nVidia GeForce 8800GTX/GTS
- jergus
- Používateľ
- Príspevky: 1281
- Dátum registrácie: Št 03. Aug, 2006, 02:00
- Bydlisko: Kremnica (31)
Mam mensi problem s mojou GTXkou. Zalozil som grafiku, pozapajal, hned som nainstaloval vistu, najnovsi forceware, najnovsie ovladace, directx10, nahodil som 3d mark 05 a vysledok bol 17 tisic a dake drobne. Bezalo to na zostave v podpise, grafika ma default takty jadro 600mhz a pamate 900mhz (1800mhz). Pretaktoval som komp na 3,3ghz grafiku na 650/2000 a v marku to pridalo len dalsich 1000 bodov. Neviete mi poradit v com to moze byt???
PS: dal som to sem nakolko sa to tyka dokopy g80, visty, dx10 a 3d marku
PS: dal som to sem nakolko sa to tyka dokopy g80, visty, dx10 a 3d marku
Abraham Lincoln oslobodil vsetkych ludi, ale az Samuel Colt ich zrovnopravnil
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: St 27. Jún, 2007, 08:00
- Bydlisko: Nová Dubnica
Moja ASUS 8800GTS 320MB taktnuta na 650/2100 mi da v 3DMark05 16983 bodov (WinXP, DX9c), pred taktovanimmi dala v 3DMark05 15626 bodov. Zostava je v popise
MB: ASUS P5K Premium/WiFi-AP, CPU: E8400@3,6GHz (9x400MHz) 1,250 VCore, RAM: DDR2 2*2*2GB A-DATA Vitesta Extreme Edition 800MHz, 4-4-4-12, 2,0 VRAM , VGA: Gainward GTX260, HDD: WD 320GB AAKS - OS, 2xWD 640GB AAKS - Data OS:Ubuntu 10.10 64bit/ArchLinux 64bit BOINC
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: St 27. Jún, 2007, 08:00
- Bydlisko: Nová Dubnica
Este by ma zaujimala jedna vec: G80 by mala mat najvyssiu frekvenciu jadra 700MHz, ja to mam na 650 a v Riva Tuneri mi pri frekvencii shader-ovych jednotiek uz ukazuje vykricnik v zltom trojuholniku (vystraha pred vysokou frekvenciou). Nevadi to tym jednotkam? Myslim ze by som mohol ist s frekv. jadra aj vyssie ale bojim sa o sheder-i, neuskodilo by im to? Resp. neskodi im to uz teraz? ale asi nie, pokiat 3DMark06 prebehol v pohode a STALKER a Test Drive Unlimited idu bez problemov (myslim chybi v grafike).
MB: ASUS P5K Premium/WiFi-AP, CPU: E8400@3,6GHz (9x400MHz) 1,250 VCore, RAM: DDR2 2*2*2GB A-DATA Vitesta Extreme Edition 800MHz, 4-4-4-12, 2,0 VRAM , VGA: Gainward GTX260, HDD: WD 320GB AAKS - OS, 2xWD 640GB AAKS - Data OS:Ubuntu 10.10 64bit/ArchLinux 64bit BOINC
mne sa velmi paci tato cast textu z casopisu PCSPACE kde je recenzia vga kariet nvidia 8800:
Slabsia verzia, GTS, taktiez s jadrom G80, sa odlisuje mensim poctom unifikovanych/texturovacich/ROP jednotiek – len 96 (1200 MHz)/48/20, takt GPU je len 500 MHz, takt GDDR3 pamati efektivnych 1600 MHz, sirka pamatovej zbernice je tiez iba 320-bitova a velkost pamati 640 MB, ich teoreticka priepustnost takmer o stvrtinu nizsia – 64 GB/s. Teoreticky fill-rate – 24 000 Mtx/s.
a toto ma dost prekvapilo:
Karty GeForce 8800 GTX/GTS su samozrejme velmi narocne na spotrebu energie, pokial nemate v PC aspon 450 Wattovy zdroj nema zmysel, aby ste si ich kupovali, v maximalnom zatazeni totiz spotrebuvaju vyse 300 W, pokial by sme si chceli osadit do PC dve karty do SLI, tak treba pocitat so zdrojom ktory sa blizi k hranici 1kW, cize 1000 W!!! Osmickova rada dokaze vyborne zastupit kurenie v miestnosti, v ktorej sa s kartou nachadzate, v nezatazenom stave (2D móde) produkuje teplotu 60° C, avsak pokial jej vykon budeme vyuzivat na plne obratky ortut by pri merani teplomerom vystupila aj na 84° C.
Slabsia verzia, GTS, taktiez s jadrom G80, sa odlisuje mensim poctom unifikovanych/texturovacich/ROP jednotiek – len 96 (1200 MHz)/48/20, takt GPU je len 500 MHz, takt GDDR3 pamati efektivnych 1600 MHz, sirka pamatovej zbernice je tiez iba 320-bitova a velkost pamati 640 MB, ich teoreticka priepustnost takmer o stvrtinu nizsia – 64 GB/s. Teoreticky fill-rate – 24 000 Mtx/s.
a toto ma dost prekvapilo:
Karty GeForce 8800 GTX/GTS su samozrejme velmi narocne na spotrebu energie, pokial nemate v PC aspon 450 Wattovy zdroj nema zmysel, aby ste si ich kupovali, v maximalnom zatazeni totiz spotrebuvaju vyse 300 W, pokial by sme si chceli osadit do PC dve karty do SLI, tak treba pocitat so zdrojom ktory sa blizi k hranici 1kW, cize 1000 W!!! Osmickova rada dokaze vyborne zastupit kurenie v miestnosti, v ktorej sa s kartou nachadzate, v nezatazenom stave (2D móde) produkuje teplotu 60° C, avsak pokial jej vykon budeme vyuzivat na plne obratky ortut by pri merani teplomerom vystupila aj na 84° C.
poviem ti to takto: je len par veci co nenavidim viac ako PC_Space ... a radsej tuto diskusiu nebudem Dalej rozsirovatavixe napísal:mne sa velmi paci tato cast textu z casopisu PCSPACE kde je recenzia vga kariet nvidia 8800:
keD to maju takto napisane v tom ich casopise, tak tam maju poriadnu blbostavixe napísal:[...] v maximalnom zatazeni totiz spotrebuvaju vyse 300 W[...]
s dovolenim, blbostavixe napísal:Teoreticky fill-rate – 24 000 Mtx/s.
texelfillrate GeForce 8800GTS je "len" 12 000 Mtexels/s
nakolko ma G80 mierne odlisne TMUs od vacsiny predchadzajucich cipov (nie vsetkych)
TMU G80 sa sklada z vacsieho mnozstva TFUs ako TAUs
pomer medzi TFUs a TAUs je 2:1
a prave TFUs (texture filtering units) je 48, ale to neznamena, ze je aj tolko TAUs, cip vie vyplut za takt max. 32 filtrovanych texelov - preto je texelfillrate "len" 12 000 Mtexels/s a aspon z hladiska fillrate je 2xAF bilinearne filtrovanie zadarmo.
ale vsak to bolo aj v mojom clanku pisane (aj keD trochu zjednodusene, ale tebe sa ocividne tech. zalezitosti viac pacia ako pekne "reci"):
http://www.pretaktovanie.sk/modules.php ... 682323&p=2Nove TMUs:
Pekny vykon v Shader-core by bol malo platny, keby nemal cip aj dostatocny texturovaci vykon. G80 by mal podla obvykleho sposobu pocitania 32 TMUs (24 pri GTS). Pricom kazda TMU dokaze za takt pocitat dva trilinearne sample. Tieto dva sample vsak musia pochadzat z tej istej texture.
Takto sa da trilinearne a anizotropne filtrovanie urychlit. Trilinearne anizotropne filtrovanie by sa dalo este dodatkovo urychlit. ci nVidia tuto (a uplne legalnu) optimalizaciu pouzije, aby usetrila pri trilinearnom anizotropnom filtrovani 25% samplov sa musi este zmerat.
Vychadzat z predpokladu, ze G80 ma vlastne "64 TMUs" nie je spravne, nakolko je za takt mozne vytvorit maximalne 32 filtrovanych texel-ov. Tieto 32 TMUs su vsak lepsie ako 32 trilinearnych TMUs, pretoze je urychlovane aj AF.
s pozdravom, crux.
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22037
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
keby nebolo toho hlupeho memory manazmentu je to delo...avixe napísal:kokso no je toho dost noveho... inak oddnes ju mam aj ja sice len gts 320 ale som zvedavy na novinky g80 ako sa prejavia
Spoiler: ukázať
co dodat viac ku grafom ?
asi tolko, ze v D3D 10 je HD 2900XT na urovni 8600GTS a 8800GTS so 640 MB Vram poraza jednoznacne cele pole kariet ...
ale uprimne, nic neocakavane, keDze sa nVidia masivne angazuje, aby nove hry bezali plynule, alebo aspon lepsie ako konkurencia a WiC nie je vynimka.
asi tolko, ze v D3D 10 je HD 2900XT na urovni 8600GTS a 8800GTS so 640 MB Vram poraza jednoznacne cele pole kariet ...
ale uprimne, nic neocakavane, keDze sa nVidia masivne angazuje, aby nove hry bezali plynule, alebo aspon lepsie ako konkurencia a WiC nie je vynimka.
s pozdravom, crux.