Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10116
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stiv »

Predne, zadne rozmrazis, bocne netreba a sneh z auta cestou sfuka. :D
.
Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1679
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa werwest »

ja som skrabal len zamrzajuci dazd, fajna vrstvicka to bola
Používateľov profilový obrázok
wingo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6147
Dátum registrácie: St 01. Sep, 2010, 20:36
Bydlisko: Podbrezová

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa wingo »

Čo tam zamrznuté bočné okná, tieto Vianoce pekne krásne celé auto komplet vrátane plechov obalené vrstvou ľadu :D
Spoiler: ukázať
STEAM: http://steamcommunity.com/id/X-w1n9/

PC1:
Ryzen 5 7600X, Noctua NH-D14+Arctic P14 PWM PST, Gigabyte B650M Gaming X AX, 32GB DDR5 Kingston Fury Renegade RGB @ 6000/28/37/37/30, Gigabyte AORUS RX 6800XT Master 16GB, SSD Kingston Fury Renegade 1TB, Adata XPG Core Reactor 650W, BeQuiet Pure Base 500DX + 3x Arctic P14 PWM PST, LG 42OLEDC21, Gamdias Hermes P3 Brown, Logitech G400, Hifiman HE-4XX + Topping NX4DSD

PC2:
Ryzen 5 5600X, ASUS TUF Gaming B550M-PLUS WiFi, 32GB DDR4 Kingston Predator@3600/16/19/21/36, Sapphire Pulse RX6600 8GB, Toshiba XG3 1TB M.2 NVMe, Seasonic Platinum SS-660XP2, Riotoro Morpheus, ASUS VG279Q, Marvo K605, Rapture ASPIS, Superlux HD-330 + Brainwavz Sheepskin earpads, Edifier WN820NB Plus
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5859
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Jednoduska »

Ja musim oskrabat stranu auta na sever vzdy, byvame na kopci je tu zima v noci to polepi bok auta pokojne :)
Teda ked je vonku vlhko samozrejme.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ano, vlhkost je svina. Preto som aj pisal ze som bubliňák a nie liptovec. "U nas" je poriadna zima -3 stupne a ideme sa posrat :)

Tak sa trosku obavam ze tie nezavisle kurenia s 20 minut bafkanim by nedokazali strhnut vrstvu ladu z masiny... hovorim vam, na rozdiel od 99.99% z vas nezavisle kurenie vlastnime 13 alebo 14 rokov a proste to neni ako v reklame ze vsetky auta jak zo Sibira a vase jedine svieti cerveno na parkovisku lebo vnutri je 43 stupnov a cele je suche.

V ziadnom pripade. Rozhodne ale nezavisle kurenie chces a budes sa skrabat na hlave ze preboha toto musia mat vsetky auta, ako to ze nemaju :)

A vravim, ventilátorčekovať interier nema valny zmysel - daleko radsej vsetko teplo pchat do motora ktory prakticky okamzite zacne kurit po nastartovani, nez paberkovat do interieru z ktoreho obrovskeho objemu a plochy sa to teplo strasidelne strasidelne straca. Ved si zoberte - plne nastartovany motor, plne zohriate auto, kuris. Normalne kurenie ma okolo 5-7kW podla auta atd, vypni kurenie v zohriatom aute a za dve minuty mas chlad. Keby si mal studene auto, chlad citis za 2 sekundy. No a teraz ze nemam k dispozicii motor s celym jeho odpadnym teplom ale len jeden bufik so spalovacou komorou do dlane...

Co vam z toho vyslo, fyzici ? Na ilustraciu toho kolko tepla sa straca z masiny.

Okrem ineho, nevidim dovod tri hodiny trapit bufik, baterku atd a nemat v aute teplo, ako pisem za 10-12 minut nemam co robit pri ohrievani motoru, start, odjazd. Nedajboze mate nejake rozumne auto ktore ma elektricke vyhrievacie spiraly v kureni (Peugežeout 607 to mal v roku 2002) a samozrejme vsetky normalne vozidielka a'la Mercedes E atd...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Heatman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 833
Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Humenné okolie

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Heatman »

Turbo napisal svoje skusenosti ja napisem tiez svoje.

Mam bmw 5 r.v. 2002, generacia e39 s M57 3.0 dieslom.
Ten motor ma z vyroby standardne webasto ako prihrev, nie nezavysle kurenie, presne tak isto ako turbov galakticky wagon.
Len v mojom pripade mam vyhodu v tom ze nieje v lavom zadnom rohu auta, ale v prednom podblatniku takze podstatne kratsie hadice, tym padom aj nizsie straty.
Taktiez som si dorobil dialkove a dokodoval aby sa to chovalo ako nezavysle kurenie a dal sa nastavit casovac na palubnom pocitaci.
Vzdy som to nechal ist maximalny cas, teda 30 minut, samozrejme s vetranim aby ohrialo aj interier.
Vyhrievane sklo nemam, v tom modeli ani dostupne nebolo.

Pri cca 0°C nieje problem mat rozmrazene vsetky skla, ohriaty interier a zahriatu chladiacu na cca 30-40°C, neverim tomu ze cely motor mal rovnaku teplotu ale dajme tomu ze ano, je to predsalen kus liatiny... (ano liatiny, nie hliniku).

Pri cca -10°C to este stale dokazalo rozmrazit skla ale interiez uz nebol az tak fajnovo vyhriaty, teplota chladiacej bola viac-menej rovnaka

pri cca -15°C a menej, to zomrazilo celne sklo prinajlepsom aj bocne skla ale interier uz vyhriaty nebol, chladiaca mala tiez uz nizsiu teplotu.

Tenku vrstvu snehu cca do 2 cm to tiez dokazaze roztopit, popripade aspon zisla dole zo skiel, ak nakydalo viac snehu tak to trebalo zhrnut.

Ak ale niekto mal v tom aute/modely nezavysle kurenie z vyroby tak to bolo koncipovane tak aby to vykurovalo interier, nie motor, su tam dodatocne spetne ventily aby ohriata voda neprudila do bloku motora, to je vlastne aj povodny ucel nezavyslych kureni vyhriat interier dopredu pre komfort pasazierov.
V tomto pripade verim tomu ze aj pri -20°C mrazoch to rozmrazi skla a vykuri interier, ale motor uz zahriaty nebude...
Spoiler: ukázať
PC-01:
CPU: Core i5 14600K + (ASUS TUF GAMING LC 240 + 2x Noctua NF-P12)
MB: Gigabyte Z690 UD DDR4
RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3600MT/s CL17 2x8GB (KF436C17BBAK2/16)
GPU: ASUS ROG STRIX RTX2080TI OC 11G GAMING
SSD + HDD: (WD BLACK SN850 1TB + JEYI GodFins Heatsink) + (WD10JPLX Black + Scythe QD 2.5)
DVDRW: Sony NEC AD-7200S
PSU: Corsair AX850
Case: Cooler Master Dominator CM 690 II + (butil mats + 9mm foam) + FANs: 2x in CM-120, 1x out NB-BlackSilentFan XL-2
FAN control: Fan Control software
Monitor + stand: Samsung 32" Odyssey Gaming monitor G55T (C32G55TQWR) + MAX MTM4110FM
Keyboard: Corsair K95 RGB MX Brown NA-layout
Mouse + pad: Trust Laser Gamer Mouse Elite GM-4800 + A4Tech X7-500MP

Audio: Audio-gd NFB-11 --> JBL LSR4326P + JBL LSR4312SP
                                                                    --> Beyerdynamic DT880 Edition 600Ω + Antlion ModMic 4.0

HTPC:
CPU: AMD Ryzen 5600G + Scythe Ninja 3
MB: ASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3
RAM: Kingston HyperX FURY 2x8GB
SSD: Adata Ultimate SU800 256
PSU: BeQuiet 300
Case: Fractal Design Node 304

NB-01:
Dell Latitude E6330
CPU: Core i5-3320m
RAM: 2x4096 DDR3
SSD + HDD: Crucial M500 240GB + (WD3200BEKT Black + optical bay caddy)
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

inak ano, obrovsky rozdiel je ked je na aute pekny cerstvy sypky sneh (ktory rukou zhrniem dole bez rozmrazovania cohokolvek) alebo ked je na aute dva centimetre zamrznuteho ladu. To su samozrejme diametralne odlisne podmienky.

Also, big difference will be auto a auto. Opel Korzicka od Vladka Meciara asi bude nieco ine ako Ford Sharan alebo Seat Galaxy, no pretoze objem interieru, plocha predneho zadneho okna, bocnych okien, volumetrika celkovo, no proste verim tomu ze Sharan ma trosicku vacsie tepelne straty ako Korzicka.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Marek125
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2005
Dátum registrácie: So 29. Jún, 2013, 22:46
Bydlisko: Nesluša

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Marek125 »

Ja mám 05 Sharan s 5KW telieskom, robí to presne čo píše turbo hodinu musím mať zapnuté aby to niečo reálne spravilo. Iné kafe je keď tomu pomôžem motor plus ohrev čelného skla zadného atď. tak 15-20 minút môžem cestovať na pohodu.

Ale inak je mi to fuk, keď viem že niekde idem ráno zapnem si to hodinu do predu cez časovač a kým sa dám dohromady väčšinou je to už na pohodu.
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7077
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stefan222 »

a tie posledne VAG to ako maju? 30min pred jazdou? to uz asi fakt v apkke nastavit bo ja hlava derava zabudam vela.
hry- ps5
doma-HP probook
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5859
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Jednoduska »

Appku si vies dat na hociktoru znacku auta, to je featurka od webasta nie auta.
Ja mam objednane aj s appkou do mobilu, aj ked sa priznam, lakal ma old school ovladac alensom rad ze o "klucik" menej...
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12537
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa HellAngel »

chlapci, plachta na celne sklo, benzinak namiesto nafty, aby kuril po par minutach a NO problem. Nebyvam v blave, tu je teraz v pohode v noci -9,-12 a da sa to prezit. Ak potrebujem niekde surne ist, aj tak mi webasto nepomoze, lebo potrebuje nejaky cas aby si spravilo svoju robotu. Ale nemam ani s tymto problem, teda ak nezabudnem, alebo ze sa mi nechcelo prehodit cez celne plachtu.
Ja to robim teraz v zime tak, ze nastartujem auto a neham cca 10 minut bezat a potom zacnem skrabat bocne skla. Vacsinou tento cas postacuje na to, aby mi lad na sklach polavil a mohol som ho bezproblemov dat dolu.

nezavisle kurenie ma az tak nehreje pri srdiecku, skor by som prijal vyhrevny volant a sedacky :D
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Pietro sk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2556
Dátum registrácie: Ut 28. Dec, 2010, 13:25

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Pietro sk »

glass coating..lieh v spreji. skrabak netreba.
Spoiler: ukázať
5800x ..b550aorus_pro 180€...6800xt stock 670€..nh-u12 am4...viper steel 32GB 4400... R.A.T. 6+
3600-16 1T 32GB#1800IF# curve per core -28max #PBO-175# <95W <65°c
ag241qx; seagate 600pro; firecuda520..
undertaker007
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1184
Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
Bydlisko: Žilina - Vlčince II

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Chalani so Sharanmi, ak to trvá hodinu na nič moc výsledok, potom chápem vaše postupy...
Firemná bučora má 5.5kW Webasto a 30 minút prevádzky pred štartom luxusne postačuje na komfortné vykúrenie interiéru, 100% rozmrazené všetky okná a teplotu chladiacej kvapaliny podľa budíka ~70°C, po pár sto metroch jazdy 90°C podľa budíka a pár minút na to má olej taktiež ~90°C podľa palubného počítača pri vonkajšej teplote -15°C.
Karoq to bude mať obdobne, predpokladám...
Webasto samotné je umiestnené vpredu, ako tu ktosi uviedol...
Marek125
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2005
Dátum registrácie: So 29. Jún, 2013, 22:46
Bydlisko: Nesluša

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Marek125 »

Ja si nesťažujem hlavne že funguje, lebo pri tak starom vergli to väčšinou nefunguje. A skúsil som si zimu aj bez toho a bolo to ešte horšie :D práve teraz sme na návšteve a auto si vonku kúri lebo sa mi fakt nechce do tej zImi :D
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Ja to robim teraz v zime tak, ze nastartujem auto a neham cca 10 minut bezat a potom zacnem skrabat bocne skla. Vacsinou tento cas postacuje na
>> to, aby mi lad na sklach polavil a mohol som ho bezproblemov dat dolu.

a presne toto NEROBTE na ziadnom hypermodernom verkliku. Dovody :

a) najnizsia cerpatelnost oleja (nie viskozita, nie hustota) pri tychto podmienkach
b) najnizsi tlak olejoveho cerpadla, ked je ho najviac treba
c) elektronicky riadene olejove cerpadla ktore zamerne znizuju mazanie na volnobehu (Ford Ekobuust zmrd)
d) najpomalsie mozne zohrievanie ci uz oleja samotneho alebo aj motoru


v zime auto najlepsie nastaratovat, zaradit a hajde pomalicky v klude prec. Ziadne hyperstudene vrcanie na mieste. Zakarbonujete si motory, specialne s tymi hypermodernymi olejíčkami na 30.000km ktore ludia veselo drzia na 35.000km ved to vyrobca ma fasa spocitane. Jasne ze masina to vydrzi a neposere sa v 40.000 alebo 60.000km, ale ked mate nejaky strojček s 200.000km a/alebo si planujete auto nechat dlhsie, tak to proste neni idealny napad.

Ale chapem, kto uz by sa staral o svoje auto co o dva roky preda, nech sa posere nejakemu dalsiemu... salamparky.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"