Všeobecná diskusia II
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia II
Ja nemam ziadny hypermoderny povoz. Avensis t25 combi, 1.6tka atmo, rv2004
Mas ale pravdu v tom, ze takto sa to robit nema, hlavne nie casto a pravidelne. Par krat cez zimne mesiace, su ale v pohode
Mas ale pravdu v tom, ze takto sa to robit nema, hlavne nie casto a pravidelne. Par krat cez zimne mesiace, su ale v pohode
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia II
Je to tak. Ak mate radi svoje moderne vozitko tak je idealny stav nastartovat a pomaly prec.
Ak nie, tak kludne nastartovat, potom nanho zabudnut a o pol hodinu ist do prace. Pripadne stretnut nejakeho znameho a pozavodit s nim na semafore.
Ak nie, tak kludne nastartovat, potom nanho zabudnut a o pol hodinu ist do prace. Pripadne stretnut nejakeho znameho a pozavodit s nim na semafore.
.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1931
- Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Veselé pri Pieš
Re: Všeobecná diskusia II
Tie spreje som akosi ešte nemal možnosť vyskúšať taký aby to potom znova nezamrzlo po zotretí. Radšej oškrábem chvílku po naštartovaní ako to nasprejovať a dýchať ten hnusný alkoholový zápach.
Mne O3 aj tak kúri po cca 1km od vyrazenia z domu vďaka PTC článku tak mne to stačí. Pri ďalšom aute ale už by som chcel minimálne vyhrievané čelné sklo, volant. Sedačky beriem ako samozrejmosť.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
staci kupit nieco kvalitnejsie a nic nezamrza ani nesmrdi hint: https://eshop.rdmgaraz.sk/produkt/rdm-d ... vac-skiel/
ITX >>> ATX
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia II
Hello, chcel by som sa opytat na servisny nazor. Chudak pan Mitsubishak potrebuje pomoc (Lancer 2010). Niekedy na jesen 2021 som mu menil brzdy. To znamena v rodine a poriadne ako zvyknem, cize vycistene strmene, vymenene gumene casti, nove valceky, vsetko premazane, vymenena a odvzdusnena brzdova kvapalina. Robila sa predna aj zadna naprava a kotuce aj dosticky som zobral Jurid. Auto od vymeny fungovalo cca doteraz, obcas trochu popiskovali brzdy, co predtym nebolo.
Niekedy na prelome rokov sa vsak piskot dost zosilnil a zacalo to piskat aj pocas jazdy. Tym myslim, ze 60-70% casu jazdy sa ozyva kvikotanie, ktoreho amplituda je priamo umerna otackam kolesa. Takze to piskuje aj ked nebrzdim, niekedy je chvilu ticho, potom to zacne kvikotat, potom nahnem volant a prestane, potom sa to vrati a uz tak zostane. Je to piskot brzd a nie loziska. Nie je to taky ten mnaucavy zvuk alebo valivy hlboky. Tiez mi nepulzuje brzdovy pedal, kotuce by nemali byt zvlnene.
Auto bolo aj v servise, kde mi vycistili, zabrusili vodiace listy na strmeni na prednych brzdach (lebo tak som povedal), vsetko namazali a znacne to pomohlo, ale nie uplne. Teraz (po par dnoch) sa to zase vracia. Navyse som si vsimol, ze lava zadna brzda sa citelne viac zahrieva, tak mozno sa nevracia piest. Neviem identifikovat za jazdy, ci cely tento piskot sposobuje tato jedna brzda alebo nie.
Kedze kotuce budu zanovne, urcite kupim dosticky nejakej inej znacky a necham to vymenit (mam odskusane Brembo, TRW a ani jedny nepiskali).
Auto ma najazdenych 229 000 km. Su tam povodne loziska aj homokineticke klby. Homokinetaky sa uz jemne ozyvaju, casom ich bude treba vymenit, ale nie hned. Loziska/naboje... zatial ich nepocut, mali by byt OK. Ale vzhladom na existujuce problemy rozmyslam, ze proste kupim nejake lepsie aftermarket homokinetaky (Spidan) a predne + zadne naboje (FAG alebo SKF) a necham to vymenit vsetko.
Moja otazka je: Skusili by ste zatial vymenit len tie dosticky + napravit zadnu brzdu? Alebo uz rovno vymenit aj tie naboje? Moze to pomoct, ale neviem, kolko v skutocnosti vydrzia a zase nechcem nasilu vyhadzovat naboje z prvovyroby (nehovoriac o drahsom celkovom servise, ale to nehra zasadnu rolu - chcem funkcne auto).
Niekedy na prelome rokov sa vsak piskot dost zosilnil a zacalo to piskat aj pocas jazdy. Tym myslim, ze 60-70% casu jazdy sa ozyva kvikotanie, ktoreho amplituda je priamo umerna otackam kolesa. Takze to piskuje aj ked nebrzdim, niekedy je chvilu ticho, potom to zacne kvikotat, potom nahnem volant a prestane, potom sa to vrati a uz tak zostane. Je to piskot brzd a nie loziska. Nie je to taky ten mnaucavy zvuk alebo valivy hlboky. Tiez mi nepulzuje brzdovy pedal, kotuce by nemali byt zvlnene.
Auto bolo aj v servise, kde mi vycistili, zabrusili vodiace listy na strmeni na prednych brzdach (lebo tak som povedal), vsetko namazali a znacne to pomohlo, ale nie uplne. Teraz (po par dnoch) sa to zase vracia. Navyse som si vsimol, ze lava zadna brzda sa citelne viac zahrieva, tak mozno sa nevracia piest. Neviem identifikovat za jazdy, ci cely tento piskot sposobuje tato jedna brzda alebo nie.
Kedze kotuce budu zanovne, urcite kupim dosticky nejakej inej znacky a necham to vymenit (mam odskusane Brembo, TRW a ani jedny nepiskali).
Auto ma najazdenych 229 000 km. Su tam povodne loziska aj homokineticke klby. Homokinetaky sa uz jemne ozyvaju, casom ich bude treba vymenit, ale nie hned. Loziska/naboje... zatial ich nepocut, mali by byt OK. Ale vzhladom na existujuce problemy rozmyslam, ze proste kupim nejake lepsie aftermarket homokinetaky (Spidan) a predne + zadne naboje (FAG alebo SKF) a necham to vymenit vsetko.
Moja otazka je: Skusili by ste zatial vymenit len tie dosticky + napravit zadnu brzdu? Alebo uz rovno vymenit aj tie naboje? Moze to pomoct, ale neviem, kolko v skutocnosti vydrzia a zase nechcem nasilu vyhadzovat naboje z prvovyroby (nehovoriac o drahsom celkovom servise, ale to nehra zasadnu rolu - chcem funkcne auto).
Re: Všeobecná diskusia II
Brzdove dosky su robota na par minut a stoja podstatne menej ako naboje. Ak to robia brzdy a pises, ze zbrusenie vodiacich list pomohlo, tak by som hladal problem v tejto oblasti. Ja som sa na mojej Navare stretol s tym, ze boli skorodovane okraje brzdovych dosiek, ktore sa kvoli tomu zasekli v strmeni. Vysledkom boli zodrate dosky na jednej strane, zatial co na druhej bolo este dost materialu. Netusim co za znacku tam bolo predtym, ale kupil som tusim Bosch a odvtedy sa to nezopakovalo.
Ono uz ked sa mas rypat do nabojov, tak tie treba vacsinou na osobakoch lisovat, zhadzovat tehlice, ramena pripadne riesit aj geometriu. Ak by som chcel menit veci, tak asi zacnem doskamik ktore sa daju vymenit pomaly aj na parkovisku.
Ono uz ked sa mas rypat do nabojov, tak tie treba vacsinou na osobakoch lisovat, zhadzovat tehlice, ramena pripadne riesit aj geometriu. Ak by som chcel menit veci, tak asi zacnem doskamik ktore sa daju vymenit pomaly aj na parkovisku.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia II
ja dakujem ze ma vtedy osvietilo a zobral som Webasto, paradna vecicka, ked musim mimo parkovat. Este lepsia vec je mat podzemnu garazmp3turbo napísal: ↑St 19. Jan, 2022, 19:48 >> Ja to robim teraz v zime tak, ze nastartujem auto a neham cca 10 minut bezat a potom zacnem skrabat bocne skla. Vacsinou tento cas postacuje na
>> to, aby mi lad na sklach polavil a mohol som ho bezproblemov dat dolu.
a presne toto NEROBTE na ziadnom hypermodernom verkliku. Dovody :
a) najnizsia cerpatelnost oleja (nie viskozita, nie hustota) pri tychto podmienkach
b) najnizsi tlak olejoveho cerpadla, ked je ho najviac treba
c) elektronicky riadene olejove cerpadla ktore zamerne znizuju mazanie na volnobehu (Ford Ekobuust zmrd)
d) najpomalsie mozne zohrievanie ci uz oleja samotneho alebo aj motoru
v zime auto najlepsie nastaratovat, zaradit a hajde pomalicky v klude prec. Ziadne hyperstudene vrcanie na mieste. Zakarbonujete si motory, specialne s tymi hypermodernymi olejíčkami na 30.000km ktore ludia veselo drzia na 35.000km ved to vyrobca ma fasa spocitane. Jasne ze masina to vydrzi a neposere sa v 40.000 alebo 60.000km, ale ked mate nejaky strojček s 200.000km a/alebo si planujete auto nechat dlhsie, tak to proste neni idealny napad.
Ale chapem, kto uz by sa staral o svoje auto co o dva roky preda, nech sa posere nejakemu dalsiemu... salamparky.
uz som si myslel, ze nefunguje, ale to som mal prepnute z vyrievanie na vetranie (z leta )
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia II
namazal si vodiace pohyblive plochy dosticiek s niecim ako ATE plasticlube ? btw. ked si menil dosky vzadu isiel ti valcek zatlacit a tocit (pripravkom) v pohode ? paka na rucnu nebola moc skorodovana ?zoom napísal: ↑Pi 21. Jan, 2022, 01:30 Hello, chcel by som sa opytat na servisny nazor. Chudak pan Mitsubishak potrebuje pomoc (Lancer 2010). Niekedy na jesen 2021 som mu menil brzdy. To znamena v rodine a poriadne ako zvyknem, cize vycistene strmene, vymenene gumene casti, nove valceky, vsetko premazane, vymenena a odvzdusnena brzdova kvapalina. Robila sa predna aj zadna naprava a kotuce aj dosticky som zobral Jurid. Auto od vymeny fungovalo cca doteraz, obcas trochu popiskovali brzdy, co predtym nebolo.
Niekedy na prelome rokov sa vsak piskot dost zosilnil a zacalo to piskat aj pocas jazdy. Tym myslim, ze 60-70% casu jazdy sa ozyva kvikotanie, ktoreho amplituda je priamo umerna otackam kolesa. Takze to piskuje aj ked nebrzdim, niekedy je chvilu ticho, potom to zacne kvikotat, potom nahnem volant a prestane, potom sa to vrati a uz tak zostane. Je to piskot brzd a nie loziska. Nie je to taky ten mnaucavy zvuk alebo valivy hlboky. Tiez mi nepulzuje brzdovy pedal, kotuce by nemali byt zvlnene.
Auto bolo aj v servise, kde mi vycistili, zabrusili vodiace listy na strmeni na prednych brzdach (lebo tak som povedal), vsetko namazali a znacne to pomohlo, ale nie uplne. Teraz (po par dnoch) sa to zase vracia. Navyse som si vsimol, ze lava zadna brzda sa citelne viac zahrieva, tak mozno sa nevracia piest. Neviem identifikovat za jazdy, ci cely tento piskot sposobuje tato jedna brzda alebo nie.
Kedze kotuce budu zanovne, urcite kupim dosticky nejakej inej znacky a necham to vymenit (mam odskusane Brembo, TRW a ani jedny nepiskali).
Auto ma najazdenych 229 000 km. Su tam povodne loziska aj homokineticke klby. Homokinetaky sa uz jemne ozyvaju, casom ich bude treba vymenit, ale nie hned. Loziska/naboje... zatial ich nepocut, mali by byt OK. Ale vzhladom na existujuce problemy rozmyslam, ze proste kupim nejake lepsie aftermarket homokinetaky (Spidan) a predne + zadne naboje (FAG alebo SKF) a necham to vymenit vsetko.
Moja otazka je: Skusili by ste zatial vymenit len tie dosticky + napravit zadnu brzdu? Alebo uz rovno vymenit aj tie naboje? Moze to pomoct, ale neviem, kolko v skutocnosti vydrzia a zase nechcem nasilu vyhadzovat naboje z prvovyroby (nehovoriac o drahsom celkovom servise, ale to nehra zasadnu rolu - chcem funkcne auto).
Mne to robilo davnejsie na honde, musel som kupit servisny kit a vymenit komplet tesnenia a valcek na strmeni, vraj tie lacnejsie sady krizuju valcek a zasekava sa :-/
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Všeobecná diskusia II
Minuly tyzden som obehal asi vsetky tie male uzitkove dodavky:
Peugeot partner a citroen berlingo - bud sa da objednat elektromobil, alebo potom uzitkova verzia(mreza, hole plechy, bez kobercekov...) + 100hp dizel (auto vazi 1700kg a ma tvar tehly)
Opel combo(kopia peugeotu partner) - situacia rovnaka ako u pegeotu, akurat do uzitkaca vedia aj 130hp dizel
fiat doblo - neda sa zadat do vyroby, ani nic..., a aj tie co uz boli vo vyrobe tak vraj 70% stornovali... nie su cipy
VW caddy - Nezmysel auto, uzke, zastarale, neergonomicke, postavene na zaklade octy mk2/golfu 5... na nejaku rozumnu vybavu(tzn nie hole plechy) treba tak 32-33k€ bez dane... nezmysel...
Renault kangoo - uz len elektromobil, alebo dvojmiestna plechova budka...
ostal posledny mohykan - toyota proace city(kopia peugeotu partner) - vdaka hybridom splnaju flotilove emisne limity, do konca roka... dodacia doba vraj do 10 mesiacov, co sa nevyrobi do konca decembra tak storno objednavky...
Peugeot partner a citroen berlingo - bud sa da objednat elektromobil, alebo potom uzitkova verzia(mreza, hole plechy, bez kobercekov...) + 100hp dizel (auto vazi 1700kg a ma tvar tehly)
Opel combo(kopia peugeotu partner) - situacia rovnaka ako u pegeotu, akurat do uzitkaca vedia aj 130hp dizel
fiat doblo - neda sa zadat do vyroby, ani nic..., a aj tie co uz boli vo vyrobe tak vraj 70% stornovali... nie su cipy
VW caddy - Nezmysel auto, uzke, zastarale, neergonomicke, postavene na zaklade octy mk2/golfu 5... na nejaku rozumnu vybavu(tzn nie hole plechy) treba tak 32-33k€ bez dane... nezmysel...
Renault kangoo - uz len elektromobil, alebo dvojmiestna plechova budka...
ostal posledny mohykan - toyota proace city(kopia peugeotu partner) - vdaka hybridom splnaju flotilove emisne limity, do konca roka... dodacia doba vraj do 10 mesiacov, co sa nevyrobi do konca decembra tak storno objednavky...
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
naco ti je elektrododavka s ktorou sa nikam nedostanes ? Medzi mestami kazdych 160km nabijat polhodinu aby si sa doplazil na dalsiu vyondievačku ?
Este k tomu mal nahovno auto s holymi plechmi a vysypal na stolik 35 papierov ?
Pockaj aka bude sranda ked sa vsetci vrhnu na tie Toyoty co zostali ako jedina "moznost".
Este k tomu mal nahovno auto s holymi plechmi a vysypal na stolik 35 papierov ?
Pockaj aka bude sranda ked sa vsetci vrhnu na tie Toyoty co zostali ako jedina "moznost".
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
To som si robil strandu. Je to rovnake ako aj elektoauta. Neviem komu to chcu tlacit. Kazdy kto ma skusenosti s podobnym typom auta na baterky tak sa chyta za hlavu.
Moja rada znela proace s najsilnejsim motorom (dizlovym) a najvyssou vybavou co tam dostane. Preco? Lebo je mozne ze dalsia dodavka bude nejaka eko-hybrid-elektro kktina.
Moja rada znela proace s najsilnejsim motorom (dizlovym) a najvyssou vybavou co tam dostane. Preco? Lebo je mozne ze dalsia dodavka bude nejaka eko-hybrid-elektro kktina.
.
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia II
Trochu oneskorene - tak teda objednam len tie brzdove dosticky (TRW) spolu s nejakou malou sadou na brzdy (nove vodiace skrutky a tesnenia aj na piestik). Inak to ATE mazivo na brzdy si teraz nepamatam, ale viem, ze som objednaval dve tuby. Take male bielomodre tubicky za par eur. Neviem, ci boli pouzite na Mitsu alebo na Jeepe, kazdopadne namazane brzdy boli dobre. Toto je vec, ktora je vzdy urobena korektne. Zajtra vyzdvihnem diely a dohodnem servis, tak som zvedavy.
Meanwhile... som pokusne objednaval filtre do aut mojich a v mojom okoli. Uz par rokov objednavam vzdy Mann (vzduchovy, kabinovy) a je Made in Czech Republic. Teraz som chcel vyskusat nieco ine a konkretne Hengst. Objednal som 4 Hengst filtre (Mitsu, Jeep, Opel, KIA), aby som videl, ako vyzeraju oproti Mannu a kde boli vyrobene.
4 filtre, 3 miesta vyroby - Poland, China, Bulgaria. Great success! Kazdopadne Jeepovy Made in China filter bol pekne vyrobeny. Drzal rovno (Mann je prehnuty by default), zadna kovova mriezka (vystuha) bola naoko lepsia tiez, silikonovy okraj pekne rovny, ziadny zbytocny material navyse neodrezany. Takze za mna moze byt. A keby to niekoho zaujimalo, tak palivovy filter Hengst (pre Opel) je Made in Poland a zase olejovy filter Purflux (pre Jeepa - pokusne) je Made in France.
Meanwhile... som pokusne objednaval filtre do aut mojich a v mojom okoli. Uz par rokov objednavam vzdy Mann (vzduchovy, kabinovy) a je Made in Czech Republic. Teraz som chcel vyskusat nieco ine a konkretne Hengst. Objednal som 4 Hengst filtre (Mitsu, Jeep, Opel, KIA), aby som videl, ako vyzeraju oproti Mannu a kde boli vyrobene.
4 filtre, 3 miesta vyroby - Poland, China, Bulgaria. Great success! Kazdopadne Jeepovy Made in China filter bol pekne vyrobeny. Drzal rovno (Mann je prehnuty by default), zadna kovova mriezka (vystuha) bola naoko lepsia tiez, silikonovy okraj pekne rovny, ziadny zbytocny material navyse neodrezany. Takze za mna moze byt. A keby to niekoho zaujimalo, tak palivovy filter Hengst (pre Opel) je Made in Poland a zase olejovy filter Purflux (pre Jeepa - pokusne) je Made in France.
Re: Všeobecná diskusia II
Ja kupujem stale mann. Preco? Lebo su dostupne, lacne a maju fajn konfigurator. Takze nahadzem vsetky filtre na vsetky auta do kosika a na dalsi den ich mam.
A co sa tyka brzd tak hlavne ate alebo ebc. Ale pokusy boli aj s trw, bosch, brmbo, ferodo..
A co sa tyka brzd tak hlavne ate alebo ebc. Ale pokusy boli aj s trw, bosch, brmbo, ferodo..
.