Battlefield 2042
Re: Battlefield 2042
Mam pocit, ze tvoja predstava BF sa nezhoduje s predstavou inych ludi tu na fore.
Spoiler: ukázať
Re: Battlefield 2042
V čom? Vo všetkom Tie veci čo opisuješ, niektoré sú lepšie alebo horšie, uhol pohľadu ale nie tam je problém hry. Čo sa týka samotnej hrateľnosti alebo herných mechaník, v BF5 nefunguje základ čo má byť v FPS hre a to sú zbrane! Time to kill zbraní, úplne výsmech. StG44 dáš 3x za sebou niekomu headshot a on si uteká ďalej, alebo nejakou karabinou, to nie je normálne. Zato s pištoľkou s tlmičom z troch zásahov dáš dole hoci koho.. Zvuky nejdem ani radšej komentovať, lebo si fakt nepamätám hru s tak hrozným ozvučením zbraní ako je BF5, je to katastrofa, keď si zahraješ prvé Medal of Honor alebo RtCWolfenstein tak nebe a dudy oproti tomuto. Keď mi to vraveli chlapi z Discordu, tak som im nechcel veriť a veru mali pravdu. Alebo to, že na 1/3 máp iba naháňaš body, lebo sú tak obrovské, že na konci kola má top hráč 20 fragov - bežná rutina napr. Wake Island ma napadá teraz. Toto nie je a nemá byť Fortnite, CSGO, alebo R6S. Už samotná BF1 bola prijatá dosť rozporuplne BF komunitou, väčšinou to bolo tak, že niekto ju úplne vychválil alebo potom naopak, že to nebolo "pravé BF". Vyššie už niekto spomínal, BF5 po roku stála asi toľko čo BF1, to svedčí o tom aká "úspešná" bola táto hra.
A logicky, BF1 je z roku 2016 kým BF5 z 2018, tak je jasné, že 5ku hraje viacej hráčov. Ako som písal, problém BF1 sú cheateri, keď nevieš odohrať 3 mapy za sebou bez toho, aby tam niekto necheatoval s tým, že to brutálne ovplyvňuje hru. Zase v tej 5ke to tiež nie je žiadna sláva čo sa týka počtu serverov, zahrať sa dá, uvidíme dokedy. Ja si myslím, že po príchode nového BF bude BF5 veľmi rýchlo s minimom aktívnych hráčov.
CPU: i5 12600kf Cooler: NOCTUA NH-U12A Chromax Black MB: ASUS ROG STRIX B660-A GAMING D4 RAM: G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600 MHz CL16 Trident Z RGB GPU: ASUS GeForce RTX 4060 Ti DUAL O8G SSD: Samsung 980 PRO 1TB + Kingston KC3000 NVMe 2TB + Crucial MX500 2TB SSD PSU: Corsair RM750x white CASE: Fractal Design Define 7 Compact White TG Mouse: Logitech G403 Prodigy HS: Microlab FC50 Monitor: Dell S2721DGFA OS: Win 10 64bit
Re: Battlefield 2042
Kimif123 napísal: ↑Po 14. Jún, 2021, 12:43 Čo sa týka samotnej hrateľnosti alebo herných mechaník, v BF5 nefunguje základ čo má byť v FPS hre a to sú zbrane! Time to kill zbraní, úplne výsmech. StG44 dáš 3x za sebou niekomu headshot a on si uteká ďalej, alebo nejakou karabinou, to nie je normálne. Zato s pištoľkou s tlmičom z troch zásahov dáš dole hoci koho. Alebo to, že na 1/3 máp iba naháňaš body, lebo sú tak obrovské, že na konci kola má top hráč 20 fragov - bežná rutina napr. Wake Island ma napadá teraz. Toto nie je a nemá byť Fortnite, CSGO, alebo R6S.
EDIT: trochu som prekopal post, aby som lepsie zlozil moj argument.
To co som vyssie popisal nie je vobec uhol pohladu, ani vec nazoru. Herne mechaniky su gro hry a tie proste boli v BF1 katastrofalne, ci sa ti to paci alebo nie. Len par pre pripomenutie:
Gunplay - v BF1 katastrofa, prisli tam so systemom "spread increase per shot, first shot multiplier", v zasade randomizovane spravanie sa zbrani s pridlhym TTK. V BF5 je to fixnute kde vacsina patternu spravania sa zbrane je fixnejsia a zbran sa sprava prediktabilnejsie. Rovnako je aj TTK nizsie ako bolo v BF1. Neviem kde chodis na to, ze 3 hity do hlavy s STG44 niekoho nezabiju, ale zabiju. Jeden/dva samozrejme nie, to by bolo OP kedze sa nejedna o semi-auto zbran. Kludne si chod pozriet na sym.gg podrobne statistiky spravania sa, penetracie a hitov jednotlivych zbrani. Je mozne ze si tu hru hral v 2019, ked sa jednym patchom snazili prilakat novych hracov a rapidne zvysili TTK. Nasledne to revertli naspät lebo core komunita zacala nadavat.
Behemoth - v BF1 uplne ruinovali hru, kde mohol prehravajuci tim pol hodinu lietat vo vzducholodi a instakillovat vsetko na jednu ranu. Uplny nezmysel, ktorym sa DICE snazilo zapacit casualom ktori to nevedia hrat. V BF5 tu katastrofu nastastie zmazali.
Attrition system a specialne pickupy - v BF1 ziadny. Donekonecna si si mohol so supportom doplnat granaty/minomet a neustale spamovat vybusniny druhym na hlavu. Vsetko sa nonstop triaslo, vybuchovalo, bolo to otravne a pripominalo do Operation Metro v BF3. Hroza. To iste aj vozidla, v BF1 si mohol v tanku kempit na jednom mieste, odstrelovat enemakov. V BF5 pridali obmedzene ammo do vozidiel, kde si sa musel stale vratit k ressuply stanici po ammo, co obmedzovalo vehicle kemperov. Dalsia vyznamna QoL zmena. Tiez v BF5 nastastie odstranili idiotske specialne classy typu obrneny gunner, alebo obrneny plamenometcik.
Squad system - v BF1 prd platny. Za to ze ste so squadom hrali objective, ste mali prd. Maximalne ste sa na konci umiestnili ako top squada. Ale ziadny realny dopad. V BF5 ta hra odmenovala tym, ze si si za squad body mohol "kupit" nejaku podporu. Ci uz supply drop, smoke barage, spawnut si specialny tank, alebo pustit JB2 raketu. Pridavalo to na taktickosti, vedel si s tym zvratit hru ked si to mudro pouzil.
Spotovaci system - v BF1 ponechali hrozny 3D spotting. Stacilo ti popri hrani mackat "Q" a strielat po cervenych trojuholnikoch. Absolutne si nemusel realne vidiet nepriatela, stacilo ze si strielal po cervenej znacke a bolo. O com je takyto gameplay? Ved si nemohol vobec taktizovat. Snazil si sa flanknut nepriatelsku poziciu, nejaky kempersky sniper len mackal Q, nahodne ta spotol a bol si instantne mrtvy, pretoze ta videl cely ich tim. V BF5 to nahradili mark systemom, kde si vedel spotnut len urcity bod kde si mieril, 3D spotting vie robit len recon so specialnym gadgetom. Obrovska QoL zmena, ktora nahrava BF5ke. Nehovoriac o tom, ze v BF1 si nemal ziaden counter-play proti reconovskym svetliciam. V BF5 si ich vedel z neba zostrelit a nebyt tak spotnuty na minimape.
Rotacia map - v BF1 katastrofa. V BF1 sa niektore skvele DLC mapy takmer vobec nehrali, kvoli double-tier premium systemu, kde polovicka komunita proste Premium v tej dobe nemala. Druhy idiotsky sposob v BF1 bol votemap system, kde hraci stale votovali len za 3-4 mapy a zvysok sa vobec nehral. V BF5 na serveroch rotuju vsetky mapy bez moznosti aby do toho hraci zasahovali votovanim. Zachovala sa tak varieta a nestava sa, ze vsetci hraju len jednu-dve poondiate mapy.
Armor system - v BF5 ovela pokrocilejsi. Dobre funguje penetracia, musis vazit kde tanku strelis. Ak trafis pancier, das maly dmg a strela sa ciastocne odrazi. V BF1 to bolo uplne zjednodusene.
Movement system - pohyb postavy v BF5 OVELA plynulejsi ako v BF1. Ovela plynulejsie sa preskakuju prekazky, vies sa otacat na zemi ked lezis a strielat ked lezis na zemi na chrbte. Lahsie sa preskakuju okna, destrukcia domov je o nieco viac smooth ked cez objekty prechadzas s tankom.
Ja ti neviem, ale ked ti toto pridu ako nepodstatne veci, tak asi mame velmi odlisne vnimanie toho, ake prvky robia hru dobrou. Jedna vec ktoru robi BF1 lepsie ako 5, je atmosfera. Ale to ide na ukor gameplayu. Co z toho ze BF1 ma super brutalnu atmosferu, ked clovek neustale vybuchne/zomrie od OP vzducholode, kempiaceho tanku a cely gameplay je poznaceny katastrofalnymi mechanikami?
Tiez s tymi mapami. Co to ma spolocne s Fortnite, CSGO a R6S? Ved 5ka rovnako ako kazdy iny diel v serii (okrem konzoloveho BC2), disponuje mapami ako velkymi, tak aj mensimi. Ak si chces zahrat na velkej mape s vozidlami, tak si zahras strategic CQ, ak chces nieco mensie/urbannejsie, tak ides na tactical conquest. Okrem ineho, co je na tom ze su niektore mapy obrovske a musis tam nahanat body? Nebol nahodou Battlefield stale o velkych mapach a vehicle-warfare?
To nerozporujem. DICE pri BF5 posralo vela veci, vratane slabej podpory a hrozneho launchu. Nasledne sa na internete spustil tradicny hate train, ktory je v tej hre kritizuje kompletne vsetko. Aj tu sa najdu ludia, ktori tu hru nezapli ani na 2 hodiny, za to si ale myslia ako vela o tom vedia. Pri objektivnom pohlade - mnoho dolezitych veci je tam proste lepsich ako v BF1/BF4.
To je mozne. Niekedy ked citam tie prispevky, je z toho citit dobru schyzofreniu. Neviem teda ako ostatni, ale ja od BF chcem velke mapy, vozidla a smooth gameplay - to zatial splnili vsetky Battlefieldy (okrem osekaneho Bad Company 2).
Naposledy upravil/-a Mani v Po 14. Jún, 2021, 14:16, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
Re: Battlefield 2042
@Mani keď čítam tvoje príspevky o BF5 tak mám pocit, že hráš úplne inú hru BF5 je najväčší fail v celej BF sérii. Hra ti má prinášať radosť a to BF5 určite neprináša. To ti stačí si zahrať pár máp a nadáváš ako pohan. Ja sa na 100% stotožňujem s Kimif123. BF 2042 vyzerá veľmi fajn keďže vychádza z BF3 a BF4 čo boli podľa mňa najlepšie. Ťažko hodnotiť dopredu kedže sme videli len veľmi krátky gameplay, ale celkom ma to uspokojilo.
Spoiler: ukázať
Re: Battlefield 2042
@BiFino - editol som svoj post vyssie. Nie, ja nehram inu hru. BF5 nie je najvacsi fail v celej serii. Daj sem nejake argumenty, lebo taketo blbosti typu "hra neprinasa radost", takych ti mozem napisat vela aj ja.
BF5 oznacujes za najvacsi fail, argumenty nikde. Naopak BF3 tu oznacis za najlepsie, na zaklade coho presne? Ja si ako veteran z tych cas este velmi dobre pamatam, co sa dialo pocas releasu BF3. Asi si nemusime pripominat ten katastrofalny netcode, 30Hz servery, glitche a podobne, ze nie? Neustale umieranie za stenou, prichod mapy ako Operation Metro kde sa nastavil precedens 64p serverov kde sa ludia bez rozmyslania obstrelovali granatmi z jednej strany na druhu.
Cisto technicky, gameplay mechanikami je BF5 momentalne najpokrocilejsi a najuhladenejsi zo vsetkych BFiek. To si samozrejme nevsimnes pokial si tu hru hral 1 hodinu. Mozes mat pekne nostalgicke spomienky na stare BFka (to mam aj ja), ale realita je proste taka, ze mali kopu katastrofalnych mechanik, ktore nahravali casual hracom a tym ostatnym skusenejsim kazili hru. Pokial si schopny bez rozmyslania za kazdu cenu obhajovat stare BFka na ktore mas dobre spomienky a automaticky bashovat BF5 (lebo internet to tak ma rad), tak sa asi s tebou nemam o com bavit.
BF5 oznacujes za najvacsi fail, argumenty nikde. Naopak BF3 tu oznacis za najlepsie, na zaklade coho presne? Ja si ako veteran z tych cas este velmi dobre pamatam, co sa dialo pocas releasu BF3. Asi si nemusime pripominat ten katastrofalny netcode, 30Hz servery, glitche a podobne, ze nie? Neustale umieranie za stenou, prichod mapy ako Operation Metro kde sa nastavil precedens 64p serverov kde sa ludia bez rozmyslania obstrelovali granatmi z jednej strany na druhu.
Cisto technicky, gameplay mechanikami je BF5 momentalne najpokrocilejsi a najuhladenejsi zo vsetkych BFiek. To si samozrejme nevsimnes pokial si tu hru hral 1 hodinu. Mozes mat pekne nostalgicke spomienky na stare BFka (to mam aj ja), ale realita je proste taka, ze mali kopu katastrofalnych mechanik, ktore nahravali casual hracom a tym ostatnym skusenejsim kazili hru. Pokial si schopny bez rozmyslania za kazdu cenu obhajovat stare BFka na ktore mas dobre spomienky a automaticky bashovat BF5 (lebo internet to tak ma rad), tak sa asi s tebou nemam o com bavit.
Spoiler: ukázať
Re: Battlefield 2042
@Mani ja súhlasím, že pri release neboli tie hry dotiahnuté ako mali ale to je pri väčšine hier takto. Ono ti stačí si zahrať pár máp v BF5 (nie, nehral som to len 1 hodinu) a potom keď si zapneš BF4 tak to aj slepý a hluchý musí vidieť ten rozdiel v hratelnosti v prospech BF4. Spomínal si napr. tanky tak tie sú v BF5 úplne, ale úplne zle nastavené. Nehnevaj sa na mňa ale ked strelíš z 5tich metrov 3x bazukou do tanku a ostane mu stále okolo 40-50% tak to je podľa teba v poriadku? Ja tu nemám najmenší záujem sa tu s tebou doťahovať len hovorím svoj pohľad/pocit. BF5 mám v pláne v dohľadnej dobe odinštalovať a už nikdy nebudem mať dôvod ho nainštalovať späť.
PS 1: áno, hra by ti mala robiť radosť, však preto ju hráš. Ak tú hru vždy vypínaš s nadávkami tak niečo nie je v poriadku... (nie, nie som noob čo nevie trafiť protivníka)
PS 2: nechcem byť OT keďže toto má byť téme o BF 2042 tak už ďalej budem prispievať len v duchu tejto témy.
PS 1: áno, hra by ti mala robiť radosť, však preto ju hráš. Ak tú hru vždy vypínaš s nadávkami tak niečo nie je v poriadku... (nie, nie som noob čo nevie trafiť protivníka)
PS 2: nechcem byť OT keďže toto má byť téme o BF 2042 tak už ďalej budem prispievať len v duchu tejto témy.
Spoiler: ukázať
Re: Battlefield 2042
@BiFino - je to uplne v poriadku. Treba trosku rozmyslat a dovtipil by si sa, ze vpredu maju tanky najsilnejsi pancier. Este ti to aj hra pripomenie tym, ze pocujes ten "bouncing" zvuk a hra ti vypise, ze si mu dal hit do panciera a neprerazilo to. Je to tak balancne nastavene - kedze tanky v BF5 su pomale (okrem recon vozidla) a dost nemotorne. Naopak, ked mu trafis motor/turret v urcitom bode, vies ho vyradit s jednou-dvoma ranami.
Pohlady a pocity sice mat mozes, ale povedat ze BF4 ma lepsiu hratelnost ako BF5, to je proste fakticky nezmysel. Obrovsky rozdiel citit uz len pri preskakovani prekazok a sprintovani. Kazde novsie BFko malo stale lepsiu hratelnost, pretoze uz len novsia iteracia enginu priniesla to, ze pohyb v hre bol viac fluid a mala pokrocilejsie movement mechaniky. To ze nevies kam mierit tanku aby si mu dal damage, nie je holt problem tej hry. Este absurdnejsie je, ked na zaklade tejto veci vyhlasis, ze je to najvacsi fail celej serie napriek tomu, ze prave BF5 urobila v gameplayovom aspekte zmeny, ktorej tej serii za dlhu dobu velmi prospeli (kedze medzi BF3 a BF1 bolo velmi malo zmien v mechanikach hrania).
Ked uz spominas BF4 a nariekas ohladom tankov v BF5. Tak prave BF4 balancne co sa tyka tankov velmi nevynika. Srandicky ako active protection a ta shrapnellova brokovnica su tak OP vec, ze nie je problem cele kolo enemy team sikanovat sposobom, ze mas 60:0. Zhodou nahod som si vcera v noci zapol BF4 na Rogue Transmission a s T-90tkou skoncil v tabulke s K/D 48:0.
Nie je to off topic, bavime sa tu predsa o klucovych vlastnostiach celej BF serie. Mozme BF5 pravom vycitat atmosferu (otazne zasadenie), otrasny reveal trailer, nedostatocny content, ale prave tie gameplayove zmeny s ktorym prisli boli nieco, na com stale panuje v BF komunite nezvycajny konsenzus ze boli pozitivne.
Z toho co som cital, tak by si aj BF2042 malo zachovat ten pokrocilejsi armor system z BF5, kde sa damage odvija priamo od toho, kam presne tank trafis. Detto, snad neuvidime ani navrat 3D spottingu z BF3-BF1.
Pohlady a pocity sice mat mozes, ale povedat ze BF4 ma lepsiu hratelnost ako BF5, to je proste fakticky nezmysel. Obrovsky rozdiel citit uz len pri preskakovani prekazok a sprintovani. Kazde novsie BFko malo stale lepsiu hratelnost, pretoze uz len novsia iteracia enginu priniesla to, ze pohyb v hre bol viac fluid a mala pokrocilejsie movement mechaniky. To ze nevies kam mierit tanku aby si mu dal damage, nie je holt problem tej hry. Este absurdnejsie je, ked na zaklade tejto veci vyhlasis, ze je to najvacsi fail celej serie napriek tomu, ze prave BF5 urobila v gameplayovom aspekte zmeny, ktorej tej serii za dlhu dobu velmi prospeli (kedze medzi BF3 a BF1 bolo velmi malo zmien v mechanikach hrania).
Ked uz spominas BF4 a nariekas ohladom tankov v BF5. Tak prave BF4 balancne co sa tyka tankov velmi nevynika. Srandicky ako active protection a ta shrapnellova brokovnica su tak OP vec, ze nie je problem cele kolo enemy team sikanovat sposobom, ze mas 60:0. Zhodou nahod som si vcera v noci zapol BF4 na Rogue Transmission a s T-90tkou skoncil v tabulke s K/D 48:0.
Nie je to off topic, bavime sa tu predsa o klucovych vlastnostiach celej BF serie. Mozme BF5 pravom vycitat atmosferu (otazne zasadenie), otrasny reveal trailer, nedostatocny content, ale prave tie gameplayove zmeny s ktorym prisli boli nieco, na com stale panuje v BF komunite nezvycajny konsenzus ze boli pozitivne.
Z toho co som cital, tak by si aj BF2042 malo zachovat ten pokrocilejsi armor system z BF5, kde sa damage odvija priamo od toho, kam presne tank trafis. Detto, snad neuvidime ani navrat 3D spottingu z BF3-BF1.
Spoiler: ukázať
Re: Battlefield 2042
@Mani tebe je jasne, ze niekto moze mat na hru aj iny nazor ako ty? To ze tebe sa nieco paci, nepaci neznamena hned, ze mas patent na pravdu. A debata o BF=>5 je naozaj OT, toto je vlakno specificke o 2042.
Spoiler: ukázať
Re: Battlefield 2042
@Blackhawk samozrejme ze moze Ja nemam rovnake pravo refutovat "iny nazor", zvlast ak je zalozeny na bludoch a realne na tom, ze "neviem trafit tank"? 80% kritiky na V je zalozenych na vode a je to zivene len internetovym hate trainom, ktory sa voci tej hre spustil prakticky od reveal traileru. Akonahle clovek napise, ze si praje aby sa do 2042 presunuli niektore vyborne gameplayove ficurky z 5ky, ho uz idu ostatni zahrabat pod zem, pretoze 5 je predsa "najvacsi fail serie"! 5ku som tu spominal hlavne na margo toho, ze dufam ze na urcitych aspektoch z 5ky budu stavat aj v 2042.
Spoiler: ukázať
Re: Battlefield 2042
CPU: AMD RYZEN 7 5800X w/ ASUS ROG STRIX LC 360 MOBO: ASUS CROSSHAIR VII HERO RAM: G.SKILL TRIDENT Z 16GB 3200MHz CL14 GPU: ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC WHITE SSD: SAMSUNG 970 EVO 500GB & 860 EVO 1TB PSU: CORSAIR RM850x WHITE CASE: LIAN LI O11 DYNAMIC WHITE AUDIO: beyerdynamic DT 700 PRO X + Topping DX1 MOUSE: LOGITECH G502X MONITOR: 27" MSI Optix MAG274QRF-QD & Lenovo T27p-10 27" 4K
- Andrew007
- Čierna listina bazáru
- Príspevky: 1737
- Dátum registrácie: Ne 28. Dec, 2008, 20:14
- Bydlisko: Senec
Re: Battlefield 2042
Jediná hra od roku 2013 na ktorú sa reálne aj teším.
Dúfajme že optimalizácia bude na vysokej úrovni.
Dúfajme že optimalizácia bude na vysokej úrovni.
5800X3D - ROG strix B550-A gaming - 4090 GS - Corsair 32/3600 - 970 evo 1TB - Corsair RM850 - Dell 2716DG 2K/144 / Dell Gaming G3223Q 4K/120
Re: Battlefield 2042
@Andrew007 podla mna bude. Prakticky vsetky moderne BFka co bezali na Frostbite engine boli prikladne optimalizovane ked berieme do uvahy celkove audiovizualne predvedenie. Tusim sa nejaky DICE developer minule vyjadroval na reddite, ze HW narocnost bude podobna (mierne vyssia ako pri BFV) a BFV bezi nadherne plynulo.
Spoiler: ukázať
- Hexaris
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 806
- Dátum registrácie: Št 11. Júl, 2019, 19:35
- Bydlisko: Nekde na zahori
Re: Battlefield 2042
Pride mi ako jedinemu, ze to je ako na speede? Take COD … ta cobra sa tam hybe az sialeno nerealne. Postavy ako android zabijaci. Inak konecne na zemi ta postava vyzera trochu normalne. V 5ke tie ruky v past mi vzdy pripomenuli song lucie medvidek
Your value does not decrease because of someone's inability to see your worth.
BOOK: MB Air M1 2020 AMP: Topping DX3Pro+ HEADPHONES: HiFiMAN HE400SE
BOOK: MB Air M1 2020 AMP: Topping DX3Pro+ HEADPHONES: HiFiMAN HE400SE
Re: Battlefield 2042
@Hexaris - z toho playtestu (videi) to take pride aj mne. Paci sa mi ze trosku oproti BF5 nerfli to slajdovanie, ale na druhu stranu mi pripada ze sa vratilo stupidne bunny-hopovanie z BF3 a BF4, kde sa uz typci nepresuvaju "behom", ale skakanim ako posahane zajace. Tiez velmi nechapem aky zmysel ma pridanie toho taktickeho sprintovania do hry (ktore je zname z Warzonu/MW2019).
Spoiler: ukázať
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Battlefield 2042
https://twitter.com/Battlefield/status/ ... 70/photo/1
https://cz.ign.com/battlefield-2021/137 ... a-listopad
Battlefield 2042, which was slated to release on October 22, has been delayed. Electronic Arts announced today that because of "unforeseen challenges" created by the Covid-19 pandemic, it has elected to push the game to November 19.
https://cz.ign.com/battlefield-2021/137 ... a-listopad
Battlefield 2042, which was slated to release on October 22, has been delayed. Electronic Arts announced today that because of "unforeseen challenges" created by the Covid-19 pandemic, it has elected to push the game to November 19.