Preco COREL nestiha??
- DiwaSwina
- Používateľ
- Príspevky: 1187
- Dátum registrácie: Po 28. Júl, 2003, 08:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Preco COREL nestiha??
Preco ak v grafickom editore(napr. konkretne Corel PhotoPaint) otvorim xtremne velky obrazok, a zacnem ho editovat tak to neskutocne spomali pocitac az kym cely corel neprestane ragovat??
Naposledy upravil/-a DiwaSwina v Pi 05. Okt, 2007, 15:10, upravené celkom 1 krát.
- DiwaSwina
- Používateľ
- Príspevky: 1187
- Dátum registrácie: Po 28. Júl, 2003, 08:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
a to co znamena?? 2 GB ram??? s normalnymi rozliseniami to ide bez problemu, len skeny cez cca 4000x3000 bodov su hodne narocne..rottenkiwi napísal:Skus nastavit mensi swap alebo virtualnu pamat,
neviem ako sa to presne vo WIN vola.
Ak ho mas 2 GB, tak ho zmen na 256 MB alebo 0,
a skus ci sa to nezmeni. Riesenim je len dokupit RAM.
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Heh, a myslis ze 4000x3000 je pre PC a jeho RAMku nejaka malina?DiwaSwina napísal:a to co znamena?? 2 GB ram??? s normalnymi rozliseniami to ide bez problemu, len skeny cez cca 4000x3000 bodov su hodne narocne..rottenkiwi napísal:Skus nastavit mensi swap alebo virtualnu pamat,
neviem ako sa to presne vo WIN vola.
Ak ho mas 2 GB, tak ho zmen na 256 MB alebo 0,
a skus ci sa to nezmeni. Riesenim je len dokupit RAM.
Moze to byt kludne nejaky JPEG co ma 2MB, lenze kazdy graficky software si to rozpakuje do RAMky ako BMP pri editovani. A teraz si zober, ze BMP subor ma pri 1024x768 velkost asi 2.5MB. 1280x1024 ma nejakych 5MB. Prirataj k tomu par kopii toho obrazka v pamati pre undo operacie (tak 4 az 5). Teraz si skus tieto moje vypocty previest na tvoje 4000x3000 obrazky, a dostanes asi predstavu kolko RAMky zere samotny corel. A system tiezs potrebuje nejaky kus, takze sa na malej RAmke tlacia, a vysledkom su zaseky a tuhnutia.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
obrazok 4000X3000 ma ako bmp cca 36MB, defaultne je nastavenych 10 undo levelov, cize to je okolo 360MB. A Photopaint ma defaultne povolenych 25% RAM, co je 250MB z jeho 1GB... Takze 110MB musi niekde swapovat. Ked spravi co som napisal, malo by to byt OK.shiro napísal: Heh, a myslis ze 4000x3000 je pre PC a jeho RAMku nejaka malina?...