Red Dead Redemption 2
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Red Dead Redemption 2
Čiže to hráš v ultrawide... cutscény máš ako... stále "okno v okne"? Ja som to nahodil hneď po vydaní a po hodine hrania kvôli tomu vzdal a ešte som sa k tomu nevrátil.
Výkon neporadím, ale tak nejak to bežalo aj u mňa, čo si vybavujem. Na pascaloch to celkovo beží slabšie v porovnaní s inými grafikami v ostatných hrách, asi slabší DX12 výkon.
Výkon neporadím, ale tak nejak to bežalo aj u mňa, čo si vybavujem. Na pascaloch to celkovo beží slabšie v porovnaní s inými grafikami v ostatných hrách, asi slabší DX12 výkon.
Spoiler: ukázať
- loleqboleq
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13017
- Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
- Bydlisko: Košice
Re: Red Dead Redemption 2
Jo, ja teraz už asi všetko, proste FOV škálovanie je omnoho lepšie (hlavne pri hrách bez nastavenia pre FOV), bolo mi z toho smiešno, že na 21:9 rozlišku to v cutscénach dáva extra 21:9 to ďalšieho imaginárneho 16:9 okna.
Inak, beží to už aj pod Vulkanom.
Trošku som ešte niečo poznižoval, už to ide niekde medzi 47-51fps a s motion blur-om to je lepšie ale aj tak to nie je nič extra, keď budem na nejakom statickom mieste, tak asi spravím svoj benchmark a zmapujem každé nastavenie na vplyv výkonu aj ja, našťastie takmer nič si nežiada reštart hry.
Inak, beží to už aj pod Vulkanom.
Trošku som ešte niečo poznižoval, už to ide niekde medzi 47-51fps a s motion blur-om to je lepšie ale aj tak to nie je nič extra, keď budem na nejakom statickom mieste, tak asi spravím svoj benchmark a zmapujem každé nastavenie na vplyv výkonu aj ja, našťastie takmer nič si nežiada reštart hry.
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: ♡ LG 48" C11 OLED ♡ Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Red Dead Redemption 2
Toto nepochopím takúto ignoranciu... sú schopní si spraviť umelý border na konzoly aby mali na telkách kinoformátové cutscény, ale na PC kde sú na to origo monitory to odignorujú a dajú tam na hulváta ultrawide obraz s komplet čiernym rámom dokola v ultrawide ploche, to už je fakt diletantstvo. Hlavne keď by to nebol problém renderovať v akomkoľvek pomere, lebo to všetko beží priamo v engine. Som mal sto chutí dať hneď refund jak som to zbadal, ale naivne som si myslel, že to určite opravia... good job R*.
Je na to fix od komunity, ale treba to manuále zapínať s každým spustením hry a čo som to vtedy skúšal, nešlo mi to spoľahlivo, možno to medzičasom odladili, neviem. https://community.pcgamingwiki.com/file ... r-fov-mod/
Je na to fix od komunity, ale treba to manuále zapínať s každým spustením hry a čo som to vtedy skúšal, nešlo mi to spoľahlivo, možno to medzičasom odladili, neviem. https://community.pcgamingwiki.com/file ... r-fov-mod/
Spoiler: ukázať
- loleqboleq
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13017
- Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
- Bydlisko: Košice
Re: Red Dead Redemption 2
Podobné veci sa napríklad riešia s Forza Horizon sériou, mnoho bugov sa prenáša už od trojky.
No prešiel som cez prvú kapitolu do druhej (t.j. zo zasnežených hôr do zelených plání) a uff, veru to je zle, ja som FPS už aj lockol na 50, lebo skákačka 45-54 fps ma nebaví a veru viac z toho už nevyžmýkam. Robil som dnes aj svoje vlastné porovnanie dopadu na výkon ale nie je to reálne na tomto rozlíšení, videl som väčšinou 0 fps rozdiel, inokedy 1 a raz za čas 2fps. Až v jednom prípade 3fps. HU spravili dobrú robotu a ich nastavenia veru vyžmýkali toho čo najviac s čo najnižším dopadom na výkon, a síce sa to ťažko hrá s takým FPS ale prežijem, aspoň že na oplátku tá hra vyzerá naozaj nádherne.
Inak ten trainer je super, podobnú hračku som používal pri Far Cry 4, takže som zvyknutý na to, že to budem musieť zapínať dodatočne, aspoň sa menej chytám za hlavu, keď príde na custcénu.
No prešiel som cez prvú kapitolu do druhej (t.j. zo zasnežených hôr do zelených plání) a uff, veru to je zle, ja som FPS už aj lockol na 50, lebo skákačka 45-54 fps ma nebaví a veru viac z toho už nevyžmýkam. Robil som dnes aj svoje vlastné porovnanie dopadu na výkon ale nie je to reálne na tomto rozlíšení, videl som väčšinou 0 fps rozdiel, inokedy 1 a raz za čas 2fps. Až v jednom prípade 3fps. HU spravili dobrú robotu a ich nastavenia veru vyžmýkali toho čo najviac s čo najnižším dopadom na výkon, a síce sa to ťažko hrá s takým FPS ale prežijem, aspoň že na oplátku tá hra vyzerá naozaj nádherne.
Inak ten trainer je super, podobnú hračku som používal pri Far Cry 4, takže som zvyknutý na to, že to budem musieť zapínať dodatočne, aspoň sa menej chytám za hlavu, keď príde na custcénu.
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: ♡ LG 48" C11 OLED ♡ Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8730
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Red Dead Redemption 2
naco nejake blbe 21:9, umelo vyfabrikovane nekaym honicepsom v hollywoode, ked 99% sveta ma 16:9 a donedavna na PC bolo 16:10?
podobne excesy im mal uz davno niekto zahtrhnut. Lebo mi to pripada ako "kks, vymyslim si vlastne aspect ratio, lebo niesom dost cool medzi rezisermi/kameramanmi v hollyshite" A potom, kvoli tomuto tu mame 10 formatov kvazi-widescreen sracek, u jedneho chyba 1cm, u ineho 3cm....demence. Clovek, nech si kupi akykolvek TV, ziadny nieje akuratny pre vsetko. To ich samych (rozumej reziserov, alebo kto sa stara o pomer stran) neserie, ze nikdy to nemaju presne na ich TV? To su tak blbi? Okaslat tak blbych "umelcov"
podobne excesy im mal uz davno niekto zahtrhnut. Lebo mi to pripada ako "kks, vymyslim si vlastne aspect ratio, lebo niesom dost cool medzi rezisermi/kameramanmi v hollyshite" A potom, kvoli tomuto tu mame 10 formatov kvazi-widescreen sracek, u jedneho chyba 1cm, u ineho 3cm....demence. Clovek, nech si kupi akykolvek TV, ziadny nieje akuratny pre vsetko. To ich samych (rozumej reziserov, alebo kto sa stara o pomer stran) neserie, ze nikdy to nemaju presne na ich TV? To su tak blbi? Okaslat tak blbych "umelcov"
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
- kllr007
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5471
- Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
- Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka
Re: Red Dead Redemption 2
Počkaj ty mi chcela tvrdiť že používaš 16:9/16:10 ? Načo ? Veď štandardom je 4:3 tak načo si kto vymýšľa 16:10 a potom to ešte mení na 16:9. Samé sračky.
MB: ASUS TUF B550M-PLUS; CPU: AMD Ryzen 5800X3D; RAM: 32GB DDR4 3200Mhz; GPU: Nvidia RTX 3080Ti 12GB; SSD: WD SN750 1TB + SN570 1TB; PSU: Corsair RM650x; CASE: LianLi Lancool 2 Mesh; LCD: LG OLED 42C2; MOUSE: Logitech G305; KEYBOARD: Logitech MX Keys; Repro: Panasonic PMX-90; OS: Windows 10
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8730
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Red Dead Redemption 2
len si rob srandu, aj ty mas isto doma bezny 16:9 TV a logicky sa rozculujes, preco to zobrazuje nejake pasy hore a dole. Lebo nejaky debilko z hollyshitu vymyslel 21:9. Isto rad vyvalis dalsich minimalne 600e za novy 21:9 TV, vsakze. Naco vymyslat este kadejake podruzne blbosti ako 21:9? Miesto robenia si srandy bud mudry a daj mi poriadny dovod, preco by nejake podobne medzistupne pomerov stran vobec mali existovat.
Pretoze takymto stylom, budeme mat doma niekolko TVs, s 16:9, 18:9, 21:9, 24:9 a 32:9 pomerom stran. Lebo kazdy blbecek v hollyshite toci filmy na ten svoj. Su neschopni natocit svoj umelecky vygrc na obecne prijaty a standardizovany pomer stran. Demence.
Akoze, odtial-potial. Slobodu umelcom, ale kvoli ich vytvorom sa rozhodne nepoondim a odmietam kupovat kazdych 5r TV so zmrsenym pomerom stran.
...a niekedy v 2030-tom sa objavi dalsi blbecek s pomerom stran 27:1....
Ked rad vyhadzujes $$ za podobne blbosti a mas ich navyse, posli mi zo 500-1000e par krat do roka. Budu vyuzite rozhodne efektivnejsie a lepsie.
Pretoze takymto stylom, budeme mat doma niekolko TVs, s 16:9, 18:9, 21:9, 24:9 a 32:9 pomerom stran. Lebo kazdy blbecek v hollyshite toci filmy na ten svoj. Su neschopni natocit svoj umelecky vygrc na obecne prijaty a standardizovany pomer stran. Demence.
Akoze, odtial-potial. Slobodu umelcom, ale kvoli ich vytvorom sa rozhodne nepoondim a odmietam kupovat kazdych 5r TV so zmrsenym pomerom stran.
...a niekedy v 2030-tom sa objavi dalsi blbecek s pomerom stran 27:1....
Ked rad vyhadzujes $$ za podobne blbosti a mas ich navyse, posli mi zo 500-1000e par krat do roka. Budu vyuzite rozhodne efektivnejsie a lepsie.
Naposledy upravil/-a shiro v Ut 29. Sep, 2020, 08:00, upravené celkom 1 krát.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
- kllr007
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5471
- Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
- Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka
Re: Red Dead Redemption 2
21:9 je rovnako štandardizovaný pomer strán ako 16:9. Len možno nie pre teba. A prečo sú ? No jednoducho preto lebo ľudské oko periférne vníma viac horizontálne ako vertikálne.
A zasa to tvoje žobranie, keď už nie pracovnej sily aby ti prišla poupratovať tak rovno €€.
A zasa to tvoje žobranie, keď už nie pracovnej sily aby ti prišla poupratovať tak rovno €€.
MB: ASUS TUF B550M-PLUS; CPU: AMD Ryzen 5800X3D; RAM: 32GB DDR4 3200Mhz; GPU: Nvidia RTX 3080Ti 12GB; SSD: WD SN750 1TB + SN570 1TB; PSU: Corsair RM650x; CASE: LianLi Lancool 2 Mesh; LCD: LG OLED 42C2; MOUSE: Logitech G305; KEYBOARD: Logitech MX Keys; Repro: Panasonic PMX-90; OS: Windows 10
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Red Dead Redemption 2
Ty si sa shiro zle vyspal, alebo čo? Širokouhlý formát veľmi blízky dnešným ultrawide je v kinách v obehu už od 50s a dokonca prvý širokouhlý pionier v rámci kinoformátov mal blízko z dnešným 32:9 "parabolickým" monitorom. Keď už o to ide, 16:9 prišlo až potom v podstate ako kompromisný štandard, ktorý bral do úvahy všetky skôr vzniknuté tak, aby ich rozumne obslúžil /rozumné presahy obrazu pri zobrazení úzkeho aj širokého obsahu obsahu/ https://en.wikipedia.org/wiki/16:9_aspe ... vation.svg
Inak v princípe to bolo od 50s o neustálej zmene kinoformátov, niečo vzniklo ako snaha autorov viac pohltiť diváka, niečo ako výsledok následnej optimalizácie /zjednodušenie natáčania a premietania/, niečo ako vynútená zmena na základe novej technológie /kamery, diapozitívy/.
Ja viem len jedno, že sa od 21:9 k 16:9 monitoru už určite nevrátim. A v princípe u TV by som to privítal tiež. Radšej by som sa pozeral na bežné vysielanie "na domáce žuvanie" s pruhmi po bokoch /zvyšná plocha by sa v pohode dala voliteľne využiť na nejaké spravodajské UI alebo PbP s inými kanálmi, alebo menu telky bez potreby prekryť hlavný obraz/ a naopak užil si širokouhlý film na celú plochu TV, než naopak... kde ti to fakticky na 16:9 obrazovke masívne u filmu "zmenší uhlopriečku". Paradoxne práve u obsahu kde si chceš tú telku užiť naplno. Ale to sme odbočili.
Každopádne 21:9 moňasy sú tu už nejaký rok a každá AAA hra by mala mať za samozrejmosť ich bez problémov podporovať. Keď môže stále podporovať archaické 4:3 a 5:4 pomery a rozlíšenia, tak toto by mal byť no-brainer. Hlavne keď práve v prípade RDR2 sú cutscémy samé o sebe ultrawide a v engine hry. Tak ozaj neviem čo ťa tak vytočilo...
Inak v princípe to bolo od 50s o neustálej zmene kinoformátov, niečo vzniklo ako snaha autorov viac pohltiť diváka, niečo ako výsledok následnej optimalizácie /zjednodušenie natáčania a premietania/, niečo ako vynútená zmena na základe novej technológie /kamery, diapozitívy/.
Ja viem len jedno, že sa od 21:9 k 16:9 monitoru už určite nevrátim. A v princípe u TV by som to privítal tiež. Radšej by som sa pozeral na bežné vysielanie "na domáce žuvanie" s pruhmi po bokoch /zvyšná plocha by sa v pohode dala voliteľne využiť na nejaké spravodajské UI alebo PbP s inými kanálmi, alebo menu telky bez potreby prekryť hlavný obraz/ a naopak užil si širokouhlý film na celú plochu TV, než naopak... kde ti to fakticky na 16:9 obrazovke masívne u filmu "zmenší uhlopriečku". Paradoxne práve u obsahu kde si chceš tú telku užiť naplno. Ale to sme odbočili.
Každopádne 21:9 moňasy sú tu už nejaký rok a každá AAA hra by mala mať za samozrejmosť ich bez problémov podporovať. Keď môže stále podporovať archaické 4:3 a 5:4 pomery a rozlíšenia, tak toto by mal byť no-brainer. Hlavne keď práve v prípade RDR2 sú cutscémy samé o sebe ultrawide a v engine hry. Tak ozaj neviem čo ťa tak vytočilo...
Naposledy upravil/-a mino_85 v Po 28. Sep, 2020, 22:02, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
- loleqboleq
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13017
- Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
- Bydlisko: Košice
Re: Red Dead Redemption 2
Ja som to všetko prečítal a doteraz nerozumiem, čo riešiš. Takto, širokouhlý formát je tu už veľmi dlho, ako aj Miňo podotkol. Potom, neviem, v akej dispozícii očí sa rodíte v BB ale last time I checked ľudia majú oči vedľa seba, takže už len samotný náš zrak beží na širokouhlom pomere strán, takže tieto širokouhlé rozlíšenia sú, rovnako ako veľké obrazovky celkovo, nástrojom pre vtiahnutie diváka do deja.shiro napísal: ↑Po 28. Sep, 2020, 19:24 naco nejake blbe 21:9, umelo vyfabrikovane nekaym honicepsom v hollywoode, ked 99% sveta ma 16:9 a donedavna na PC bolo 16:10?
podobne excesy im mal uz davno niekto zahtrhnut. Lebo mi to pripada ako "kks, vymyslim si vlastne aspect ratio, lebo niesom dost cool medzi rezisermi/kameramanmi v hollyshite" A potom, kvoli tomuto tu mame 10 formatov kvazi-widescreen sracek, u jedneho chyba 1cm, u ineho 3cm....demence. Clovek, nech si kupi akykolvek TV, ziadny nieje akuratny pre vsetko. To ich samych (rozumej reziserov, alebo kto sa stara o pomer stran) neserie, ze nikdy to nemaju presne na ich TV? To su tak blbi? Okaslat tak blbych "umelcov"
Ale to je asi tak OT ako tvoj príspevok. Narážaš na to, že T2 je v tom nevinne? Že oni nedotiahli napr. 21:9 podporu, ktorú má hafo hier z minulosti ošetrenú a fungujúcu a to ešte z čias pred širokouhlými monitormi? Budiš, no ak nie je cutscéna CGI, resp. vopred renderovaná, tak nie je dôvod, aby hra nemala responzívny dizajn. Ja v ničom tomto nevidím vynútený dizajn.
A neviem, to bude asi všetko, toto je už veru OT.
Joj, a mimochodom, ja mám 40" TV ako moňas, 16:9, no hrám na 21:9, pretože mám 1080Ti a ocením fps, plus mám vysoké dpi, takže môžem si dovoliť prepnúť na 21:9 rozliško, dostať natívne lepšie FOV a prisunúť si obrazovku a, ako som už spomenul, nechať sa viac vtiahnuť do deja. Detto pri filmoch, no pri všetkom ostatnom chcem čo najväčšiu plochu.
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: ♡ LG 48" C11 OLED ♡ Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8730
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Red Dead Redemption 2
ale naco mat niekolko sirokouhlych formatov? komu to k comu pomoze? jeden sirokouhlejsi ako druhy, podla coho, na zaklade coho? ako sa rano dakto zobudi? pretoze nejake umelecke haluze? mozem okaslat, ked to len robi chaos v softwari (hrach a programoch) a hardwari. Svojho casu bol kvazi “uzakoneny” 16:9, robia sa v nom telky, monitory. Ale napriek tomu je tu tiez 21:9 a aj filmy sa v nom robia.... naco, preco?
potom tu mame podobne staznosti na sirokouhle prevedenie hier/ filmov. pretoze blbeckovia v usa sa nevedia zhodnut na jednom normalnom sirokouhlom pomere stran.
potom tu mame podobne staznosti na sirokouhle prevedenie hier/ filmov. pretoze blbeckovia v usa sa nevedia zhodnut na jednom normalnom sirokouhlom pomere stran.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Red Dead Redemption 2
Viď môj edit v predchádzajúcom príspevku... robia sa, lebo sa odjakživa robili takéto širokouhlé filmy, 16:9 v kinách fakticky nikdy nebol. Vznikol práve ako dôsledok všetkých ostatných formátov aby ich pokryl rozumnou plochou. Inými slovami sa vzali všetky vtedy známe TV a kinoformáty a niekto sa zamyslel aký "štandard" vytvoriť, ktorý by čo najlepšie zobrazil všetky. A tak sa položili na seba všetky známe formáty a obdĺžnik ktorý ich obopol horizontálne aj vertikálne /resp. bol ich prienikom/ vyšiel práve na 16:9 https://en.wikipedia.org/wiki/16:9_aspe ... vation.svg
To ale neznamená, že by mal nútiť tvorcov tvoriť v takomto formáte, práve naopak, 16:9 sa prispôsobuje im, nie oni jemu. Že sa to uchytilo ako formát pre štandardné vysielanie TV a DVD produkciu je logické, keďže na základe tohto 16:9 "kompromisu" sa začali masovo vyrábať telky. Bolo teda logické, že TV stanice začnú točiť presne v tomto pomere /aby využili plnú plochu/ a širokouhlý kinoobsah určený pre domáce TV vysielanie/prehrávanie /DVD/ sa dosť na hulváta orezal z bokov do tohto formátu. To je celé.
Filmy na Blu-Ray sa vrátili k plnohodnotnému kinoformátu aj za cenu čiernych pruhov na telke, čo ja osobne kvitujem, lebo je to určite menšie zlo než nasilu z filmu urezať plochu ktorú tam autor mal. Úplnú haluz z toho všetkého si potom robia týpci jak Wes Anderson, ktorý je schopný aj v jednom filme skákať do rôznych stranových pomerov.
Prečo presne toto prebrali postupne aj LCD monitory neviem, možno z podobného dôvodu, keďže z monitorov sa časom tiež stali do veľkej miery zariadenia pre vstrebávanie obsahu, nie len pracovné zariadenia. Ale to neznamená, že to máme zabetónovať v tomto stave, stále sa inovuje a bude sa inovovať, to nezastavíš. Inak by sme doteraz boli zaseknutí na 4:3 800x600 alebo tak. U hier je to IMO práveže ľahšie, lebo vývojári by nemali mať problém nastaviť engine tak, aby vedeli renderovať v XY stranových pomeroch, horšie je to s videoobsahom, ktorý vznikne v danej dobe a nedá sa dodatočne povedzme rozšíriť.
Sorry za masívne OT, ale keď už sme to tu načali.
To ale neznamená, že by mal nútiť tvorcov tvoriť v takomto formáte, práve naopak, 16:9 sa prispôsobuje im, nie oni jemu. Že sa to uchytilo ako formát pre štandardné vysielanie TV a DVD produkciu je logické, keďže na základe tohto 16:9 "kompromisu" sa začali masovo vyrábať telky. Bolo teda logické, že TV stanice začnú točiť presne v tomto pomere /aby využili plnú plochu/ a širokouhlý kinoobsah určený pre domáce TV vysielanie/prehrávanie /DVD/ sa dosť na hulváta orezal z bokov do tohto formátu. To je celé.
Filmy na Blu-Ray sa vrátili k plnohodnotnému kinoformátu aj za cenu čiernych pruhov na telke, čo ja osobne kvitujem, lebo je to určite menšie zlo než nasilu z filmu urezať plochu ktorú tam autor mal. Úplnú haluz z toho všetkého si potom robia týpci jak Wes Anderson, ktorý je schopný aj v jednom filme skákať do rôznych stranových pomerov.
Prečo presne toto prebrali postupne aj LCD monitory neviem, možno z podobného dôvodu, keďže z monitorov sa časom tiež stali do veľkej miery zariadenia pre vstrebávanie obsahu, nie len pracovné zariadenia. Ale to neznamená, že to máme zabetónovať v tomto stave, stále sa inovuje a bude sa inovovať, to nezastavíš. Inak by sme doteraz boli zaseknutí na 4:3 800x600 alebo tak. U hier je to IMO práveže ľahšie, lebo vývojári by nemali mať problém nastaviť engine tak, aby vedeli renderovať v XY stranových pomeroch, horšie je to s videoobsahom, ktorý vznikne v danej dobe a nedá sa dodatočne povedzme rozšíriť.
Sorry za masívne OT, ale keď už sme to tu načali.
Spoiler: ukázať
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8730
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Red Dead Redemption 2
Clovek si vyzere a potom pise somariny. Sorry
Ale dik za vysvetlenia.
Ale dik za vysvetlenia.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Red Dead Redemption 2
Spoiler: ukázať
Re: Red Dead Redemption 2
Loleq super že si to tu hodil včera som to práve nainštaloval a tie nastavenia sú fakt super 10300H a RTX 2060 v NB mi to valí na 60FPS s miernymi pádmi pod 60 a stále to vyzerá obstojne.loleqboleq napísal: ↑Po 28. Sep, 2020, 18:38 Podobné veci sa napríklad riešia s Forza Horizon sériou, mnoho bugov sa prenáša už od trojky.
No prešiel som cez prvú kapitolu do druhej (t.j. zo zasnežených hôr do zelených plání) a uff, veru to je zle, ja som FPS už aj lockol na 50, lebo skákačka 45-54 fps ma nebaví a veru viac z toho už nevyžmýkam. Robil som dnes aj svoje vlastné porovnanie dopadu na výkon ale nie je to reálne na tomto rozlíšení, videl som väčšinou 0 fps rozdiel, inokedy 1 a raz za čas 2fps. Až v jednom prípade 3fps. HU spravili dobrú robotu a ich nastavenia veru vyžmýkali toho čo najviac s čo najnižším dopadom na výkon, a síce sa to ťažko hrá s takým FPS ale prežijem, aspoň že na oplátku tá hra vyzerá naozaj nádherne.
Inak ten trainer je super, podobnú hračku som používal pri Far Cry 4, takže som zvyknutý na to, že to budem musieť zapínať dodatočne, aspoň sa menej chytám za hlavu, keď príde na custcénu.
EDIT: Chalani ako sa zbaviť toho neskutočného rozmazania na FHD rozlíšení s čo najmenším dopadom na výkon, však to sa nedá hrať na PS4 to bolo hrozne ale na PC keď sedí človek pri tom fakt kúsok na to sa nedá pozerať. Momentálne to mám tak že mám zapnuté Resolution Scale ale to má strašný dopad na výkon pri mojej biednej konfiguraci.