Pozor, Wall of text, amatérska analýza voľne dostupných dát. Kľudne ma zostreľte ak meliem blbosti, ale napíšte kde robím chybu.
Zaujal ma komentár chlapíka petet na Videocardz ohľadom štatistík JPR tak to sem skopírujem:
you're making partial reference considerations; both STEAM and JPR statistics (which is not a statistic, by the way, but a financial report), do not show you the reality of the market or of the installed, but they show you what you see which is absolutely not the market reality.
on JPR it lacks very important OEMs and AIBs (it considers only 50 and they are moreover exclusive nvidia partners, that's why you see such a marked nvidia preponderance), while the Steam statistic is branded at the base, as a principle, because it fails to determine whether a account has been sold or not (and it is a very common practice in certain Asian countries, I assure you; it serves to circumvent the sales restrictions imposed by the Steam licenses, for which you could not resell the used game; in Asia you find forums full of people selling accounts with only one game on it); the problem is that it asks you for the survey only if you install the client for the first time or if you change HW and a sold account will be asked 100%...
I can't estimate the phenomenon precisely, but they were talking about over 25% of accounts that change hands even dozens of times.
another serious problem is the internet cafes that rent machines to customers for gaming; load the personal profile on which the customer then puts his Stream account and then loads the game from his library, but in the meantime he will also have changed the HW configuration and will therefore be asked to do the survey (then, at the end of the week, they reset the HDDs of the cars and start again another week).
therefore your references are not very reliable for estimating the sales phenomenon.
on the other hand, the turnover and profit that AMD and nvidia make on their graphics and gaming sector are not.
AMD sells for over 45% of the "swallow" and nvidia for 55%.
AMD sells chips for consoles and nvidia does too...
so either AMD sells enough GPUs to make nearly as much money as nvidia (which this quarter has dropped sharply, but dropped from the mining Olympus... in fact, today it's making as much money as it did before mining), or it sells something that JPR, nor Steam manage to quantify... and it's also easy to see what: it sells to Apple for macPROs and neither JPR nor Steam consider that market share (because Apple does not share results on shipments and because it's difficult to play on a WS).
and Apple is one of many other companies that these two "statistics" do not consider at all ...
leave alone the data provided by JPR and Steam, which will never tell you anything about the market.
Netvrdím že to je pravda, dávam to sem pre info. Ak máte nejaké info či to tak môže byť alebo je to znôška nezmyslov, rád si prečítam
Môj názor:
To ohľadom STEAM štatistiky dáva zmysel, ale IMHO vplyv asi ťažko odhadnúť.
To ohľadom JPR som skúšal overiť ale nikde neviem nájsť žiadne info ani presný zoznam partnerov od ktorých JPR čerpá dáta, takže ťažko overiť. Asi to bude len priamo v správe, a tisíce € za ňu nemienim dať len kvôli zvedavosti
Každopádne platí minimálne jedna vec čo napísal, 100% istí si môžme byť len dátami z kvartálnych správ AMD a nVidia, to si nemôžu dovoliť falšovať. Problém je že do kategórií vždy patrí viac vecí, nielen dGPU takže z nich sa predaje dGPU nedajú priamo získať, ale tak aspoň skúsme.
Gaming segment nVidie mal tržby 1,83mld USD, 46% pokles oproti minulému roku. Obsahuje dGPU, GeForce Now a Switch.
nVidia mala 9mld za celý rok, ale je v tom aj Switch a GeForce Now. Switch má síce menší čip a na starom procese, ale predaje má ako PS5 a nVidia miluje svoje marže takže úplne lacný nebude, GeForce Now má vraj už 20mil predplatiteľov, aj keď ktovie koľko platí pravidelne a akú úroveň (free-standard-ultimate). Dajme tomu 8mld za dGPU.
Gaming segment AMD mal tržby 1,6mld USD, 7% pokles oproti minulému roku čo vyzerá veľmi dobre v porovnaní s nVidiou. Obsahuje dGPU a semi-custom čipy, hlavne PlayStation a Xbox, ale aj APU pre Steam Deck, predpokladám že zahŕňa aj podobné zariadenia s rovnakým SOC.
Zaujímavosť je ešte že pri AMD je spomenutý jeden zákazník z Gaming segmentu ktorý zodpovedal až za 16% celkových tržieb za celý rok, čo vychádza na 3,8mld USD z celkových 6,8mld USD za celý rok a každý si myslí že to nemôže byť nik iný iba Sony. K tomu Microsoft, otázne koľko, musí mať ale menej ako 10% inak by bol v zozname, žiadna iná firma nedosiahla 10%. Dajme tomu 9%, 30mil PS5 vs 20mil Xbox Series X/S predaných za 2022, tzn. 2mld USD. Dokopy teda konzoly odhadom cca 5,8mld USD z 6,8mld USD za Gaming segment, vychádza na 1mld USD GPU tržby za celý rok. S tým že posledný kvartál bol vraj dGPU slabý a zachránil to rast príjmov za konzolové čipy.
Intel AXG mala tržby 837mil. USD, najväčší podiel mal posledný kvartál. Predpokladám že prakticky všetky tržby bol Arc, serverové riešenia vyšli podľa správy koncom januára.
Hmm, z tých finančných správ vychádza že fakt je aspoň teoreticky možné že Intel predal podobne ako AMD a majú zhodne okolo 10% trhu posledný kvartál, aj podľa finančných správ AMD klesalo a Intel rástol, a ten 80% podiel nVidie tiež vyzerá realisticky, čo sa tržieb týka. Na druhú stranu tržby nemusia moc odrážať podiel na trhu, lebo nVidia je najsilnejšia v premium segmente, AMD naopak v lacnejšom segmente a Intel iba v lacných GPU.
IMHO furt môže platiť všetko spomenuté, AMD a Intel podobný podiel, ale vyšší oproti nVidii než naznačuje JPR.
Strávil som nad tým viac času než som chcel, idem konečne spať