Všeobecná diskusia
- Diablo1st
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 3376
- Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
- Bydlisko: MY
Re: Všeobecná diskusia
Toto sa stalo aj kolegovi, bohužiaľ jemu nemenili ani olejový a palivový filter, a ani olejom som si nie istý. Po 86tis km sa mu zadrel motor, na ktorý musel ešte čosi doplácať. Sa mi zdá, že motor mu uznali, ale robotu musel zaplatiť.
Fakt je niečo špatne s týmto svetom
A potom sa ma ľudia pýtajú, prečo si bár čo robím sám a keď aj dám niečo spraviť, tak si to aj skontrolujem.
Fakt je niečo špatne s týmto svetom
A potom sa ma ľudia pýtajú, prečo si bár čo robím sám a keď aj dám niečo spraviť, tak si to aj skontrolujem.
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Re: Všeobecná diskusia
http://www.kosicednes.sk/cermeli-pokrst ... ektrobusy/HellAngel napísal:neviem preco sa vobec riesia auta, ci sosobne alebo nakladne. Najvacsi znecistovaci su fabriky, lietadla lode. automobily sa ani ku jednemu zdaleka nepriblizia. Kupovat elektromobil koli ochrane zivotneho prostredia je ciry nezmysel. To sme tu uz ale tiez rozoberali.
Kerby som kupoval teslu, tak koli tehcnologiam, zvedavosti a lacnejsom vozeni, co ale uz tiez moc neplati.
taka MHD ma imho zmysel..
pre rypalov.. su linky, kt. za cely den najazdia 130km a minimalny(!) dojazd autobusu je 160km..
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
to mi je teda ekologicke .... Troleje uz niesu v mode ? ci treba baterie........... ani ako primestske sa to neda pouzit
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Všeobecná diskusia
trolejbus ma taku nevyhodu, ze je odkazany na kable a pri vypadku siete skoncil..
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
myslis ako tie bratislavske kombinovane trolejbusy s dieslovym agregatom? alebo ze tam daju baterky na 50km dojazd ?
hlavne tie troleje moze pouzivat autobus prednim, autobus po nom, novy autobus co kupia, aj ten co kupia po tom novom ... zatial co baterky vymenia za nemale peniaze po 5rokoch ... lebo denne nabijanie s rychlonabijackami asi nebude to co tie baterky lubia
hlavne tie troleje moze pouzivat autobus prednim, autobus po nom, novy autobus co kupia, aj ten co kupia po tom novom ... zatial co baterky vymenia za nemale peniaze po 5rokoch ... lebo denne nabijanie s rychlonabijackami asi nebude to co tie baterky lubia
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
akykolvek *bus s elektrohocicim a dieslikom k tomu je proste blbost. Nema to ani poriadny diesel a ani poriadnu elektriku.
50km dojazd pre hocico ine ako kolobezka ? Ved to je vysmech, v pripade autobusov je absolutne scestne sa vobec bavit o 50km.
Viem si kludne predstavit elektrobusy s dojazdom ~150km ako zaznelo hore pretoze typicke mestske "kolečká" maju okolo 45km v Bratislave. Nech su aj superdlhe trasy kde autobus ide 35km jednym smerom takze 70km dohromady, furt pohoda, rezerva. A uplne krasne si viem predstavit taku masinu s trolejami ked dojde na konecnu a zacne cucat tykadlami. Starych rozpadnutych trolejbusikov je viac ako dost takze mame v pohode aj zdroje na takuto prerabku. Chlapci v garazi na Jurajovom dvore by kazdy mesiac prehodili zopar desiatok takychto instalacii.
Otazkou je zivotnost baterii : v pripade autobusu mozeme pajkovat 18650tky doaleluja, tam je podvozku ukrutne viac ako v Tesle.
Baterky by sa vobec nemuseli peckovat naplno a rasovat - staci im nejake kludne nabijanie. Ak mame typicky 50km trasu na cele kolecko, na plne nabitie spravi autobus trikrat kolecko co je zopar hodin jazdy. V prestavkach sa bude normalne nabijat, za cely den sa nabije o tolko ze dalsie kolecko pripadne dve uderi, takze to mame styri az pat koleciek na elektriku. 5 koleciek spravit moze trvat okolo 6 az 7 hodin cisteho jazdenia plus nejake prestavky vodica, cim je prakticky zavrsena smena 8 az 9 hodin.
A autobusik sa kludne nabija doplna cez noc aby bol ready pre dalsi den.
Nie je to dokonaly system, ale na elektriku sa neprehodime za tyzden ani za dva. V momente ak budeme mat baterky na 250km jazdy autobusom, problem je vyrieseny.
50km dojazd pre hocico ine ako kolobezka ? Ved to je vysmech, v pripade autobusov je absolutne scestne sa vobec bavit o 50km.
Viem si kludne predstavit elektrobusy s dojazdom ~150km ako zaznelo hore pretoze typicke mestske "kolečká" maju okolo 45km v Bratislave. Nech su aj superdlhe trasy kde autobus ide 35km jednym smerom takze 70km dohromady, furt pohoda, rezerva. A uplne krasne si viem predstavit taku masinu s trolejami ked dojde na konecnu a zacne cucat tykadlami. Starych rozpadnutych trolejbusikov je viac ako dost takze mame v pohode aj zdroje na takuto prerabku. Chlapci v garazi na Jurajovom dvore by kazdy mesiac prehodili zopar desiatok takychto instalacii.
Otazkou je zivotnost baterii : v pripade autobusu mozeme pajkovat 18650tky doaleluja, tam je podvozku ukrutne viac ako v Tesle.
Baterky by sa vobec nemuseli peckovat naplno a rasovat - staci im nejake kludne nabijanie. Ak mame typicky 50km trasu na cele kolecko, na plne nabitie spravi autobus trikrat kolecko co je zopar hodin jazdy. V prestavkach sa bude normalne nabijat, za cely den sa nabije o tolko ze dalsie kolecko pripadne dve uderi, takze to mame styri az pat koleciek na elektriku. 5 koleciek spravit moze trvat okolo 6 az 7 hodin cisteho jazdenia plus nejake prestavky vodica, cim je prakticky zavrsena smena 8 az 9 hodin.
A autobusik sa kludne nabija doplna cez noc aby bol ready pre dalsi den.
Nie je to dokonaly system, ale na elektriku sa neprehodime za tyzden ani za dva. V momente ak budeme mat baterky na 250km jazdy autobusom, problem je vyrieseny.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
si si to aspon do<> precital? co tu tocis o 50km?shajek napísal:myslis ako tie bratislavske kombinovane trolejbusy s dieslovym agregatom? alebo ze tam daju baterky na 50km dojazd ?
hlavne tie troleje moze pouzivat autobus prednim, autobus po nom, novy autobus co kupia, aj ten co kupia po tom novom ... zatial co baterky vymenia za nemale peniaze po 5rokoch ... lebo denne nabijanie s rychlonabijackami asi nebude to co tie baterky lubia
vyrobca udava 110-160km. Linka ma dennu trasu 130km. Sofer autobusu povedal, ze vie tam urobit dojazd aj okolo 200km, kym mu vypisalo, ze sa dostava pod 20%.
5 rokov baterie? Cim vacsia baterka, tym vacsia zivotnost.. ked mi v telefone cinska sracka vydrzi 5 rokov, kt. nabijam denne, preco by nemohol autobus vydrziat dlshie?
V KE je trolej az na jednej trase.. co sa bude teraz budovat trolejova siet pre cele KE, ked sa daju kupit elektrobusy?
A nekup ich, ked cez fondy dostanes tolko penazi, ze klasicky CNG sa ti neoplati.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
nie, ty si precitaj co som ja pisal .. turbo pochopil ... ale zopakujem ti to viac polopaticky
co tak trolejovy autobus (trolejbus), kde by bol bud dieslovy agregat v pripade vypadku alebo baterky na 50km dojazd (celou vetou, v trolejbuse bude bateria o kapacite postacujucej na prejdenie trasy 50km (i ked to cislo som si len tak vymyslel) )
rad podebatujem o zivotnosti baterky, len by som potreboval aj nejake argumenty nielen tvoju cinsku baterku z ktorej tahas ledva amper raz za zivot
teraz sa nebavim ani tak o vyhodnosti samotnej kupi ako to ze argument ze to je ekologicke je totalny shit premna nakolko tie vyroby baterky asi niesu zrovna ekologicke co sa tyka nerastnych surovin (spinavost elektrarni sem netaham pretoze aj trolejbusy na nich jazdia)
co tak trolejovy autobus (trolejbus), kde by bol bud dieslovy agregat v pripade vypadku alebo baterky na 50km dojazd (celou vetou, v trolejbuse bude bateria o kapacite postacujucej na prejdenie trasy 50km (i ked to cislo som si len tak vymyslel) )
rad podebatujem o zivotnosti baterky, len by som potreboval aj nejake argumenty nielen tvoju cinsku baterku z ktorej tahas ledva amper raz za zivot
teraz sa nebavim ani tak o vyhodnosti samotnej kupi ako to ze argument ze to je ekologicke je totalny shit premna nakolko tie vyroby baterky asi niesu zrovna ekologicke co sa tyka nerastnych surovin (spinavost elektrarni sem netaham pretoze aj trolejbusy na nich jazdia)
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
ako je to s Tesslou ? 8 rokov zaruka na baterie, unlimited mileage, no questions asked ?
Tak potom to asi plusminus tolko dofrasa vydrzi... druha vec je znizenie kapacity a teda aj efektivneho dojazdu : ked nova bateria uderi 150km pre ten autobus, je velmi pravdepodobne ze 4 rocna bateria nevydrzi 110km pretoze bude peckovana kazdy den. Toto su vsak uz velmi hypoteticko-teoreticke taraniny ako spajanie ministra vnutra s nejakymi podnikakatelmi s nadmernymi odpoctami dépéhá, ktore sa nepreukazalo.
Pri solidnom rozmyslani dopredu je mozne battery packy skonstruovat s mnohymi "stlpcami" clankov, ktore jednoducho otestujeme na kapacitu a tie najhorsie vymenime za relativne dostupny peniaz. Vsetci asi chapeme ze testovat / vymienat jednu 18650tku za druhou je nerealne zvlast ked su ich stovky az tisice v battery packu, avsak otestovat povedzme 40 az 60 "baterkovych riadkov alebo stlpcov" pozostavajucich kazdy z cojaviem 30tich 18650tiek je uplne realne. Spravit k tomu nejaku automatizaciu a digitalizaciu, hotovo, battery pack moze mat vlastnu RAID NAND pamat kde bude zapisovat prevadzkove parametre a budu sa dat diagnostikovat jednotlive sub-packy. Zopar najhorsich sa vyhodi, dojazd sa vrati zo 110km na 135km a za tych par penazi to rozhodne stoji.
Ked si uvedomis kolko si usetril na nafte a komponentoch okolo toho... neviem ako sa autobusom kazia turba, vstreky, PREVODOVKY (tie dostavaju na papulu sialene), atd, atd. to su proste uspory z ktorych nieco nasypes naspat do masiny.
Tak potom to asi plusminus tolko dofrasa vydrzi... druha vec je znizenie kapacity a teda aj efektivneho dojazdu : ked nova bateria uderi 150km pre ten autobus, je velmi pravdepodobne ze 4 rocna bateria nevydrzi 110km pretoze bude peckovana kazdy den. Toto su vsak uz velmi hypoteticko-teoreticke taraniny ako spajanie ministra vnutra s nejakymi podnikakatelmi s nadmernymi odpoctami dépéhá, ktore sa nepreukazalo.
Pri solidnom rozmyslani dopredu je mozne battery packy skonstruovat s mnohymi "stlpcami" clankov, ktore jednoducho otestujeme na kapacitu a tie najhorsie vymenime za relativne dostupny peniaz. Vsetci asi chapeme ze testovat / vymienat jednu 18650tku za druhou je nerealne zvlast ked su ich stovky az tisice v battery packu, avsak otestovat povedzme 40 az 60 "baterkovych riadkov alebo stlpcov" pozostavajucich kazdy z cojaviem 30tich 18650tiek je uplne realne. Spravit k tomu nejaku automatizaciu a digitalizaciu, hotovo, battery pack moze mat vlastnu RAID NAND pamat kde bude zapisovat prevadzkove parametre a budu sa dat diagnostikovat jednotlive sub-packy. Zopar najhorsich sa vyhodi, dojazd sa vrati zo 110km na 135km a za tych par penazi to rozhodne stoji.
Ked si uvedomis kolko si usetril na nafte a komponentoch okolo toho... neviem ako sa autobusom kazia turba, vstreky, PREVODOVKY (tie dostavaju na papulu sialene), atd, atd. to su proste uspory z ktorych nieco nasypes naspat do masiny.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
ano rozumiem, ani nepresviedcam o opaku .. ale moja otazka znie ... nieje lacnejsie vybudovat trolejovu infrastrukutu ktoru vieme vyuzit do buducuna ako drancovat prirodu kvoli komponetom do baterii ? resp. aka je moznost recyklacie 18650 baterii ?
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Všeobecná diskusia
Ja by som na tie troleje pristal, veľké odchytné parkovisto pred mestami, vyfasoval by si toto a hajde do mesta
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
pretty funny.
>> nieje lacnejsie vybudovat trolejovu infrastrukutu ktoru vieme vyuzit do buducuna ako drancovat prirodu kvoli komponetom do baterii ?
cert vie. Troleje by stali miliony, po nasom sposobe teda miliardy napriek tomu ze su to "len dva blbe draty" :
http://www.trolejbusyvpraze.net/tb_navrh_trate.htm
http://www.bystricoviny.sk/spravy/blizi ... sov-v-mhd/
"umŕtvenie miliardovej investície štátu do trolejových trás v minulosti" v meste pod Urpinom zrejme nemaju stovky km trolejov
http://www.bratislavskenoviny.sk/najnov ... e_id=42943
pozor, to je rok 2007 takze tie cisla su dnes uplne mimo
http://www.mestskadoprava.net/index.php ... age_id=272
tam si z nostalgie pozrieme Kčs a druhu svetovu vojnu
Pri trolejoch je zasadny problem : musis vybudovat komplet celu trasu nez tade dokaze prejst prvy voz. Kde a ako dokazeme len v Blatisrave spravit 200 kilometrov trolejovych vedeni ? Bez sance, na to nie su prachy. Avsak zakupit sedem az desat elektrobusov tento rok, dalsich desat buduci rok, dalsich dvadsat ten dalsi rok, to su ukrutne mensie peniazky ktore sa mozno niekde nejako daju ukradnut pardon zohnat.
A spravit hocikde v prdeli na konecnej autobusov dobijaciu stanicu tiez nie je problem - tolko elektriny je k dispozicii vsade, s prehladom. Kludne tak ako sa pripaja Tessla hrubym kablom, proste sofer na smene pripoji a hotovo.
Tematika drancovania prirody a zdrojov : vies ako to je, dokial sa baterie nevyrabaju u nas tak nas to netrapi. Rovnako nas netankuje kolko deti vyraba rifle v Kambodži alebo Tajsku, kolko chemie vypustaju do Gangy v Čínsku, ake su osobne ochranne pracovne pomocky v Indicku respektive ake karcinogenne vypary tam sudruhovia robotnici dychaju a podobne veci.
>> resp. aka je moznost recyklacie 18650 baterii ?
netusim, zrejme relativne zla. Nemam dojem ze by sa niekde akekolvek baterky prilis "recyklovali". V elektro*busoch nemusia byt pouzite 18650, to som samozrejme len tak trepol - nech je to cokolvek, vzdy treba vymysliet nejaku rozumnu najmensiu jednotku ktora sa bude dat replejsnúť.
>> nieje lacnejsie vybudovat trolejovu infrastrukutu ktoru vieme vyuzit do buducuna ako drancovat prirodu kvoli komponetom do baterii ?
cert vie. Troleje by stali miliony, po nasom sposobe teda miliardy napriek tomu ze su to "len dva blbe draty" :
http://www.trolejbusyvpraze.net/tb_navrh_trate.htm
http://www.bystricoviny.sk/spravy/blizi ... sov-v-mhd/
"umŕtvenie miliardovej investície štátu do trolejových trás v minulosti" v meste pod Urpinom zrejme nemaju stovky km trolejov
http://www.bratislavskenoviny.sk/najnov ... e_id=42943
pozor, to je rok 2007 takze tie cisla su dnes uplne mimo
http://www.mestskadoprava.net/index.php ... age_id=272
tam si z nostalgie pozrieme Kčs a druhu svetovu vojnu
Pri trolejoch je zasadny problem : musis vybudovat komplet celu trasu nez tade dokaze prejst prvy voz. Kde a ako dokazeme len v Blatisrave spravit 200 kilometrov trolejovych vedeni ? Bez sance, na to nie su prachy. Avsak zakupit sedem az desat elektrobusov tento rok, dalsich desat buduci rok, dalsich dvadsat ten dalsi rok, to su ukrutne mensie peniazky ktore sa mozno niekde nejako daju ukradnut pardon zohnat.
A spravit hocikde v prdeli na konecnej autobusov dobijaciu stanicu tiez nie je problem - tolko elektriny je k dispozicii vsade, s prehladom. Kludne tak ako sa pripaja Tessla hrubym kablom, proste sofer na smene pripoji a hotovo.
Tematika drancovania prirody a zdrojov : vies ako to je, dokial sa baterie nevyrabaju u nas tak nas to netrapi. Rovnako nas netankuje kolko deti vyraba rifle v Kambodži alebo Tajsku, kolko chemie vypustaju do Gangy v Čínsku, ake su osobne ochranne pracovne pomocky v Indicku respektive ake karcinogenne vypary tam sudruhovia robotnici dychaju a podobne veci.
>> resp. aka je moznost recyklacie 18650 baterii ?
netusim, zrejme relativne zla. Nemam dojem ze by sa niekde akekolvek baterky prilis "recyklovali". V elektro*busoch nemusia byt pouzite 18650, to som samozrejme len tak trepol - nech je to cokolvek, vzdy treba vymysliet nejaku rozumnu najmensiu jednotku ktora sa bude dat replejsnúť.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
cesi maju ocividne nedostatok parkovacich miest,tak markuju na rychlonabijackach
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/ces ... e-a-fabie/
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/ces ... e-a-fabie/
Re: Všeobecná diskusia
Ehm, nezmysel si ty , mne je jedno aké jednotky to má, je to prerátané podla Volvo kalkulacky (FH400 model v danej pisanej triede), ked si to chces preratat na kWh, kludne do toho. Sedliackou logikou (= gugel pouzit vies, aby si nasiel wiki clanok s normami, inak by si takto mudry nebol) by si si preratal kolko da truck na km, a kolko fabca, to ta ale nenapadlo, ale hej, nezmysel...DC9-32 napísal: dobry nezmysel ...
Čo sa truckov týka, majú uplne iné normy, a EURO5 a EURO6 majú rovnaký limit na CO. Zaroven sa udavaju limit na emisiu g/kWh kde pri aute to je g/km. A inak, to že fabia ma 1200kg na 10 000km a truck (kto vie aky a kde si to vyhladal) 7000 na 10k km je celkom vtipné. Koľko takých fabii prejde pod oknom denne a kolko takých truckov? Truckov:0 fabii? 100+? a to sú len fabie.
Prosim ta, ty mi sem das clanok z najzaludnatejsej krajiny, kde EURO normy ani neplatia, a ides mi tu rozpravat o bullshite storocia? Daj mi pls statistiku z industrialneho znecistenia, a znecistenia LKW a PKW na SK, nie singapur, ani USA, ale SK. potom mi rozpravaj o "bullshite storocia".Bullshit storocia, v meste, obytných zonach to je hlavný zdroj znečistenia. Dajme si chinu.
A to sú len autá, 30%. Nehovoriac o tom koľko sračkových továrni priamo v mestách majú v číne. Zoberme si mesto ako napr Nitra, čo v nitre znečistuje ovzdušie? Jedine autá. Necháp ma zle, autá mám rád, dokonca som ten obor aj študoval, ale tvrdiť že autá neznečisťujú prostredie je do neba volajúca k0k0tina
Príklad. Žijem an sídlisku, počet obyvateľov 50 tisic. Pre ulahčenie prikladu, všetkých 50 tisíc ludí ma fabie. Všetci idú o 6tej do práce. Koľko emisií bude v mojom okolí keď prejde 50 tisíc fabií? (rátajme okruh 1km) 120g/km * 50k = 6 milionov g CO2 v mojom okolí. (a iné látky ani nejdem ratať, lebo sa mi nechce) Koľko prejde kamionov za ten istý čas mojím sidliskom? 0.
.
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2254
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
dnes sa nam v BB riadne ochladilo kua asi daky skrat alebo mi zas nieco zerie kable, teplota uplne mimo a stav paliva 0 (budik je podla testu OK)