molnart napísal:4. pre tesly nakupene po 1.1.2017 uz nebude moznost zadarmo pouzivat siet supercharger. co to bude znamenat v nakladoch na kilometer v porovnani s konvencnym pohonom?
- 2-4€/100km
Môj názor: Supercharger (SC) je však od začiatku myslený tak, že človek nabíja denne doma, platí si svoje 2-3€ na 100km a keď ide občas na dlhšiu trasu, použije SC, ktorý má úplne zdarma bez obmedzení. Veľa ľudí to však asi zneužíva a SC používajú stále. Tým prenášajú na Teslu všetky svoje dopravné náklady. A to tak myslené podľa mňa nebolo. Preto musela Tesla zakročiť.
molnart napísal:5. pri masovejsom rozsireni plugin vozidiel sa da ocakavat vyssia narocnost na kapacitu elektrickej siete v urcitych casoch (je predpoklad ze vacsina ludi zapoji auto na nabijanie po navrate z roboty). ako vidis mozne problemy ktore s tym suvisia a ich riesenie?
- nárast vozidiel nebude nárazový, distribučné spoločnosti budu mať podľa mňa dostatok času na prispôsobenie sa. V konečnom dôsledku viac elektriny predajú, viac zarobia. Zároveň čím viac bude elektroáut, tým menej energie (nie len elektrickej), budeme musieť dodávať do rafinérií. Laici často a radi zabúdajú na fakt, že aj výroba paliva stojí energiu a nie málo. Musk dokonca povedal, že keby sme razom switchli všetky vozidlá na energiu a prestali vyrábať palivo, máme pre nich dosť energie už len tým, že "vypneme" rafinérie.
molnart napísal:6. elektromobily sa casto prezentuju ako menej kazive z dovodu absencie motora, napriek tomu na weboch sa obcas objavuju informacie o nespolahlivosti tesly a predrazenych suciastkach (celne sklo a brzdove dosticky radovo za tisicky eur). ake je tvoja priama skusenost?
- oprava čelného skla 400€ aj s rakúskou cenou práce. To však bolo v 2015tom a odvtedy vraj zdraželi, vraj to stojí 1000€.
- Doštičky bežným používaním (vďaka rekuperácii) by mali auto prežiť.
molnart napísal:7. mal si moznost porovnat oproti tesle aj ine elektromobily/hybridy? ktory na teba naviac zaposobil ako auto pre bezneho smrtelnika, kto si teslu nemoze dovolit?
- moc ani nie. Bežný smrtelník so slovenskou mzdou si bude musieť počkať na zlacnenie úložiska energie. Potom budú aj elektroautá lacnejšie a dostupnejšie
molnart napísal:8. aky je tvoj nazor na prave spusteny dotacny program pre nakup elektromobilov a hybridov?
- hlúposť. Kto by sa chcel skladať svojimi daňami na autá pre 1000 ľudí za 100000€? To je prerozdeľovanie od strednej triedy (primárne) k bohatším.
Ak si chcem kúpiť Teslu, či stojí 95 alebo 100k nie je pre mňa rozhodujúce. Kus iné to môže byť u lacnejších elektroáut, no aj tak si myslím, že či 25 alebo 30k, to nie je až taký dealbreaker.
Ak to štát chce podporiť, rozumnejšie je podľa mňa podporovať infraštruktúru. Najčastejší protiargument laikov je, že nabíjačku v živote nevideli a ako budú cestovať na dlhšie trasy. Keby na každej benzinke videli zo 2-3 nabíjacie stanice (dočasne možno aj zdarma - štátom dotované) tak sa rozhodnú pre elektroauto skôr - videli by, že to funguje a možno by tam s nejakým majiteľom aj pokecali.
molnart napísal:9. ako vidis buducnost elektroaut a nabijania z pohladu dani? ocakavas ze staty zacnu spotrebnymi danami zatazovat aj nabijanie elektromobilov, alebo skorej formu nejakych priamych dani typu cestna dan?
- v najbližšej budúcnosti (do 10r) skôr nie.
molnart napísal:10. ako hodnotis sucasnu infrastrukturu na slovensku a v strednej europe z pohladu jazdy elektromobilom? co ti najviac chyba?
- vynikajúce
Na slovensku ma GreenWay zhruba každých 100km rýchlonabíjačku (chademo) a keď chodím do zahraničia (Teslou), SC sú každých zhruba 100-200km od seba (na západe samozrejme)
molnart napísal:11. co potrebujem aby som doma vo svojej garazi mohol nabijat teslu?
- Záskuvku za 10€ ;-) Ideálne 3 fázovú, ale stačí aj 240V A to platí nie len pre Teslu, ale pre všetky elektroautá.