Project MorphJet - Palit GTX 1080Ti JetStream + Morpheus II
- diemkej
- Používateľ
- Príspevky: 2087
- Dátum registrácie: Ne 02. Jan, 2011, 14:25
- Bydlisko: Rimavská Sobota
Project MorphJet - Palit GTX 1080Ti JetStream + Morpheus II
Čaute.
Z názvu tému už vyplýva, že v tomto príspevku pôjde o úpravu chladenia grafickej karty Palit GTX1080Ti JetStream. Pre úpravu som sa rozhodol hlavne kvôli zníženiu hlučnosti pri plnej záťaži, ale samozrejme aj kvôli zníženiu teplôt teda zvýšenia boostu frekvencie jadra. Kľúčovým problémom tohto projektu bolo vyriešiť chladenie napäťových regulátorov (VRM), keďže by bolo blbé mať jadro výborne chladené Morpheusom a na VRM mať polepených malých "ježkov" a nechať ich piecť.
Čo všetko budeme potrebovať?
1. chladič na GPU: Raijintek Morpheus II Core Edition
2. 2x 120mm FAN na Morpheusa - Be Quiet Silent Wings 3 120mm PWM
3. PWM FAN Y-splitter pre zaponie oboch FANov do jedného konektoru (v mojom prípade do NZXT Grid)
4. heatsinky na chladenie RAM - použité z balenia chladiča GPU
5. heatsink na chladenie VRM - objednal som pre istotu 2ks - KK 200 s dĺžkou 83mm z tohto katalógu
6. thermal pady pod VRM heatsink - Thermal Grizzly Minus Pad 8 - 120 × 20 × 3,0 mm (na VRM) & Phobya thermal pad XT 120 x 20 x 0,5 mm (na ostatné ako izolant)
7. čiernu farbu v spreji na lakovanie heatsinkov na čierno
8. dremel na opracovanie VRM heatsinku aj s potrebnými nástavcami
9. pílový list na kov na prepílenie VRM heatsinku do požadovaných rozmerov
10. sadu pilníkov a brúsnych papierov na úpravu hrán a nedostatkov
Pokiaľ by ma ešte niečo napadlo, dopíšem, ale myslím, že to je viac-menej všetko.
Predstava a návrh
Prvým krokom bolo vymyslieť tvar a uchytenie custom VRM chladiča. Bolo teda potrebné namerať potrebné rozmery. Po nameraní rozmerov som si ručne spravil náčrt na papier aj s rozmermi.
foto01
Po získaní potrebných rozmerov sa mohlo prejsť k reálnejším návrhom vytvoreným v PC (VEĽKÁ VĎAKA MINOvi za POMOC!!!)
Prvý návrh vyzeral takto s týmito rozmermi.
Pôvodne som chcel pre lepšie rozloženie tepla presahy ponad cievky smerom k jadru a aj ponad cievky v druhom rade.
Druhý návrh vyzeral takto s týmito rozmermi.
Po predstave výroby heatsinku z prvého návrhu som zvážil situáciu a trochu zjednodušil návrh. Odstránili sa presahy ponad cievky.
Výroba
Ako prvé som si vytlačil návrh pasívu z PDFka v mierke 1:1. Vystrihol som si formu z papiera a priložil na surový materiál a obkreslil formu na materiál.
foto02 | foto03 | foto04
Po príprave som sa pustil do práce. Najpr som začal s frézovaním otvoru pre štyri cievky v druhom rade, keďže som to považoval asi za najťažšiu časť a keby sa niečo pokazilo, tak som ešte mal druhú surovinu v zálohe. Nasadil som na dremel nástavec na frézovanie a začal s obrábaním. Chvíľu to trvalo kým som prišiel na najlepší spôsob frézovania, keďže som s tým robil po prvý krát.
foto05 | foto06 | foto07
Neskôr som si našiel systém a začalo to ísť lepšie. Spravil som si dookola "járček" a potom som frézoval stred.
foto08 | foto09
Pomaly som sa dostával na druhú stranu.
foto10 | foto11
A sme na druhej strane. Nakoniec sa mi to podarilo spraviť tak, ako to bolo navrhnuté v návrhu č.1., čiže máme pekne presahy ponad štyri cievky v druhom rade.
foto12 | foto13
Ako druhý krok som si zvolil spraviť výrez okolo prvého radu cievok. Nakoniec som sa rozhodol, že to nebudem rezať celé, ale nechám tam malý presah ponad cievky. Dal som si na dremel brúsny kotúč a spravil som si rovný "járček" do takej hĺbky, aby som sa dostal na druhú stranu.
foto14 | foto15 | foto16 | foto17
Potom som začal pomaly vybrusovať prebytok materiálu, ktorý tam nemal, čo hľadať.
foto18
Ako tretí krok som si zvolil odpílenie zbytku materiálu, ktorý zavadzia konektorom na napájanie grafickej karty a konektoru na pripojenie ventilátorov. Najprv som si spravil "járček" tak ako v predošlých krokoch a začal som rezať pílovým listom.
foto19 | foto20
Takto to vyzeralo po odpílení zbytku materiálu.
foto21
Ako je možné vidieť na predošlej foto, ako posledné som robil presah ponad súčiastky až po koniec grafickej karty. Zvolil som rovnakú metódu ako pri väčšine krokov. Pomocou brúsneho kotúča a dremelu som si vybrúsil "járček" do požadovanej hĺbky.
foto22 | foto23
Potom som si vytvoril brúsnym kotúčom malý "járček" pre pílový list zo zadnej strany pasívu a začal rezať. Rezal som pokiaľ som sa nestretol s járkom vybrúseným kolmo.
foto24 | foto25
Takto to vyzerá po úspešnom opracovaní surového materiálu.
foto26 | foto27 | foto28 | foto29
Môžeme spraviť "fitting" test na grafickej karte a vyzerá to tak, že všetko pasuje ako má.
foto30 | foto31 | foto32 | foto33
Po úspešnom "fitting" teste som ešte doladil detaily jemným prepilníkovaním a prebrúsením hrán. Následne som jemným brúsnym papierom prešiel plochy, ktoré sa budú striekať do čiernej farby. Ani základňa neostala nedotknutá a bola preleštená leštiacou pastou na kovy. Ako je možné vidieť na foto, nie je to dokonalé. Pár-krát mi to pri frézovaní ušlo (keďže som to robil prvý-krát), ale je to na miestach, kde aj tak nebude žiadny kontakt.
foto34 | foto35 | foto36 | foto37 | foto38 | foto39
Pasív mamé pripravený na striekanie. Zamaskujeme základňu papierovou maskovacou páskou a môžeme striekať. Striekal som tri vrstvy. Prvú vrstvu som striekal len jemne aby sa vytvorila štruktúra. Druhú vrstvu som už striekal dôslednejšie aby bolo všetko prekryté. Tretia vrstva bola rovnako ako druhá vrstva výdatnejšia aby som prekryl prípadné nedokonalosti.
foto40 | foto41 | foto42
Custom VRM pasív po nastriekaní do čiernej farby pripravený na posledný "fitting" test pred montážou.
foto43 | foto44 | foto45 | foto46 | foto47 | foto48
Posledný "fitting" test a lepenie malých pasívou na pamäte.
foto49 | foto50 | foto51 | foto52 | foto53 | foto54 | foto55 | foto56 | foto57 | foto58 | foto59 | foto60
Príprava thermal padov pod custom VRM heatsink. Použil som 3mm thermal pad na VRM a 0,5mm na okolité súčiastky ako izolant pred prípadným dotykom základne s inými súčastkami. Mnohý sa asi pýtate, že prečo tak hrubý thermal pad. Hrúbka thermal padu je taká preto, aby som sa vyhol frézovaniu základne, nakoľko sú niektoré súčiastky o niečo vyššie ako VRM. Tým, že som dal na VRM 3mm thermal pad som docielil, že základna nekoliduje s vyššími súčiastkami od VRM. Dokonca som zistil, že ten 0,5mm thermal pad tam vôbec nie je potrebný nakoľko základna je v dostatočnej výške nad ostatnými súčiastkami.
foto61
Tak a na koniec vyriešenie uchytenia. To mi bol hokej. Najpr som plánoval, že tam dám najkratšie samorezky aké som vedel zohnať, no po pár testoch na testovacom materiály som došiel k záveru, že to nebude dobre. Nakoľko "plná" časť základne je len cca 2mm a samorezka nemá tak hustý závit, tak by bola zarezaná len tak tak. Potom som rozmýšľal tam dať skrutky s hustým závitom, no ale nemám závitník, takže nič z toho. Nakoniec som použil najlepšieho priateľa "technických týpkov" sťahovacie pásky. Pomocou dvoch sťahovacích pásiek sa mi podarilo VRM pasív uchytiť dostatočne silne, čiže som aj bol rád, lebo už som bol skeptický, že sa tu s tým toľko hodín kašlem a nakoniec to nebudem vedieť poriadne prichytiť.
foto62 | foto63
A tu už máme výsledný produkt v plnej kráse.
foto64 | foto65
Porovnanie s pôvodným chladičom.
foto66 | foto67
"Macek" v prirodzenom prostredí.
foto68 | foto69 | foto70 | foto71
Záver
Takže po "ťažkej" drine si myslím, že to stálo za to. S výsledkom som celkovo spokojný. Momentálne to ešte nemám zmapované detailne (teploty a pod.), ale môžem povedať, že už na prvý pohľad sú teploty oveľa nižšie, boost takty vyššie a hluk? Je to proste paráda. Konečne môžem povedať, že mám tiché PC v plnej záťaži. Jediné, čo ma ešte tak dráždi je to, že neviem zistiť teploty VRM aj keď myslím, že budú v poriadku. Po inštalácii som testoval kartu cez Heaven cca 30min. a custom VRM pasív bol po celej ploche na dotyk dosť horúci, čiže teplo z VRM doňho pekne prúdi a plní si svoju robotu, len neviem konkrétne hodnoty. Teplota jadra nepresahovala 65 stupňov v 100% loade pri 1500 RPM na FANoch v uzavretej skrini po 30min. Z praktickej skúsenosti to viem porovnať zatiaľ len na Forze, ktorú momentálne hrávam. Pred úpravou s default chladičom som mal pri hraní cca 72 stupňov na jadre pri dosť počuteľných otáčkach. Teraz to je 65 stupňov pri oveľa nižšom hluku. V najbližšej dobe ešte možno pretestujem poriadne a doplním sem namerané hodnoty.
Na záver ešte dávam link na kompletnú galériu.
Z názvu tému už vyplýva, že v tomto príspevku pôjde o úpravu chladenia grafickej karty Palit GTX1080Ti JetStream. Pre úpravu som sa rozhodol hlavne kvôli zníženiu hlučnosti pri plnej záťaži, ale samozrejme aj kvôli zníženiu teplôt teda zvýšenia boostu frekvencie jadra. Kľúčovým problémom tohto projektu bolo vyriešiť chladenie napäťových regulátorov (VRM), keďže by bolo blbé mať jadro výborne chladené Morpheusom a na VRM mať polepených malých "ježkov" a nechať ich piecť.
Čo všetko budeme potrebovať?
1. chladič na GPU: Raijintek Morpheus II Core Edition
2. 2x 120mm FAN na Morpheusa - Be Quiet Silent Wings 3 120mm PWM
3. PWM FAN Y-splitter pre zaponie oboch FANov do jedného konektoru (v mojom prípade do NZXT Grid)
4. heatsinky na chladenie RAM - použité z balenia chladiča GPU
5. heatsink na chladenie VRM - objednal som pre istotu 2ks - KK 200 s dĺžkou 83mm z tohto katalógu
6. thermal pady pod VRM heatsink - Thermal Grizzly Minus Pad 8 - 120 × 20 × 3,0 mm (na VRM) & Phobya thermal pad XT 120 x 20 x 0,5 mm (na ostatné ako izolant)
7. čiernu farbu v spreji na lakovanie heatsinkov na čierno
8. dremel na opracovanie VRM heatsinku aj s potrebnými nástavcami
9. pílový list na kov na prepílenie VRM heatsinku do požadovaných rozmerov
10. sadu pilníkov a brúsnych papierov na úpravu hrán a nedostatkov
Pokiaľ by ma ešte niečo napadlo, dopíšem, ale myslím, že to je viac-menej všetko.
Predstava a návrh
Prvým krokom bolo vymyslieť tvar a uchytenie custom VRM chladiča. Bolo teda potrebné namerať potrebné rozmery. Po nameraní rozmerov som si ručne spravil náčrt na papier aj s rozmermi.
foto01
Po získaní potrebných rozmerov sa mohlo prejsť k reálnejším návrhom vytvoreným v PC (VEĽKÁ VĎAKA MINOvi za POMOC!!!)
Prvý návrh vyzeral takto s týmito rozmermi.
Pôvodne som chcel pre lepšie rozloženie tepla presahy ponad cievky smerom k jadru a aj ponad cievky v druhom rade.
Druhý návrh vyzeral takto s týmito rozmermi.
Po predstave výroby heatsinku z prvého návrhu som zvážil situáciu a trochu zjednodušil návrh. Odstránili sa presahy ponad cievky.
Výroba
Ako prvé som si vytlačil návrh pasívu z PDFka v mierke 1:1. Vystrihol som si formu z papiera a priložil na surový materiál a obkreslil formu na materiál.
foto02 | foto03 | foto04
Po príprave som sa pustil do práce. Najpr som začal s frézovaním otvoru pre štyri cievky v druhom rade, keďže som to považoval asi za najťažšiu časť a keby sa niečo pokazilo, tak som ešte mal druhú surovinu v zálohe. Nasadil som na dremel nástavec na frézovanie a začal s obrábaním. Chvíľu to trvalo kým som prišiel na najlepší spôsob frézovania, keďže som s tým robil po prvý krát.
foto05 | foto06 | foto07
Neskôr som si našiel systém a začalo to ísť lepšie. Spravil som si dookola "járček" a potom som frézoval stred.
foto08 | foto09
Pomaly som sa dostával na druhú stranu.
foto10 | foto11
A sme na druhej strane. Nakoniec sa mi to podarilo spraviť tak, ako to bolo navrhnuté v návrhu č.1., čiže máme pekne presahy ponad štyri cievky v druhom rade.
foto12 | foto13
Ako druhý krok som si zvolil spraviť výrez okolo prvého radu cievok. Nakoniec som sa rozhodol, že to nebudem rezať celé, ale nechám tam malý presah ponad cievky. Dal som si na dremel brúsny kotúč a spravil som si rovný "járček" do takej hĺbky, aby som sa dostal na druhú stranu.
foto14 | foto15 | foto16 | foto17
Potom som začal pomaly vybrusovať prebytok materiálu, ktorý tam nemal, čo hľadať.
foto18
Ako tretí krok som si zvolil odpílenie zbytku materiálu, ktorý zavadzia konektorom na napájanie grafickej karty a konektoru na pripojenie ventilátorov. Najprv som si spravil "járček" tak ako v predošlých krokoch a začal som rezať pílovým listom.
foto19 | foto20
Takto to vyzeralo po odpílení zbytku materiálu.
foto21
Ako je možné vidieť na predošlej foto, ako posledné som robil presah ponad súčiastky až po koniec grafickej karty. Zvolil som rovnakú metódu ako pri väčšine krokov. Pomocou brúsneho kotúča a dremelu som si vybrúsil "járček" do požadovanej hĺbky.
foto22 | foto23
Potom som si vytvoril brúsnym kotúčom malý "járček" pre pílový list zo zadnej strany pasívu a začal rezať. Rezal som pokiaľ som sa nestretol s járkom vybrúseným kolmo.
foto24 | foto25
Takto to vyzerá po úspešnom opracovaní surového materiálu.
foto26 | foto27 | foto28 | foto29
Môžeme spraviť "fitting" test na grafickej karte a vyzerá to tak, že všetko pasuje ako má.
foto30 | foto31 | foto32 | foto33
Po úspešnom "fitting" teste som ešte doladil detaily jemným prepilníkovaním a prebrúsením hrán. Následne som jemným brúsnym papierom prešiel plochy, ktoré sa budú striekať do čiernej farby. Ani základňa neostala nedotknutá a bola preleštená leštiacou pastou na kovy. Ako je možné vidieť na foto, nie je to dokonalé. Pár-krát mi to pri frézovaní ušlo (keďže som to robil prvý-krát), ale je to na miestach, kde aj tak nebude žiadny kontakt.
foto34 | foto35 | foto36 | foto37 | foto38 | foto39
Pasív mamé pripravený na striekanie. Zamaskujeme základňu papierovou maskovacou páskou a môžeme striekať. Striekal som tri vrstvy. Prvú vrstvu som striekal len jemne aby sa vytvorila štruktúra. Druhú vrstvu som už striekal dôslednejšie aby bolo všetko prekryté. Tretia vrstva bola rovnako ako druhá vrstva výdatnejšia aby som prekryl prípadné nedokonalosti.
foto40 | foto41 | foto42
Custom VRM pasív po nastriekaní do čiernej farby pripravený na posledný "fitting" test pred montážou.
foto43 | foto44 | foto45 | foto46 | foto47 | foto48
Posledný "fitting" test a lepenie malých pasívou na pamäte.
foto49 | foto50 | foto51 | foto52 | foto53 | foto54 | foto55 | foto56 | foto57 | foto58 | foto59 | foto60
Príprava thermal padov pod custom VRM heatsink. Použil som 3mm thermal pad na VRM a 0,5mm na okolité súčiastky ako izolant pred prípadným dotykom základne s inými súčastkami. Mnohý sa asi pýtate, že prečo tak hrubý thermal pad. Hrúbka thermal padu je taká preto, aby som sa vyhol frézovaniu základne, nakoľko sú niektoré súčiastky o niečo vyššie ako VRM. Tým, že som dal na VRM 3mm thermal pad som docielil, že základna nekoliduje s vyššími súčiastkami od VRM. Dokonca som zistil, že ten 0,5mm thermal pad tam vôbec nie je potrebný nakoľko základna je v dostatočnej výške nad ostatnými súčiastkami.
foto61
Tak a na koniec vyriešenie uchytenia. To mi bol hokej. Najpr som plánoval, že tam dám najkratšie samorezky aké som vedel zohnať, no po pár testoch na testovacom materiály som došiel k záveru, že to nebude dobre. Nakoľko "plná" časť základne je len cca 2mm a samorezka nemá tak hustý závit, tak by bola zarezaná len tak tak. Potom som rozmýšľal tam dať skrutky s hustým závitom, no ale nemám závitník, takže nič z toho. Nakoniec som použil najlepšieho priateľa "technických týpkov" sťahovacie pásky. Pomocou dvoch sťahovacích pásiek sa mi podarilo VRM pasív uchytiť dostatočne silne, čiže som aj bol rád, lebo už som bol skeptický, že sa tu s tým toľko hodín kašlem a nakoniec to nebudem vedieť poriadne prichytiť.
foto62 | foto63
A tu už máme výsledný produkt v plnej kráse.
foto64 | foto65
Porovnanie s pôvodným chladičom.
foto66 | foto67
"Macek" v prirodzenom prostredí.
foto68 | foto69 | foto70 | foto71
Záver
Takže po "ťažkej" drine si myslím, že to stálo za to. S výsledkom som celkovo spokojný. Momentálne to ešte nemám zmapované detailne (teploty a pod.), ale môžem povedať, že už na prvý pohľad sú teploty oveľa nižšie, boost takty vyššie a hluk? Je to proste paráda. Konečne môžem povedať, že mám tiché PC v plnej záťaži. Jediné, čo ma ešte tak dráždi je to, že neviem zistiť teploty VRM aj keď myslím, že budú v poriadku. Po inštalácii som testoval kartu cez Heaven cca 30min. a custom VRM pasív bol po celej ploche na dotyk dosť horúci, čiže teplo z VRM doňho pekne prúdi a plní si svoju robotu, len neviem konkrétne hodnoty. Teplota jadra nepresahovala 65 stupňov v 100% loade pri 1500 RPM na FANoch v uzavretej skrini po 30min. Z praktickej skúsenosti to viem porovnať zatiaľ len na Forze, ktorú momentálne hrávam. Pred úpravou s default chladičom som mal pri hraní cca 72 stupňov na jadre pri dosť počuteľných otáčkach. Teraz to je 65 stupňov pri oveľa nižšom hluku. V najbližšej dobe ešte možno pretestujem poriadne a doplním sem namerané hodnoty.
Na záver ešte dávam link na kompletnú galériu.
Naposledy upravil/-a diemkej v Po 18. Nov, 2019, 10:41, upravené celkom 2 krát.
Re: Project MorphJet - Palit GTX 1080Ti JetStream + Morpheus II
Ďalší do "kutilskej" partie, super robota.
Spoiler: ukázať
Re: Project MorphJet - Palit GTX 1080Ti JetStream + Morpheus II
To mi nejak nesedia tie teploty... Ako je mozne, ze ja pocas hrania akejkolvek hry nevyskocim na jadre nad 58°, pri hrani RDR2 idem na 55° a ty mas o 10° viac? zostavy mame velmi podobne. jedine mi napada, zeby ten tower chladic na procaku pustal do bedne vyssie teploty, ale kedze teplo stupa hore tak by to malo byt suma fuk.
Asus TUF B650+, AMD Ryzen 7800X3D @ NZXT Kraken 360, G.Skill 32GB 6200 CL28, Sapphire RX 7900XTX Nitro+, Samsung 980PRO 2TB & 990PRO 4TB, Asus Strix Aura 850W, NZXT H6i Flow + 7x Noctua A12X25 + 2x NF-A14, Acer Predator Z35, Repro Mission M32 @ SB Z @ Marantz NR1710, Logitech G15, Roccat KoneAir @ HyperX Fury Ultra. Samsung Note24 Ultra & Galaxy Watch6 Classic LTE
- diemkej
- Používateľ
- Príspevky: 2087
- Dátum registrácie: Ne 02. Jan, 2011, 14:25
- Bydlisko: Rimavská Sobota
Re: Project MorphJet - Palit GTX 1080Ti JetStream + Morpheus II
Možno prítlak. Môžem skúsiť zhodiť chladič a na novo nahodiť. Bál som sa to doťahovať úplne... BTW aké tam máš FANy? Lebo u Mina sa to pohybuje tiež pri podobných číslach ako u mňa. Podotýkam, že to je po OC, Core +130 a Power limit 120%.
Re: Project MorphJet - Palit GTX 1080Ti JetStream + Morpheus II
ja mam core +115, ide aj na 130 ale kedze karta je prepalena z miningu, tak neriskujem. a fany tu mam NZXT Aer F120
https://imgur.com/a/C3YlUL5
https://imgur.com/a/C3YlUL5
Asus TUF B650+, AMD Ryzen 7800X3D @ NZXT Kraken 360, G.Skill 32GB 6200 CL28, Sapphire RX 7900XTX Nitro+, Samsung 980PRO 2TB & 990PRO 4TB, Asus Strix Aura 850W, NZXT H6i Flow + 7x Noctua A12X25 + 2x NF-A14, Acer Predator Z35, Repro Mission M32 @ SB Z @ Marantz NR1710, Logitech G15, Roccat KoneAir @ HyperX Fury Ultra. Samsung Note24 Ultra & Galaxy Watch6 Classic LTE
- Memnon
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3921
- Dátum registrácie: Po 11. Sep, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Project MorphJet - Palit GTX 1080Ti JetStream + Morpheus II
dotiahnut treba uplne, urcite
alebo tam pustas prilis velke napatie? ja som mal 59 po par hodinovom hrani, 1500rpm noctua na 80%
btw teraz mam nahodene tie iste fany priamo na stock pasive asus strix a teploty max 61stupnov
alebo tam pustas prilis velke napatie? ja som mal 59 po par hodinovom hrani, 1500rpm noctua na 80%
btw teraz mam nahodene tie iste fany priamo na stock pasive asus strix a teploty max 61stupnov
MB:ASUS Maximus XI Hero / CPU:i9 9900k@5.1(4.8cache)@1.234V / CPUcooler:AC Liquid Freezer II 240 + CM Maker Gel / RAM:4x8GB Patriot Viper 4133Mhz@4oooCL18 / GPU:Gigabyte RTX 4070ti Eagle@0.925V/2670/24600 / SSD:Samsung 970 Evo Plus 2TB / HeadSet:Steelseries Arctis 7 / mouse:Steelseries Rival 650 / keyboard:Fnatic Streak RGB / PSU:Seasonic Focus Plus 850 gold / case:Fractal Design Define R6 Black + Noctua NF-A14 PWM / monitor:Acer Predator XB323UGP
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6289
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Project MorphJet - Palit GTX 1080Ti JetStream + Morpheus II
Mumaq možno býva v ľadovej jaskyni, tak to má chladnejšie. U Mňa herné teploty tiež cca 63-65°C pri dlhodobej záťaži, keď sa GPU load hýbe tesne pod maximom a PL okolo 100-ky... OC profil 2 GHz jadro, 120% PL, aj keď otáčky ja držím do 1000 rpm max. a to tie Multiframy moc nefúkajú, takže reálne prietok možno ako SW3 850 rpm odhadom, čisto tip od brucha.
S prítlakom tam človek moc nevymyslí, keďže výšku základne od plošáku /a teda aj prítlak na čip/ určujú kovové stĺpiky na montážnej sade. V každom prípade sa tým pádom netreba báť doťahovať na pevno. Ale určite aj sledovať či sa plošák okolo čipu nebezpečne neprehýba. Zas je to holé jadro, tak aby to náhodou nespravilo puk.
Skôr si myslím, že Mumaqovi to nejak ulieta až veľmi nízko , neviem odhadnúť koľko tam fúkajú tie fany, ale dizajn lopatiek vyzerá dosť agresívne. Aj v rezenziách na otvorených benchoch to na tej karte dáva skôr tesne pod 60°C, čiže tých 65 v s krini je úplne v norme. Skúsil by som ešte poladiť otáčky, 1500 sa mi zdá zbytočne veľa.
Inak diemkej super robota, moc sa neviem zmieriť s tou sťahovacou páskou, ale OK.
Každopádne dúfam, že spokojnosť a dík sa super cover celého procesu. Som sa narozklikával tých fotiek, že by to na tab lište vydalo odkazov aj na tri metre, až na konci kukám odkaz na celú galériu.
S prítlakom tam človek moc nevymyslí, keďže výšku základne od plošáku /a teda aj prítlak na čip/ určujú kovové stĺpiky na montážnej sade. V každom prípade sa tým pádom netreba báť doťahovať na pevno. Ale určite aj sledovať či sa plošák okolo čipu nebezpečne neprehýba. Zas je to holé jadro, tak aby to náhodou nespravilo puk.
Skôr si myslím, že Mumaqovi to nejak ulieta až veľmi nízko , neviem odhadnúť koľko tam fúkajú tie fany, ale dizajn lopatiek vyzerá dosť agresívne. Aj v rezenziách na otvorených benchoch to na tej karte dáva skôr tesne pod 60°C, čiže tých 65 v s krini je úplne v norme. Skúsil by som ešte poladiť otáčky, 1500 sa mi zdá zbytočne veľa.
Inak diemkej super robota, moc sa neviem zmieriť s tou sťahovacou páskou, ale OK.
Každopádne dúfam, že spokojnosť a dík sa super cover celého procesu. Som sa narozklikával tých fotiek, že by to na tab lište vydalo odkazov aj na tri metre, až na konci kukám odkaz na celú galériu.
Spoiler: ukázať
- diemkej
- Používateľ
- Príspevky: 2087
- Dátum registrácie: Ne 02. Jan, 2011, 14:25
- Bydlisko: Rimavská Sobota
Re: Project MorphJet - Palit GTX 1080Ti JetStream + Morpheus II
Vďaka. Ešte raz dík za pomoc. Možno ak budem mať čas a chuť, vymyslím tam normálny mount skrutkami, len som nemal na to momentálne čas ani chuť. Dosť hodín som nad tým strávil aj tak. Skúsim sa ešte pohrať s otáčkami poprípade nejaký undervolt.
EDIT: 1.05V mi to púšťa.
EDIT: 1.05V mi to púšťa.
Re: Project MorphJet - Palit GTX 1080Ti JetStream + Morpheus II
pozri si moje fotky, tiez to inak, ako paskou neslo, kedze mount toho vrm vysokeho chladica je dizajnovany na vegu. v jaskyni urcite nebyvam, ale je pravda, ze otacky mam nastavene na agresivnej krivke. teda na 60° mi idu na 80% a max 100% som dal na 65°. Ja som ten chladic montoval ozaj len kvoli tomu, ze karta bola z miningu a bolo mi ju luto pustit za stovku - dve a hlavne kvoli tomu, ze bola blower typ style. tym chladicom som jej pridal asi 15% vykonu a teploty som zbil o 20° dole. pocas hrania mi airflow nevadi a mimo toho mam otacky znizene na 20%, kedze nizsie ani nejdu. O ovladanie sa vsak stara nzxt Grid, nie priamo karta, vyuzil som moznost tejto ficurky a nelutujem. Teraz v tejto bedni a s tymto chladenim a dizajnom je to orgazmus po kazdej stranke. Ticho, nizke teploty a paradne na pohlad.
Asus TUF B650+, AMD Ryzen 7800X3D @ NZXT Kraken 360, G.Skill 32GB 6200 CL28, Sapphire RX 7900XTX Nitro+, Samsung 980PRO 2TB & 990PRO 4TB, Asus Strix Aura 850W, NZXT H6i Flow + 7x Noctua A12X25 + 2x NF-A14, Acer Predator Z35, Repro Mission M32 @ SB Z @ Marantz NR1710, Logitech G15, Roccat KoneAir @ HyperX Fury Ultra. Samsung Note24 Ultra & Galaxy Watch6 Classic LTE
- diemkej
- Používateľ
- Príspevky: 2087
- Dátum registrácie: Ne 02. Jan, 2011, 14:25
- Bydlisko: Rimavská Sobota
Re: Project MorphJet - Palit GTX 1080Ti JetStream + Morpheus II
BTW spravil som ešte undervolt. Default som pri Forze mal 65 stupňov pri 1500ot. nastavenie default takty a 120% TDP (boostovalo cca 1848MHz a púšťalo 1.05V). Undervoltom sa mi podarilo znížiť teploty na cca 61 - 63 stupňov no pri 1000ot., čo je pri SW3jkách fakt tichúčko. Po undervolte som sa dostal na boost 1911MHz pri napätí 0.95V.
V Heavene som mal pri benchmarku na defaulte max. 68 stupňov a po undervolte max. 61 stupňov. Testované to bolo pri max. otáčkach, čiže 1500. Výkon sa po undervolte o niečo zvýšil, keďže boostuje o niečo viac.
V Heavene som mal pri benchmarku na defaulte max. 68 stupňov a po undervolte max. 61 stupňov. Testované to bolo pri max. otáčkach, čiže 1500. Výkon sa po undervolte o niečo zvýšil, keďže boostuje o niečo viac.
Re: Project MorphJet - Palit GTX 1080Ti JetStream + Morpheus II
Super pracicka, chvalim Skoda ze karta nema cidlo teploty na VRM. Ja uz som si povedal ze uz nebudem upravovat kartu ktora nema cidlo na VRM..Aby som vedel ake su teploty pred a po. Moja terajsia RX 580 tiez cidlo nema a tiez neviem ake su teploty. Mam na VRM pasiv z Morpheus II, presne pasoval, aj diery, takze mam to pekne cez sroby uchytene. Ale serie ma to ze neviem ake su teploty ani teploty ram.
Spoiler: ukázať
- diemkej
- Používateľ
- Príspevky: 2087
- Dátum registrácie: Ne 02. Jan, 2011, 14:25
- Bydlisko: Rimavská Sobota
Re: Project MorphJet - Palit GTX 1080Ti JetStream + Morpheus II
Tak dalo by sa to zmerať termo kamerou, ale kvôli tomu to kupovať asi nemá význam Každopádne si myslím, že by to malo postačovať... Čas ukáže, ale zatiaľ som sa nestretol so žiadnym problémom. Preto som spravil aj undervolt, čo myslím, že pomôže aj teplote na VRM.
- Memnon
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3921
- Dátum registrácie: Po 11. Sep, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Project MorphJet - Palit GTX 1080Ti JetStream + Morpheus II
normálne zvažujem že odfotim svojho Frankensteina
MB:ASUS Maximus XI Hero / CPU:i9 9900k@5.1(4.8cache)@1.234V / CPUcooler:AC Liquid Freezer II 240 + CM Maker Gel / RAM:4x8GB Patriot Viper 4133Mhz@4oooCL18 / GPU:Gigabyte RTX 4070ti Eagle@0.925V/2670/24600 / SSD:Samsung 970 Evo Plus 2TB / HeadSet:Steelseries Arctis 7 / mouse:Steelseries Rival 650 / keyboard:Fnatic Streak RGB / PSU:Seasonic Focus Plus 850 gold / case:Fractal Design Define R6 Black + Noctua NF-A14 PWM / monitor:Acer Predator XB323UGP
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13794
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Project MorphJet - Palit GTX 1080Ti JetStream + Morpheus II
v rdr 2 su teploty nizsie ako v inych hrach,akoby karta nesla na plny vykonMumaq napísal: ↑Ne 17. Nov, 2019, 17:58 To mi nejak nesedia tie teploty... Ako je mozne, ze ja pocas hrania akejkolvek hry nevyskocim na jadre nad 58°, pri hrani RDR2 idem na 55° a ty mas o 10° viac? zostavy mame velmi podobne. jedine mi napada, zeby ten tower chladic na procaku pustal do bedne vyssie teploty, ale kedze teplo stupa hore tak by to malo byt suma fuk.
Karta paradna. Kolko si bostoval predtym a kolko teraz ?