Monster1 napísal:Nemyslim si ta VRAm to zabija 3GB je dnes už malo, pozeral som video z BF 1 alpha kde hra na fullHD s max detailami žrala 3100MB, pokial karte dojde vram a začne sa zasekávať kvoli vyprázdňovaniu tak je to velmi zle, o to horšie že prave tieto karty su robene na fullHD rozlišenie.
Pockaj pockaj, teraz zavadzas, mame predsa recenzie kde tvrdia ze 3gb stale staci...
Hmm. WDDM 2.0 teraz vlastne uz 2.1 ala dynamic VRAM. Vlastne dnes uz nenajdes recenzenta ktory ma v zostave pod 16gb RAM +nema Win 10 takze benefit z dynamickej VRAM pri recenziach je daleko vacsi, kde jej nedostatok nenameraju ako v trololo zostavach 8GB ram a menej kde tie karty koncia. Takze co ako.
Ak pouziva 4GB 4xx AMD karta 4GB v takom Battafielde+ 1.5GB dynamic VRAM, 3GB envidiijaa bude ppc. Zahojena na par rokov dopredu a RIP Win 7 users s GeeTeeeXxxx 1060 3gb.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Rozlisko dnes nehraje ziadnu rolu. VRAM to zabera minimalne. Framebuffer sa zvacsuje s rozlisenim minimalne, par 100mb navrch, mozno 200-300, vzhladom na kapacitu VRAM dnesnych kariet, pri vram do cca 2gb stalo za zmienku sa tym zaoberat, dnes hlavnu cast, cca 75%+ vyuzitej vram zaberaju textury.
V dobe kedy su pripady kde je 4gb malo nema zmysel si nahovarat ze 3gb bude stacit
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
presne, no aspoň, keby nárast kvality/rozlíšenia textúr boli aj viditeľné v tých hrách, u mňa často textúry vo witcherovi 3ke, ktorá mi papá okolo 2GB VRAM prídu krajšie ako textúry v nejednej hre...ale to je len tak, OTčkovo
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD:970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas:♡ LG 48" C11 OLED♡Myš: G Pro Superlight WireKlávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Ano ale nie o tolko viac aby ta to muselo pri dnesnych kapacitach vram zaujimat. Vacsinu pamate zaberaju textury, tych velkost zavisi od kvality pouzitych textur, ta ich velkost vo VRAM sa nemeni so zvysujucim sa rozlisenim, nie spominany framebuffer ktoreho kapacita sa s tym rozl. zvacsuje, dnes je to uz skoro zanedbatelna ciastka.
Naposledy upravil/-a Asnod v Št 25. Aug, 2016, 14:30, upravené celkom 1 krát.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Mas urcitu texturu ktoru vykreslis bud vo FHD alebo v 2k alebo v 4k. Ako bude vyzerat to je len na tom aka kvalitativne v skutocnosti je. Jasne ze je v 4k vidiet viac detailov, ak je na nej co vidiet, vo FHD su tam tie detaily stale ale vdaka nizsiemu rozlisku ich nevidis, resp. nevidis to kvalitativne na takej urovni akej skutocne je... Pointa je v tom ze velkost textury vo VRAM je rovnaka, kedze rovnaka je aj textura pouzita v oboch rozliseniach, len je vykreslovana na iny pocet bodov o co sa stara gpu.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Ešte skúsim inak formulovať, rozlíšenie samotnej textúry sa nemení so zväčšením rozlíšenia. Textúra je viazaná na 3D model, príklad máš textúru kapoty na aute /de facto "fotku" kapoty/, no a táto textúra kopíruje tvar 3D modelu kapoty. Bez textúry by bola kapota priesvitná. Je jedno či bežíš vo FullHD alebo 4K, táto "fotka" je stále tá istá a stále sa aplikuje na ten istý 3D model. Teda kvalita textúry/fotky sa so zväčšením rozlíšenia nemení, tak ako sa nemení dátová veľkosť tej istej fotografie keď si ju prezeráš na 720p notebooku alebo 4K monitore. Preto sa nemenia ani nároky na kapacitu VRAM pri rôznom rozlíšení. Nároky na VRAM teda v dnešnej dobe nerastú kvôli tomu, že sa zvyšuje rozlíšenie monitorov, ale preto, že herné štúdiá používajú kvalitnejšie textúry. A tak ako s každou fotkou - čím detailnejšia foto, tým väčší objem dát.
Veľkosť rozlíšenia má najväčšie nároky na výkon samotného grafického čipu a menej na VRAM. Tak ako Asnod píše, pri dnešnej kapacite VRAM je to pre pamäť karty minimálna položka. Tu naopak sa viac namaká GPU, keďže musí v každom zlomku sekundy /obnovovacia frekvencia monitora/ spracovať a vypľuť monitoru adekvátne viac pixelov výsledného obrazu. To je ale hlavne kapusta grafického čipu. Preto slabšie grafiky s menším čipom pri vysokom rozlíšení idú s výkonom prudko dole, aj napriek tomu, že majú možno rovnakú kapacitu VRAM ako výkonnejšie čipy.
pokial viem, tak textury sa rozlisenim nemenia, len sa renderuje vacsia scena a preto vacsia narocnost na vram, kedze v dnesnych enginoch, ide do vram a na srotovanie do gpu len to, co vidi hrac, vsetko ostatne sa nevykresluje/low poly atd. Cize vacsie rozlisenie = vacsia scena na rederovanie, viac objektov atd.
tymto videam asi velmi verit netreba..vid vysledky z Tomb Ridera..v kazdom videu ine..v prvom obrovsky prepad pri druhej scene,v drumoh videu bez zmeny