Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
ja som skrabal len zamrzajuci dazd, fajna vrstvicka to bola
Re: Všeobecná diskusia II
Čo tam zamrznuté bočné okná, tieto Vianoce pekne krásne celé auto komplet vrátane plechov obalené vrstvou ľadu
Spoiler: ukázať
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5859
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia II
Ja musim oskrabat stranu auta na sever vzdy, byvame na kopci je tu zima v noci to polepi bok auta pokojne
Teda ked je vonku vlhko samozrejme.
Teda ked je vonku vlhko samozrejme.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
ano, vlhkost je svina. Preto som aj pisal ze som bubliňák a nie liptovec. "U nas" je poriadna zima -3 stupne a ideme sa posrat
Tak sa trosku obavam ze tie nezavisle kurenia s 20 minut bafkanim by nedokazali strhnut vrstvu ladu z masiny... hovorim vam, na rozdiel od 99.99% z vas nezavisle kurenie vlastnime 13 alebo 14 rokov a proste to neni ako v reklame ze vsetky auta jak zo Sibira a vase jedine svieti cerveno na parkovisku lebo vnutri je 43 stupnov a cele je suche.
V ziadnom pripade. Rozhodne ale nezavisle kurenie chces a budes sa skrabat na hlave ze preboha toto musia mat vsetky auta, ako to ze nemaju
A vravim, ventilátorčekovať interier nema valny zmysel - daleko radsej vsetko teplo pchat do motora ktory prakticky okamzite zacne kurit po nastartovani, nez paberkovat do interieru z ktoreho obrovskeho objemu a plochy sa to teplo strasidelne strasidelne straca. Ved si zoberte - plne nastartovany motor, plne zohriate auto, kuris. Normalne kurenie ma okolo 5-7kW podla auta atd, vypni kurenie v zohriatom aute a za dve minuty mas chlad. Keby si mal studene auto, chlad citis za 2 sekundy. No a teraz ze nemam k dispozicii motor s celym jeho odpadnym teplom ale len jeden bufik so spalovacou komorou do dlane...
Co vam z toho vyslo, fyzici ? Na ilustraciu toho kolko tepla sa straca z masiny.
Okrem ineho, nevidim dovod tri hodiny trapit bufik, baterku atd a nemat v aute teplo, ako pisem za 10-12 minut nemam co robit pri ohrievani motoru, start, odjazd. Nedajboze mate nejake rozumne auto ktore ma elektricke vyhrievacie spiraly v kureni (Peugežeout 607 to mal v roku 2002) a samozrejme vsetky normalne vozidielka a'la Mercedes E atd...
Tak sa trosku obavam ze tie nezavisle kurenia s 20 minut bafkanim by nedokazali strhnut vrstvu ladu z masiny... hovorim vam, na rozdiel od 99.99% z vas nezavisle kurenie vlastnime 13 alebo 14 rokov a proste to neni ako v reklame ze vsetky auta jak zo Sibira a vase jedine svieti cerveno na parkovisku lebo vnutri je 43 stupnov a cele je suche.
V ziadnom pripade. Rozhodne ale nezavisle kurenie chces a budes sa skrabat na hlave ze preboha toto musia mat vsetky auta, ako to ze nemaju
A vravim, ventilátorčekovať interier nema valny zmysel - daleko radsej vsetko teplo pchat do motora ktory prakticky okamzite zacne kurit po nastartovani, nez paberkovat do interieru z ktoreho obrovskeho objemu a plochy sa to teplo strasidelne strasidelne straca. Ved si zoberte - plne nastartovany motor, plne zohriate auto, kuris. Normalne kurenie ma okolo 5-7kW podla auta atd, vypni kurenie v zohriatom aute a za dve minuty mas chlad. Keby si mal studene auto, chlad citis za 2 sekundy. No a teraz ze nemam k dispozicii motor s celym jeho odpadnym teplom ale len jeden bufik so spalovacou komorou do dlane...
Co vam z toho vyslo, fyzici ? Na ilustraciu toho kolko tepla sa straca z masiny.
Okrem ineho, nevidim dovod tri hodiny trapit bufik, baterku atd a nemat v aute teplo, ako pisem za 10-12 minut nemam co robit pri ohrievani motoru, start, odjazd. Nedajboze mate nejake rozumne auto ktore ma elektricke vyhrievacie spiraly v kureni (Peugežeout 607 to mal v roku 2002) a samozrejme vsetky normalne vozidielka a'la Mercedes E atd...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia II
Turbo napisal svoje skusenosti ja napisem tiez svoje.
Mam bmw 5 r.v. 2002, generacia e39 s M57 3.0 dieslom.
Ten motor ma z vyroby standardne webasto ako prihrev, nie nezavysle kurenie, presne tak isto ako turbov galakticky wagon.
Len v mojom pripade mam vyhodu v tom ze nieje v lavom zadnom rohu auta, ale v prednom podblatniku takze podstatne kratsie hadice, tym padom aj nizsie straty.
Taktiez som si dorobil dialkove a dokodoval aby sa to chovalo ako nezavysle kurenie a dal sa nastavit casovac na palubnom pocitaci.
Vzdy som to nechal ist maximalny cas, teda 30 minut, samozrejme s vetranim aby ohrialo aj interier.
Vyhrievane sklo nemam, v tom modeli ani dostupne nebolo.
Pri cca 0°C nieje problem mat rozmrazene vsetky skla, ohriaty interier a zahriatu chladiacu na cca 30-40°C, neverim tomu ze cely motor mal rovnaku teplotu ale dajme tomu ze ano, je to predsalen kus liatiny... (ano liatiny, nie hliniku).
Pri cca -10°C to este stale dokazalo rozmrazit skla ale interiez uz nebol az tak fajnovo vyhriaty, teplota chladiacej bola viac-menej rovnaka
pri cca -15°C a menej, to zomrazilo celne sklo prinajlepsom aj bocne skla ale interier uz vyhriaty nebol, chladiaca mala tiez uz nizsiu teplotu.
Tenku vrstvu snehu cca do 2 cm to tiez dokazaze roztopit, popripade aspon zisla dole zo skiel, ak nakydalo viac snehu tak to trebalo zhrnut.
Ak ale niekto mal v tom aute/modely nezavysle kurenie z vyroby tak to bolo koncipovane tak aby to vykurovalo interier, nie motor, su tam dodatocne spetne ventily aby ohriata voda neprudila do bloku motora, to je vlastne aj povodny ucel nezavyslych kureni vyhriat interier dopredu pre komfort pasazierov.
V tomto pripade verim tomu ze aj pri -20°C mrazoch to rozmrazi skla a vykuri interier, ale motor uz zahriaty nebude...
Mam bmw 5 r.v. 2002, generacia e39 s M57 3.0 dieslom.
Ten motor ma z vyroby standardne webasto ako prihrev, nie nezavysle kurenie, presne tak isto ako turbov galakticky wagon.
Len v mojom pripade mam vyhodu v tom ze nieje v lavom zadnom rohu auta, ale v prednom podblatniku takze podstatne kratsie hadice, tym padom aj nizsie straty.
Taktiez som si dorobil dialkove a dokodoval aby sa to chovalo ako nezavysle kurenie a dal sa nastavit casovac na palubnom pocitaci.
Vzdy som to nechal ist maximalny cas, teda 30 minut, samozrejme s vetranim aby ohrialo aj interier.
Vyhrievane sklo nemam, v tom modeli ani dostupne nebolo.
Pri cca 0°C nieje problem mat rozmrazene vsetky skla, ohriaty interier a zahriatu chladiacu na cca 30-40°C, neverim tomu ze cely motor mal rovnaku teplotu ale dajme tomu ze ano, je to predsalen kus liatiny... (ano liatiny, nie hliniku).
Pri cca -10°C to este stale dokazalo rozmrazit skla ale interiez uz nebol az tak fajnovo vyhriaty, teplota chladiacej bola viac-menej rovnaka
pri cca -15°C a menej, to zomrazilo celne sklo prinajlepsom aj bocne skla ale interier uz vyhriaty nebol, chladiaca mala tiez uz nizsiu teplotu.
Tenku vrstvu snehu cca do 2 cm to tiez dokazaze roztopit, popripade aspon zisla dole zo skiel, ak nakydalo viac snehu tak to trebalo zhrnut.
Ak ale niekto mal v tom aute/modely nezavysle kurenie z vyroby tak to bolo koncipovane tak aby to vykurovalo interier, nie motor, su tam dodatocne spetne ventily aby ohriata voda neprudila do bloku motora, to je vlastne aj povodny ucel nezavyslych kureni vyhriat interier dopredu pre komfort pasazierov.
V tomto pripade verim tomu ze aj pri -20°C mrazoch to rozmrazi skla a vykuri interier, ale motor uz zahriaty nebude...
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
inak ano, obrovsky rozdiel je ked je na aute pekny cerstvy sypky sneh (ktory rukou zhrniem dole bez rozmrazovania cohokolvek) alebo ked je na aute dva centimetre zamrznuteho ladu. To su samozrejme diametralne odlisne podmienky.
Also, big difference will be auto a auto. Opel Korzicka od Vladka Meciara asi bude nieco ine ako Ford Sharan alebo Seat Galaxy, no pretoze objem interieru, plocha predneho zadneho okna, bocnych okien, volumetrika celkovo, no proste verim tomu ze Sharan ma trosicku vacsie tepelne straty ako Korzicka.
Also, big difference will be auto a auto. Opel Korzicka od Vladka Meciara asi bude nieco ine ako Ford Sharan alebo Seat Galaxy, no pretoze objem interieru, plocha predneho zadneho okna, bocnych okien, volumetrika celkovo, no proste verim tomu ze Sharan ma trosicku vacsie tepelne straty ako Korzicka.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Ja mám 05 Sharan s 5KW telieskom, robí to presne čo píše turbo hodinu musím mať zapnuté aby to niečo reálne spravilo. Iné kafe je keď tomu pomôžem motor plus ohrev čelného skla zadného atď. tak 15-20 minút môžem cestovať na pohodu.
Ale inak je mi to fuk, keď viem že niekde idem ráno zapnem si to hodinu do predu cez časovač a kým sa dám dohromady väčšinou je to už na pohodu.
Ale inak je mi to fuk, keď viem že niekde idem ráno zapnem si to hodinu do predu cez časovač a kým sa dám dohromady väčšinou je to už na pohodu.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7077
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
a tie posledne VAG to ako maju? 30min pred jazdou? to uz asi fakt v apkke nastavit bo ja hlava derava zabudam vela.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5859
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia II
Appku si vies dat na hociktoru znacku auta, to je featurka od webasta nie auta.
Ja mam objednane aj s appkou do mobilu, aj ked sa priznam, lakal ma old school ovladac alensom rad ze o "klucik" menej...
Ja mam objednane aj s appkou do mobilu, aj ked sa priznam, lakal ma old school ovladac alensom rad ze o "klucik" menej...
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia II
chlapci, plachta na celne sklo, benzinak namiesto nafty, aby kuril po par minutach a NO problem. Nebyvam v blave, tu je teraz v pohode v noci -9,-12 a da sa to prezit. Ak potrebujem niekde surne ist, aj tak mi webasto nepomoze, lebo potrebuje nejaky cas aby si spravilo svoju robotu. Ale nemam ani s tymto problem, teda ak nezabudnem, alebo ze sa mi nechcelo prehodit cez celne plachtu.
Ja to robim teraz v zime tak, ze nastartujem auto a neham cca 10 minut bezat a potom zacnem skrabat bocne skla. Vacsinou tento cas postacuje na to, aby mi lad na sklach polavil a mohol som ho bezproblemov dat dolu.
nezavisle kurenie ma az tak nehreje pri srdiecku, skor by som prijal vyhrevny volant a sedacky
Ja to robim teraz v zime tak, ze nastartujem auto a neham cca 10 minut bezat a potom zacnem skrabat bocne skla. Vacsinou tento cas postacuje na to, aby mi lad na sklach polavil a mohol som ho bezproblemov dat dolu.
nezavisle kurenie ma az tak nehreje pri srdiecku, skor by som prijal vyhrevny volant a sedacky
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia II
Chalani so Sharanmi, ak to trvá hodinu na nič moc výsledok, potom chápem vaše postupy...
Firemná bučora má 5.5kW Webasto a 30 minút prevádzky pred štartom luxusne postačuje na komfortné vykúrenie interiéru, 100% rozmrazené všetky okná a teplotu chladiacej kvapaliny podľa budíka ~70°C, po pár sto metroch jazdy 90°C podľa budíka a pár minút na to má olej taktiež ~90°C podľa palubného počítača pri vonkajšej teplote -15°C.
Karoq to bude mať obdobne, predpokladám...
Webasto samotné je umiestnené vpredu, ako tu ktosi uviedol...
Firemná bučora má 5.5kW Webasto a 30 minút prevádzky pred štartom luxusne postačuje na komfortné vykúrenie interiéru, 100% rozmrazené všetky okná a teplotu chladiacej kvapaliny podľa budíka ~70°C, po pár sto metroch jazdy 90°C podľa budíka a pár minút na to má olej taktiež ~90°C podľa palubného počítača pri vonkajšej teplote -15°C.
Karoq to bude mať obdobne, predpokladám...
Webasto samotné je umiestnené vpredu, ako tu ktosi uviedol...
Re: Všeobecná diskusia II
Ja si nesťažujem hlavne že funguje, lebo pri tak starom vergli to väčšinou nefunguje. A skúsil som si zimu aj bez toho a bolo to ešte horšie práve teraz sme na návšteve a auto si vonku kúri lebo sa mi fakt nechce do tej zImi
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
>> Ja to robim teraz v zime tak, ze nastartujem auto a neham cca 10 minut bezat a potom zacnem skrabat bocne skla. Vacsinou tento cas postacuje na
>> to, aby mi lad na sklach polavil a mohol som ho bezproblemov dat dolu.
a presne toto NEROBTE na ziadnom hypermodernom verkliku. Dovody :
a) najnizsia cerpatelnost oleja (nie viskozita, nie hustota) pri tychto podmienkach
b) najnizsi tlak olejoveho cerpadla, ked je ho najviac treba
c) elektronicky riadene olejove cerpadla ktore zamerne znizuju mazanie na volnobehu (Ford Ekobuust zmrd)
d) najpomalsie mozne zohrievanie ci uz oleja samotneho alebo aj motoru
v zime auto najlepsie nastaratovat, zaradit a hajde pomalicky v klude prec. Ziadne hyperstudene vrcanie na mieste. Zakarbonujete si motory, specialne s tymi hypermodernymi olejíčkami na 30.000km ktore ludia veselo drzia na 35.000km ved to vyrobca ma fasa spocitane. Jasne ze masina to vydrzi a neposere sa v 40.000 alebo 60.000km, ale ked mate nejaky strojček s 200.000km a/alebo si planujete auto nechat dlhsie, tak to proste neni idealny napad.
Ale chapem, kto uz by sa staral o svoje auto co o dva roky preda, nech sa posere nejakemu dalsiemu... salamparky.
>> to, aby mi lad na sklach polavil a mohol som ho bezproblemov dat dolu.
a presne toto NEROBTE na ziadnom hypermodernom verkliku. Dovody :
a) najnizsia cerpatelnost oleja (nie viskozita, nie hustota) pri tychto podmienkach
b) najnizsi tlak olejoveho cerpadla, ked je ho najviac treba
c) elektronicky riadene olejove cerpadla ktore zamerne znizuju mazanie na volnobehu (Ford Ekobuust zmrd)
d) najpomalsie mozne zohrievanie ci uz oleja samotneho alebo aj motoru
v zime auto najlepsie nastaratovat, zaradit a hajde pomalicky v klude prec. Ziadne hyperstudene vrcanie na mieste. Zakarbonujete si motory, specialne s tymi hypermodernymi olejíčkami na 30.000km ktore ludia veselo drzia na 35.000km ved to vyrobca ma fasa spocitane. Jasne ze masina to vydrzi a neposere sa v 40.000 alebo 60.000km, ale ked mate nejaky strojček s 200.000km a/alebo si planujete auto nechat dlhsie, tak to proste neni idealny napad.
Ale chapem, kto uz by sa staral o svoje auto co o dva roky preda, nech sa posere nejakemu dalsiemu... salamparky.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.