Vykreslovanie vzdialenosti objektov, textur a tienov
-
- Používateľ
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: Št 13. Dec, 2018, 14:54
- Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Vykreslovanie vzdialenosti objektov, textur a tienov
Za posledny tyzden som si zacal vsimat iste graficke chyby, ktore zvyknu byt typicke pre niektore hry, kazdopadne u mna sa zacali prejavovat vo vsetkych odskusanych hrach, problem je s urovnou detailov (LOD) a dohladnostou. Objekty sa objavuju uplne nahle, bez akehokolvek plynuleho prechodu ci postupneho zobrazenia – proste sa zobrazia, az ked som dost blizko. To iste sa deje s texturami a tienmi, kde sa ich kvalita meni okamzite, nie postupne. Pri pohybe v hernom prostredi su tieto zmeny neustale, takze vsetko vyzera neprirodzene a nekvalitne. Je to natolko rusive, ze to kazi herny zazitok, kedze objekty v prostredi sa neustale objavuju, menia alebo miznu priamo predo mnou. Najpozorovatelnejsie je to prave pri tienoch, preto som spravil zostrih kratkych videi pre demonstraciu.
Posledne dve videa ukazuju ako sa tiene chovaju na okrajoch obrazovky. Opakujem prejavuje sa to rovnako vo vsetkych hrach, v niektorych su iste chyby jemnejsie v inych viditelnejsie.
Komponenty maju menej ako rok, podla benchmarkov sa zda bezi vsetko v poriadku, teploty ok, vsetko potrebne aktualizovane/preinstalovane, odskusane taktiez na minimalnych/maximalnych moznych nastaveniach. DLSS ani Raytracing to nesposobuju.
Posledne dve videa ukazuju ako sa tiene chovaju na okrajoch obrazovky. Opakujem prejavuje sa to rovnako vo vsetkych hrach, v niektorych su iste chyby jemnejsie v inych viditelnejsie.
Komponenty maju menej ako rok, podla benchmarkov sa zda bezi vsetko v poriadku, teploty ok, vsetko potrebne aktualizovane/preinstalovane, odskusane taktiez na minimalnych/maximalnych moznych nastaveniach. DLSS ani Raytracing to nesposobuju.
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8743
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Vykreslovanie vzdialenosti objektov, textur a tienov
Na susednom pcforum.sk sme riesili daco podobne, na hre Green Hell, ale vraj mu to robilo aj v ETS 2.
Ovladace, nastavenia, tusim aj cisty reinstall OS sme presli, k rieseniu sme sa nedopracovali.
https://www.pcforum.sk/problem-s-render ... l#p1985652
Ovladace, nastavenia, tusim aj cisty reinstall OS sme presli, k rieseniu sme sa nedopracovali.
https://www.pcforum.sk/problem-s-render ... l#p1985652
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
-
- Používateľ
- Príspevky: 469
- Dátum registrácie: So 25. Mar, 2023, 19:17
- Bydlisko: Žilina
Re: Vykreslovanie vzdialenosti objektov, textur a tienov
Takto čo si skúsil pre to aby to nerobilo? Skúšal si vypínať DLSS, FG napr. zvyšovať detaily v diaľke alebo niečo podobné?
CPU: AMD 7800X3D GPU: Asus TUF Gaming RTX4080 MB: Asus TUF Gaming B650m-PLUS RAM: 2x16GB Kingston 6000 PSU: Asus Strix Aura 850w Gold SSD: Kingston Fury Renegade 1TB CASE: GameMax Spark Monitor: Alienware AW3432DWF
-
- Používateľ
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: Št 13. Dec, 2018, 14:54
- Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Re: Vykreslovanie vzdialenosti objektov, textur a tienov
Nasiel som niekolko vlakien na roznych forach vratane redditu, trpelo tym viac ludi, riadneho riesenia som sa nedohladalshiro napísal: ↑So 09. Nov, 2024, 14:35 Na susednom pcforum.sk sme riesili daco podobne, na hre Green Hell, ale vraj mu to robilo aj v ETS 2.
Ovladace, nastavenia, tusim aj cisty reinstall OS sme presli, k rieseniu sme sa nedopracovali.
https://www.pcforum.sk/problem-s-render ... l#p1985652
Okrem preinstalovania systemu a vymeny HW asi vsetko co moze radoveho PC uzivatela napadnut alebo si dohladat, DLSS ani RT to nesposobujeFestro1991 napísal: ↑So 09. Nov, 2024, 14:38 Takto čo si skúsil pre to aby to nerobilo? Skúšal si vypínať DLSS, FG napr. zvyšovať detaily v diaľke alebo niečo podobné?
-
- Používateľ
- Príspevky: 469
- Dátum registrácie: So 25. Mar, 2023, 19:17
- Bydlisko: Žilina
Re: Vykreslovanie vzdialenosti objektov, textur a tienov
Mám zopár hier z tvojho videá tak skúsim aj ja či mám tento problém, viem že niečo podobné mi robil CP2077 ale od vtedy som vymenil 4080 za 4090 a CP som nehral popravde nehral som sa už na kompe dobre tri mesiace tak vyskúšam možno sú to ovládače možno blbá kombinácia HW....keď nikto nemá odpoveď.
Otázka na ľudí čo to hľadali aj na nete robí to aj na AMD?
Otázka na ľudí čo to hľadali aj na nete robí to aj na AMD?
CPU: AMD 7800X3D GPU: Asus TUF Gaming RTX4080 MB: Asus TUF Gaming B650m-PLUS RAM: 2x16GB Kingston 6000 PSU: Asus Strix Aura 850w Gold SSD: Kingston Fury Renegade 1TB CASE: GameMax Spark Monitor: Alienware AW3432DWF
-
- Používateľ
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: Št 13. Dec, 2018, 14:54
- Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Re: Vykreslovanie vzdialenosti objektov, textur a tienov
Ano, vypada to, ze tym trpia aj hraci s AMD.Festro1991 napísal: ↑So 09. Nov, 2024, 16:53 Mám zopár hier z tvojho videá tak skúsim aj ja či mám tento problém, viem že niečo podobné mi robil CP2077 ale od vtedy som vymenil 4080 za 4090 a CP som nehral popravde nehral som sa už na kompe dobre tri mesiace tak vyskúšam možno sú to ovládače možno blbá kombinácia HW....keď nikto nemá odpoveď.
Otázka na ľudí čo to hľadali aj na nete robí to aj na AMD?
Zda ze je to cim dalej tym horsie, priklanam sa k vadnemu HW. CPU? GPU? Nieco ine?
Postrehol som, ze nie tak davno mal Raptor Lake chybu v algoritme mikrokodu, a cucali zvysene prevadzkove napatie od maticnej
https://www.gamesradar.com/hardware/des ... explained/
Naposledy upravil/-a Invalidus v So 09. Nov, 2024, 20:38, upravené celkom 1 krát.
-
- Používateľ
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: Št 13. Dec, 2018, 14:54
- Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Re: Vykreslovanie vzdialenosti objektov, textur a tienov
Skusil som CPU otestovat v R23, s obmedzenym TDP na 200W mi dal skore cez 32200 pre multi-core a 2140 pre single-core. Na default TDP (253W) je thermal throttle a nic navyse do vykonu neziskam
Jedine co som si vsimol je, ze miestami sa vyskytne prepad v utilization, ale pokial sa nemylim nemalo by to byt nic neobvykle?
Testoval som viac krat, raz sa naskytol vacsi prepad vo vykone ale mozno to bolo mnou, ze som sa zrovna v tom momente vrtal vo Windowse
K tomu aj 3Dmark, vo Februari to bolo 1191 - 15318
CPU by teda mohlo byt v poriadku
Jedine co som si vsimol je, ze miestami sa vyskytne prepad v utilization, ale pokial sa nemylim nemalo by to byt nic neobvykle?
Testoval som viac krat, raz sa naskytol vacsi prepad vo vykone ale mozno to bolo mnou, ze som sa zrovna v tom momente vrtal vo Windowse
K tomu aj 3Dmark, vo Februari to bolo 1191 - 15318
CPU by teda mohlo byt v poriadku
-
- Používateľ
- Príspevky: 2020
- Dátum registrácie: Ut 18. Mar, 2014, 12:47
- Bydlisko: Sečovce
Re: Vykreslovanie vzdialenosti objektov, textur a tienov
daco podobne mam na mojej zostave pri Battlefield 4.tiene v poriadku ale vykreslovanie textur v dialke dost take viditelne co ma rusi niekedy.skusal som teraz CP2077 zmodovany a v pohode to ide aj vyzera a tiez pri inych hrach to vyzera v pohode...
Amd R7 5800x3d = Noctua d15 = Asus strix b550f = Kingston 64gb ram 3600mhz cl18 = Rtx 4090 Phantom = Ssd: M2 WD 850x 1tb win10 + M2 WD 850x 2tb + 850 evo 2tb = Lian Li 216 black = Fany: 2x Lian Li 160mm-in + 3x Noctua a12x25-out + 2x Noctua a12x25-bottom = Asus strix 1kw aura = LG C2 42" = Per: Log g915 tkl + Log g pro wire + g440 hard + Xbox Wire Controller = Audio: Topping dx3pro+ = Mackie mr524 = AudioTechnica-a550z
-
- Používateľ
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: Št 13. Dec, 2018, 14:54
- Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Re: Vykreslovanie vzdialenosti objektov, textur a tienov
No len toto zasahuje do vsetkych hier takmer identicky, takze chyba bude najpravdepodobnejsie v HW
-
- Používateľ
- Príspevky: 469
- Dátum registrácie: So 25. Mar, 2023, 19:17
- Bydlisko: Žilina
Re: Vykreslovanie vzdialenosti objektov, textur a tienov
Tak pridávam sa aj robí mi to v RDR2 aj CP77 iné hry som neskúšal je to ale identické.
CPU: AMD 7800X3D GPU: Asus TUF Gaming RTX4080 MB: Asus TUF Gaming B650m-PLUS RAM: 2x16GB Kingston 6000 PSU: Asus Strix Aura 850w Gold SSD: Kingston Fury Renegade 1TB CASE: GameMax Spark Monitor: Alienware AW3432DWF
-
- Používateľ
- Príspevky: 2020
- Dátum registrácie: Ut 18. Mar, 2014, 12:47
- Bydlisko: Sečovce
Re: Vykreslovanie vzdialenosti objektov, textur a tienov
V cp2077 ti to viditeľne robi?? dneska som pozrel poriadne na cp2077 tak ze nejde aj mne tak jak by malo ist si myslim... LOD je divny,vykresluje ho blizko.najprv som si to nevsimnul.toto iste ale viac viditelne mam v bf4. ale pozri toto video https://www.youtube.com/watch?v=zdHaB0L ... l=aralbald je to normalna vec u cp2077 alebo toto v battlefielde https://linustechtips.com/topic/1064991 ... nd-pop-in/ . ja si myslim ze HW mas(mame) na pokoju.mozu zato ovladace gpu alebo je to normalne fungovanie hierFestro1991 napísal: ↑Ne 10. Nov, 2024, 00:18 Tak pridávam sa aj robí mi to v RDR2 aj CP77 iné hry som neskúšal je to ale identické.
Amd R7 5800x3d = Noctua d15 = Asus strix b550f = Kingston 64gb ram 3600mhz cl18 = Rtx 4090 Phantom = Ssd: M2 WD 850x 1tb win10 + M2 WD 850x 2tb + 850 evo 2tb = Lian Li 216 black = Fany: 2x Lian Li 160mm-in + 3x Noctua a12x25-out + 2x Noctua a12x25-bottom = Asus strix 1kw aura = LG C2 42" = Per: Log g915 tkl + Log g pro wire + g440 hard + Xbox Wire Controller = Audio: Topping dx3pro+ = Mackie mr524 = AudioTechnica-a550z
-
- Používateľ
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: Št 13. Dec, 2018, 14:54
- Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Re: Vykreslovanie vzdialenosti objektov, textur a tienov
BIOS je aktualny, Chipset preinstalovany (ak vobec na tom zalezi). Nvidia shader cache premazany, ovladace odstranene cez DDU v safe mode a nainstalovany najnovsi priamo z Nvidia stranky, nemam k dispozicii iny hardwar ako kamaratove GPU na odskusanie, co skusim v priebehu dna
-
- Používateľ
- Príspevky: 2020
- Dátum registrácie: Ut 18. Mar, 2014, 12:47
- Bydlisko: Sečovce
Re: Vykreslovanie vzdialenosti objektov, textur a tienov
Festro pisal že to má tiež. Podľa mna je sw nie hw problém. Má to veeeela ľudí jak čítam net
Amd R7 5800x3d = Noctua d15 = Asus strix b550f = Kingston 64gb ram 3600mhz cl18 = Rtx 4090 Phantom = Ssd: M2 WD 850x 1tb win10 + M2 WD 850x 2tb + 850 evo 2tb = Lian Li 216 black = Fany: 2x Lian Li 160mm-in + 3x Noctua a12x25-out + 2x Noctua a12x25-bottom = Asus strix 1kw aura = LG C2 42" = Per: Log g915 tkl + Log g pro wire + g440 hard + Xbox Wire Controller = Audio: Topping dx3pro+ = Mackie mr524 = AudioTechnica-a550z
-
- Používateľ
- Príspevky: 469
- Dátum registrácie: So 25. Mar, 2023, 19:17
- Bydlisko: Žilina
Re: Vykreslovanie vzdialenosti objektov, textur a tienov
Mne sa nechce kvôli tomu dávať čistý OS nemám na to momentálne čas ani ďalší disk sorry.... ale keď som si o tom viac prečítal začína mi to vadiť
Môže to byť HW dala kombinácia, aj SW trebalo by sa pozrieť či nemáme niečo spoločné trebárs SW od klávesnice dosky alebo niečo podobné.
Môže to byť HW dala kombinácia, aj SW trebalo by sa pozrieť či nemáme niečo spoločné trebárs SW od klávesnice dosky alebo niečo podobné.
CPU: AMD 7800X3D GPU: Asus TUF Gaming RTX4080 MB: Asus TUF Gaming B650m-PLUS RAM: 2x16GB Kingston 6000 PSU: Asus Strix Aura 850w Gold SSD: Kingston Fury Renegade 1TB CASE: GameMax Spark Monitor: Alienware AW3432DWF
-
- Používateľ
- Príspevky: 2020
- Dátum registrácie: Ut 18. Mar, 2014, 12:47
- Bydlisko: Sečovce
Re: Vykreslovanie vzdialenosti objektov, textur a tienov
https://www.reddit.com/r/buildapc/comme ... very_game/ Tu o tom veľa píšu… typek pise že daco s elektrinou. Ja si myslim že skôr sw chyba. Má to veľmi veľa ľudí
Amd R7 5800x3d = Noctua d15 = Asus strix b550f = Kingston 64gb ram 3600mhz cl18 = Rtx 4090 Phantom = Ssd: M2 WD 850x 1tb win10 + M2 WD 850x 2tb + 850 evo 2tb = Lian Li 216 black = Fany: 2x Lian Li 160mm-in + 3x Noctua a12x25-out + 2x Noctua a12x25-bottom = Asus strix 1kw aura = LG C2 42" = Per: Log g915 tkl + Log g pro wire + g440 hard + Xbox Wire Controller = Audio: Topping dx3pro+ = Mackie mr524 = AudioTechnica-a550z