Čau,
ako je známe, termín DPI nie je celkom presný a v súvislosti s myšou nevyjadruje úplne exaktne to, o čo sa jedná v skutočnosti. Možno preto mu celkom dobre nerozumiem a vyplýva mi teda pár otázok:
1. DPI v tlačiarenstve - napr. 100 DPI znamená, že 1 palec štvorcový má 100x100 bodov. A 1 DPI má teda 1x1 bod. Je to rovnaké aj v prípade DPI myši? Pretože ak áno, tak nerozumiem, prečo DPI myši vplýva aj na rýchlosť kurzora. Lebo či 100 DPI, či 1 DPI, stále je to jeden palec a teda by to na rýchlosť (čo je vlastne prejdená vzdialenosť) kurzora vplývať vôbec nemalo, akurát trasa kurzora by bola nepresnejšia.
2. Mne to vychádza jedine takto - rozmer bodu je konštantný bez ohľadu na hodnotu DPI. Tým sa vysvetľuje vplyv na rýchlosť, avšak nie presnosť. Aspoň nie priamo. Totiž, v tomto prípade by to znamenalo, že vyššie DPI je presnejšie len z toho dôvodu, že umožňuje nastaviť nižšiu senzitivitu v hre. Ergo DPI samo o sebe presnosť nijak neovplyvňuje. Platí to? Lebo len toto vysvetlenie mi dáva zmysel.
Díky, lámem si s tým hlavu.
Ako funguje DPI myši?
Ako funguje DPI myši?
Spoiler: ukázať
Re: Ako funguje DPI myši?
Ja to vidím takto:
Čím vyššie DPI, tým viac bodov dokáže myš nasnímať na tej istej ploche. Pre názornosť to zjednodušme na úsešku: s myšou prejdeš vzdialenosť 1 palec (2,54cm), pri 200DPI nasníma 200 bodov, pri 1600DPI 1600 bodov. Z toho vyplývajú 2 veci:
1. Čím viac bodov, tým vyššia rýchlosť. Windows dostane info že myš prešla 1600 bodov, tak sa presunie po ploche o 1600 bodov. Ak dosatane info že si prešiel 400 bodov, posunie sa kurzor o 400 bodov, pritom stále to môže byť reálna vzdialenosť po podložke 1 palec.
2. Čím viac bodov, tým väčšia presnosť. Keďže pri vyššom DPI na 1 palci myš nasníma viac bodov, aby si sa nezbláznil tak si nastaviš vo windows/ovládači/hre inú senzitivitu. Čiže napríklad myš sa po ploche pohne o 1 bod až vtedy, keď ty prejdeš po podložke 5 bodov. Presnosť je vyššia, lebo pre vyhodnotenie presného pohybu bude mať systém k dispozícii 5 údajov a nie iba jeden, ktorý môže byť náhodne chybný/zlý/nevhodný/zle vyhodnotený kvôli rôznym nedokonalostiam v optike, elektronike, nerovnostiam na povrchu, traseniu sa rúk či iným náhodným vplyvom.
Príklad - chceš sa pohnúť o jeden pixel doprava. Ak máš nízke DPI a pomer 1:1, myš nasníma nejaký odtieň farby, pohneš sa doprava a čistou náhodou aj tam vedľa je ten istý odtieň = kurzor vo windows sa nepohne. Ak máš vysoké DPI a pomer dajme tomu 1:5, tak budeš mať nasnímaných až 5 bodov takže je rádovo menšia šanca že všetkých 5 bude mať presne ten istý odtieň a kurzor sa nepohne.
Čím vyššie DPI, tým viac bodov dokáže myš nasnímať na tej istej ploche. Pre názornosť to zjednodušme na úsešku: s myšou prejdeš vzdialenosť 1 palec (2,54cm), pri 200DPI nasníma 200 bodov, pri 1600DPI 1600 bodov. Z toho vyplývajú 2 veci:
1. Čím viac bodov, tým vyššia rýchlosť. Windows dostane info že myš prešla 1600 bodov, tak sa presunie po ploche o 1600 bodov. Ak dosatane info že si prešiel 400 bodov, posunie sa kurzor o 400 bodov, pritom stále to môže byť reálna vzdialenosť po podložke 1 palec.
2. Čím viac bodov, tým väčšia presnosť. Keďže pri vyššom DPI na 1 palci myš nasníma viac bodov, aby si sa nezbláznil tak si nastaviš vo windows/ovládači/hre inú senzitivitu. Čiže napríklad myš sa po ploche pohne o 1 bod až vtedy, keď ty prejdeš po podložke 5 bodov. Presnosť je vyššia, lebo pre vyhodnotenie presného pohybu bude mať systém k dispozícii 5 údajov a nie iba jeden, ktorý môže byť náhodne chybný/zlý/nevhodný/zle vyhodnotený kvôli rôznym nedokonalostiam v optike, elektronike, nerovnostiam na povrchu, traseniu sa rúk či iným náhodným vplyvom.
Príklad - chceš sa pohnúť o jeden pixel doprava. Ak máš nízke DPI a pomer 1:1, myš nasníma nejaký odtieň farby, pohneš sa doprava a čistou náhodou aj tam vedľa je ten istý odtieň = kurzor vo windows sa nepohne. Ak máš vysoké DPI a pomer dajme tomu 1:5, tak budeš mať nasnímaných až 5 bodov takže je rádovo menšia šanca že všetkých 5 bude mať presne ten istý odtieň a kurzor sa nepohne.
Spoiler: ukázať
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7933
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Ako funguje DPI myši?
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
Re: Ako funguje DPI myši?
To by ale znamenalo, že 1 bod na podložke má iný rozmer, ako 1 bod na monitore?wingo napísal:Ja to vidím takto:
Čím vyššie DPI, tým viac bodov dokáže myš nasnímať na tej istej ploche. Pre názornosť to zjednodušme na úsešku: s myšou prejdeš vzdialenosť 1 palec (2,54cm), pri 200DPI nasníma 200 bodov, pri 1600DPI 1600 bodov. Z toho vyplývajú 2 veci:
1. Čím viac bodov, tým vyššia rýchlosť. Windows dostane info že myš prešla 1600 bodov, tak sa presunie po ploche o 1600 bodov. Ak dosatane info že si prešiel 400 bodov, posunie sa kurzor o 400 bodov, pritom stále to môže byť reálna vzdialenosť po podložke 1 palec.
A senzitivita (v hre) je vlastne čo? Čím vyššia, tým viac bodov určených DPI, preskočí?
Inak, som robil ešte taký pokus v Call of Duty 2. Nastavil som si 2000 DPI a minimálnu senzitivitu v hre a skúsil zamieriť na nejaký bod. Bolo to celkom presné. Potom som nastavil 100 DPI, ale senzitivitu v hre som stále nechal na minimálnej a presnosť bola podľa mňa rovnaká, ako v prvom prípade.
Keď som ale senzitivitu v hre zvýšil (ale stále pri 100 DPI), aby som dostal výslednú citlivosť ako v prvom prípade, tak už preskakovalo pixely a bolo to vyslovene nepresné.
Toto by ale práve potvrdzovalo to, čo som písal v 2. bode svojho úvodného postu.
Spoiler: ukázať