Nejaká forma CPU stropu určite, podľa toho screenu tam maká hlavne jedno jadro, zvyšné len aby sa nepovedalo... čiže sa nečudujem.
Sme sa naučili pindať na ovládače od AMD /NV, ale nebyť toho SW balastu čo robili, tak polovica hier čo vyšla by bola nehrateľná, oni to roky lepili jak sa len dalo.
Nechcem maľovať čerta na stenu, ale keďže pod DX12 to budú mať v ruke hlavne vývojári, tak sa máme na čo tešiť.
aj na 4.7ghz robilo to iste,takze si nemyslim,ze cpu strop by tam nejaky mohol byt..skorej neodladena hra,lebo fakt to vsade ide inak, a to nehovorim ani ako sa to spravalo na 860M/970M... na hlavu ja len ci nahodou niekto konkretne nemal s tymto skusenost
4,7 vs. 4,2 GHz nie je nejaký extrémny rozdiel, cca 10% teoretického výkonu navyše, ale teória nie je prax. V každom prípade ak je vyťaženie grafiky 60% a dáva to rovnaké čísla ako 1060, tak je jasné, že CPU to nestíha kŕmiť, takú veľkú rezervu nevyrobí nič iné. Čo sa nevylučuje s tým, že to sprznený kód hry. Ak máš 4 jadrá a 3 z nich sa flákajú, tak je asi jasné kde je limit. Teda ak ten CPU load z tej fotky je bežná vec v tej hre.
To je taká konina totok, pravdepodobne má 2666MHz pamäte od kúpy, takže tam nemá viacmenej čo už riešiť časovanie, jedine taktovanie a tam časovanie bude už len horšie. A aj tak sa bavíme o mikro-rozdieloch.
V živote som nevidel taktovanie kešky na CPU - nehovoriac o tom, že si to potom bude žiadať fine-tuning ďalšieho napätia okrem napätia pre jadrá.
Máš nejaké čísla, ktoré ukazujú nejaký nárast výkonu a benefit takéhoto taktovania ?
A tu je problém v SW kóde, nie HW.
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD:970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas:♡ LG 48" C11 OLED♡Myš: G Pro Superlight WireKlávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
dancenatic napísal:No, tak potom treba čakat na novšie cpu ktoré budú na default na 4.5 aj z cache aby to stíhalo trochu lepšie nakrmit tu grafiku
To vobec neni o Cpu ale o optimalizacii hry, neviem preco sa vsade riesi syndrom ze ma clovek slaby cpu ked ho ma na 4,7 Ghz vecsiu blbost uz clovek fakt nemoze vypotit, proste je ta hra nahovno spravena lebo nevie poriadne narabat s vykonom Cpu, tak isto ako tretia mafia kde ma clovek Cpu stale vyuzity naplno...
Ryzen 5900X @ 5,05 GHz + Asus Strix B550-A Gaming+ Team Group Vulcan 2x8 GB @ 3200 MHz CL16 + Asus TUF RTX 3080 OC @1845/19800MHz 0,85V + Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX200 512 GB + Enermax Platimax D.F. 600W + Fractal Define R4 + 2xPhobya Noisebuster insulating mats + Noctua NH-D15 Chromax Black + 3x Noiseblocker Eloop B14-ps Master of Hertz
Samsung Odyssey G7 27'' 240
loleq je pravda,ze pri skylake je udajne dost "velky" rozdiel pri cache frekv (videl som nejaku recenziu,samozrejme sa nebavime o naraste 20% ale je to citelne - nebudem sa vadit,len si nieco taketo pametam,preto ju mam tiez na 4.2ghz) -samozrejme to neni pripad tento moj ako hovorim v kazdej inej hre/bench isla gpu na 100% ci bol cpu 4.2 alebo 4.7 (a kedze mi je zbytocne ho vypekat isiel na 4.2 - stock V- pri hrach teploty 32-35 stupnov, uplne krasa).
quicky napísal:loleq je pravda,ze pri skylake je udajne dost "velky" rozdiel pri cache frekv.
to o com hovoris neni cache... ten "velky" rozdiel pri Skylake ukazuju benchmarky pri extra rychlych DDR4 oproti tym najpomalsim, aj to nie vsade...
cache ma tak ako vzdy zanedbatelny vplyv... 1Ghz v cache je ekvivalent 100Mhz jadier co sa tyka vykonu,
cize aj ked das pri 4.6Ghz jadra a cache dvihnes z 4.1 na 4.6Ghz, co je 500Mhz tak je to asi ako 50Mhz OC jadier, cize nic
Core i7 8700K @ 4.8 Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI RTX 2080 GAMING X TRIO | Crucial MX500 2TB SSD
Samsung 970 EVO 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W10 x64 Pro v1809 | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p