Rendering na "mid-range" GPU

Všetko o grafických kartách, ich problémy, ovládače ...
Používateľov profilový obrázok
adam102
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 197
Dátum registrácie: Št 10. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Košice 13

Rendering na "mid-range" GPU

Príspevok od používateľa adam102 »

Zdravim,

Coskoro budem musiet vyrenderovat zopar budov (statickych scen) cez SketchUp s V-Ray. Problem je v tom, ze renderovanie na Phenom II X3 720, odomknuty a pretaktovany na X4 @ 3,4 GHz trva zopar hodin, a to som tam zatial nahadzal len zopar textur.
Po celodennom hladani a instalovani roznych driverov, AMD SDK kitov a podobneho bordelu som zistil, ze moja uboha HD4870 nezvladne cez OpenCL renderovat vo V-Ray. Na to potrebujem AMD GCN 1.1 graficku kartu, pripadne akukolvek nVidia CUDA kartu z Fermi rodiny a vyssie.

Otazka znie, ci by mi nejaky stary hnojik typu R7-260X (predpokladam, ze je GCN 1.1?) rapidne skratil casy renderovania, alebo sa taky upgrade neoplati? Rozne benchmarky na internete su dost zbytocne, kedze kazda scena je uplne ina a ma ine naroky na cas. Tam si viem jedine porovnat to, ze GTX 1080 scenu vyrenderuje za minutu, zatial co neznama R7 za 6 minut. Toto je pre mna uplne nepodstatne. Porovnanie mojho historickeho CPU nejakou R7 a pod. asi nikde nenajdem, tam by som si prial obrovsky rozdiel v casoch.

Bol by som rad, keby s tym mal niekto skusenost.
Používateľov profilový obrázok
HaDeS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 757
Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava/#overclocking

Re: Rendering na "mid-range" GPU

Príspevok od používateľa HaDeS »

ak uz upgrade, myslim ze za par korun sa da zohnat gtx 580. Svojho casu som na nej ratal nahlady.
V kazdom pripade nepovazujem cuda/open CL RT-cko za uplne vhodne na final veci.
Jednak su vhodne starsie grafiky ukrutne obmedzene RAM (gtx 580 1.5GB, stary Titan 6GB).
Nove z Nvidiackej produkcie maju uz ako-tak s krvou v ociach dost RAM ale su oholene na kost vo FP64 (niekde som zahliadol, ze vypocetny vykon novych Titanov je niekde pod urovnou Fermi gtx 580).
Kedze stare Fermi a mozno este jedna rada mali 1/3 resp ak si dobre pamatam 580 mala 1/8 co vedeli ratat s FP64, zatial co nove su osekane na 1/32

Ked som porovnaval svojho casu mnohotisicove quadro k6000, vypadlo z toho, ze je to "iba" titan s 12GB ram (testovane na scene v Octan-e)

zial s openCL nemam skusenosti, kedze do teraz ficim na dvoch starych titanoch + 580.
Workstation: dual E5-2698V4 GTX 2xTitan,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
Používateľov profilový obrázok
adam102
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 197
Dátum registrácie: Št 10. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Košice 13

Re: Rendering na "mid-range" GPU

Príspevok od používateľa adam102 »

Dnes som narazil na celkom zaujimavu stranku, kde sa da porovnat hardver od vymyslu sveta. Vsetky vysledky su ziskane na rovnakej scene, vytvorene zrejme pomocou vstavaneho rendereru v Blenderi.

Moje CPU sa pohybuje niekde okolo 700 sekund, GTX 580 to da za nejakych 90, co je, dajme tomu, ocakavane zlepsenie. Dufal som vo vacsi rozdiel. Ta aj spada do mojho rozpoctu, no nemal by som dobry pocit pripajat ju na 500 W Seasonic zdroj. "Zelensia" alternativa AMD R7 xxx sa pohybuje okolo 350 sekund, co uz nie je take terno, novsie nVidie su zas uplne mimo rozpocet (50€ velmi neochotne).
Casy pri finale ma az tak nezaujimaju, to nech si robi kludne aj den. Otravne je hlavne to robenie nahladov, ked musim niekedy cakat 30 minut.

Nic no, zatial to vyzera tak, ze sa potrapim na CPU s Draft Quality.
Používateľov profilový obrázok
HaDeS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 757
Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava/#overclocking

Re: Rendering na "mid-range" GPU

Príspevok od používateľa HaDeS »

obavam sa, ze ak mas rozpocet tych "neochotne 50e" tak zazrak sa neda ocakavat v ziadnom pripade. Aj ta 580tka bude mat problemy uz "iba" v exterieri, ak tam nasypes tony zelene (3d a nie spritov), travu, nejake auta a podobne. Moze sa velmi lahko stat ze narazis na 1.5GB limit a skoncis na cpu engine. A to netusim v akom stave su modely tych budov (myslim detailnost, cistota modelu atd). Potom ake textury tam nasypes, ake rozlisko budes ratat, bude displacement ? ambient occlusion ? mas tam vela blurry reflexii, nedaj boze este refrakcii ?
Workstation: dual E5-2698V4 GTX 2xTitan,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
chatpall
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 315
Dátum registrácie: Ne 18. Jan, 2015, 09:43
Bydlisko: Ziar nad Hronom

Re: Rendering na "mid-range" GPU

Príspevok od používateľa chatpall »

priprav podklady na zaklade nahladov a za 50€ posli na render station...
Všetko o materiáloch

MB: MSI Z97 Gaming 5, CPU: i7 4970K,GPU:Nvidia gtx750ti, RAM: Kingston Hyper X Savage 1600 Mhz, Cooler: NOCTUA NH-U12P SE2, HDD: Crucial Mx100, BEDŇA: NZXT SOURCE 340 Midi-Tower, ZDROJ: Seasonic S12G, RT 80+ Gold Monitor: Dell H2214Hb, OS:Ubuntu 14.04
Používateľov profilový obrázok
adam102
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 197
Dátum registrácie: Št 10. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Košice 13

Re: Rendering na "mid-range" GPU

Príspevok od používateľa adam102 »

Viem, je to velmi mizerny rozpocet :D Ale tak ide len o skolsku zalezitost, vela by som do toho nedal.
Islo mi len o to, ci nejaka lacna GPU nezvladne tu istu robotu vyrazne lepsie, ale nema zmysel nic menit.

Model je aky je, snazil som sa robit cisto, co najmenej takychto veci.
Viem, ze je vela sposobov, ako to optimalizovat, ale nie je cas ucit sa to teraz. Postacia mi nejake vedomosti z cias Sandbox editora pre CryEngine 2.
AO bude, blurry reflexie budu, refrakcie nie, displacement tiez nie, finalne rozlisenie nieco cez 2 MPx. Na travu zatial nemyslim, to bude este sranda.

chatpall: O takej sluzbe som ani nevedel, moze sa to hodit niekedy.

Tak vdaka za pomoc :good:

Návrat na "Grafické karty"