ, GTX 880m
Používateľov profilový obrázok
upir102
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 557
Dátum registrácie: Pi 04. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Vinohrady nad Váhom

Re: Oculus rift DK2 + accelerometer

Príspevok od používateľa upir102 »

Ďakujem za odpovede
Pozeral som ale bez adaptéra to asi nepôjde,no nevadí ...hladal som ale nenašiel som či by kinect vedel aj snímať nohy a pohyb človeka po miestnosti mal by nie ? konkrétne by ho vedel zachytiť prechádzajúc sa po miestnosti ? akú vzdialenosť vie zachytiť maximálnu ? išlo by o situaciu ked človek má na hlave oculus a vidí si cez neho aj svoje ruky a nohy a vie pri tom chodiť a hýbať sa .
jesus1992
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 629
Dátum registrácie: Ut 25. Aug, 2009, 10:38
Bydlisko: Bratislava, ruzinov

Re: Oculus rift DK2 + accelerometer

Príspevok od používateľa jesus1992 »

https://www.youtube.com/watch?v=JjXZAnBzE3Y

či by kinect vedel aj snímať nohy a pohyb človeka po miestnosti mal by nie? ano mal by
konkrétne by ho vedel zachytiť prechádzajúc sa po miestnosti ? ako je vidiet na videu ak to myslis takto tak ano
akú vzdialenosť vie zachytiť maximálnu ? netusim odpoved ale predpokladam ze na pomerne dost velku vzdialenost (hadam)
išlo by o situaciu ked človek má na hlave oculus a vidí si cez neho aj svoje ruky a nohy a vie pri tom chodiť a hýbať sa . neviem ako si to myslel ale ak tak ze ci by ho oculus rozoznal nevidim dovod preco nie...
Battletag: Expodan#2226
matúš
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 87
Dátum registrácie: So 20. Sep, 2014, 11:28

Re: Oculus rift DK2 + accelerometer

Príspevok od používateľa matúš »

upír102: myslím že máš veľké oči. Tá technológia ešte nie je tak ďaleko. Bezdrôtové riešenia pre DK2 momentálne neexistujú. Kinect je vhodný akurát tak na hopsanie v určitom obmedzenom priestore (de facto na mieste, tu sú specs). Asi jediné riešenie ktoré sa momentálne (resp. za pol roka, keď sa spustí produkcia) núka je celotelový mocap oblek a la PrioVR alebo Perception Neuron a zabaliť výkonný laptop do ruksaku a nasadiť užívateľovi na chrbát. Potom ešte je tu taký problém že od verzie 0.4 Rift SDK väčšina funkcii zomknutá s tou kamerou od Oculusu a musel by si pracovať s SDK 0.3 (určenú pre DK1) kde renderovanie využíva len orientáciu a nie absolútnu pozíciu hlavy a kde chýba aj ďalšia novšia funkcionalita (napr. timewarp). (Alebo si naprogramuješ vlastný ovládač.)
Gaming: i5-4570, Asus GTX 970 mini, AsRock H87m-ITX, Samsung 850 Pro 256 Gb SSD, Projektor Optoma GT1080
Notebook: Clevo P156SM-A, i7-4810MQ, GTX 880m
Používateľov profilový obrázok
upir102
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 557
Dátum registrácie: Pi 04. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Vinohrady nad Váhom

Re: Oculus rift DK2 + accelerometer

Príspevok od používateľa upir102 »

Dlho som sa neozval ale podarilo sa mi to spojazdniť oculus a kinect v2 pre windows spolu a ide to celkom dobre ,len trochu vidieť na kinecte odozvu tých 60ms. nakoniec sa mi to podarilo v unity 3d 4.6 . Len teraz riešim daľší problém ,chcem v unity spraviť niečo ako výťah . Postava prejde na plošinu a ked bude na plošine ,tak ju vynesie hore na určené miesto ,má niekto s tým skúsenosti ? alebo aspoň kde začať ?

Návrat na "Programovanie"