Utiahne to v pohode, možno ho bude trochu viac počuť, ale v princípe s takým bežným OC na procáku ti stúpne spotreba o nejakých 50-70W oproti tomu čo máš teraz. Max. odber zostavy bude dokopy cca 350W /OC na karte aj na CPU/, aj to len teoreticky, reálne v hrách skôr okolo 300-ky.
Ešte k tomu bottlenecku v CARS, čím ďalej tým viac sa mi zdá, že to je proste na figu napísaný kód hry. Na niektorých okruhoch na špecifických miestach idú fps dole bezohľadu na rezervy CPU/GPU, príklad Le Mans na štarte, detaily mám vyladené aby GTX780 nemala problém, ale aj tak na rošte len čosi nad 40 fps a GPU load cca 65 %, CPU ani nevravím, naprieč jadrami 30-60% load. Video dole.
Haluz je, že akonáhle zmiznú súperi z dohľadu, tak fps ide zo 45 na 55, ale GPU load stále tých 65%, Vsync off samozrejme. Toto by naznačovalo CPU bottleneck, ale tak hádam... či...?
Skôr niekde vo výpočtoch musí vznikať "lievik", kde jak procák, tak grafa čakajú. Schválne som vybral Le Mans, lebo tam je to asi najviac viditeľné. Mal som za to, že grafa tam beží na 100%, ale náhodou som to pozrel a čumím, že veru nie. Podobne aj na iných okruhoch, tiež karta nejde na 100%, akurát, že tam sa to motá okolo 60 fps, čiže pri bežnom hraní s Vsync ON neregistrujem.
Druhá možnosť je, že nvidia proste až takto na drzovku kryplí Keplera cez drivery? Pre porovnanie ak to vypeckujem na ultra + DS2X, tak to na rošte v Le Mans prakticky nemá vplyv na fps, v priemere o 2-3 fps menej než na medium + MSAA a vyťaženie GPU stúpne o chabých 5%, čo absolútne nedáva zmysel. S vyššími detailami má buď stúpnuť load alebo klesnúť framerate, tu sa ale prakticky nemení ani jedno ani druhé, resp. kozmeticky. Príde mi to jak nejaká habaďúra od zelených veru. Alebo silno odfláknutá robota SMS.
Cache a RAM na deafulte, ale neverím, že to spraví nejaký zásadný rozdiel. CPU OC cez násobič na 4,2 GHz, napätie cez offset mod, čiže šetriace funkcie bežia a takty skáču podľa záťaže. Ale skúšal som aj vysoký výkon vo wine a rozdiel tak 1-2 fps oproti vyváženému. Vyťaženie CPU/GPU bez zmeny.
Keď bude čas a chuť, skúsim, ale nečakám veľký rozdiel. Však som tu niekde dával porovnanie od 4-core @ 3,0 GHz až po 6-core @ 4,5 a bolo to 85 vs. 105 fps priemer. Pochybujem, že cache a RAM OC spravia dokopy rozdiel 5 fps. Na figu napísaná hra podľa mňa. Nikde inde takýto problém s vyťažením neregistrujem, že padá framerate a grafika nemaká.
motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander
Ak Win 7, tak si určite vypni coreparking, získaš tým trochu výkonu z cache a znížiš aj aj stutter v hrách. Môžeš použit aj registre ktoré používam ja, umožnujú aj podtaktovávanie v nečinnosti v režime vysoký vákon. Vypnutý coreparking má tendenciu rozhodit výpočet na viac jadier cpu ale je dôležite sa pohrat aj z cache a ram inak nebudú dostatočne zásobované.
Neviem či sa mi chce v tom až tak vŕtať, s novou grafou aj tak chtiac-nechtiac pôjdem do W10.
Skôr ma zaujalo to jak sa to chová, než že by som riešil každých pár fps. Ak to pôjde na figu aj s novou kartou, potom ma to začne zaujímať. Ale čosi mi vraví, že s hrubým grafickým výkonom vyskočia aj min. fps.
dexterav napísal:Ono za napr w3 je slusny load všetkého a fps aj tak v hnedom
Deusex md to iste...
Začarovaný kruh a dx12 nepomáha skoro ničomu v momentálnom stave
Ale vtedy si aspoň povieš, že ten HW maká naplno, tu nemaká a framerate v keli aj tak.
Win 10 má na defaul vypnutý coreparking ale zase priraduje jadrám úlohy podla inej priority no a tým zase nevytažuje vždy a všetky, inák by maly staršie cpu problémy z turbom a neboostovaly by na turbo frekvenciu. Riadenie cpu je navrhnuté na default cpu a ak taktuješ, nezmení sa. Ak pojdeš do novej grafiky, tak nejaký výkon určite dostaneš lebo v nových grafikách je trochu znížený aj Draw distance cez ovladače , takže to trochu ušetrí cache.
motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander
Tiež som hral hru aj na win7 64 bit aj na win10 64 bit.Výkon takmer rovnaký +- 2-3 fps dole v 10 ne sa mi zdá Akurat viem že prve verzie hry PCars boli zle vyladené a spravili to trocha patchy kde potom bolo aj o 10 fps viac.Takže neviem či som sa pýtal mino_85 maš originalu hru? alebo vsetky patchy? )) Lebo malo vytažemu grafiku máš ako ja a nedava to logiku.Niečo zle tam musi byť ))
Ono ja viem dostať GPU load na 100% keby že chcem, utnem tomu DS6X vyhladzovanie a je to, ale to framerate zletí aj pod 30. A napr. v inej časti okruhu GPU usage vybehne aj nad 90 a framerate 75-80, čiže ono sa to vyslovene deje na konkrétnych miestach, v Le Mans najviac pred nájazdom do posledných dvoch šikán pred cieľom. Na cieľovke už o čosi menej. A na väčšine ostatných okruhov dtto. Preto rozmýšľam smerom, že je to proste chabo odladené.
Mohol som to všetko dávať radšej do CARS vlákna, ale keď už sme to tu načali...