Elektromobilita a vsetko okolo nej

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
opto
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 696
Dátum registrácie: St 21. Sep, 2022, 16:02

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa opto »

No ale to čakanie zvyšuje túžbu a pozornosť čo v konečnom dôsledku znamená nie len väčší "erotický" zážitok pre zákazníka ale asi aj reklamu pre predajcu.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa maniak »

Mne bolo auto odovzdané s 90% baterkou, co vtedy tusim všetkým. Dnes sa tuším odovzdávajú s menším nabitim, ale zas dostávaju zákazníci kredit na tesla nabijacky.
FVE 12.45 kWp V/Z
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

jasan - otazka je na akej urovni nabitia sa plavia po mori.

Rovnako aj notebooky a vseobecne baterky ked sa lieta ; kvoli poziaru toho nakladneho lietadla par rokov dozadu boli zmenene predpisy a myslim ze dnes uz prepravuju len 30% max nabitie (nechapem preco to nikoho nenapadlo predtym, ved horeli uz lithiove Samsungy 7, Dell notebooky na stole atd, ale neee my musime pockat pokial bafne lietadlo vo vzduchu pripadne o dekadu neskor zopar lodiciek s bzučiakmi aby niekoho trklo)

vsetko co ma lithium hori, aj Tesla, aj telefon, aj notebook. Som sa chechtal ked v tom clanku vypravali ze ako zmenit hasiace systemy na plťkách atd. No nijako. Absolutne nijako. Uplne zbytocna snaha. Pricina dosledok.

Problem nie je v zlych hasiacich systemoch na lodiach, problem je v prepravovanom tovare.

Ze zakaznik dostane nabite auto je v poriadku. Ze to nebude na 103.5% je v poriadku. Spalovak tiez nedostanes s 80 litrami v nadrzi, mas naspliechane styri litre aby si nasiel najblizsi Slovnaft a hotovo. Nepride mi nevyhnutne nutne aby bzučiak dosiel z fabriky s 90kWh pod sedackami... nech to pekne nabijaju dealeri. Tych 30-50kWh energie co tam pichnu, kludne aj naplno 80-100kWh podla auta, to ich stoji par eur cize ziadny problem a takisto nabijat statisice aut nikdy nemal byt problem tak nech si to vyskusaju.

Uz aby boli tie nehorlave LiFePo vsade, aj tie ceske He3dy mozu byt (podvod na investorov).
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1679
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa werwest »

ja som mal 0% baterky.. ale aspon plnu nadrz :D
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5832
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Ved to nabíjajú dealeri
Kukiak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 223
Dátum registrácie: Pi 28. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa Kukiak »

Tesla dorucuje teraz s 30-50% (menilo sa to par mesiacov dozadu). a daju ti free supercharging na dobitie doplna priamo do appky. V marci som dostal s 80%.
tron44
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 874
Dátum registrácie: Po 12. Dec, 2016, 00:43

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa tron44 »

bože mp4 tie tvoje dristy zas, lode s autami horeli aj pred elektromobilmi rovnako aj tankeri ktoré sa ekologickym dopadom nedaju ani porovnavat s stymto. Aj naposledny sposobil požiar hybird, evčka maju neporovnatelne lepšiu izolaciu. Tesla prepravuje z číny tisícky áut na aktualne 13 lodiach za kvartal a nič sa nedeje.

Hasiči aj poistovne neregistruju rozdiel medzi EVčkom s spalovakom. Tieto nafuknute spravy o horiacich elektromobiloch, ktore prejdu mediami možu oblbnut len takych ako ty, ale štatistiky hovoria niečo iné.

a tu máš nazorný príklad ako nehorí litiová bateria LFP ktora dnes tvorí 1/3 v autach https://youtu.be/CGQwqWqzkNA?t=37
majú ich všetky zakladne tesly, cele portfoliu BYD a VW, Ford a zvyšok dinosaurou na ňu budu prechadzat hlavne pri najlacnejších modeloch
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

to nie su moje drysty, kámošš - to sa vola SPRÁVY. Normalne spravy na normalnych portáloch.
Bol tam spalovak co podpalil lodicku ? Tak sups do newsov. Ziadny problem.



>> a tu máš nazorný príklad ako nehorí litiová bateria LFP ktora dnes tvorí 1/3 v autach

a teraz mam pre teba, uzasneho vizionara, jeden malilinky challenge : VYMENUJ. Ukaz tu tretinu elektroaut ktore pouzivaju blade LiFePo od BYD.
Mne sa ta tretina nejako nezda.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5832
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Ja len taka technicka. To ze nehori pri prerazeni clanku neznamena ze LiFePO4 elektromobil nemoze horiet. Stale dokaze pri skrate/zlom spoji dodat prudy ktore dokazu plat ocele odparit do vzduchu. Asi rovnakym principom akym ti moze doma vyhoriet zásuvka :)
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nezabudnut na to ze na videu ukazane prerazenie clanku vrtacikom 4.0mm je nieco ine ako... no to je jedno, to su len take non-LiFePo drysty.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
tron44
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 874
Dátum registrácie: Po 12. Dec, 2016, 00:43

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa tron44 »

mp3turbo napísal: Št 03. Aug, 2023, 22:33
Bol tam spalovak co podpalil lodicku ? Tak sups do newsov. Ziadny problem.

doba pred elektromobilmi

Fire destroyed about 80 cars in Con-Ro ship Atlantic Cartier
https://www.seanews.com.tr/fire-destroy ... er/101086/

South Korean car carrier catches fire in Pacific Ocean
https://www.seanews.com.tr/south-korean ... an/126078/

Fatal 2014 Norman Atlantic ferry fire blamed on human error
https://www.ekathimerini.com/news/21609 ... man-error/

Car carrier SILVER SKY major fire, Antwerp: Oct 21 afternoon UPDATE
https://www.fleetmon.com/maritime-news/ ... e-antwerp/

a teraz sa pozrime na tankeri

Oil tanker catches fire off Malaysian coast, three crew missing
https://edition.cnn.com/2023/05/01/asia ... index.html

Devastating Pablo tanker explosion exposes dangers of growing shadow fleet
https://www.offshore-energy.biz/pablo-t ... dow-fleet/

https://reliefweb.int/disaster/fr-2021-000169-sle
Sierra Leone: Oil Tanker Explosion - Nov 2021

Tanker with history of moving Iranian oil catches fire off Malaysia
https://splash247.com/tanker-with-histo ... -malaysia/

to je len taky rýchly prehlad prvých stran z googla
tron44
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 874
Dátum registrácie: Po 12. Dec, 2016, 00:43

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa tron44 »

SKiLEX napísal: Št 03. Aug, 2023, 22:43 Ja len taka technicka. To ze nehori pri prerazeni clanku neznamena ze LiFePO4 elektromobil nemoze horiet. Stale dokaze pri skrate/zlom spoji dodat prudy ktore dokazu plat ocele odparit do vzduchu. Asi rovnakym principom akym ti moze doma vyhoriet zásuvka :)
porovnavat to zo zasuvkov akože vážne hej :facepalm:


Can a lithium iron phosphate (LFP) battery burn?

The answer is simple: yes, but it is not easy. The LFP lithium battery is made of materials that are flammable and it will burn, if overheated.
The photos show the process of fire on a prismatic lithium battery. The battery was fully charged and then set to fire by a flame-thrower. As you can see the battery material burn slowly.
The result is: there was no explosion, there was no burn-out or no massive flame burst reaction. The fire was slow and gradual.
Actually, as seen in this video, the battery had to be set to fire repeatedly (!) before it heated up enough to start burning by itself.
https://shop.gwl.eu/blog/Tests-and-diag ... -burn.html


Ak stare elektromobilmi s NCM bateriami "horeli" 11x menej ako spalovaky (podla štatistiky tesly) alebo podla švedskej študie 20x tak LFPčka budu niekde na urovni 50x a viac :D akože to je ovela vačšia pravdepodobnost že ti vyhorí byt od telefónu :D
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5832
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Bud je to co som napisal uplne mimo tvoje technicke znalosti alebo mas problemy s citanim. Dost mozno oboje.

Takze este raz: dokaze LiFePO4 bateria dodat kilowatty energie pri tisickach amperov?

Asi sa zhodneme ze ano


Dokazu kilowatty energie a tisicky amperov pri skrate/zlom spoji(a tym padom vysokom prechodovom odpore) odparovat kovy do vzduchu?

To mam odskusane, dokazu.


Statistika je fajn, nemam potrebu nejak hejtit elektromobily. Ale aj tak si myslim ze je kusok pokrivena priemernym vekom elektromobilu a priemernym vekom spalovaku
Používateľov profilový obrázok
beardie
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3352
Dátum registrácie: So 25. Mar, 2006, 02:00

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa beardie »

https://www.mojelektromobil.sk/400-000- ... tromobile/
Ta priemerka 23,5 kWh/100 km je celkom dosť, som myslel, že Tesly mávajú menej
Používateľov profilový obrázok
yesper
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 3011
Dátum registrácie: Ut 10. Jún, 2008, 20:41
Bydlisko: VT & BA

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa yesper »

taka normalna hodnota pre Xko by som povedal, asi jazdi zvacsa dialnice, okresky pri tom najazde. Rovnako velke EVcka budu na tom urcite horsie. Ja mam na ev6 pri podobnom jazdeni po 42k km priemer 20kWh.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"