Hz a FPS pri zapnutej Vsync je dolezite zosuladit

Všetko o monitoroch CRT, LCD paneloch...
Používateľov profilový obrázok
pepee
Ban
Ban
Príspevky: 78
Dátum registrácie: Po 11. Sep, 2006, 02:00

Hz a FPS pri zapnutej Vsync je dolezite zosuladit

Príspevok od používateľa pepee »

zistil som(myslim) ze FlatOut 2 je optimalizovany na 50Hz(ine Hz trhaju obrazom)(samozrejme je potrebnych aj minimalne 50FPS), len ze monitori(CRT) robia minimum 60Hz(myslim).
poznate nejaky soft ktorym by sa dalo nastavit tych 50Hz ?
powerstrip poznam, ale chcem ho vyradit kedze som zacal pouzivat ATI Tray Tools koli najlepsiemu pretaktovaniu ATI kariet(powerstrip absolutne nezvladaol pretaktovat ATI x1600). najlepsie by bolo keby to zvladol rovno ATI Tray Tools, ale myslim ze to nevie.
vdaka za rady :)
Naposledy upravil/-a pepee v St 11. Okt, 2006, 18:04, upravené celkom 6 krát.
Dominik
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 387
Dátum registrácie: So 13. Nov, 2004, 14:00
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Dominik »

To sa mi nejak nezda aby hra bola optimalizovana na refresh rate. To sa ani neda, refresh rate len obmedzuje pocet snimkov.

Ako sa ti to trhanie obrazu prejavuje? Nie je to znamy "flicker" ? Na to staci zapnut triple buffering tusim.
Používateľov profilový obrázok
pepee
Ban
Ban
Príspevky: 78
Dátum registrácie: Po 11. Sep, 2006, 02:00

Príspevok od používateľa pepee »

Je tady ovsem jedno dùlezite pravidlo, fps musi byt v souladu s obnovovaci frekvenci televize nebo monitoru. Pokud tato podminka neni splnìna, nelze dosahnout plynule animace.
tu viac -> http://bonusweb.idnes.cz/konzole/konzol ... 30312.html

myslim si ze flatout2 je robena predovsetkym pre konzoly a kazdy kto ju hra na inej frekvencii monitoru nemoze mat plynulu animaciu(ako su na tom LCD neviem). hry ciste pre PC(napr. americas army) nemaju presne stanovenu obnovovaciu frekvenciu, vtedy staci ked je FPS vyssia ako Hz monitoru a uz je obraz dokonale plynuli, ale pravdepodobne vela z vas nevie o akej dokonalej plynulosti hovorim(skuste sa pozret na priami prenos v telke). tiez ma to zacalo stvat len teraz ako som kupil novu grafiku, doteraz som si myslel ze to jemne trhanie-rozdvojovanie obrazu je slabou grafickou kartou, aj ked som vedel ze Hz monitoru so zobrazovanim ma dost spolocneho.

ved vy co mate CRT monotori si to vyskusajte, ale budete potrebovat powerstrip(50Hz) a grafiku co vam urobi aspon 50FPS

flicker nepoznam, skusim to omrknut, ale nemyslim ze to nieco vyriesi. kde sa zapina ten triple buffering?
Používateľov profilový obrázok
pepee
Ban
Ban
Príspevky: 78
Dátum registrácie: Po 11. Sep, 2006, 02:00

Príspevok od používateľa pepee »

myslim ze triple buffering je len pre OpenGL
Používateľov profilový obrázok
AjsTi
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1075
Dátum registrácie: Št 31. Mar, 2005, 20:00
Bydlisko: Ba-To

Príspevok od používateľa AjsTi »

No dokonca na cdr ide nastavit az 43Hz. Osobne mam tu hru a pohode 1280x1024 85Hz bez jedineho skubnutia. Neverim tomu , ze je chyba u teba ohladom tvojej X1600Pro resp. , ze to ma nieco spolocne s hrou.
EDIT: Myslim , ze treba nastavit nieco ako predvolene / default.
8F. Nepocujes , nevidis , nevies. GUGL nieje iba vyhladavanie , je to ZIVOTNA FILOZOFIA. GUGL som JA.
Používateľov profilový obrázok
pepee
Ban
Ban
Príspevky: 78
Dátum registrácie: Po 11. Sep, 2006, 02:00

Príspevok od používateľa pepee »

No dokonca na cdr ide nastavit az 43Hz.
nerozumiem, co je cdr?
Osobne mam tu hru a pohode 1280x1024 85Hz bez jedineho skubnutia.
to asi tazko, vyskusaj si toto: volat natoc uplne dolava alebo doprva a pomali sa pohybuj, skus si vsimnut pozadie, napr. aj stlpy a uvidis ako sa zozdvojuju-sekaju, ono to nie su velke trhy, skor je to take rozmazavanie tych objektov.

a ten citat co som sem postol je od odbornika, tak ked neveris mne, ver jemu. treba byt len vsimavy a urcite zistis o com hovorim
Fps znamena frames per second, tedy cesky pocet snimkù za sekundu. Nìjakou dobu jsme se bavili o obnovovacich frekvencich televize a teD se dostavame k tomu, co vlastnì televize zobrazuje. Jde vlastnì o to, kolik snimkù hra vypocita a televizi pøedhodi k zobrazeni. Je tady ovsem jedno dùlezite pravidlo, fps musi byt v souladu s obnovovaci frekvenci televize nebo monitoru. Pokud tato podminka neni splnìna, nelze dosahnout plynule animace. Takze pokud napøiklad dìlam hru pro PAL televizi, ktera ma obnovovaci frekvenci 50Hz, mam na vybìr 25, 50, 100, 150, 200, … fps. V praxi tedy 25 nebo 50 fps. Fps vlastnì znamena, kolikrat probìhne hlavni cyklus hry, tudiz kolikrat se pøectou ovladace, kolikrat se spocita AI a kolikrat se vyrenderuje obraz.
Používateľov profilový obrázok
pepee
Ban
Ban
Príspevky: 78
Dátum registrácie: Po 11. Sep, 2006, 02:00

Príspevok od používateľa pepee »

AjsTi mas LCD monitor?
Používateľov profilový obrázok
AjsTi
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1075
Dátum registrácie: Št 31. Mar, 2005, 20:00
Bydlisko: Ba-To

Príspevok od používateľa AjsTi »

Mno omluvam sa malo byt CRT :) Neviem mam dvojjadrove cpu a X1900GT nemam pocit , ze by mi nejaka hra nejako sekala a flatout2 uz toboz :) Ale mam za sebou nejake Amd 2ghz a X1600PRO Agp a LCD , ak sa budem nudit , mozem to skusit.
Apropo Hz a Fps nesuvisia tak spolu ako si Ty myslis. Ani ako chapes.
8F. Nepocujes , nevidis , nevies. GUGL nieje iba vyhladavanie , je to ZIVOTNA FILOZOFIA. GUGL som JA.
Používateľov profilový obrázok
pepee
Ban
Ban
Príspevky: 78
Dátum registrácie: Po 11. Sep, 2006, 02:00

Príspevok od používateľa pepee »

AjsTi napísal:Apropo Hz a Fps nesuvisia tak spolu ako si Ty myslis. Ani ako chapes.
som same ucho, skus vysvetlit. myslis si ze ten odbornik keca nezmysli? ja som sa na viacerich hrach presvedcil ze fps musi byt vyssia ako Hz a to sa aj jasne hovori v tom citate! a hry ktore su vyvyjane pre konzoly musia mat na PC nastavenu dokonca konkretnu Hz, inac to nemoze byt uplne plynule-to sa tam tiez hovori.

moje poznatky su len z vlastne skusenosti+sa mi to potrdilo po precitani odbornych clankov

no myslim si ze to palati len pre CRT monitori, samozrejme budem velmi rad ak ma niekto nejake ine argumenty
Používateľov profilový obrázok
AjsTi
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1075
Dátum registrácie: Št 31. Mar, 2005, 20:00
Bydlisko: Ba-To

Príspevok od používateľa AjsTi »

pepee napísal:
AjsTi napísal:Apropo Hz a Fps nesuvisia tak spolu ako si Ty myslis. Ani ako chapes.
som same ucho, skus vysvetlit. myslis si ze ten odbornik keca nezmysli? ja som sa na viacerich hrach presvedcil ze fps musi byt vyssia ako Hz a to sa aj jasne hovori v tom citate! a hry ktore su vyvyjane pre konzoly musia mat na PC nastavenu dokonca konkretnu Hz, inac to nemoze byt uplne plynule-to sa tam tiez hovori.

moje poznatky su len z vlastne skusenosti+sa mi to potrdilo po precitani odbornych clankov

no myslim si ze to palati len pre CRT monitori, samozrejme budem velmi rad ak ma niekto nejake ine argumenty
Asi takto:
Jedna vec jsou snimky za sekundu (FPS) a druha je obnovovaci frekvence (Hz). Obraz se na CTR monitoru obnovuje vzdy od leveho horniho rohu k pravemu dolnimu, a pokud mas obnovovaci frekvenci treba 85Hz znamena to, ze se ti takto obnovi 85 krat za sekundu.
Televize ma FPS 25 snimku za sekundu, ale obnovovaci frekvenci 50Hz, ty lepsi s vetsi uhloprickou maji 100Hz, coz vznika rozlozenim tech 50Hz a digitalnim jakoby zdvojenim na 100Hz. (uz je to docela doba co sem se to ucil ve skole, princip si uz moc nepamatuju). Zatimco tech 25 FPS staci na to, aby ti obraz pripadal plynuly, tak tech 50Hz viditelne obraz jakoby rozblikava, viditelne je to hlavne na velkych svetlych plochach. Takze pokud budes mit nizke jenom FPS, tak bude obraz trhany, ale nebude kvuli tomu blikat.



Jen upresnim,ze prubeh od leveho horniho rohu k pravemu dolnimu rohu je zobrazeni jednoho snimku na obrazovce,takze obnovovaci frekvence je stejna s poctem zobrazenejch snimku.FPS je jina vec,jedna se o pocet snimku za s ,ktere renderuje graficka karta.Pokud FPS je mensi, tak se snimky zobrazujou nekolikrat.

No, neni tak docela pravda, ze obnovovaci frekvence je stejna s poctem zobrazenych snimku (BTW: jaky je rozdil mezi "poctem zobrazenych snimku (za sekundu) vs. FPS???). FPS = Hz jedine tehdy, kdyz mas zapnutou funkci VSync, ktera bude cekat s obnovovanim obrazu tak, aby byl synchronyzovan s poctem snimku (FPS). Vysledek bude, ze ti nebude obraz "plavat", je to docela viditelne pri nejake rychlejsi zmene cele sceny a samozrejme vypnutem VSync. Muze se vsak stat, ze tato funkce je na ukor vykonu.
8F. Nepocujes , nevidis , nevies. GUGL nieje iba vyhladavanie , je to ZIVOTNA FILOZOFIA. GUGL som JA.
Používateľov profilový obrázok
dexman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 931
Dátum registrácie: St 04. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Levice

Príspevok od používateľa dexman »

pepee napísal:
AjsTi napísal:Apropo Hz a Fps nesuvisia tak spolu ako si Ty myslis. Ani ako chapes.
som same ucho, skus vysvetlit. myslis si ze ten odbornik keca nezmysli? ja som sa na viacerich hrach presvedcil ze fps musi byt vyssia ako Hz
tak to by si vela ludi oblivion asi nezahrali keby FPS musi byt vyssia nez Hz,jasne ze postrehnes nejake tahanice hlave pri rychlom zmene pohladu a tak,ale ked sa na to vyslovene nesustredis tak to nevadi
Používateľov profilový obrázok
pepee
Ban
Ban
Príspevky: 78
Dátum registrácie: Po 11. Sep, 2006, 02:00

Príspevok od používateľa pepee »

Jedna vec jsou snimky za sekundu (FPS) a druha je obnovovaci frekvence (Hz). Obraz se na CTR monitoru obnovuje vzdy od leveho horniho rohu k pravemu dolnimu, a pokud mas obnovovaci frekvenci treba 85Hz znamena to, ze se ti takto obnovi 85 krat za sekundu.
Televize ma FPS 25 snimku za sekundu, ale obnovovaci frekvenci 50Hz, ty lepsi s vetsi uhloprickou maji 100Hz,
to mi je jasne :wink:

samozrejme ze mam zapnutu Vsync, to by ani nemalo zmysel sa stazovat kedze bez Vsync je obraz sama vada
tak to by si vela ludi oblivion asi nezahrali keby FPS musi byt vyssia nez Hz,jasne ze postrehnes nejake tahanice hlave pri rychlom zmene pohladu a tak,ale ked sa na to vyslovene nesustredis tak to nevadi
ja hovorim o dokonalom zobrazovani, takze ani nezahra. samozrejme su aj deturence co im to robi 10fps a chvalia sa ako im to stiha

no asi to nema zmysel, ale este skusim takto: pustite si nejaku hodne staru hru(HL1, doom2) obnovovaciu frekvenciu monitoru nastavte pre istotu len na 60Hz, uisite sa ze vam hra robi stabilnych 60FPS a ked zapnete Vsync tak az potom si vychutnate dokonalu plynulost hry(ak vas HW zvlada aj viac FPS, tak podla toho si mozte nastavit Hz monitoru, samozrejme vsetko zavysi od toho ako je optimalizovana hra, ale myslim ze doom2 ma optimalizaciu v pohode)

to AjsTi:
skus vyvratit tvrdenia toho citatu co som sem postol. ja aj on hovoril ze FPS musi byt v sulade s Hz(vsetko tomu nasvedcuje). v kazdom pripade pokial je hra optimalizovana dobre(PC HRA) staci ked je FPS vyssie alebo aspon rovnake s Hz(idealnych je aspon 60, inac to blikanie monitoru je uz dost rusive-ale myslim ze toto riesia LCDcka)

p.s. nic to ze neviete o akej plynulosti hovorim, moji rodicia tiez si tiez bezne nevsimnu, ani sediacu masiarku na obazovke :wink: :D
Používateľov profilový obrázok
AjsTi
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1075
Dátum registrácie: Št 31. Mar, 2005, 20:00
Bydlisko: Ba-To

Príspevok od používateľa AjsTi »

to AjsTi:
skus vyvratit tvrdenia toho citatu co som sem postol. ja aj on hovoril ze FPS musi byt v sulade s Hz(vsetko tomu nasvedcuje). v kazdom pripade pokial je hra optimalizovana dobre(PC HRA) staci ked je FPS vyssie alebo aspon rovnake s Hz(idealnych je aspon 60, inac to blikanie monitoru je uz dost rusive)

p.s. nic to ze neviete o akej plynulosti hovorim, moji rodicia tiez si tiez bezne nevsimnu, ani sediacu masiarku na obazovke :wink: :D[/quote]

Pod ma poucit. Pises o tom , ze ak mam Hz , musim mat vyssie FPS. Takze od Hz zavisi ci Ti monitor blika , alebo nie , nie kolko FPS sa obnovuje obraz. Uz to pochop , podla tvojho principu , by kazde crt muselo bezat minimalne na 50Hz aby si v narocnych hrach mal 50FPS. Naozaj pioses o niecom , comu nerozumies. Preco bysi potom potreboval nove graficke karty ? To by Ti stacila grafika stara ISA , kto by bezala na 43hz a tebe by siel trebars F.E.A.R. na 50FPS. Co take LCD ? Tam si neviem predstavit , grafiku , ktora je 2D , pri 60Hz tam nesputi ziadnu hru. Lebo LCD nizsie nejde a FPS by ani nestuplo. Prosim Ta ujasni si co je HZ a co FPS.
8F. Nepocujes , nevidis , nevies. GUGL nieje iba vyhladavanie , je to ZIVOTNA FILOZOFIA. GUGL som JA.
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Re: cim nastavit obnovovaciu frekvenciu monitoru(CRT)?

Príspevok od používateľa crux2005 »

pepee napísal:zistil som(myslim) ze FlatOut 2 je optimalizovany na 50Hz(ine Hz trhaju obrazom)(samozrejme je potrebnych aj minimalne 50FPS), len ze monitori(CRT) robia minimum 60Hz(myslim).
poznate nejaky soft ktorym by sa dalo nastavit tych 50Hz ?
powerstrip poznam, ale chcem ho vyradit kedze som zacal pouzivat ATI Tray Tools koli najlepsiemu pretaktovaniu ATI kariet(powerstrip absolutne nezvladaol pretaktovat ATI x1600). najlepsie by bolo keby to zvladol rovno ATI Tray Tools, ale myslim ze to nevie.
vdaka za rady :)
kde je problem ... :?

stiahnes Power Stirip, nainstalujes upraveny ovladac a mas :roll:

keD uz chces 50HZ :roll:

potom odinstalujes Power Strip ...
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
pepee
Ban
Ban
Príspevky: 78
Dátum registrácie: Po 11. Sep, 2006, 02:00

Re: cim nastavit obnovovaciu frekvenciu monitoru(CRT)?

Príspevok od používateľa pepee »

crux2005 napísal:kde je problem ... :?

stiahnes Power Stirip, nainstalujes upraveny ovladac a mas :roll:

keD uz chces 50HZ :roll:

potom odinstalujes Power Strip ...
to nefunguje, powerstrip musi byt spusteny aby si udrzal frekvenciu
AjsTi napísal:Naozaj pioses o niecom , comu nerozumies.
no povedal by som ze skor ty pises, ja to mam odskusane. stale si nepovedal nic k tomu odbornikovy co som sem postol
AjsTi napísal:Preco bysi potom potreboval nove graficke karty ?
aby si dosiahol aspon 60fps(neviem preco sa pytas taku hlupost), sice by sa dalo hrat celkom plynule(nesmeli by byt rychle pohyby-ked nesedi Hz monitoru tak to jemne seka stale) aj na nejakych 40fps, lenze tiez treba ubrat aj monitor na 40Hz a to uz zacnu boliet oci. myslim si ze LCD to riesi tak ze je mozne ist aj na 40-60Hz ale nikdy neblikaju, lebo ten konkretny obrazok si pamata a udriava ho az do prichu dalsieho

Návrat na "Monitory a zobrazovacie zariadenia"